Wat als?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Haha nee België is zeker niet perfect, maar sommige van die quotes zijn ronduit lachwekkend. Volgens mij zijn er nog wel andere regio's/landen/continenten waar het minder prettig is om te wonen en die een iets of wat gruwelijkere geschiedenis hebben. Dus om België beetje af te schilderen als het apeland van Europa/de wereld is best wel grappig.
 

DeletedUser

Guest
Heb je ooit gehoord van Congo? Dat was een kolonie van jullie. Dat jij niet weet wat jouw land daar misdaan heeft, zegt denk ik genoeg... Daarnaast zijn jullie niet eens echt "een land" te noemen... Ook is "the silent assassin of European democracy and nation-states" natuurlijk weer afkomstig vanuit jullie extreem oppurtunistische groep politici. Jullie hebben verder een falende democratie. Ook kan ik je nu bijvoorbeeld weer even zeggen dat jullie politie natuurlijk weer gefaald heeft paar weekjes terug.



Dat dikgedrukte stukje geeft precies aan waarom ik het jullie van harte gun!
Nog even wat stukjes van mensen die bijvoorbeeld in jullie landje gewoond hebben...


En nee, Nederland is ook zeker niet perfect. Maar jouw soort vieze Belgische nationalisten zijn het trieste volk op aarde, jullie zijn gewoon een land wat bar weinig heeft om trots op te zijn, dan kan je wel bier of friet zeggen, maar de beste friettent in België is van een Nederlander en Heineken is nog altijd groter dan welk ander Belgisch biermerk... Ga gewoon weg oke?
Kunnen van jullie het zelfde zeggen over suriname he ash :eek: Chocolade? wereldwijd bekend product ? wat heeft nederland? buiten tulpen ,die door de natuur gemaakt worden? :eek: Wij hebben btw wel twee wereldoorlogen gewonnen :eek: tegen een veel groter land .En moet ik je topic op classic hier boven halen? :D
 

DeletedUser

Guest
In de Eerst Wereldoorlog deed Nederland inderdaad niet mee, maar in de Tweede wel :eek:
In de Eerste was het half de wereld tegen het Duitse Rijk, Oostenrijk-Hongarije, het Ottomaanse Rijk en Bulgarije.
De Tweede was zowat heel de wereld tegen nazi-Duitsland, Koninkrijk Italië, het Japanse Keizerrijk, Koninkrijk Bulgarije, Koninkrijk Hongarije, Koninkrijk Roemenië, de Slowaakse Republiek, de Onafhankelijke Staat Kroatië en Koninkrijk Joegoslavië.
 
Reactiescore
768
Kunnen van jullie het zelfde zeggen over suriname he ash :eek: Chocolade? wereldwijd bekend product ? wat heeft nederland? buiten tulpen ,die door de natuur gemaakt worden? :eek: Wij hebben btw wel twee wereldoorlogen gewonnen :eek: tegen een veel groter land .En moet ik je topic op classic hier boven halen? :D

Het waren meer landen zoals Engeland, Frankrijk & Amerikaanse (sommige Canadezen) die Belgie & Nederland hebben bevrijd en de oorlog hebben gewonnen xD. Nederland & Belgie hebben niet zo'n belangrijke rol daarin gespeeld :p
 

DeletedUser

Guest
Het waren meer landen zoals Engeland, Frankrijk & Amerikaanse (sommige Canadezen) die Belgie & Nederland hebben bevrijd en de oorlog hebben gewonnen xD. Nederland & Belgie hebben niet zo'n belangrijke rol daarin gespeeld :p

Ik denk dat ik je die geschiedenis toch eens fatsoenlijk zal moeten uitleggen.Eigenlijk beginnen de wereldoorlogen met en verdrag dat al in de 19de eeuw werd ondertekend toen de belgische staat ontstond .In dat verdrag stond dat als belgie een onafhankelijk land zou willen blijven ,ze een bufferstaat moesten vormen tussen de twee grootmachten Frankrijk en Duitsland. Maar echter de Duitse koning vroeg belgie om toestemming hun land te doorkruisen om zo , veilig en wel in Frankrijk te geraken. Belgie echter, verscheurd door trouw aan het verdrag en Frankrijk ,liet dit niet toe. Zo een duidelijke afwijzing kon de Duitse regering niet smaken en ze verklaarden dus belgie de oorlog . het beglische leger werd teruggedrongentot aan de rivier de ijzer ,waar ze lange tijd stand wisten te houden tegen een veel groter en beter opgelid Duits leger . De rol van belgie mag hierin dus niet onderschat worden. Doordat Rusland een BG had met Duitsland en een bom liet vallen op een Amerikaanse Bondgenoot ,kwamen de Amerikanen Belgie te hulp en Versloegen ze samen ,met veel minder manschappen ,de Oost-europese Alliantie.
 

DeletedUser64848

Guest
In de Eerst Wereldoorlog deed Nederland inderdaad niet mee, maar in de Tweede wel :eek:
In de Eerste was het half de wereld tegen het Duitse Rijk, Oostenrijk-Hongarije, het Ottomaanse Rijk en Bulgarije.
De Tweede was zowat heel de wereld tegen nazi-Duitsland, Koninkrijk Italië, het Japanse Keizerrijk, Koninkrijk Bulgarije, Koninkrijk Hongarije, Koninkrijk Roemenië, de Slowaakse Republiek, de Onafhankelijke Staat Kroatië en Koninkrijk Joegoslavië.

Hier zit je deeltelijk fout. Duitsland en italië waren een heel andere oorlog als het japanse keizerrijk (nl. the pacific ook wel genoemd).

Het waren meer landen zoals Engeland, Frankrijk & Amerikaanse (sommige Canadezen) die Belgie & Nederland hebben bevrijd en de oorlog hebben gewonnen xD. Nederland & Belgie hebben niet zo'n belangrijke rol daarin gespeeld :p

Het waren vooral de amerikanen die de engelsen van de schrik konden verlossen voor een invasie door duitsland. Daarna troepten ze samen, landden op omaha en utah en drongen ze verder frankrijk in.

Ik denk dat ik je die geschiedenis toch eens fatsoenlijk zal moeten uitleggen.Eigenlijk beginnen de wereldoorlogen met en verdrag dat al in de 19de eeuw werd ondertekend toen de belgische staat ontstond .In dat verdrag stond dat als belgie een onafhankelijk land zou willen blijven ,ze een bufferstaat moesten vormen tussen de twee grootmachten Frankrijk en Duitsland. Maar echter de Duitse koning vroeg belgie om toestemming hun land te doorkruisen om zo , veilig en wel in Frankrijk te geraken. Belgie echter, verscheurd door trouw aan het verdrag en Frankrijk ,liet dit niet toe. Zo een duidelijke afwijzing kon de Duitse regering niet smaken en ze verklaarden dus belgie de oorlog . het beglische leger werd teruggedrongentot aan de rivier de ijzer ,waar ze lange tijd stand wisten te houden tegen een veel groter en beter opgelid Duits leger . De rol van belgie mag hierin dus niet onderschat worden. Doordat Rusland een BG had met Duitsland en een bom liet vallen op een Amerikaanse Bondgenoot ,kwamen de Amerikanen Belgie te hulp en Versloegen ze samen ,met veel minder manschappen ,de Oost-europese Alliantie.

Je hebt het hopelijk over WOI want in wOII was het toch wel dat Rusland duitsland innam...
 
Reactiescore
768
Ik denk dat ik je die geschiedenis toch eens fatsoenlijk zal moeten uitleggen.Eigenlijk beginnen de wereldoorlogen met en verdrag dat al in de 19de eeuw werd ondertekend toen de belgische staat ontstond .In dat verdrag stond dat als belgie een onafhankelijk land zou willen blijven ,ze een bufferstaat moesten vormen tussen de twee grootmachten Frankrijk en Duitsland. Maar echter de Duitse koning vroeg belgie om toestemming hun land te doorkruisen om zo , veilig en wel in Frankrijk te geraken. Belgie echter, verscheurd door trouw aan het verdrag en Frankrijk ,liet dit niet toe. Zo een duidelijke afwijzing kon de Duitse regering niet smaken en ze verklaarden dus belgie de oorlog . het beglische leger werd teruggedrongentot aan de rivier de ijzer ,waar ze lange tijd stand wisten te houden tegen een veel groter en beter opgelid Duits leger . De rol van belgie mag hierin dus niet onderschat worden. Doordat Rusland een BG had met Duitsland en een bom liet vallen op een Amerikaanse Bondgenoot ,kwamen de Amerikanen Belgie te hulp en Versloegen ze samen ,met veel minder manschappen ,de Oost-europese Alliantie.

Belgie hield het toch 18 dagen vol tegen Duitsland (in WO 2 dan). En het ging mij erom dat je eerst zei dat Belgie 2 wereldoorlogen won. Dat ze samen met (Amerikaanse, engelse, poolse & Franse soldaten) belgie hebben bevrijd maakt niet dat Belgie Duitsland versloeg. Het aantal soldaten was Belgie was velen malen minder :), komt ook door et inwonersaantal ofc
 

DeletedUser

Guest
Belgie hield het toch 18 dagen vol tegen Duitsland (in WO 2 dan). En het ging mij erom dat je eerst zei dat Belgie 2 wereldoorlogen won. Dat ze samen met (Amerikaanse, engelse, poolse & Franse soldaten) belgie hebben bevrijd maakt niet dat Belgie Duitsland versloeg. Het aantal soldaten was Belgie was velen malen minder :), komt ook door et inwonersaantal ofc

Polen was btw een bg van Duitsland dus die mag je schrappen :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hier zit je deeltelijk fout. Duitsland en italië waren een heel andere oorlog als het japanse keizerrijk (nl. the pacific ook wel genoemd).

Dat was geen heel andere oorlog, Japan werd door Groot-Brittanië in de oorlog betrokken.
 

DeletedUser

Guest
Lol in WO 1 hadden ze een NAP en 2 waren het vijanden xD. Of was Polen niet het eerste land dat zich verzette tegen de Duitsers in 1939? xD

Inderdaad. Nooit de film "The Pianist" gezien Jasper? Die gaat over de massale Jodenvervolging van de Duitsers in Polen ;)
 

DeletedUser

Guest
Haha nee België is zeker niet perfect, maar sommige van die quotes zijn ronduit lachwekkend. Volgens mij zijn er nog wel andere regio's/landen/continenten waar het minder prettig is om te wonen en die een iets of wat gruwelijkere geschiedenis hebben. Dus om België beetje af te schilderen als het apeland van Europa/de wereld is best wel grappig.
Maar België is een welvarend land... Ze behoren de middelen te hebben om een fatsoenlijke infrastructuur te onderhouden... En julie politieke systeem is voor een welvarend en democratisch land toch ook triest, of niet?

Kunnen van jullie het zelfde zeggen over suriname he ash :eek: Chocolade? wereldwijd bekend product ? wat heeft nederland? buiten tulpen ,die door de natuur gemaakt worden? :eek: Wij hebben btw wel twee wereldoorlogen gewonnen :eek: tegen een veel groter land .En moet ik je topic op classic hier boven halen? :D
Ik heb niet gezegd dat Nederland perfect is. In Suriname weet ik niet precies wat er mis is gegaan volgens jou dan... Dan praat ik niet over de slavernij, dat is een Nederlandse wandaad die ik ken, op 1 juli 1863 hebben we de slavernij afgeschaft (dat weet ik aangezien we dat hier in Nederland vieren in Amsterdam). Tot 1830 waren jullie ook gewoon Nederland, dus jouw volk behoort ook tot de kolonisten en slavenhandelaren van die tijd. Jullie land had z'n eerste kolonie pas in 1884, toen begonnen jullie pas met slavernij. In Congo is een schrikbewind gevoerd dat vele malen erger is dan dat van ons in Suriname... Zonder Edmund Dene Morel waren jullie wanpraktijken daar waarschijnlijk nog langer doorgegaan. En lol, tulpen groeien niet zomaar, daar is landbouw voor nodig. Wij hebben ook goede universiteiten, zat multinationals, misschien wel de belangrijkste haven ter wereld (in ieder geval de grootste van en belangrijkste voor Europa). Wij zijn een van de modernste landen ter wereld (gedoogbeleid, prostitutie legaal, homorechten, homohuwelijk, noem maar op). Wij hebben een leger vele malen sterker dan dat van jullie, wij kunnen nog meedoen met de grote jongens! Wij hebben een ongekende infrastructuur.

De Nederlandse wetenschap is knettergoed. Onze universiteiten scoren in rankings opmerkelijk goed als je bedenkt dat we geen Engels spreken. Onze onderzoekers behoren tot de meest productieve ter wereld. We publiceren onszelf naar een tiende positie op de wereldranglijsten. En kwalitatief is dat ook nog eens top, met citatiecijfers die beter zijn dan die van de VS. Denk dat ik je al wel aardig op weg heb geholpen... Jij denkt vrijwel alleen aan de stereotypen, aan jullie chocolade bijvoorbeeld... Nu lopen wij ook voorop in eerlijke chocolade trouwens. Maar kom op, je land is niet perfect. Het mijne ook niet, maar ik beweer dat dus ook niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan