W81 | Mid-game verwachtingen

Reactiescore
493
Ik heb klein lijstje met spelers die een impact gaan hebben op de wereld:

Alle cult spelers sowieso, deze ga ik niet toelichten. Want spreekt wel voorzich dat hun een impact gaan maken.

1. The BIacklist
Ik weet niet wie erop spelen, maar als Daniel er weer op zit samen met Nick en Bjorn (vermoed van niet, hoop van wel) heb je met dit account toch een kwalitatief sterk team zitten die het spelletje wel snappen, en ook 24/7 actief zijn wanneer het van ze verwacht word. Jammer dat ze alleen wat achterstaan qua punten (wellicht niet serieus aan het spelen)

2. Vanquizer.
Ook een zeer sterke speler die aardig wat vrije tijd teveel heeft, met hem gezeten op de classic toffe gozer. Iemand die je echt in je stam wilt hebben en eventueel veel VV’s kan gaan draaien in de stam. Iedere stam heeft zo iemand nodig. Loopt ook wel wat achter met de punten maar denk dat die wel over 1/2 maandjes in de top 7 staat

3. il Leone indamobile
Staat vrijwel elke wereld in de top met starten, valt daarna ook vrijwel elke wereld weg of word weg gespeeld. Toch denk ik als ze serieus deze wereld gaan spelen en flex en goed team erop krijgt (de contacten heeft die ervoor) dit account toch flinke kluif kan worden voor cult.

4. Leonarmy
Ben er niet 100% van overtuigd maar zet ze er toch tussen, dit account gaat denk ik toch onderschat worden waardoor er toch in vergist gaat worden dat deze jongens toch wel redelijk hun mannetje kunnen staan, maar ze hebben wel aansturen nodig van wat ervaren spelers. Ik vermoed dat dit team wel de motivatie heeft om wat te leren en flink mee te groeien met cult

5. @Combino Pastasaus:biggrin:

Wat een account, wat een speler iemand zoals ik al gezegd heb om voor uit te kijken, bezit alle kwaliteiten om deze wereld solo te gaan winnen. Als die de motivatie kan vinden om serieus te gaan spelen. Dan zou ik zeggen: Cult maak je borst maar nat!

Min puntje: onze zeer gewaardeerde combino heeft een flinke blessure aan zijn pols van zijn klikhand, hierdoor is dit op dit moment zeer kwetsbaar.
 
Reactiescore
493
Ik heb geen weet van W79, dus geen idee of die vergelijking opgaat of wat het verhaal erachter is.

Ik ben na W73 enkel normale werelden niet solo gestart, dat klopt. Quarantaine classic daarentegen wel en daar hebben Farmox en ik gewoon een stam op poten gezet (niet pre-made) die als laatste is overgebleven met de (uiteindelijk) winnende stam en de endgame heeft 'uitgevochten'. Dus dat heb ik geprobeerd en is nog aardig gelukt. Maar misschien is het een leuk idee als jij wat mensen optrommelt en accounts gaat bemannen in de stammen noordelijk op deze wereld? Wellicht kun jij ervoor zorgen dat daar een kwaliteitsinjectie wordt gegenereerd. (Niet sarcastisch bedoeld).

Ik durf niet tegen mien!

Nee zonder gekkigheid, opzich zou het een leuk idee wezen. Maar heb geen zin om in de zomer actief actief te gaan spelen. Dus misschien bij de eerst volgende wereld na de zomer
 
Reactiescore
5.686
if you know, you know
 
Reactiescore
449
2. Vanquizer.
Ook een zeer sterke speler die aardig wat vrije tijd teveel heeft, met hem gezeten op de classic toffe gozer. Iemand die je echt in je stam wilt hebben en eventueel veel VV’s kan gaan draaien in de stam. Iedere stam heeft zo iemand nodig. Loopt ook wel wat achter met de punten maar denk dat die wel over 1/2 maandjes in de top 7 staat
Jurrien is een mb van CTA :oops:
 
Reactiescore
5.686
Fout, Venkwisjer is een vijand, maar zijn troepen zijn iedere keer op rooftocht.
 
Reactiescore
290
1. The BIacklist
Ik weet niet wie erop spelen, maar als Daniel er weer op zit samen met Nick en Bjorn (vermoed van niet, hoop van wel) heb je met dit account toch een kwalitatief sterk team zitten die het spelletje wel snappen, en ook 24/7 actief zijn wanneer het van ze verwacht word. Jammer dat ze alleen wat achterstaan qua punten (wellicht niet serieus aan het spelen)

wat een eer!
 
Reactiescore
5.686
Haaaaaaaaaa Björn, you back??
 
Reactiescore
677
Om maar even het goede voorbeeld te geven hierbij dan toch een lijstje.

Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?
Ik heb me hier al eerder (al dan niet bezopen) over uitgelaten in de w81 discord. Ik denk persoonlijk dat de 5 accounts van Cult de wereld nu al onherroepelijk hebben beïnvloed. Er is veel gesproken over het al dan niet grootschalig boosten van deze spelers, maar daar wil ik het niet meer over hebben. Vrijwel alle grote accounts op deze wereld maken zich namelijk schuldig aan boosten.
Wat ik eigenlijk het vervelendste aan het hele gebeuren omtrent Cult vind is dat er 3 weken na de start een stam wordt neergelegd die in de huidige formatie ook endgame gaat spelen. Hiermee forceert Cult de rest van de wereld om zich voor te bereiden op hen terwijl dat natuurlijk niet de intentie is geweest toen iedereen startte op deze wereld. Men wilt ook eerst eens de vijanden die dichterbij liggen uitschakelen en leuk midgame spelen in plaats van zich zo snel al vol te moeten focussen op een stam/groep die zichzelf keer op keer (w79 vergeten we niet) een plek met gigantisch veel voordeel toedicht. Dit soort stammen nemen mijn inziens het spelplezier van velen weg ten goede van een klein clubje.

Waarschijnlijk gaan mensen hier weer fel op ageren, maar die discussie ga ik van harte aan.

Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?

Het ziet er eigenlijk bar slecht uit voor de top 20 accounts in de core. Accounts als gregory12356 en bravehart1969 moeten zich van hun beste kant laten zien. Op de huidige wereldgrootte hebben deze accounts eigenlijk geen kans om safe te creëren vanuit de core en krijgen ze al snel te maken met 360 graden front. WoestePonyTemmer mag zich hier ook onder scharen als er geen aansluiting wordt gevonden met de rest van Talent.

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?
Hierbij noem ik dan toch bescheiden leonarmy en The Bloody Butcher. Deze accounts springen niet uit het oog vanwege wereldwinsten of hun 10 jarige TW ervaring. Toch hebben deze accounts naar mijn mening laten zien dat ze aardig kunnen meekomen met de rest van de top (onder andere qua boosten ;)) en een stabiele plek in de top 10 verworven. Ik verwacht dat deze teams dit blijven doorzetten en zal hier zelf ook het nodige aan blijven bijdragen.

Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?

Gezien het al gevormde front aan de oostzijde van de map denk ik dat Cult en Talent behoorlijk gaan clashen binnen afzienbare tijd. Voor het verloop van de wereld zou het mooi zijn als deze clash aardig in evenwichtig blijkt te zijn.

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?
Ik beantwoord deze vraag door enkel een vraag terug te stellen: wat weerhoudt Cult ervan om c54 te domineren en wat maakt c55 juist lastig?

Van welke 10 accounts verwacht je dat ze eind augustus in de top 10 staan?
1. Call to Anguish
2. Kyuka
3. Rave into Space
4. Il Leone Indomabile
5. WoestePonyTemmer
6. leonarmy
7. The Bloody Butcher
8. Los Bombarderos
9. Arithmetic
10. The Blacklist
 
Reactiescore
1.019
Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?

1. Mijn lijstje begint ook direct met de nummer 1 van wereld 81: Call to Anguish. Ik heb op 76 tegen ze mogen spelen, toen bleek het gewoon een erg goed en actief team. Ik denk wel het een van de beste zoniet het beste acc van wereld 81. Ze hebben een mix aan ervaring en activiteit. En daarnaast hebben ze ook Vanquiser, wat natuurlijk voor enorme groeispurten zorgt early en in de mid.

2. Ook dit acc staat op het moment van schrijven erg hoog, en ik denk als je dit over een maand leest ook. Rave into Space, het acc van suikeroom @Curiosity . Ik heb even met hem in de stam mogen zitten op classic 26, waar ikzelf niet zoveel heb gedaan. Leuke kerel, ook in de wereldchat actief. Ook met mien heb je een goede speler mits die gemotiveerd is

3. Arithmetic. Eerste speler uit mijn eigen stam Talent. Deze kerels heb ik ondertussen beetje gehoord wat ze kunnen, ook erg moeilijke ligging al met zo snel front tegen Cult. Ik denk dat dit wel een van de key accs kan gaan worden voor Talent.

Ik laat het bij 3

Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?

bravehart1969

ik heb even een paar pms met de beste kerel gehad, en daar uit op te maken is het een wat oudere kerel. Verder ken ik het acc niet, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van dit acc. Heeft klein frontje met cult, al kan je het ook weer niet echt een frontje noemen :)

Nosorrow. Nu die net zn stamgenoot boymans is verloren, denk ik niet dat er veel toekomst zit in dit acc. of hij moet een andere stam zoeken, maar anders zie ik dit full core acc niet veel langer als een week overleven met deze snelheid.

tripaloski, dit acc ken ik verder niet en heeft nog vrij weinig oda. Kunnen misschien nog wel een weekje of 2 mee voor het echt front krijgt, maar erna zal het snel klaar zijn gok k.

Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?
Het zou gaan tussen talent en cult zoals het er nu naar uitziet, met een absolute favorietenrol voor Cult. Niet hebben ze de meeste kwantiteit, maar ze hebben verreweg ook de meeste kwaliteit op accs. verder is het wachten op een eventuele 3e partij, of een fusie oid met een huidige stam, maar anders zie ik de huidige stammen niet echt kans maken op uberhaupt een endgame.

Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?
Persoonlijk zeg ik vicious, puur om het feit dat er gewoon weinig safe voor ze is en de accs me weinig aanspreken. Better proof me wrong!

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?

mijn leerling Shang Yang doet het erg goed, dat verwacht je natuurlijk niet als je net een wereld begint en iemand krijgt toegewezen als je leerling. Leuke gesprekken mee gehad, en leert heel snel onder mijn regime. Ook lekker gecalled ondertussen op discord, ben benieuwd wat die kan klaarstomen met een lastige front straks tussen tac en Blaze.

Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?
Natuurlijk word dit de oorlog tussen cult en talent, met de huidige liggingen is dat een kwestie van tijd voor de eerste schermutselingen onderling zullen plaatsvinden.

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?
ik denk 55 het zwaarst, met het front tussen talent en cult. 54 is relatief veel makkelijker, ik denk namelijk dat vicious geen enkele partij is voor cult.

Welke 3 spelers behalen de meeste OD?
moeilijk te zeggen nu we nog niet eens een maand onderweg zijn. Maar ik denk:
kyuka
Rave into Space
Noire

Wie/Wat wordt de grootste verrassing deze wereld?

Ik denk als je de settings goed hebt gelezen en enigsinds normaal kan nadenken het niet meer echt een verrassing is, maar het looplimiet van 50 gaat heel erg kut worden. Dat kan betekenen dat je gehele accounts weg kan edelen met 200 dorpen +- na het eerste event met meerdere accs tegelijk. Dit in combinatie met de snelheid en gs productie gaat dit enorm zwaar worden dan een normale edelspamwereld al is.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Op W71 speelde we tegen Hi-Ho die startte met 20 boosts/mb's per account en 8 main-spelers. Uiteindelijk verloren ze de wereld gewoon. Wij wonnen daar met spelers als Fantazija, Sjaak Trekhaaak, Triballegende en United Masters, tot die tijd ook relatief onbekende en nietszeggende spelers

Jullie moeten niet onderschatten wat diplomatie te weeg kan brengen, zoals op W71 gebleken is. Verder bedankt voor de benoemingen en leuke lijstjes.
 
Bovenaan