Wanneer ben je winnaar?

DeletedUser

Guest
Er zit geen einddoel vastgelegd in dit spel - dus in theorie kun je geen winnaar hebben. Enkel wanneer we 'winnaar' zouden definiëren op een rationele manier - dus met controleerbare doelen die moeten behaald worden, kunnen we een winnaar aanduiden en die doelen moeten dan nog een keer aanvaard worden door alle relevante spelers van deze wereld.

Een voorbeeldje om het gemakkelijker te maken.
Op dit moment is *DTW* de eerste in alle bijgehouden rankings van w3. We hebben de hoogste ODA - ODD - OD - het meeste dorpen - het meeste punten in totaal - het meeste punten met de top 40 en het meeste continenten waar we meer dan 50% bezetting hebben - we zijn ook (op jaarbasis gezien) de sterkst groeiende stam van w3.

Is *DTW* dan de winnaar? Ik vermoed toch dat heel veel spelers zullen antwoorden: Nee, natuurlijk niet. Net met als reden - er kan nog veel gebeuren...
Ben je dan gewonnen als je meer dan 50% van de wereld bezit? Ook hier denk ik dat vele spelers zullen denken - met een beetje inspanning kunnen we dat keren...

Dus de vraag blijft: wanneer ben je dan gewonnen?
 

DeletedUser

Guest
Kom nog maar eens de meeste ODA per speler en punten per speler afsnoepen ;)
 

DeletedUser13822

Guest
imo als je als stam 65% van de wereld hebt en met maximum 250 spelers zit
 

DeletedUser14450

Guest
Aan dit spel komt gewoon nooit een eind.. Misschien komt het nu wel, nu ik terug ben:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Het is echt niet mijn bedoeling om hier op te scheppen met de huidige resultaten van DTW (dat zal ik wel ergens anders doen).

@Vexx: daar volg ik je niet in - ik hou al 3 jaar gegevens bij en je zit wel duidelijk dat alles naar een eindpunt gaat. Er zijn nu bijvoorbeeld nog 4 stammen met een gemiddelde accountgrootte van boven de 10 mil - dat was een jaar geleden 8 stammen. Ook de procentuele bezetting van de top 10 stammen evolueert sterk - Als je het in een grafiek zet dan maakt de curve veel sneller een val en een half jaar geleden.

@QS: we zitten nu in w3 met 543 accounts die punten bezitten - ik geloof niet dat dit allemaal 'actief' bespeelde accounts zijn. Ik denk zelfs dat we met minder dan 250 mensen op w3 spelen en dat al de overige accounts gewoon permanente vv's zijn. Ik wil dit weekend eens statistische gegevens maken van w3 over de accounts, en proberen een beredeneerde schatting te maken van de activiteit op w3.
Met 65% - bedoel je dan 65% van 308,584 dorpen (alle dorpen op w3) of 65% van de niet-grijze dorpen? en waarom juist 65% en niet 60%?

@Newlivez - er zijn idd nog veel andere stats die kunnen meetellen.

Ik wil hier echt duidelijkheid voor deze wereld wat we gezamenlijk afspreken - ik zou niet graag zien dat het gewoon 'doodbloed' en dat het eindigt in mineur.


Enkele cijfergegevens en vragen daarrond.
Er zijn nog 68 'geregistreerde' stammen op w3
Er zijn nog 56 stammen met punten (het feit dat er stammen staan zonder punten maar toch met 1 dorp lijkt mij een bug)
Er zijn nog 32 stammen die meer dan 1 lid hebben.
==> Van die 32 zijn er maar 19 die een puntengemiddelde hebben die hoger ligt dan 1.000.000 punten.
==> Deze 19 stammen hebben samen 407 leden.


Rang Stamnaam Leden
1 *DTW* 60 - 58 A - 2 NA
2 TFT 50 - 46 A - 4 NA
3 Cervix 39 - 38 A - 1 NA
4 EP 24 - 24 A
5 ENG 33 - 24 A - 9 NA
6 RESIST 39 - 7 A - 32 NA
7 Qua. 24 - 18 A - 6 NA
8 SPARTA 39 - 4 A - 35 NA
9 Heroes 3 - 3 A
10 AND 11 - 1 A - 10 NA
11 -DS- 27 - 12 A - 15 NA
12 .:BB:. 11 - 6 A - 5 NA
13 .V 6 - 3 A - 3 NA
14 PAW 19 - 17 A - 2 NA
15 ~VS~ 11 - 9 A - 2 NA
16 [TSC] 3 - 3 A
18 FlyHi 3 - 1 A - 2 NA
19 AYD 3 - 3 A
23 JIHAD 2 - 1 A - 1 NA
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19263

Guest
opzich lijkt het mij leuk om een doelstelling op te stellen met de overgebleven stammen.

wel moet ik dit even kwijt:

hier boven zeg je dat *dtw* in de meeste statistieken boven aan staat en dat *dtw* het meest groeit.
ik vind ook wel dat dit zo is enkel wil ik 1 ding aanmerken, jullie zijn met 60 leden en bestaan nu al een lange tijd
het gevolg is dus:
dat jullie hierdoor de meeste dorpen hebben.
dat jullie boven aan staan in on odd en oda.
dat jullie het snelst groeien enz enz.

om even een klein voorbeeld te geven, als b0rg nu nog bestaan had stond b0rg zoiezo boven aangestaan in de odd rank
ook als je naar de puntengemiddelde kijkt van de stammen staan jullie ook maar op plek 3.
dus door het grote aantal leden kunnen jullie in deze statistieken natuurlijk sneller boven aan staan dan bijvoorbeeld cervix met hun 39 leden
 

DeletedUser

Guest
Je redenering klopt helemaal. Daarom dat ik het voorbeeld ook aangaf van DTW die OP DIT MOMENT bovenaan vele rankings staat maar is dat echt een gegeven om uit te maken dat DTW daarom 'gewonnen' zou zijn ... naar mijn aanvoelen niet. Ik kan van dat gemiddelde zeer snel op 1 komen door mijn 3 onderste leden te kicken (ga ik niet doen natuurlijk), dit is om aan te geven dat iedereen redelijk gemakkelijk de stats kan beïnvloeden of dat cijfers die je krijgt in de stats het gevolg zijn van gewoon een lang stamleven achter de rug hebben.

Ik wil gerust toegeven en aannemen dat de meeste stats GEEN gegevens tonen waar je winst of verlies op kan maken.

Mijn aanvoelen is dat de terreinwinst of -bezetting meer bepalend is. QS zei zeer snel: 65% van de wereld bezitten. Die 65% wil ik nog in het middel laten maar een aanzienlijk deel van de actieve wereld bezitten lijkt mij aannemelijk.

Dit is onbetwist gewonnen
Hier is meer dan de helft van de wereld barbaar geworden omdat het duidelijk was wie gewonnen was. Dus die stam moest NIET 65% van de wereld pakken.
 

DeletedUser50499

Guest
Eigenlijk vind ik dat je pas gewonnen hebt als je 2 van de 3 grote stammen in dit geval: TFT *DTW* + Cervix verslagen hebt.
Jullie zijn *DTW* dus laten jllie met Cervix Tft en de rest van het noorden pakken dan komt er wel een botsing, mochten jullie dat goed uitvechten hebben jullie gewoon.

Zo luidt mijn mening.
 

DeletedUser

Guest
als joda jij spreekt :D

Het is niet mijn bedoeling om hier uit te klaren of DTW gewonnen is of niet ... om de simpele reden dat iedereen wel een idee bezit van wanneer je gewonnen bent maar dat dit voor iedereen verschillende is. Er is 'door de spelleiding en in de spelregels' niet uitgemaakt wanneer je gewonnen bent. Dus de enige manier om te weten wanneer je gewonnen bent is met de mensen van deze wereld afspraken aan welke voorwaarden je moet voldoen om jezelf als gewonnen te benoemen.

EDIT: van de 407 accounts die behoren tot een stam met meer dan 1 miljoen punten en meer dan 1 lid bezit zijn er na mijn snel onderzoekje (ik kan natuurlijk niet zien wie echt onder vv staat of op rood - ik bekeek alle accounts of ze sedert half september minsten 1 dorp veroverden - deden ze dat niet dan heb ik ze als inactief beschouwd) 129 accounts gebleken die inactief waren.

Ik schat dus dat we nog met 250 tot maximaal 290 spelers actief spelen op deze wereld. Van deze actieve spelers speelt 60% bij de top 4.


Er zijn op w3 293.510 actieve dorpen - 217.876 dorpen zijn in handen van de top 4 of 74%.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
de enige reden dat dtw op dit moment eerste staat, is omdat drie spelers zich afscheuren uit cervix als heroes.
Ervoor stond cervix afgescheiden eerste, doch zijn zij hier nooit komen melken om een eindoverwinning.

Een eindoverwinning moet je verdienen. In mijn ogen verdien je die zeker niet. Misschien wordt het eens tijd dat DTW vs de wereld durft gaan als ze toch zo zeker zijn, dat zij de winnaar zijn?
Of is DTW bang?
 

DeletedUser50499

Guest
de enige reden dat dtw op dit moment eerste staat, is omdat drie spelers zich afscheuren uit cervix als heroes.
Ervoor stond cervix afgescheiden eerste, doch zijn zij hier nooit komen melken om een eindoverwinning.

Een eindoverwinning moet je verdienen. In mijn ogen verdien je die zeker niet. Misschien wordt het eens tijd dat dtw vs de wereld durft gaan als ze toch zo zeker zijn, dat zij de winnaar zijn?
Of is dtw bang?

+1
 

DeletedUser

Guest
de enige reden dat dtw op dit moment eerste staat, is omdat drie spelers zich afscheuren uit cervix als heroes.
Ervoor stond cervix afgescheiden eerste, doch zijn zij hier nooit komen melken om een eindoverwinning.

Een eindoverwinning moet je verdienen. In mijn ogen verdien je die zeker niet. Misschien wordt het eens tijd dat DTW vs de wereld durft gaan als ze toch zo zeker zijn, dat zij de winnaar zijn?
Of is DTW bang?

voor je verder gaat pleiten , er is reeds een bepaalde geschiedenis voorafgegaan aan de vorming van dtw/cervix/alliantie die gevolgen heeft ....

"In mijn ogen verdien je die zeker niet" kun je dat even motiveren , kwestie van duidelijk te zijn en te weten wat de criteria zijn , want dit is de bedoeling van dit topic en niet om je bg af te kraken en uit te dagen :cool:
 

DeletedUser

Guest
de enige reden dat dtw op dit moment eerste staat, is omdat drie spelers zich afscheuren uit cervix als heroes.
Ervoor stond cervix afgescheiden eerste, doch zijn zij hier nooit komen melken om een eindoverwinning.

Een eindoverwinning moet je verdienen. In mijn ogen verdien je die zeker niet. Misschien wordt het eens tijd dat DTW vs de wereld durft gaan als ze toch zo zeker zijn, dat zij de winnaar zijn?
Of is DTW bang?

1 *DTW* 581.582.691
3 Cervix 535.709.269
Als HEROES besluit terug te keren naar Cervix, zullen jullie 40.7 miljoen in punten stijgen en hierdoor NIET op de eerste plaats komen.
Cervix en *DTW* doen al lange tijd haasje over met elkaar en *DTW* stond op die eerste plek voordat jullie besloten jullie af te scheuren.

Ik begrijp niet dat je vindt dat *DTW* geen eindoverwinning verdient.
Als *DTW* die niet verdient, dan verdient niemand die, omdat Cervix zeker de gelijke van *DTW* is.
Ben je er dusdanig van overtuigd dat wij deze niet verdienen, kan je die bewering dan eens beargumenteren?

Wij komen niet melken om een eindoverwinning, het doel van dit topic is om te bepalen wanneer je wint, omdat stilaan het spelplezier bij iedereen wegebt.
Verder heb ik geen weet van de diplomatie tussen HEROES en *DTW*, dus als je werkelijk zo'n hartgrondige haat voor ons voelt, kan je zelf het initiatief nemen
 

DeletedUser

Guest
de enige reden dat dtw op dit moment eerste staat, is omdat drie spelers zich afscheuren uit cervix als heroes.
Ervoor stond cervix afgescheiden eerste, doch zijn zij hier nooit komen melken om een eindoverwinning.
DTW = 581.647.201
Cervix met 38 = 535.760.626
Heroes met 3 = 54.027.423

Cervix + Heroes met 42 = 589.788.049 -5.995.259 (van nr.42) - 7.309.211 (van nr. 41) = 576.483.579

Afgescheiden zou ik het niet noemen, we waren al een hele tijd haasje over aan het spelen.

Een eindoverwinning moet je verdienen. In mijn ogen verdien je die zeker niet. Misschien wordt het eens tijd dat DTW vs de wereld durft gaan als ze toch zo zeker zijn, dat zij de winnaar zijn?
Ik heb hier NIET beweerd dat DTW de winnaar is! Ik wil hier graag bepalen wanneer je een winnaar bent met feiten die kunnen gecontroleerd worden en doelen die kunnen behaald worden.
Of is DTW bang?
Bang ben je pas als je geheime agenda's erop na houdt - als je de mensen belazert zonder dat ze het weten - als je in het duister van de anonimiteit moet bewegen om te doen wat je doet.
Een speler die zijn bg aanvalt door met een vv bij de tegenstander te gaan spelen en er alles aan doet om het verborgen te houden dat hij de stammendiplomatie schendt.
Dat is een bangerik en een lafaard.

DTW wil samen met Cervix de wereld overheersen, dat was al altijd het plan en dat lijkt te lukken ook.
 

DeletedUser

Guest
DTW = 581.647.201
Cervix met 38 = 535.760.626
Heroes met 3 = 54.027.423

Cervix + Heroes met 42 = 589.788.049 -5.995.259 (van nr.42) - 7.309.211 (van nr. 41) = 576.483.579

Afgescheiden zou ik het niet noemen, we waren al een hele tijd haasje over aan het spelen.

Ik heb hier NIET beweerd dat DTW de winnaar is! Ik wil hier graag bepalen wanneer je een winnaar bent met feiten die kunnen gecontroleerd worden en doelen die kunnen behaald worden.

Bang ben je pas als je geheime agenda's erop na houdt - als je de mensen belazert zonder dat ze het weten - als je in het duister van de anonimiteit moet bewegen om te doen wat je doet.
Een speler die zijn bg aanvalt door met een vv bij de tegenstander te gaan spelen en er alles aan doet om het verborgen te houden dat hij de stammendiplomatie schendt.
Dat is een bangerik en een lafaard.

DTW wil samen met Cervix de wereld overheersen, dat was al altijd het plan en dat lijkt te lukken ook
.

Dat lukt al 2 jaar oid - de rest van de wereld verkeert alleen nog steeds in een permanente ontkenningsfase :-D
 

DeletedUser

Guest
Bang ben je pas als je geheime agenda's erop na houdt - als je de mensen belazert zonder dat ze het weten - als je in het duister van de anonimiteit moet bewegen om te doen wat je doet.
Een speler die zijn bg aanvalt door met een vv bij de tegenstander te gaan spelen en er alles aan doet om het verborgen te houden dat hij de stammendiplomatie schendt.
Dat is een bangerik en een lafaard.

DTW wil samen met Cervix de wereld overheersen, dat was al altijd het plan en dat lijkt te lukken ook.

Ik heb er NOOIT geen geheim van gemaakt dat ik DTW niet moet :)
Ik vind ook niet dat er een alliantie kan winnen. Er kan maar een stam winnen en ik bedoel zeker niet dat dtw en cervix in elkaar moeten omgaan om deze stam te creeëren. Om de winnaar tussen dtw en cervix te bepalen moeten deze twee het maar uitvechten, maar wie weet gaat tft dan wel met de eindoverwinning aan de haal :)

En voor je mij beschuldigd van het spelen via vv's buiten de stam moet je eerst met bewijzen komen!
 

DeletedUser

Guest
Naar mijn aanvoelen is de Alliantie, zoals ze meer dan 2 jaar geleden opgericht werd gewonnen, we hebben samen gewerkt aan waar we nu staan, elk op onze eigen manier (en die was soms heel verschillend) maar het is gebleken dat is op beide manieren een gelijkaardig resultaat kan behalen. We staan samen overal op nr. 1 in ALLE rankings die maar kunnen bijgehouden worden. Meer dan de helft van de actieve spelers speelt in of voor de Alliantie - we hebben meer dan 50% van de actieve wereld in handen en we groeien nog altijd veel sterker dan alle andere top 20 stammen samen.

Ik weet echt niet meer wat er zou moeten gebeuren zodat we de eindoverwinning niet meer zouden mogen claimen.

Ja, idd we zouden het onderling nog kunnen uitvechten - OF Cervix tegen de hele wereld OF DTW tegen de hele wereld - dan kunnen we nog jaren spelen.
Ja, we zouden nog kunnen doorgaan tot we 65% van de wereld in onze handen hebben - zal dat een verschil maken? Naar mijn mening niet - alles wat vanaf nu gebeurd is gewoon doorzetting van wat staat te gebeuren
 

DeletedUser

Guest
Ik heb er NOOIT geen geheim van gemaakt dat ik DTW niet moet :)
en omgekeerd wij ook niet ten opzichte van jou. Maar een sterk team heeft oppositie nodig om sterk te blijven en op die manier heb jij altijd goed bijgedragen tot de kracht van de Alliantie. We moesten ons zeer regelmatig zelf in vraag stelt.

Ik vind ook niet dat er een alliantie kan winnen. Er kan maar een stam winnen en ik bedoel zeker niet dat dtw en cervix in elkaar moeten omgaan om deze stam te creeëren. Om de winnaar tussen dtw en cervix te bepalen moeten deze twee het maar uitvechten, maar wie weet gaat tft dan wel met de eindoverwinning aan de haal :)
Je kunt, volgens mij, niet winnen met 40 man op een redelijke termijn - je moet dan een gemiddelde accountgrootte hebben van 37.5 mil en dat zou nog meer dan 5 jaar duren (als iedereen maximaal speelt en elke dag 3 dorpen veroverd) - en gelijk zou je hebben dat een derde zou gaan lopen met de overwinning. De kracht van DTW en Cervix ligt in verschillende zaken - 1 = sterke bg die altijd stand hielt ondanks veel tegenspoed - 2 = iedere stam bezit een harde kern van zeer goede spelers aangevuld met spelers die blijven spelen en volhouden.

En voor je mij beschuldigd van het spelen via vv's buiten de stam moet je eerst met bewijzen komen!
Huh?!? Waarom voel jij je aangesproken?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb er NOOIT geen geheim van gemaakt dat ik DTW niet moet :)
Ik vind ook niet dat er een alliantie kan winnen. Er kan maar een stam winnen en ik bedoel zeker niet dat dtw en cervix in elkaar moeten omgaan om deze stam te creeëren. Om de winnaar tussen dtw en cervix te bepalen moeten deze twee het maar uitvechten, maar wie weet gaat tft dan wel met de eindoverwinning aan de haal :)

En voor je mij beschuldigd van het spelen via vv's buiten de stam moet je eerst met bewijzen komen!

Een oorlog tussen beide zou een optie zijn, laat ons zeggen een vriendschappelijke match.
Maar 2 argumenten stuiten mij hierbij tegen de borst:
- *DTW* en cervix liggen al zodanig lang tegen elkaar, clusters in elkaar verweven. Mocht er een oorlog uitbreken, is het in principe gewoon een zeer zwak front waarbij beide partijen ongetwijfeld massale verliezen lijden en dat zou geen oorlog qua skills of samenwerking zijn, maar om wie het meest versnipperde front heeft.
- De wereld is saai, door bovenstaande kan je hem inderdaad nog extra rekken. Willen wij dat? Nog meer afzien?
Euthanasie is een moeilijke beslissing en het vergt moed om die beslissing te maken. Je zou ook nodeloos kunnen blijven afzien tot het echt stopt. Wereld 3 is stervende en we kunnen nodeloos blijven spelen tot er echt één stam overblijft. Wanneer de tijd zou komen waarbij slechts 2 BG's overschieten, is het tijd om er zelf een einde aan te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan