Wat ging er mis in Insane?

Reactiescore
3.536
Dachten sommige mensen anders over. Maar de 2 stammen zouden aan elkaar gewaagt zijn geweest.
 
Reactiescore
3.536
Echt niet. Kwaliteit wint altijd van kwantiteit! (Behalve in zeer uitzonderlijke gevallen zoals w54 :x)

Kwantiteit wint bijna altijd van kwaliteit. Daarbij doel ik dan niet op veel noobs vs enkele pro's. Maar doel ik op, veel goeie spelers winnen het van minder maar wel betere spelers.

Dat is mijn ervaring in TW.
 

Deleted User - 24028

Guest
Kwantiteit wint bijna altijd van kwaliteit. Daarbij doel ik dan niet op veel noobs vs enkele pro's. Maar doel ik op, veel goeie spelers winnen het van minder maar wel betere spelers.

Dat is mijn ervaring in TW.
Hangt er maar van af wat je goede spelers en betere spelers noemt... als dat verschil tussen hun kwaliteiten klein is en de goede spelers zijn met meer en actiever dan zullen ze zeker winnen.

Maar als ik jou reactie goed begrijp waren insane allemaal dikke noobs en novus dikke pro’s ? Want insane had veel meer kwantiteit en verloren alsnog, dat zou volgens jou niet gekund hebben als er in insane gewoon een degelijke hoeveelheid goede spelers zaten...
 
Reactiescore
3.536
Nee de kwantiteit in Novus was veel hoger. Dus in dat opzicht klopt mijn theorie wel. Ik baseer kwantiteit niet enkel op basis van punten maar ook op clusterligging en prioriteiten van een stam.

Novus was erg compact en de enige uitweg van alle front spelers van Novus was Insane. Insane zat vol gaten die nog gevuld moesten worden en had een veel uitgerekter cluster. Verschil was dat de priotiteit van Novus op Insane lag en de prioriteit van Insane lag op het dichten van de gaten binnen het stamcluster. Novus zette zijn focus op Insane en dat is omgekeerd nooit het geval geweest. Daarbij komt kijken dat het stamcluster van Novus zoveel compacter was dat ze op elk front een overmacht konden creëren op spelers van Insane. Wegens wij half rond Novus lagen.

Snapt iedereen denk ik wel. Buiten beschouwing gelaten deze wereld echt hard suckte.
 

Deleted User - 24028

Guest
Nee de kwantiteit in Novus was veel hoger. Dus in dat opzicht klopt mijn theorie wel. Ik baseer kwantiteit niet enkel op basis van punten maar ook op clusterligging en prioriteiten van een stam.
Volgens mij haal jij de woorden kwaliteit en kwantiteit nogal door elkaar... De definitie van kwantiteit is simpelweg dat het om een hoeveelheid gaat, iets dat uit te drukken is in een getal. Zowel clustering als prioriteit kunnen in geen enkel geval worden uitgedrukt in een hoeveelheid / getal en hebben dan ook niks te maken met kwantiteit. Meer zelfs die 2 aspecten die jij noemt waarin Novus beter was hebben alles te maken met kwaliteit! Dus eigenlijk zeg je voor een 2de keer gewoon dat Novus kwalitatief een veel betere stam was, bedankt ;)

Novus was erg compact en de enige uitweg van alle front spelers van Novus was Insane. Insane zat vol gaten die nog gevuld moesten worden en had een veel uitgerekter cluster. Verschil was dat de priotiteit van Novus op Insane lag en de prioriteit van Insane lag op het dichten van de gaten binnen het stamcluster. Novus zette zijn focus op Insane en dat is omgekeerd nooit het geval geweest. Daarbij komt kijken dat het stamcluster van Novus zoveel compacter was dat ze op elk front een overmacht konden creëren op spelers van Insane. Wegens wij half rond Novus lagen.
En wie zijn schuld is het dat jullie een gatenkaas waren en Novus main cluster niet ? Toch wel die van Insane zelf zeker. Als je heel de wereld gaat rekruteren om een puur kwantitatief voordeel op te doen tegenover Novus en dan krijg je een groot cluster met hier en daar nog spelers in want je kan niet effectief elke speler er bij nemen. Novus heeft zich mooi gevormd sinds het begin en heeft nooit zotte recruit acties gedaan buiten schedel en jack. De eerste fout van Insane was om zo veel te recruiten zonder na te denken, de 2de was om te denken dat ze de gaten die het opleverde (schedel, wesselw2, jack vooral) even konden weg ruimen met 1 aanval en daaruit kon alleen maar volgen dat er problemen kwamen in de stam.

Insane was gewoonweg 1 grote groep random spelers die bij elkaar zijn gekomen om veel punten te hebben maar hadden verder geen samenhang of samenwerking waar Novus(op een paar rotte appels na) altijd een goed samenhangende groep is geweest. Het R2W model dat Insane hier geprobeerd heeft is gedoemd om te verliezen en is een schande voor TW...

Snapt iedereen denk ik wel. Buiten beschouwing gelaten deze wereld echt hard suckte.
Een wereld kan maar zo hard sucken als de mensen die er in spelen... en het klopt dat de kant van Insane enorm suckte en daardoor het wereldplezier niet maximaal benut is.
 
Reactiescore
3.536
Volgens mij haal jij de woorden kwaliteit en kwantiteit nogal door elkaar... De definitie van kwantiteit is simpelweg dat het om een hoeveelheid gaat, iets dat uit te drukken is in een getal. Zowel clustering als prioriteit kunnen in geen enkel geval worden uitgedrukt in een hoeveelheid / getal en hebben dan ook niks te maken met kwantiteit. Meer zelfs die 2 aspecten die jij noemt waarin Novus beter was hebben alles te maken met kwaliteit! Dus eigenlijk zeg je voor een 2de keer gewoon dat Novus kwalitatief een veel betere stam was, bedankt ;)

Volgens mij haal jij wel meer door elkaar. Gewoon lezen wat ik zei en proberen te snappen wat ik zeg. Wegens het te ingewikkeld is zal ik met laag niveau voorbeelden komen.

Stel Stam A heeft een heel uitgerekt cluster over de noordelijke rim (Insane) en stam B ligt in de core erg compact. Niet enkel het stamcluster van stam A is uiteenliggend maar ook de accounts individueel. Insane rijkt met een accountcluster een veel grotere oppervlakte als de Novus cluster. Waardoor het cluster van Insane veel groter is als dat van Novus ondanks het in puntenaantal evenwichtig is. Nadeel aan grotere niet compacte clusters is het feit de afstanden veel langer zijn, daarbij komt het ook grote uitgerekte Insane cluster waardoor de afstanden nog eens vergroten. In tegenstelling tot Novus die alles super compact hadden. Novus lag dan ook nog eens centraal onder Insane en wij er halfrond. Novus had dus in afstanden bekeken een enorm kwantiteits voordeel in korte afstanden (wat het belangrijkste aspect in oorlogvoering is).

En wie zijn schuld is het dat jullie een gatenkaas waren en Novus main cluster niet ? Toch wel die van Insane zelf zeker. Als je heel de wereld gaat rekruteren om een puur kwantitatief voordeel op te doen tegenover Novus en dan krijg je een groot cluster met hier en daar nog spelers in want je kan niet effectief elke speler er bij nemen. Novus heeft zich mooi gevormd sinds het begin en heeft nooit zotte recruit acties gedaan buiten schedel en jack. De eerste fout van Insane was om zo veel te recruiten zonder na te denken, de 2de was om te denken dat ze de gaten die het opleverde (schedel, wesselw2, jack vooral) even konden weg ruimen met 1 aanval en daaruit kon alleen maar volgen dat er problemen kwamen in de stam.

Hier maak je toch echt meerdere fouten. Het is Novus die dubbel zo groot was als de nummers 2 en 3 stammen. Kunnen dus toch stellen dat Novus als eerste stam een enorme recruit overmacht ondernam. Insane moest volgen om nog mee te kunnen concurreren wat ze ook deden.

De speler Unique ben je volledig vergeten neem ik aan. Een erg grote speler in een vijandige stam van Novus waar Novus een geflopte massa op deed waarna ze hem in de stam hebben toegelaten. Stellen dat Novus buiten de namen die jij noemt geen zotte recruits deed moet ik ook tegenspreken. Unique is daarin niet het enige voorbeeld maar wel de bekendste.

Insane was gewoonweg 1 grote groep random spelers die bij elkaar zijn gekomen om veel punten te hebben maar hadden verder geen samenhang of samenwerking waar Novus(op een paar rotte appels na) altijd een goed samenhangende groep is geweest. Het R2W model dat Insane hier geprobeerd heeft is gedoemd om te verliezen en is een schande voor TW...

Ook dit moeten we tegenspreken. Insane had enkele spelers die enkel aan zichzelf dachten maar stellen we niet samenwerkte is wel een complete misvatting (de zoveelste). Wij in het oosten hadden nog een aparte Insane oostchat waar het intern super aantoe ging met een top mentaliteit en samenwerking.

Insane heeft niet aan R2W gedaan. Novus deed R2W, Insane is gevolgd om tegenwicht te bieden. R2W heeft niet met het aantal recruits te maken. Heb ik al eerder een betoog over gehouden lijkt me wel al duidelijk. Zo niet leg ik dat nog wel eens uit.

Een wereld kan maar zo hard sucken als de mensen die er in spelen... en het klopt dat de kant van Insane enorm suckte en daardoor het wereldplezier niet maximaal benut is.

Je zit duidelijk met veel frustratie wegens Insane en valt mij ook aan alsof ik Insane zit in te dekken. Voor alle duidelijkheid sta ik niet aan een kant. Ik vind zowel Novus als Insane in zijn geheel erg zwakke en triestige stammen. Dus je insinuaties richting mij ik partij kies voor Insane mogen ook achterwege gelaten worden.

Ik herhaal het dus nog eens, Insane was een flop evenals Novus dat was. Insane is daarin de grotere flop gebleken daar heb ik geen enkel probleem mee dat aan te halen. Wat niet wegneemt strategisch gezien Insane op korte termijn de moeilijkste opdracht had en individueel echt wel meer kwaliteit had in skils.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan