w75 - Instellingen (geen premium beurs)

Reactiescore
2.444
Wat ik bedoelde met "hier is het voordeel maar minimaal" is dat iedereen een hoge edel count heeft.
Neem huidige event iedereen kan hier zonder 1 pp te spenden makkelijk 10 vlaggen boosters halen (mits je een beetje weet hoe je dit event moet spelen) maar dat zou na het eerste kasteel wel duidelijk moeten zijn. Ofwel of je nu abused of niet je krijgt eigenlijk altijd wel bulten edels enkel in combinatie met interns zou je hier echt veel voordeel uit halen.

Bedoel op semper hebben we aardig lopen abusen met die events maar daar liggen atm gewoon 20 setjes vb's te verstoffen ondanks het hoge tempo waarop ge-edeld wordt zijn clears de limiterende factor niet edels.

De edelcount van een niet pp gebruikend account zal een stuk lager zijn dan die van een boostend account, dat weet jij zelf hartstikke goed, een boostend account zal een gigantische lading van pakketten + oorlogsinspanningen bijhalen en gigantisch veel meer grondstoffen bij een muntenronde kunnen gebruiken. Een stuk hogere edelcount is nu simpelweg een groot voordeel elke fase van het spel. Edelspam is een van de lastigst te verdedigen manieren van aanvallen, helemaal op normale werelden zonder toren.
 
Reactiescore
1.139
Mja wat ik dus al paar keer gezegd heb maar ja dat is waar als je je edels op kan maken.
Maar dat lukt niet zonder interns althans niet sneller dan andere.

Oorlogsinspanning zou misschien iets helpen maar daar hebben wij er tot nu toe pas 1 van gehaald misschien een fout maar dat voordeel valt dus wel mee.

Maar simpel gezegd iemand die niet pp abused heeft per event gemiddeld 2 vb's 2 edel decreten 150% opslag.
Met 1 vb + 1 edel decreet en 100%/120% opslag pak je ongeveer 50/60 edels per mep rondje.

Iemand zonder pp kan dus al 100/120 edels per event krijgen mja met die 2 weken tussen events ga je zonder interns ook met oorlogsinspanning niet je edels op krijgen of je moet bb's gaan edelen maar zelfs dan moet je die eerst opbouwen voor je die kunt gebruiken.

Ik zeg niet dat er geen voordeel is maar veel is het echt niet hoor je moet nog steeds net zo hard strijden voor je dorpen en je zult niet meer edels hebben op 1 moment.
 
Reactiescore
2.444
Mja wat ik dus al paar keer gezegd heb maar ja dat is waar als je je edels op kan maken.
Maar dat lukt niet zonder interns althans niet sneller dan andere.

Oorlogsinspanning zou misschien iets helpen maar daar hebben wij er tot nu toe pas 1 van gehaald misschien een fout maar dat voordeel valt dus wel mee.

Maar simpel gezegd iemand die niet pp abused heeft per event gemiddeld 2 vb's 2 edel decreten 200% opslag.
Met 1 vb + 1 edel decreet en 100%/120% opslag pak je ongeveer 50/60 edels per mep rondje.

Iemand zonder pp kan dus al 100/120 edels per event krijgen mja met die 2 weken tussen events ga je zonder interns ook met oorlogsinspanning niet je edels op krijgen of je moet bb's gaan edelen maar zelfs dan moet je die eerst opbouwen voor je die kunt gebruiken.

Ik zeg niet dat er geen voordeel is maar veel is het echt niet hoor je moet nog steeds net zo hard strijden voor je dorpen en je zult niet meer edels hebben op 1 moment.

Haha, ik vraag me af of je ooit een event zonder pp hebt gedaan? Want dat is echt simpelweg niet waar, wellicht 1/3de van de opslag bij het huidige event. Maar de meeste events zijn te kort of leveren zonder pp simpelweg te weinig op.
 
Reactiescore
22
Ooit gehoord van pp farmen? Je hoeft helemaal geen geld aan een spel uit te geven man.
Als je 1 of 2 wereldjes pp farmt, haal je easy 20k-100k pp.. Meer dan genoeg om een wereld netjes te spelen.
Zo hoef je gewoon niks uit te geven..

Ooh ja want ik heb zin om TW te spelen maar ga eerst 2 werelden (4 a 5 maanden dus) gewoon pp farmen om dan na 4-5 saaie maanden geen zin meer te hebben in TW ..
Onzin dus!
Je kan idd pp gaan farmen maar waar zit de fun in het spel dan nog ?
Wil je op TW meedraaien vanaf het begin van een wereld in de top ? Ga dan eerst 4-5maanden pp farmen en kom dan terug met veel pp om geen zin meer in het spel te hebben !
 
Reactiescore
5.603
Hmm het valt allemaal wel mee.

Sws heeft iedereen de optie om pp te farmen op andere werelden dus je kunt makkelijk aan pp komen om mee te doen.

Los daarvan denk ik dat in de echte start je ook prima door kunt komen zonder pp of met minimaal pp gebruik.
Je zult wel echt wat achter lopen wat best wel kut is als je meer van de start bent.
En je kunt altijd de pech hebben naast een dikke pp abuser te starten maar als dit naast een pp abuser niet ook iemand met skills is is dit vaak zelfs een mooi uitgebouwd dorp voor je.

zodra het spel verder vordert is eigenlijk het enige voordeel wat pay to win is dat je easy een hogere edel count kunt boosten maar zelfs hier is het voordeel maar minimaal (tenzij die speler een bult interns heeft) want je zult nog steeds moeten vechten voor je dorpen + iedereen krijgt uit de events ook genoeg items om zelf ook 2 rondjes (minimaal) te meppen dus pas na 3 rondjes heeft een pp abuser een voordeel en eigenlijk pas naar 5 rondjes want bijna iedereen in de top gebruikt wel wat pp nu je het kunt farmen op andere werelden.

daarnaast zijn er ook classic werelden zonder pay to win of nieuwe features zoals events torens ect. :)

Deels gelijk, je kunt de start door komen zonder overmatig PP gebruik en vlaggen oid. Op w71 zijn we op een acc gestart zonder vlaggen en zonder beurs gebruik etc (wel rim start). Uiteindelijk de end game ook gehaald etc.

Alleen dan nu het grote punt dat je zelf ook al aanhaalde, edels. Het verschil is ongelofelijk groot, veel edels of weinig edels. Het edellimiet was op het begeven moment het enige wat ons deed onderscheiden van accounts die in veel meer mate PP gebruikte. Neem daar daarna nog het boosten van events en het verkrijgen van pakketjes en VB bij en je bouwt een voordeel op die niet bij te benen is.

Mijn punt is dat het edellimiet inderdaad het enige echte voordeel is tov van een relatief laag PP verbruik. Alleen is het echt een ontzettend groot voordeel, die door gewoon niet te overbruggen is voor een mindere PP gebruiker.
Ik durf ook te stellen dat als je onder de 10k PP gebruikt je nooit eerste op een wereld kan worden (tot in hoever dit dan ook een doel mag zijn).
 
Reactiescore
22
Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat niet hun rang primeert maar wel de zin en plezier in het spel dat ze willen terug krijgen ..
Je voelt toch meer voldoening van bv top 100 zonder pp gebruik dan top 10 door 3 dagen geld in je account te pompen?
Correct me if I am wrong ;)
 
Reactiescore
1.363
Ooh ja want ik heb zin om TW te spelen maar ga eerst 2 werelden (4 a 5 maanden dus) gewoon pp farmen om dan na 4-5 saaie maanden geen zin meer te hebben in TW ..
Onzin dus!
Je kan idd pp gaan farmen maar waar zit de fun in het spel dan nog ?
Wil je op TW meedraaien vanaf het begin van een wereld in de top ? Ga dan eerst 4-5maanden pp farmen en kom dan terug met veel pp om geen zin meer in het spel te hebben !
Niks onzins aan. Das gewoon de realiteit als je niks uit wilt geven. Wat jij doet is puur op de luie tour gaan, terwijl dr meer mogelijkheden zijn..
 
Reactiescore
22
Niks onzins aan. Das gewoon de realiteit als je niks uit wilt geven. Wat jij doet is puur op de luie tour gaan, terwijl dr meer mogelijkheden zijn..

Haha meen je dit ? De luie tour?! Hoor jezelf bezig ! PP beurs IS de luie tour wtf ?! Ik heb er geen problemen mee om actief te farmen om mijn grondstoffen te verdienen!
Jullie die de pp beurs gebruiken zijn net de luie tour aan het opgaan! Geld storten, paar keer klikken, wachten op de grondstoffen en builden maar ..
 
Reactiescore
1.139
Mwa persoonlijk zie ik het meer zo.
Je kunt of een paar uur per dag een knopje ingedrukt houden en zo aan je gs'en komen of je werkt gewoon in die tijd draagt in theorie zelfs wat bij aan de maatschappij en je koopt je gs'en en houdt zo zelfs het spel draaiende.

Los daarvan ben ik wel gewoon voor om af en toe een pp vrije wereld te houden al speel ik zelf sowieso liever classics dus voor mij is er al een pp vrije wereld.

PS.
PP abuse is natuurlijk meer dan enkel dit maar late game wel groot deel ervan.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.603
Precies eigelijk wat jij zegt @Vanquisher. . De beurs en dat soort functies kwamen erin ik meen met als belofte dat dit maar voor enkele keer zou zijn om geld te genereren om vervolgens PPvrije (beursvrije werelden whatever) werelden weer voort te zetten.
Dit is echter nooit gebeurd, maar een beursvrije wereld na zegt 25 werelden lijkt me toch wel iets haalbaar, of de financiële staat van de NL server moet nét break even draaien, maar daar geloof ik niks van.
 
Reactiescore
8
Ooit gehoord van pp farmen? Je hoeft helemaal geen geld aan een spel uit te geven man.
Als je 1 of 2 wereldjes pp farmt, haal je easy 20k-100k pp.. Meer dan genoeg om een wereld netjes te spelen.
Zo hoef je gewoon niks uit te geven..
Niet iedereen heeft daar tijd/zin in. Daarnaast zijn er ook gewoon spelers die na een lange tijd terugkomen en dus niet de mogelijkheid hebben gehad om dit te doen.
 
Reactiescore
1.363
Haha meen je dit ? De luie tour?! Hoor jezelf bezig ! PP beurs IS de luie tour wtf ?! Ik heb er geen problemen mee om actief te farmen om mijn grondstoffen te verdienen!
Jullie die de pp beurs gebruiken zijn net de luie tour aan het opgaan! Geld storten, paar keer klikken, wachten op de grondstoffen en builden maar ..
Luie tour bedoel ik mee pp kopen. Farm al zoolang pp iedere keer, nog nooit geld aan dit spel uitgegeven.. Als je eens wist hoeveel moeite dr in pp farmen zit.
 
Reactiescore
22
Gewoon geen pp beurs, dan hoef je ook niet op voorhand te farmen en kan iedereen eens op een gelijk punt starten :)
 
Reactiescore
22
Wanneer worden die baas instellingen bekend gemaakt? :)
Ongeveer een week voor dat een wereld start komen ze met een aankondiging met de instellingen ..

Laat ons hopen dat ze nog eens denken aan de studenten met vakantie die geen massa geld kunnen/willen uitgeven en ook aan de oud spelers die er al van bij de eerste werelden bij zijn en nog eens de nostalgie willen !
 
Bovenaan