Wat als?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser69389

Guest
Een topic wat ik in het verleden al op W19 zag en hier wil introduceren om het AF wat drukker te krijgen. De titel zegt het eigenlijk al.

Wat zou er bijvoorbeeld gebeurd zijn als er geen scheiding tussen het West- en Oost Romeinse Rijk zou zijn geweest. Dat soort type vragen kunnen hier voorbij komen om over te filosoferen.


Dus hoe zou de wereld er nu uit hebben gezien als Angels niet tenonder was gegaan?
 

DeletedUser34772

Guest
Ondergang van Angels was het logische gevolg van enkele oorzaken. Je kan dus niet zomaar stellen "wat als dat niet gebeurd was", aangezien jouw alternatieve realiteit onrealistisch is gezien de omstandigheden destijds.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.729
Nieuwe:

''Wat als Fire en Bier op dit moment fuseren?''

Wat zijn dan de gevolgen? Hoe zou dit uitpakken?
 
Reactiescore
768
Wat als dit topic een leuk topic zou zijn? (mijn mening), leuk dat je initiatief neemt Martijn, maar dit 'wat als' topic lijkt te falen. De posters zullen toch snel met snelle 'wat als' varianten komen. Daarbij lijkt het een beetje op de stellingen topic. Alleen wordt hier nu situatieschetsen gemaakt, maar de bedoeling blijft hetzelfde. Vragen naar de gedachtegang/mening van personen.
 

DeletedUser72524

Guest
Dus hoe zou de wereld er nu uit hebben gezien als Angels niet tenonder was gegaan?

Angels was een stam die verdoemd was te mislukken doordat het bestond uit alleen maar zelfbenoemde toppers, net zoals het Belgisch voetbalelftal. Het stellen van dezekwestie is dus incorrect.
 

Deleted User - 24028

Guest
Behalve dat bij angels het zelf benoemd was en bij het Belgische elftal niet ben ik het daar wel mee eens.

Maar volgend mij is het ik een opzet van een wat als topic de bedoeling dat je iets ruimdenkender bent en de realiteit even laat voor wat het is. Dan kunnen nagenoeg alle stellingen namelijk...

Bv die stelling UT, als je er van uit gaat dat angels er nog zou zijn dan kan je er zelf bij bedenken dat het niet vol zat met mensen die denken dat ze top zijn of dat die goed overeen kwamen en naar elkaar kunnen functionere. En dan zouden jullie er een leuker antwoord op kunnen geven ipv gewoon de topic starter af te kraken omdat jullie eigen fantasie te beknopt is of jullie niet naar je verleden stam willen zien.

In deze stelling zou ik zeggen dat de wereld er anders uit had gezien. Angels had ik tegenstelling tot bier nu hier ik het noorden niet veel extra rim recruits er bij genomen. Lady corvette had in angels gezeten. Daarop zou leg vijand zijn gewoon van angels en wie weet even goed in meow kamp terecht zijn gekomen. Vooral dingen die betrekking hebben op mijn regio gezien ik van de anderen niet zo veel af weet.

De laatste reactie van Sander brengt ons wel mooi over naar de andere hier geposte wat als. Want als angels vol zat met zelfbenoemde toppers en het boterde daar niet. Waarom nu wel in bier en fire ? Zijn er zelfbenoemde toppers weg of zijn gewoon de groepen kleiner waardoor het wel functioneert ? Ik hoop voor jullie het eerste, want als angels om die reden gedoemd was en die reden er nog steeds is en zeker terug zal zijn als bier en fire terug samen gaan, zijn dan bier en fire ook niet gewoon gedoemd ? :D
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.759
Omdat Sander's opmerking niet klopt. Sterker nog, er waren intern nooit ruzies of dergelijke. Tuurljk, er waren soms wel eens meningsverschillen. Het zou vreemd zijn als deze er niet zijn.

Geschillen tussen verschillende leden is niet de hoofdreden geweest van de val van Angels.
 
Reactiescore
1.853
Grappig te zien dat mensen altijd precies denken te weten waarom Angels is gevallen maar toch altijd de plank volledig misslaan.
 

DeletedUser72524

Guest
Een stam valt omdat er intern niet genoeg geloof is bij een deel (grootte is niet relevant) door tegenslagen/interne ruzies. Je kan me niet wijs maken dat een stam valt omdat het te goed gaat.

@warre wellicht dat deze zelfbenoemde toppers gewoon een tegenslag nodig hadden om weer met beide voeten op de grond te komen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.759
Een stam valt omdat er intern niet genoeg geloof is bij een deel (grootte is niet relevant) door tegenslagen/interne ruzies. Je kan me niet wijs maken dat een stam valt omdat het te goed gaat.

Nou boehoe, dan moet ik je toch helaas teleurstellen. Mag ik je benadrukken dat interne problemen niet altijd de relaties tussen de spelers zelf hoeft te zijn? Dat het ook bijvoorbeeld aan de leiding kan liggen? Inactiviteit? Verkeerde beslissingen? Dat soort zaken?

De stam draait niet goed. Maar om het aan de groep te wijten: dat is fout.
 

DeletedUser72524

Guest
Nou boehoe, dan moet ik je toch helaas teleurstellen. Mag ik je benadrukken dat interne problemen niet altijd de relaties tussen de spelers zelf hoeft te zijn? Dat het ook bijvoorbeeld aan de leiding kan liggen? Inactiviteit? Verkeerde beslissingen? Dat soort zaken?

De stam draait niet goed. Maar om het aan de groep te wijten: dat is fout.

Kijk het is heel makkelijk, een stam kan vallen om twee soorten redenen. Intern of extern. Aangezien de externe omgeving er niet heel slecht uitzag is het een optelsom om te concluderen dat het door een interne situatie komt. Snap je?

Nou kan je een interne situatie ook indelen in verschillende motieven, maar daar kan ik niet over oordelen dat moeten jullie openbaren. Feit is wel dat het gevallen is door onvrede van sommige over de interne situatie en dat er te weinig motivatie was om deze interne situatie te verbeteren.

E: nou boehoe, je kan me niet teleurstellen omdat je invult dat ik iets invulde wat ik niet heb ingevuld. Psychologisch zou men kunnen concluderen dat je er van uit gaat dat ik iets invul waardoor er een tikkeltje waarheid zit in jouw invulling.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.759
Boekwerk met veel gezever en weinig inhoud. Heb je toch al gezegd hoe het komt? Ga wat nuttigs doen jij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan