w75 - Instellingen (geen premium beurs)

Reactiescore
22
Hallo
Na jaren (geleden van w20) afwezigheid kwam ik nog eens terug om de nostalgie van TribalWars op te snuiven !
Ik begon op w74 te spelen en zag meteen iets nieuws (premium beurs) ..
Daar ging mijn vleugje nostalgie als ik een buur van me in 1 a 2 dagen van 150 punten naar 6000 punten zag gaan ...

Ik weet dat Innogames winst wil maken , maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat w75 (die normaal ongeveer moet starten bij het begin van de vakantie) zonder Premium Beurs zal werken !

Ik hoop gewoon nog eens op een wereld waar je geen zakken geld moet in pompen om mee te doen met de top !
Wat voor skill moet je nu nog hebben om top 5 te staan ?! Edel 20 bb's , pomp pp en boef je staat top 5 ..



Hierbij mijn voorstel voor de instellingen van w75





Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1.8 (180%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.83 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief (Nog eens met boogschutters zou fijn zijn om wat meer afwisseling te hebben in off en def)
- Ridder/Standbeeld: Actief met skills
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Niet Actief (please haal dit weg ..)
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 3-5 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Vlaggen: Actief
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00
- Aanvalstiming: 50 ms
- Bolwerken: Niet Actief
- Farmen: Please geen limit wtf wie heeft dit zelf uitgevonden ? (zodat mensen meer grondstoffen kopen?)
Beloon de spelers die veel farmen ..
- Richting Kiezen: Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Doe dit gewoon met x aantal % dat je moet bezitten en niet met zo'n bolwerken systeem ..
- Ledenlimiet Stam: 30 leden (vond het altijd wel leuk om vroeger een stammetje van 30-40 man te hebben die dachten dat ze het konden halen tegen een stam met 15 leden, tot het zover was :)

- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op
- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan naar iedereen worden verstuurd ! (Als je een goede connectie hebt met je buur maar jullie zitten beide in een goede stam waarom zou je dan mekaar niet mogen ondersteunen komaan ..
En waar is de fun gebleven als je bb's niet kan spiken .. :)

- Bijzonderheid 3: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 4: Grondstoffen kunnen vrij worden verstuurd


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Niet Actief
- Bouwkostreductie: Niet Actief
- +20% productie: Niet Actief
- Ruilen met de handelaar: Niet Actief
- Premium Beurs: Niet Actief


Para.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
30
W50 was ook zonder beurs, hopelijk doen ze met w75 hetzelfde
 
Reactiescore
5.595
Jep die hoop heb ik ook, al zal het wel gewoon een beurs wereld worden.
 
Reactiescore
1.139
Beter doen ze een pay to win loze wereld waar voor gedoneerd kan worden weet niet welk pp aantal realistisch is maar als bijvoorbeeld 1m pp gedoneerd is start die wereld als volgende wereld.
Desnoods doen ze 3 opties (settings) en kan er op verschillende gedoneerd worden + een optie met het maakt me niet uit.
 
Reactiescore
1.049
Beter doen ze een pay to win loze wereld waar voor gedoneerd kan worden weet niet welk pp aantal realistisch is maar als bijvoorbeeld 1m pp gedoneerd is start die wereld als volgende wereld.
Desnoods doen ze 3 opties (settings) en kan er op verschillende gedoneerd worden + een optie met het maakt me niet uit.
Doneren gaan ze denk ik niet doen whahahah
want wat als je doneert maar je optie wordt niet uitgevoerd?
 
Reactiescore
1.139
Doneren gaan ze denk ik niet doen whahahah
want wat als je doneert maar je optie wordt niet uitgevoerd?

Nou der zijn dus bijvoorbeeld 3 opties met allemaal hun eigen meter.
en een meter voor als het je niet uit maakt.
Dus stel 1m is nodig voor zo'n wereld.
Settings 1 staat de teller op 481k
Settings 2 staat de teller op 273k
Settings 3 staat de teller op 503k

De maakt niet uit staat op 497k
Settings 3 en maakt niet uit hitten samen 1m dus die wereld is de volgende wereld die start.
Door die maakt niet uit voorkom je ook dat er meteen 2 werelden na elkaar komen aangezien 1 en 3 bijna even veel pp gedoneerd kregen.

Ik weet niet of 3 opties alle ladingen dekt maar er zou eerst een voor selectie kunnen komen waar bij er gestemd moet worden voor welke 3 er een meter komt ofzo
 
Reactiescore
22
Geld geld geld is alles wat telt ! 1 ding vergeten ze, het is wij (de jarenlange spelers vanaf de begin werelden) die TW speelden voor het plezier waardoor je dan met plezier eens Premium koopt om de makers te 'bedanken' voor het GRATIS spel ..
 
Reactiescore
338
Als ik de bedragen (echt geld, niet via pp-farm) hoor die sommige spelers investeren in 1 account. Dan mogen er al heel wat spelers spelen hoor om de boost van dat ene acc te compenseren.
 
Reactiescore
1.139
Geld geld geld is alles wat telt ! 1 ding vergeten ze, het is wij (de jarenlange spelers vanaf de begin werelden) die TW speelden voor het plezier waardoor je dan met plezier eens Premium koopt om de makers te 'bedanken' voor het GRATIS spel ..

Het zal toch iets kosten om alles draaiend te houden ;)
 

Deleted User - 487970061

Guest
Vroeger speelden er ook veel meer spelers, dan is het makkelijker draaiende te houden met alleen normaal premium. Met het spelersaantal nu is dat gewoon onmogelijk lijkt me.
 
Reactiescore
22
Ik zie ook niet in waarom er nu nog meer spelers zouden spelen
Je hoeft niet meer actief te zijn en geen kennis van het spel meer te hebben nu om mee te doen in de top van de ranglijsten
Het is zwaar PAY to win geworden ..
 

Deleted User - 487970061

Guest
Het is eerder Pay to begin geworden. Na een tijdje ga je toch echt ook skills nodig hebben gelukkig.
 
Reactiescore
1.139
Hmm het valt allemaal wel mee.

Sws heeft iedereen de optie om pp te farmen op andere werelden dus je kunt makkelijk aan pp komen om mee te doen.

Los daarvan denk ik dat in de echte start je ook prima door kunt komen zonder pp of met minimaal pp gebruik.
Je zult wel echt wat achter lopen wat best wel kut is als je meer van de start bent.
En je kunt altijd de pech hebben naast een dikke pp abuser te starten maar als dit naast een pp abuser niet ook iemand met skills is is dit vaak zelfs een mooi uitgebouwd dorp voor je.

zodra het spel verder vordert is eigenlijk het enige voordeel wat pay to win is dat je easy een hogere edel count kunt boosten maar zelfs hier is het voordeel maar minimaal (tenzij die speler een bult interns heeft) want je zult nog steeds moeten vechten voor je dorpen + iedereen krijgt uit de events ook genoeg items om zelf ook 2 rondjes (minimaal) te meppen dus pas na 3 rondjes heeft een pp abuser een voordeel en eigenlijk pas naar 5 rondjes want bijna iedereen in de top gebruikt wel wat pp nu je het kunt farmen op andere werelden.

daarnaast zijn er ook classic werelden zonder pay to win of nieuwe features zoals events torens ect. :)
 
Reactiescore
2.444
Hmm het valt allemaal wel mee.

Sws heeft iedereen de optie om pp te farmen op andere werelden dus je kunt makkelijk aan pp komen om mee te doen.

Los daarvan denk ik dat in de echte start je ook prima door kunt komen zonder pp of met minimaal pp gebruik.
Je zult wel echt wat achter lopen wat best wel kut is als je meer van de start bent.
En je kunt altijd de pech hebben naast een dikke pp abuser te starten maar als dit naast een pp abuser niet ook iemand met skills is is dit vaak zelfs een mooi uitgebouwd dorp voor je.

Ik ben het er totaal niet mee eens dat je zonder enig pp gebruik op PA/FA naast fatsoenlijk mee kunt draaien op een wereld. Het verschil met een milde pp abuser is dan al gigantisch groot laat staan met een echte abuser en echte abusers zijn er tegenwoordig ontzettend veel. Voor terugkomende spelers (zal niet over nieuwe beginnen want die zijn bij uitstek kansloos) is het vrijwel onmogelijk zonder financieel investering een wereld op niveau mee te draaien. Dan zal er eerst een wereld of twee gefarmed moeten worden, maar vaak haken terugkerende spelers op dat moment al af. Het spelletje is naar mijn mening absoluut pp to win geworden doordat het zonder pp niet mogelijk is te winnen, goede spelers zullen vanzelfsprekend beter zijn dan slechte spelers maar alle goede spelers gebruiken ook aan baklading aan pp.

zodra het spel verder vordert is eigenlijk het enige voordeel wat pay to win is dat je easy een hogere edel count kunt boosten maar zelfs hier is het voordeel maar minimaal (tenzij die speler een bult interns heeft) want je zult nog steeds moeten vechten voor je dorpen + iedereen krijgt uit de events ook genoeg items om zelf ook 2 rondjes (minimaal) te meppen dus pas na 3 rondjes heeft een pp abuser een voordeel en eigenlijk pas naar 5 rondjes want bijna iedereen in de top gebruikt wel wat pp nu je het kunt farmen op andere werelden.

Het voordeel van een hoge edel-count is gigantisch op vrijwel elke moderne wereld, zeker die met ridder. Dat terzijde gaat het voordeel van pp gebruik natuurlijk veel verder zodra het spel verder vordert, jij hebt op W73 wel laten zien wat flink pp abusen kan doen, je kunt met genoeg pp letterlijk elk aspect van het spel versnellen.

daarnaast zijn er ook classic werelden zonder pay to win of nieuwe features zoals events torens ect. :)

Hartstikke leuke werelden als je de tijd hebt om op die snelheid te spelen maar dat heeft het merendeel van de community niet of ze hebben de zin niet op dermate hoge snelheid te spelen.
 
Reactiescore
1.139
Het voordeel van een hoge edel-count is gigantisch op vrijwel elke moderne wereld, zeker die met ridder. Dat terzijde gaat het voordeel van pp gebruik natuurlijk veel verder zodra het spel verder vordert, jij hebt op W73 wel laten zien wat flink pp abusen kan doen, je kunt met genoeg pp letterlijk elk aspect van het spel versnellen.

Wat ik bedoelde met "hier is het voordeel maar minimaal" is dat iedereen een hoge edel count heeft.
Neem huidige event iedereen kan hier zonder 1 pp te spenden makkelijk 10 vlaggen boosters halen (mits je een beetje weet hoe je dit event moet spelen) maar dat zou na het eerste kasteel wel duidelijk moeten zijn. Ofwel of je nu abused of niet je krijgt eigenlijk altijd wel bulten edels enkel in combinatie met interns zou je hier echt veel voordeel uit halen.

Bedoel op semper hebben we aardig lopen abusen met die events maar daar liggen atm gewoon 20 setjes vb's te verstoffen ondanks het hoge tempo waarop ge-edeld wordt zijn clears de limiterende factor niet edels.
 
Reactiescore
1.363
Ooit gehoord van pp farmen? Je hoeft helemaal geen geld aan een spel uit te geven man.
Als je 1 of 2 wereldjes pp farmt, haal je easy 20k-100k pp.. Meer dan genoeg om een wereld netjes te spelen.
Zo hoef je gewoon niks uit te geven..
 
Bovenaan