Wat is jouw mening over de speedwereld?

Reactiescore
575
Beste spelers,

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over de speedwereld, onder andere en meer specifiek over de volgende onderwerpen:

Rent-A-Round: we onderzoeken de mogelijkheid om Rent-A-Rounds terug mogelijk te maken op onze NL server. Voor degenen die niet bekend zijn met het concept: bij een Rent-A-Round is het mogelijk om tegen een vergoeding (in de vorm van Premium Punten) met een aantal vrienden/kennissen de speedwereld af te huren voor een aantal uur. Daarbij denken we dan om het aantal aanvragen per week te beperken zodat er voldoende ruimte blijft voor rondes voor iedereen. Zou je geïnteresseerd zijn om een Rent-A-Round aan te vragen en onder welke voorwaarden?​
Rondetijden: we horen vaker dat de starttijd van de avondrondes niet altijd goed uitkomt in verband met mensen die later eten. We zijn daarom voornemens om de starttijd van de avondrondes af te wisselen tussen 19:00 en 20:00 uur (of eventueel alleen 20:00 uur). Wat vind je van de huidige rondetijden en welke aanpassingen zouden we hierin volgens jou verder moeten maken?​
Aanwas nieuwe spelers: de aanwas van nieuwe spelers blijft cruciaal voor deze speedwereld. We merken dat speciale rondes vaak nieuwe spelers aantrekken en zoeken ook naar andere mogelijkheden om (nieuwe) spelers aan te trekken op de speedwereld. Op welke andere manieren kunnen we volgens jou spelers activeren naar de speedwereld?​
Heb je daarnaast nog andere ideeën of suggesties om de speedwereld te verbeteren, vergeet deze dan vooral niet achter te laten in dit topic. Dit is het moment om mee te praten en invloed uit te oefenen op de speedwereld! Wij verzamelen alle feedback en gaan hiermee aan de slag.

En tenslotte nog een aankondiging ...

Met trots kunnen we aankondigen dat we een nieuw speedkampioenschap zullen organiseren vanaf eind juni/begin juli. Noteer dit dus alvast in je (digitale) agenda! We verwachten binnen enkele weken meer informatie aan te kondigen over onder andere de opzet en de data. Houd het forum daarom in de gaten om op de hoogte te blijven.

Met vriendelijke groet,
Jullie tribalwars.nl team
 
Reactiescore
196
Rent-A-Round: Ik heb er zelf geen behoefte aan. Maar misschien vinden anderen het wel leuk om t een keer t doen. Denk dat t een goede toevoeging is. Een keer een dagje geen normale speedronde zou ook geen probleem zijn, er zijn namelijk toch heel veel rondes.

Rondetijden: Af en toe beetje variatie moet kunnen denk ik. Begin je de ene keer om 19 uur en de andere keer om 20 uur. Uiteindelijk kun je toch nooit iedereen tevreden stellen wat dat betreft.

Aanwas nieuwe spelers: Dit is een lastige en het blijft altijd natte vinger werk over hoe je die spelers behoud. Die speciale stammenrondes lijken inderdaad als enige te werken. Verder heb ik geen idee hoe die spelers te behouden.

Verdere suggesties:
- De stamlimiet mag wat mij betreft wel weer omhoog. Ik vind een stamlimiet van 2 of 3 spelers wel heel weinig voor een spel wat tribalwars heet. Hopelijk kunnen er op die manier weer een paar leuke speedstammen ontstaan. (Misschien dat spelers daardoor langer blijven hangen?)
- Er zijn aardig veel variaties in rondes, maar er mag nog wel meer gespeeld worden met de instellingen denk ik. Bijvoorbeeld Bash/Kata rondes op N2 en N3. Startrondes die 1 of 2 uur duren ipv 3. Rondes met langzamere snelheid zoals 100x of 200x en rondes zonder groeiende of geen barbarendorpjes zie je helaas niet meer en mogen ook af en toe eens gedaan worden.

Leuk dat er weer een SK word georganiseerd trouwens! Gaat t trouwens om een stammen SK of een normale?
 
Reactiescore
3
Rent-A-Round: Geen mening, kan leuk zijn. Al zou ik het persoonlijk niet snel doen en als ik het zou doen om eens gekke dingen te testen (bijvoorbeeld met 10 spelers 10 dorpen start met full dorp en dan gewoon eens lekker fighten).

Rondetijden: 19 en 20 lijken me sowieso prima, afwisseling is hierin de key. Vroeger begonnen er ook veel rondes om 18, is er een reden voor dat dit niet meer genoemd word (heb er geen beeld van of dit nog gedaan wordt).

Aanwas nieuwe spelers: Probeer dit eens te koppelen aan zo'n special ronde. Laat de stamleiders van die special rondes daadwerkelijk deze spelers enthousiasmeren om meer rondes mee te spelen. Stel voor aan de nieuwelingen om in de komende w(e)ek(en) vaker met die stam samen te spelen op een speeds. Vroeger waren er echte stammenfights, dat was gaaf. Dit zou je op deze manier meer kunnen bevorderen door de nieuwelingen direct bij stammen te betrekken. (Nee het is niet de bedoeling dat alle recente winnaars dan bij elkaar gaan zitten voor easy wins, juist het splitsen brengt het niveau en het aantal spelers omhoog.)

Verdere suggesties:
- De stamlimiet mag wat mij betreft wel weer omhoog. Ik vind een stamlimiet van 2 of 3 spelers wel heel weinig voor een spel wat tribalwars heet. Hopelijk kunnen er op die manier weer een paar leuke speedstammen ontstaan. (Misschien dat spelers daardoor langer blijven hangen?)
- Er zijn aardig veel variaties in rondes, maar er mag nog wel meer gespeeld worden met de instellingen denk ik. Bijvoorbeeld Bash/Kata rondes op N2 en N3. Startrondes die 1 of 2 uur duren ipv 3. Rondes met langzamere snelheid zoals 100x of 200x en rondes zonder groeiende of geen barbarendorpjes zie je helaas niet meer en mogen ook af en toe eens gedaan worden.
- Stamlimiet omhoog --> eens.
- Ik ben altijd oor variatie geweest waarin het tribalwars 'trucje' niet werkt, vandaar dat ik vroeger bijvoorbeeld ook meerdere dorpen starts heb voorgesteld omdat dit weer een rits nieuwe mogelijke tactieken met zich mee bracht. Mijn inziens werkte dit goed. Ik vind een startronde die bijvoorbeeld maar 1u duurt dan ook interessant: dit is weer iets nieuws wat niemand precies weet hoe je dit het beste kan doen.
- Zelf vind ik speeds het leukst als er zoveel mogelijk mensen meedoen, voor 30-50 spelers draai ik m'n hand niet voor om om het maar grof te zeggen. Hoe je dit kan oplossen is natuurlijk de vraag, je zou eens kunnen experimenteren met minder rondes (--> hopelijk meer spelers per ronde), maar dus ook door ze vanuit die special door te 'recruiten'.
- Ik ben totaal niet meer bekend hoe werelden tegenwoordig 'gewonnen' worden, maar voor zover ik weet gebeurd dit met allerlei verschillende end games. Zou je dit soort dingen niet kunnen verwerken op sommige speeds?
- Speeds zijn best wel een wie-kan-het-meest-en-snelst-barbs-farmen spelletje geworden. In de goede oude tijden farmde je spelers, die gaven teminste veel grondstoffen. N2 start zonder barbs? N1 start met een zeeeer beperkt aantal barbs? Lijkt mij wel gaaf.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Rent-A-Round: Lijkt me het invoeren waard, zeker als er de optie geïmplementeerd kan worden om een spiegelkaart aan te leggen zoals op de Franse server ook al gedaan wordt, zodat iedereen eenzelfde aantal barbs binnen zijn radius heeft liggen. Zo kun je een 1v1 of een 4v4 afwerken zonder dat de ligging doorslaggevend is voor het resultaat. Ik zou het wel zo min mogelijk organiseren op tijdstippen waarop er normale rondes zouden kunnen draaien. Na 22:00 starten is een optie, of doordeweeks overdag buiten corona- en vakantietijd. Af en toe kan het wel op een drukker tijdstip waarop reguliere rondes zouden draaien, zoals LTB al zei hebben we meer dan genoeg rondes op .nl en zou het dus geen ramp zijn als er een avond geen normale ronde draait door een Rent-A-Round.

Rondetijden: 19:00 zie ik als de beste starttijd die de meeste mensen tegemoetkomt. Als je om 20:00 begint heb je te maken met een korte ronde, persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van. Je zou de ronde bij een starttijd van 20:00 kunnen laten doorlopen tot 22:30 om wat tijdverlies te compenseren, maar 19:00 starten blijft in mijn ogen de beste optie. Af en toe 18:00 starten zou ook een goed plan zijn, hoewel dit wel lastiger zal zijn voor spelers dan vroeger wegens het lagere aanbod van co-spelers voor tijdens het avondeten dan een aantal jaar geleden. Maar het is het proberen waard.

Aanwas nieuwe spelers: Het meest effectief zijn de specials. Daarnaast kunnen er spelers worden aangetrokken door buiten specials om vaker rondes te organiseren met vooraf ingedeelde stammen. Er hoeft dan geen patroon te worden gemaakt zoals bij specials om het werk voor de moderators behapbaar te houden, enkel moeten er een aantal stammen worden klaargezet waar de spelers bij het inloggen automatisch in worden geplaatst. Zo krijg je een ronde met stamfights, waarbij de (sub)toppers hopelijk eerlijk verdeeld zijn over de stammen en waarbij de wat minder goede spelers in de luwte van de (sub)toppers, die vooral elkaar zullen aanvallen, wat aan hun vaardigheden kunnen werken zonder direct geëdeld te worden eens ze een groot dorpje hebben (wat op normale rondes vaak gebeurd). Op dit soort rondes kunnen minder goede spelers beter hun stempel op de ronde drukken, en blijven ze nadien vaker op de server hangen omdat ze meer plezier beleven.

Verdere suggesties: Rondes verder (3 tot 7 dagen) van tevoren aankondigen vind ik een erg belangrijke. Voor mij, en ongetwijfeld ook voor anderen, zal dit ertoe leiden dat we meer rondes mee zullen doen, omdat we eerder weten wanneer er een ronde draait waar we zin in hebben. Dit maakt dat we er weer beter op kunnen anticiperen in onze agenda's. Lang niet iedereen heeft de luxe om een dag / een aantal uur voor de ronde zijn/haar planning om te gooien, om zo mee te kunnen spelen. Verder: goed om te zien dat er weer een toernooi aankomt, dit zou zeker een positieve impuls aan de server kunnen geven.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Eind juni/begin juli is inmiddels al verstreken. Denk nog steeds dat een speedkampioenschap erg leuk kan zijn en het genoeg spelers zal aantrekken deze zomer. Gaat het nog door @ropiloot11?
 
Reactiescore
575
Eind juni/begin juli is inmiddels al verstreken. Denk nog steeds dat een speedkampioenschap erg leuk kan zijn en het genoeg spelers zal aantrekken deze zomer. Gaat het nog door @ropiloot11?
Je was me net voor ;)

Speedkampioenschap is inmiddels aangekondigd: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/speedkampioenschap-2020.204640/

Aan de overige spelers, dank voor de (uitgebreide) feedback op de andere onderwerpen. Ik kom hier op een later moment nog op terug.
 
Bovenaan