wat doe je als je aangevallen word door een speler meer dan x zo groot ????

Reactiescore
1
hallo ik lees verhalen over moraal enz
maar wat doe je als je aangevallen word door een speler meer dan x zo groot
iemand met 165 dorpen en ik heb er 6

wat en hoe ??
 
Reactiescore
1
volgens mij is er een moraal verhaal hier dat je niet spelers aanvalt die meer dan 20x zo klein zijn
of is dit maar een bullshit verhaal
want dan gaat de lol er wel af voor een hoop spelers
 
Reactiescore
338
volgens mij is er een moraal verhaal hier dat je niet spelers aanvalt die meer dan 20x zo klein zijn
of is dit maar een bullshit verhaal
want dan gaat de lol er wel af voor een hoop spelers

Hangt van wereld tot wereld af en hoever de wereld gevorderd is.
 
Reactiescore
1
stop er mee als er gewoon geen regels en afspraken zijn in dit spel is dit niet mijn spel
want dat word beheerst door de top 10 spelers die er van het begin in zitten en kunnen spelers die later instappen niks meer

dus al met een spel voor ....
 
Reactiescore
470
volgens mij is er een moraal verhaal hier dat je niet spelers aanvalt die meer dan 20x zo klein zijn
of is dit maar een bullshit verhaal
want dan gaat de lol er wel af voor een hoop spelers
Omdat je actief bent op een classic, deze classic werelden zijn gemaakt voor de iets betere spelers met wat meer ervaring en daar heb je dan ook geen moraal :)
Misschien de volgende keer eens proberen op een normale wereld (w82 start binnenkort) en dan zou je evt ook kunnen overstappen naar een casual om het spelletje beter te leren kennen
 
Reactiescore
1
Omdat je actief bent op een classic, deze classic werelden zijn gemaakt voor de iets betere spelers met wat meer ervaring en daar heb je dan ook geen moraal :)
Misschien de volgende keer eens proberen op een normale wereld (w82 start binnenkort) en dan zou je evt ook kunnen overstappen naar een casual om het spelletje beter te leren kennen
bedankt had ze beter in het begin kunnen zeggen nu zit ik met een hoop frustratie en heb mijn acc opgeheven
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
bedankt had ze beter in het begin kunnen zeggen nu zit ik met een hoop frustratie en heb mijn acc opgeheven

Classic.PNG

Ik kan me wel voorstellen dat je dit in de vluggigheid gemist hebt, en ik kan me ook voorstellen als hieruit niet duidelijk is dat dit wel een iets moeilijkere wereld is. In ieder geval wordt hiermee wel op gedoeld dat dit een wereld is die toch voor de wat meer ervaren spelers is. Ik meen me wel te herinneren dat deze boodschap vroeger echt stukken duidelijker is, maar ik kan er ook naast zitten.
 
Reactiescore
300
Bekijk bijlage 30161

Ik kan me wel voorstellen dat je dit in de vluggigheid gemist hebt, en ik kan me ook voorstellen als hieruit niet duidelijk is dat dit wel een iets moeilijkere wereld is. In ieder geval wordt hiermee wel op gedoeld dat dit een wereld is die toch voor de wat meer ervaren spelers is. Ik meen me wel te herinneren dat deze boodschap vroeger echt stukken duidelijker is, maar ik kan er ook naast zitten.

Vind dit indd ook niet echt duidelijk voor de beginnende speler dat dit een gevorderde wereld is. Uitdagende instellingen kan van alles betekenen. Als we dan toch wat geven om nieuwe spelers dan moet hier wel wat in veranderd worden. Of een linkje naar een forum bericht met een welkom je bent nieuw let hier hier en hier op, deze werelden zijn wat moeilijker, deze wat makkelijker etc. @Duckje
 
Reactiescore
1.139
Eigenlijk valt het ook wel mee hoe veel moeilijker het is om op een classic te starten hoor.
Tenzij je van plan bent om gelijk pp er tegen aan te smijten als nieuwe speler, dan kun je daarmee je gebrek aan ervaring compenseren op een normale wereld.
Maar juist dat gebrek aan pp komt goed van pas op classic.
En door de snelheid van classic kun je vaak gerust nog een paar keer opnieuw beginnen om het spel snel te leren.
Moeten ook niet verwachten dat elke nieuwe speler gelijk top 10 gaat halen.

TW is nu eenmaal geen spel waar je als beginner heel veel kans maakt je zult altijd wel een keer weg gespeeld worden.
Zeker nu de werelden stuk kleiner zijn dan vroeger lig je al snel in de buurt van een grote speler.

Mijn advies spreek wat grote spelers in je regio aan en probeer ergens als mb aan de bak te gaan zal wel gelijk aangeven dat je het spel nog moet leren.
 
Reactiescore
1
weet je ik denk classic is dus het basis spel gewoon simpel houden en de rest is een stuk ingewikkelder
maar zat weer fout
Ja de lol gaat er dan wel af als je net 2 week bezig bent en komen spelers die 35 x zo groot zijn
maar ga het nog een kans geven als het goed is begint morgen W82 dat is een meer wereld voor een speler als mij heb ik begrepen
maar een ieder bedankt voor de adviezen en wie weet zie we elkaar wel in W82

ps heb nu ook discord
 
Reactiescore
1
Eigenlijk valt het ook wel mee hoe veel moeilijker het is om op een classic te starten hoor.
Tenzij je van plan bent om gelijk pp er tegen aan te smijten als nieuwe speler, dan kun je daarmee je gebrek aan ervaring compenseren op een normale wereld.
Maar juist dat gebrek aan pp komt goed van pas op classic.
En door de snelheid van classic kun je vaak gerust nog een paar keer opnieuw beginnen om het spel snel te leren.
Moeten ook niet verwachten dat elke nieuwe speler gelijk top 10 gaat halen.

TW is nu eenmaal geen spel waar je als beginner heel veel kans maakt je zult altijd wel een keer weg gespeeld worden.
Zeker nu de werelden stuk kleiner zijn dan vroeger lig je al snel in de buurt van een grote speler.

Mijn advies spreek wat grote spelers in je regio aan en probeer ergens als mb aan de bak te gaan zal wel gelijk aangeven dat je het spel nog moet leren.


is het niet de reden dat er minder spelers zijn door wat mij nu ook is overkomen ??
 
Reactiescore
1.139
nah ik denk dat in essentie het probleem meer ligt dat er tegenwoordig meer fancy games zijn die minder time investment vragen.

Bedoel het helpt natuurlijk niet wat jouw over komt maar dat is altijd al zo geweest sinds dag 1
Je moet je voorstellen dat het voor die ander niet een kwestie van jouw persoonlijk aanvallen is maar meer groei realiseren en dat zo goedkoop mogelijk doen anders raak je achter op de rest.
Dus spelers zullen altijd de kleine onervaren spelers aan pakken omdat het hele spel er op gebaseerd is om zo snel mogelijk zo groot mogelijk te worden.
Tot dat de top spelers in kwestie front maken met elkaar.
Maar ook dan heb je op classic nog dure edels dus loont het enorm om easy spelers te edelen die je geen extra edels kosten.

En hoewel tw vrij simpel lijkt zijn er toch aardig wat dingen die je moet weten voor je echt optimaal gebruik kunt maken van je strategische inzichten.
Immers als je niet weet hoe je iets moet doen kun je het ook niet doen.
Lastige is dat je dit ook niet eenvoudig kunt leren aan nieuwe spelers.
Ik kan nu een hele lijst aan strategieën op noemen en dan wordt je zo erg gebombardeerd met informatie dat je er ook niet heel veel van zult leren.
Beste leer je van het zelf ervaren en als je ergens tegen aanloopt het te vragen maar de kans is vrij groot dat je dan nog wel paar keer het lootje legt voor je echt door breekt.

Vandaar de tip om het als mb te proberen op die manier zul je niet alleen iemand hebben waar je gelijk met je vragen bij terecht kunt maar zul je ook een beschermde status hebben als je een beetje goede moraal heer uitgekozen hebt dan :tongue:
 
Reactiescore
23
Op de normale werelden heb je hetzelfde ook. Spelers die heel snel veel groter worden. Ik kies daarom ervoor om iets later te starten, zodat ik het merendeel van de competitieve spelers in het begin ontloop. Ten eerste omdat ik dan wat verder weg lig van het centrum van de wereld en ten tweede doordat er de eerste 2 maanden de bescherming is dat spelers 20 keer zo sterk je niet aan mogen vallen. Ik ben ook weleens vanaf het begin van een wereld gestart, maar dan kom je midden tussen de competitieve spelers en daar heb ik nooit plezier aan beleefd. Of je moet mee met het PP geweld of je wordt binnen een week weggespeeld.

In een latere start heb je natuurlijk nog steeds PP nodig als je voor de winst wilt gaan en op die manier kan je ook met een latere start er echt ervoor gaan. Ik kies daar niet voor en dat betekent dat ik genoegen neem met een strijd aan de rand van de wereld en het opbouwen van een stam daar. Daarbij is de situatie dan wel zo dat omdat de topstammen met de PP spelers jou niet kunnen aannemen dat ze dan moraalbrekers nemen. Moraalbrekers zijn spelers die puur spelen om de grote spelers te helpen met het clearen van kleinere spelers. Ook voor MB spelers geldt over het algemeen dat zij in het begin niet kunnen aanvallen, omdat ook voor hen de 20:1 nog zal gelden. Ik probeer dan in de tijd dat ik heb mijn account zo op te bouwen dat ik daarna enigszins weerstand kan bieden. Natuurlijk zijn ook MB spelers veel groter en doordat zij bescherming genieten gebruiken zij nagenoeg alleen aanvallende eenheden, maar doordat ik inmiddels enigszins ervaring heb merk ik dat hoewel ik een stuk kleiner ben toch lang genoeg weerstand kan bieden om toch een leuke spelwereld te hebben, zoals nu ook het geval is op Wereld 80.

Hopelijk heb ik je een beeld kunnen schetsen van een rimspeler, die min of meer hetzelfde ervaart, maar vaak toch een leuke spelwereld heeft.
 
Bovenaan