Wat als?

DeletedUser

Guest
nee is precies hetzelfde in Nederland. Neemt niets weg van mijn antwoord dat ik verder niets van je nodig heb.
 

DeletedUser

Guest
tsja, tzal een cultuur verschil zijn, maar op zn Nederlands gezegd ben ik daar behoorlijk blij mee :D
 

DeletedUser

Guest
mwah, denk dat als ik w19 overnieuw zou mogen doen ik een hoop andere dingen had gedaan, maar gezien de rest van de 50k spelers de wereld dan ook overnieuw zouden doen krijg je een volledig andere wereld waarin Ctrl misschien wel niet bovenaan had gestaan.

Puntjes die ik sowieso anders zou doen:
- ik was een stuk voorzichtiger geweest met wie ik mijn vertrouwen gaf. Er waren een aantal strategen die zich vriendschappelijk voor deden als het hun uitkwam, maar uiteindelijk altijd een onderliggende agenda hadden.
- Ik had bepaalde spelers sneller onder druk gezet. Spelers die een wereld kunnen bepalen kom je maar weinig tegen, die moesten sneller uitgeschakeld worden.
- De spelers waarmee ik het nu goed kon vinden had ik sneller benaderd en was ik eerder mee gaan samenwerken. Deze hebben w19 voor mij leuk gemaakt (behalve het winnen natuurlijk :D )
- Ik had bepaalde spelers uitgeschakeld toen ik die mogelijkheid had (ze weten zelf wel wie ik beboel)

Was de wereld er leuker op geworden als je precies wist wie bepalend zou zijn voor een wereld? Overigens vind ik dat vrij veel spelers in w19 bepalend zijn geweest.
 

DeletedUser

Guest
Was de wereld er leuker op geworden als je precies wist wie bepalend zou zijn voor een wereld? Overigens vind ik dat vrij veel spelers in w19 bepalend zijn geweest.

Dat beweer ik niet, maar weet wel dat ik die dingen anders zou doen...

Zoals ik overigens al aangaf in mn post zou dat de wereld heel anders had laten verlopen :p

Wat had jij anders gedaan?
 

DeletedUser

Guest
Is een lastige vraag. Er zijn wat kantelmomenten geweest waar ik achteraf gezien beter een andere beslissing had moeten nemen. Een paar die ik mij zo nog kan herinneren:

Fitum begon als een stam met alleen maar W2 spelers. Maar dat heb ik te snel overboord gezet omdat ik te snel nummer 1 wilde zijn. En dat had weer het gevolg dat ik binnen notime in oorlog was met de pro stammetjes.. Achteraf gezien had ik Fitum gewoon wat langer op de achtergrond moeten laten opereren en later pas de oorlog gaan inzetten tegen die 'pro' stammen.

Een ander kantelpunt wat ik zeker niet had moeten doen is om samen met De Fokke een stam op te richten. Ik had hem lekker moeten laten stikken. Wat ik uiteindelijk na 48 uur ook deed :p Maar dat was al te laat.

Voor de rest staat mij niet iets bij wat ik anders had moeten doen. Ik had samen met Ctrl .BA. kunnen gaan aanvallen maar dan was het uiteindelijk Ctrl. VS S. geworden. Een oorlog die ik niet aandurfde omdat ik niet aan het front lag. Dus ik heb er uiteindelijk voor gekozen om nog ten tijde van BA vs Ctrl, Ctrl aan te vallen. Nog steeds de bste kans in mijn ogen om jullie te verslaan, had het alleen misschien eerder moeten doen :p

En wat had jij anders gedaan ? :)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben nieuwsgierig wie jij als "wereldbepalers" zag, gezien je zegt dat het er veel waren?
 

DeletedUser

Guest
De Fokke, Eci, EOTG.. Eerlijk gezegd herinner ik mij verder niet echt mensen.
 

DeletedUser

Guest
ahja, jij hoort ook in dat lijstje...

Ik zou ieder geval mea willen toevoegen die op de achtergrond haar ding deed. Micheal op Ikki heeft ook zn aandeel gehad. Misschien wat stamleiders van de top5 stammen in de loop van de wereld...

Persoonlijk zou ik ook zeggen dat de core van Ctrl, de echte harde originele kern, een groot aandeel heeft gehad, zeker richting het einde van de wereld.
 

DeletedUser

Guest
ahja, jij hoort ook in dat lijstje...

Ik zou ieder geval mea willen toevoegen die op de achtergrond haar ding deed. Micheal op Ikki heeft ook zn aandeel gehad. Misschien wat stamleiders van de top5 stammen in de loop van de wereld...

Persoonlijk zou ik ook zeggen dat de core van Ctrl, de echte harde originele kern, een groot aandeel heeft gehad, zeker richting het einde van de wereld.

Is een lastige discussie. Ik zou niet willen zeggen dat zij echt bepalend waren in de wereld. Geen van de spelers die je noemt hebben ervoor gezorgd dat stammen echt verdwenen of opkwamen. Natuurlijk wel hun aandeel gehad, zonder meer. Maar zij hebben niet top stammen laten vallen of opgericht. Hoogstends hielpen zij de echte hoofdrolspelers als eerste.

Even voorbeeld Mea: zonder meer dat zij heel waardevol is voor Ctrl. Maar zij heeft geen enkele oorlog beslist nog een topstam opgericht of laten vallen. Ze liep gewoon net als 99% van de wereld achter de feiten aan. Eerst liep zij een beetje met De Fokke mee, later is ze naar Ctrl. gegaan. (Kort door de bocht) Ze heeft weinig aandeel gehad in het oprichten van Ctrl. Sterker nog ik ben denk ik nog meer verantwoordelijk voor het oprichten van Ctrl ben dan mea :p
 

DeletedUser58575

Guest
Volgens Harm's criteria hoor ik volgens mij ook nog in het rijtje :)
 

DeletedUser

Guest
Volgens Harm's criteria hoor ik volgens mij ook nog in het rijtje :)

bit cocky aint ya? :eek:

edit: even ter verduidelijking dat dit niet een random flame is vanwege onze ruzie...
Je hebt je aandeel gehad, voornamelijk met de oprichting van Bzz. had je een stam opgericht (samen met mij overigens, maar terzijde) die kwa kwaliteiten makkelijk de wereld kon winnen, maar zoals je zelf ook hebt toegegeven is je aanpak daarin zwaar verkeerd geweest waardoor de stam eigenlijk binnen een veelte korte tijd weer uit elkaar viel. Het laten vallen van je eigen stam is niet bepaald wereldbepalend :')
Bzz heeft overigens wel enkele successen behaald in het begin, maar dat was niet specifiek dankzij jou.

Daarna heb je nog een poging gedaan een stam op te zetten, eentje waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Die stam had een redelijke opbouw, maar vooralsnog maakte je dezelfde fouten en is er, naar mijn herinnering, weinig ECHTE actie gekomen vanuit je stam. Die stam viel ook, niet zozeer door externe factoren, maar door het feit dat het intern gewoon niet in orde was.

Als ik dit zo opsom zou ik de conclusie maken dat je voornamelijk stammen opgericht hebt die vanaf het begin interne problemen gehad hebben en daardoor altijd gevallen zijn.

Is een lastige discussie. Ik zou niet willen zeggen dat zij echt bepalend waren in de wereld. Geen van de spelers die je noemt hebben ervoor gezorgd dat stammen echt verdwenen of opkwamen. Natuurlijk wel hun aandeel gehad, zonder meer. Maar zij hebben niet top stammen laten vallen of opgericht. Hoogstends hielpen zij de echte hoofdrolspelers als eerste.

Even voorbeeld Mea: zonder meer dat zij heel waardevol is voor Ctrl. Maar zij heeft geen enkele oorlog beslist nog een topstam opgericht of laten vallen. Ze liep gewoon net als 99% van de wereld achter de feiten aan. Eerst liep zij een beetje met De Fokke mee, later is ze naar Ctrl. gegaan. (Kort door de bocht) Ze heeft weinig aandeel gehad in het oprichten van Ctrl. Sterker nog ik ben denk ik nog meer verantwoordelijk voor het oprichten van Ctrl ben dan mea :p

Naja op zich heb ik met bijvoorbeeld 50centjohn aardig lang in de leiding rondgelopen bij verschillende stammen. Enkel was hij op diplomatisch gebied veel minder actief dan ik.

Wat betreft mea: ik noem mea omdat ze, zeker in de stam Ctrl, een stabiele factor is die stammen bij elkaar houd op het moment dat ze zouden kunnen vallen. Niet bepalend voor het oprichten of laten vallen van stammen, maar juist bepalend voor het overleven van stammen.

Wat betreft de core van Ctrl: ik noem deze jongens expliciet omdat zij de laatste echte oorlog van de wereld beslist hadden. Hadden er namelijk andere jongens op die accounts gezeten was het waarschijnlijk Ctrl geweest die de oorlog verloren had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
bit cocky aint ya? :eek:

edit: even ter verduidelijking dat dit niet een random flame is vanwege onze ruzie...
Je hebt je aandeel gehad, voornamelijk met de oprichting van Bzz. had je een stam opgericht (samen met mij overigens, maar terzijde) die kwa kwaliteiten makkelijk de wereld kon winnen, maar zoals je zelf ook hebt toegegeven is je aanpak daarin zwaar verkeerd geweest waardoor de stam eigenlijk binnen een veelte korte tijd weer uit elkaar viel. Het laten vallen van je eigen stam is niet bepaald wereldbepalend :')
Bzz heeft overigens wel enkele successen behaald in het begin, maar dat was niet specifiek dankzij jou.

Daarna heb je nog een poging gedaan een stam op te zetten, eentje waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Die stam had een redelijke opbouw, maar vooralsnog maakte je dezelfde fouten en is er, naar mijn herinnering, weinig ECHTE actie gekomen vanuit je stam. Die stam viel ook, niet zozeer door externe factoren, maar door het feit dat het intern gewoon niet in orde was.

Als ik dit zo opsom zou ik de conclusie maken dat je voornamelijk stammen opgericht hebt die vanaf het begin interne problemen gehad hebben en daardoor altijd gevallen zijn.



Naja op zich heb ik met bijvoorbeeld 50centjohn aardig lang in de leiding rondgelopen bij verschillende stammen. Enkel was hij op diplomatisch gebied veel minder actief dan ik.

Wat betreft mea: ik noem mea omdat ze, zeker in de stam Ctrl, een stabiele factor is die stammen bij elkaar houd op het moment dat ze zouden kunnen vallen. Niet bepalend voor het oprichten of laten vallen van stammen, maar juist bepalend voor het overleven van stammen.

Wat betreft de core van Ctrl: ik noem deze jongens expliciet omdat zij de laatste echte oorlog van de wereld beslist hadden. Hadden er namelijk andere jongens op die accounts gezeten was het waarschijnlijk Ctrl geweest die de oorlog verloren had.


Dat laatste wat je zegt is erg lastig te meten. Had Ctrl. het zonder Mea niet gered of wel? Dat is eenmaal niet te controleren. Is het antwoord dat jullie zonder haar waren gevallen dan is zij wereldbepalend. Maarja, wie weet had je verloren als Mika niet in je stam zat.. Voor zover ik Ctrl. een beetje ken zijn er maar een paar echt verantwoordelijk voor het winnen van jullie stam. Dat ben jij, Flock en 50cent. Jullie hebben de koers uitgezet, stam opgericht en leden aangenomen. De rest van jullie leden zijn prima spelers maar die had je in principe voor elke actieve speler kunnen inruilen.

@Jeroen, jou rol is te beperkt geweest om nu echt van groot belang voor W19 geweest te zijn. Je kwam er simpelweg te laat bij.
 

DeletedUser58575

Guest
@ Jimmy: Ik beweer dan ook niet dat Bzz. of W19TM de grootste invloeden hebben gehad. Maar dat Bzz. wellicht niet heel wereldveranderend is geweest, neemt niet weg dat de effecten die dat had (oa het vallen van Fitum, en in zekere zin ook de mogelijkheid voor een heropstart van Ctrl.) wel degelijk een vrij grote invloed hebben gehad. Denk even terug aan de tijd dat .BA. en Fitum een bg hadden. Als ik toen niet met een paar mensen (waaronder idd jou Jimmy) met het idee voor Bzz. was gekomen, durf ik toch te beweren dat het verloop van de wereld toch heel anders was geweest. Misschien niet door Bzz. zelf, maar toch zeker wel door de veranderingen die de oprichting van Bzz. met zich meebracht. ;)
 

DeletedUser

Guest
BA waren wij geleaved of jij met het idee was gekomen voor Bzz of niet. Het was destijds enkel leuk om samen met jou een stam op te richten. Anders was Ctrl er waarschijnlijk al veel eerder geweest (of we die stap overleeft hadden destijds weet ik niet...maar terzijde)
Het vallen van Fitum was tevens niet omdat Bzz gestart werd, maar daar waren er ook een aantal die uit Fitum wilde stappen en Bzz als mooie optie zagen om dan in over te stappen.

Zelfs al was je een van de oprichters van die stam (ik snap nog steeds niet waarom jij altijd met de credits bent gaan lopen...en dat heb ik je destijds ook gezegd, maar ook dat terzijde) ben je onderdeel geweest van de beslissingen die andere mensen gemaakt hadden. Als Bzz er niet geweest was en de juiste spelers Bzz niet direct als oprichters gejoined hadden was Bzz slechts een stammetje als W19TM was
 

DeletedUser58575

Guest
(ik snap nog steeds niet waarom jij altijd met de credits bent gaan lopen...en dat heb ik je destijds ook gezegd, maar ook dat terzijde)

Omdat ik het oorspronkelijk aan Hans (Siward) vertelde, en toen hij animo had, ik pas met die anderen ben gaan spreken, en daarna pas die andere mensen betrokken raakten. Het was mijn idee, mijn opzet, ik ben degene geweest die mensen aansprak erover, en ik was oprichter van de stam. Credits boeien me geen reet, maar als je werkelijk je afvraagt waarom ik die destijds daarvoor kreeg: Nou daarom dus.

Voor de rest: Oke. ;)
 

DeletedUser

Guest
Omdat ik het oorspronkelijk aan Hans (Siward) vertelde, en toen hij animo had, ik pas met die anderen ben gaan spreken, en daarna pas die andere mensen betrokken raakten. Het was mijn idee, mijn opzet, ik ben degene geweest die mensen aansprak erover, en ik was oprichter van de stam. Credits boeien me geen reet, maar als je werkelijk je afvraagt waarom ik die destijds daarvoor kreeg: Nou daarom dus.

Voor de rest: Oke. ;)

Bullshit, want je deed bij mij alsof je het idee nog niet had, maar terwijl we aan het praten waren het idee spontaan kreeg. Dus als dat zo is ben je een manupalitieve asshole die mij alleen gevraagd heeft zodat ik mijn maten meenam die jou helemaal niet mochten.

Je kreeg overigens de credits, maar dat was ook omdat je die opeisde als zijnde "enige oprichter".
 
Bovenaan