W73: Challenge Guaranteed, or Not?

Reactiescore
1.278
Het gaat om de ontwikkeling van TW an sich. Jij moet alles weer op jezelf en Spread/Imago betrekken, wat helemaal niet nodig is. Doe niet zo bekrompen.

Prima dat je er tegen bent. Maar op w73 gaat er niks veranderen of het moet door TW verboden worden.

Volgende wereld nieuwe kansen. Al hou je niet van 1C dus misschien ook de tip om er niet mee te beginnen.
 
Reactiescore
1.140
Zo werkt het dus niet. Die zijn alleen goedgekeurd omdat 1c dat ook is.

Punt is dat je eigenlijk alles buiten tw kunt trekken op het enteren van de aanvallen na maar dat is uiteraard niet illegaal.
1C is namelijk niet veel anders dan een aanvals planner die tabs opend en sluit.
Die aanvalsplanner kun je gewoon buiten tw halen das gewoon simpel math.
die tabs openen kun je ook vanbuiten tw openen kunnen ze ook niet verbieden.
En het 2x op enter drukken voor versturen gebeurd zonder script precies het zelfde.
en het sluiten van de tab kun je met sneltoets in je broweser ook buiten tw trekken.
 
Reactiescore
2.039
Punt is dat je eigenlijk alles buiten tw kunt trekken op het enteren van de aanvallen na maar dat is uiteraard niet illegaal.
1C is namelijk niet veel anders dan een aanvals planner die tabs opend en sluit.
Die aanvalsplanner kun je gewoon buiten tw halen das gewoon simpel math.
die tabs openen kun je ook vanbuiten tw openen kunnen ze ook niet verbieden.
En het 2x op enter drukken voor versturen gebeurd zonder script precies het zelfde.
en het sluiten van de tab kun je met sneltoets in je broweser ook buiten tw trekken.
Dat is hetzelfde als roepen dat alle drugs maar legaal moet worden omdat je er toch wel aan kunt komen. Totaal non argument dus.

Bovendien is het gewoon te registreren of beperken vanuit te hoeveel tabs er in een bepaald tijdbestek te openen zijn. Of de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de aanvallen knop niet meer getarget kan worden.

Het enige wat ik hoor van het pro 1c kamp is dat er dan genoeg andere alternatieven zijn waar mensen gebruik van maken, maar dat is toch enkel in problemen denken ipv in oplossingen?
 
Reactiescore
972
Dat is hetzelfde als roepen dat alle drugs maar legaal moet worden omdat je er toch wel aan kunt komen. Totaal non argument dus.

Bovendien is het gewoon te registreren of beperken vanuit te hoeveel tabs er in een bepaald tijdbestek te openen zijn. Of de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de aanvallen knop niet meer getarget kan worden.

Het enige wat ik hoor van het pro 1c kamp is dat er dan genoeg andere alternatieven zijn waar mensen gebruik van maken, maar dat is toch enkel in problemen denken ipv in oplossingen?

Dat is hetzelfde als drugs gedogen, "omdat het anders toch wel gebruikt wordt". Slecht argument inderdaad :tongue:
 
Reactiescore
2.444
Anton doelt op de berichtjes vanuit Pit aan ons adres via pm en sociale media kanalen. Dat we enkel 1C kunnen spammen terwijl er gewoon edels gegooid worden elke dag en er meerdere accounts gerekt worden.

Ik heb alle frontende accounts gevraagd of er iets vergelijkbaars als Kyuka voorstelde mogelijk was. De wereld is technisch gezien zo goed als gespeeld, maar we kunnen er wel nog een leuk einde van maken voor beide partijen. Allebei de partijen nog leuke massa's opzetten en verdedigen, waar echter niemand zin in zal hebben is eindeloos 1c dodgen. Houd het voor beide partijen enigszins leuk in een wereld die soort van beslist is en dan behoud je nog een leuke komende periode.
 
Reactiescore
1.140
Dat is hetzelfde als roepen dat alle drugs maar legaal moet worden omdat je er toch wel aan kunt komen. Totaal non argument dus.

Bovendien is het gewoon te registreren of beperken vanuit te hoeveel tabs er in een bepaald tijdbestek te openen zijn. Of de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de aanvallen knop niet meer getarget kan worden.

Het enige wat ik hoor van het pro 1c kamp is dat er dan genoeg andere alternatieven zijn waar mensen gebruik van maken, maar dat is toch enkel in problemen denken ipv in oplossingen?

nee die vergelijking klopt gewoon niet.

En mijn oplossing is gewoon fake limiet aanpassen zodat spammen helemaal niet meer mogelijk is.
 
Reactiescore
1.278
Ik snap dat kamp Imago/Pit graag elk bericht de term beslist gebruikt, maar al kijk je simpelweg naar de kampgrootte is er zeker nog niks beslist. Vind dat zulke termen dan ook veel te snel gegooid worden er kan immers nog veel gebeuren. En laten we nu eerlijk zijn mocht een massa van imago/pit nu enorm slagen op spread front en een acc wegvallen dan kan dit de wereld compleet veranderen.

Misschien is het om alvast in te dekken uit kamp imago/pit vandaan, maar wij bij noo noo gaan echt niet met laffe naps of afspraken akkoord. Gewoon TW spelen wij zijn de challenge aangegaan tegen imago en gaan deze ook beëindigen.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ik heb alle frontende accounts gevraagd of er iets vergelijkbaars als Kyuka voorstelde mogelijk was. De wereld is technisch gezien zo goed als gespeeld, maar we kunnen er wel nog een leuk einde van maken voor beide partijen. Allebei de partijen nog leuke massa's opzetten en verdedigen, waar echter niemand zin in zal hebben is eindeloos 1c dodgen. Houd het voor beide partijen enigszins leuk in een wereld die soort van beslist is en dan behoud je nog een leuke komende periode.
Maarja wanneer ben je doelloos aan het spammen? Kregen bijvoorbeeld nu al bericht over de 1C spam terwijl er gewoon op TNP/TBIQ edels gestuurd worden. Dat Absurd en Snow enkel fakes kregen betekend niet dat het doelloos spammen is.
 
Reactiescore
972
nee die vergelijking klopt gewoon niet.

En mijn oplossing is gewoon fake limiet aanpassen zodat spammen helemaal niet meer mogelijk is.

Limieten omhoog zetten is wat mij betreft helemaal geen oplossing. Aanvallen worden voorspelbaarder, omdat er veel minder gefaked kan worden. Faken an sich is niet het probleem, dat maakt aanvallen en deffen juist leuk en zorgt ervoor dat het spelletje om tactiek blijft draaien. Tja, je kan niet meer spammen, maar je moet meer effort steken in het aanvallen, omdat je dan ook fakes gewoon handmatig moet sturen.
 
Reactiescore
2.444
Ik stuur fakes ook gewoon handmattig en net zo snel als met 1c.

dus dan zie ik niet zo in waarom je 1c wilt afschaffen als het geen probleem is dat je 1000zende fakes per dag krijgt

Omdat een gigantische meerderheid van de spelers dit niet zal doen en/of willen. Hierdoor zullen ze het alleen doen als het moet bij massa's en niet zomaar om accounts bezig te houden. Natuurlijk zullen er spelers zijn die het dan nog wel doen, maar dat aantal zal erg klein zijn en er zullen veel minder spelers last hebben.
 
Reactiescore
467
Dat is hetzelfde als roepen dat alle drugs maar legaal moet worden omdat je er toch wel aan kunt komen. Totaal non argument dus.

Bovendien is het gewoon te registreren of beperken vanuit te hoeveel tabs er in een bepaald tijdbestek te openen zijn. Of de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de aanvallen knop niet meer getarget kan worden.

Het enige wat ik hoor van het pro 1c kamp is dat er dan genoeg andere alternatieven zijn waar mensen gebruik van maken, maar dat is toch enkel in problemen denken ipv in oplossingen?

Ten eerste zit er al een limitatie op hoeveel requests je kan maken dat zijn der 5 per seconde. Tabs openen kan je nooit meten dit is hetzelfde als een request.

Buiten dat er genoeg alternatieven zijn voor 1c. Is het ook gewoon redelijk makkelijk fakes te onderscheiden van echte aanvallen helemaal als je welleens wat vaker hebt moeten deffen. Dan kan je een hele 1c wave gewoon markeren en weet je zeker dat het fakes zijn zodra de eerste aanval van die wave binnen is gekomen. En hoef je dit ook niet meer te dodgen.

Tegen argumenten waarom het verboden moeten worden omdat het teveel tijd zou kosten als verdediger vind ik daarom ook gewoon uitermate zwak. Als er iets voorspelbaar is wat er komen gaat zijn het wel 1c waves. En ook met massa aanvragen kan je zeer eenvoudig je incs dodgen is puur een kwestie van een paar groepen maken. Ook zou je hier 1c voor kunnen gebruiken maar massa aanvragen is vele malen sneller. Vind je fakes niets moet je maar een torenwereld gaan spelen.

Dus om maar in jouw drugs verhaal te blijven. Moet iets verboden worden omdat sommige niet weten hoe er mee om te gaan?
 
Reactiescore
1.647
Ten eerste zit er al een limitatie op hoeveel requests je kan maken dat zijn der 5 per seconde. Tabs openen kan je nooit meten dit is hetzelfde als een request.

Buiten dat er genoeg alternatieven zijn voor 1c. Is het ook gewoon redelijk makkelijk fakes te onderscheiden van echte aanvallen helemaal als je welleens wat vaker hebt moeten deffen. Dan kan je een hele 1c wave gewoon markeren en weet je zeker dat het fakes zijn zodra de eerste aanval van die wave binnen is gekomen. En hoef je dit ook niet meer te dodgen.

Tegen argumenten waarom het verboden moeten worden omdat het teveel tijd zou kosten als verdediger vind ik daarom ook gewoon uitermate zwak. Als er iets voorspelbaar is wat er komen gaat zijn het wel 1c waves. En ook met massa aanvragen kan je zeer eenvoudig je incs dodgen is puur een kwestie van een paar groepen maken. Ook zou je hier 1c voor kunnen gebruiken maar massa aanvragen is vele malen sneller. Vind je fakes niets moet je maar een torenwereld gaan spelen.

Dus om maar in jouw drugs verhaal te blijven. Moet iets verboden worden omdat sommige niet weten hoe er mee om te gaan?

Jouw argument slaat nergens op

Vaak als ik 1c massa zend doe ik dit met fakes en clears er doorheen, zet ik gewoon 2 schermen open. Beide hun bevelen open en enter ik ze door elkaar heen. Oftewel de gemakzucht van je slaat nergens op in dit feit. Of was dat de reden van de foute dodges? Dan begrijp ik het wel.
 
Reactiescore
1.754
Maarja wanneer ben je doelloos aan het spammen? Kregen bijvoorbeeld nu al bericht over de 1C spam terwijl er gewoon op TNP/TBIQ edels gestuurd worden. Dat Absurd en Snow enkel fakes kregen betekend niet dat het doelloos spammen is.
Wil ik graag even op inpikken dat bij ons de teller al bijna een week op 1000+ staat en deze de afgelopen dagen ook verder is aangedikt naar ruim 2000, terwijl er pas sinds gisteren echt edels onderweg zijn.

De berichten over het 1C gespam komen van mij, althans ik denk dat je deze bedoelt. Ik zie het eerder als lekker kletsen met wat mensen op TW aangezien ik (nog) niet veel mensen ken, de aanleiding is weliswaar nieuwe incomings dus dat spreek ik zeker niet tegen :)
 
Reactiescore
1.278
Wil ik graag even op inpikken dat bij ons de teller al bijna een week op 1000+ staat en deze de afgelopen dagen ook verder is aangedikt naar ruim 2000, terwijl er pas sinds gisteren echt edels onderweg zijn.

De berichten over het 1C gespam komen van mij, althans ik denk dat je deze bedoelt. Ik zie het eerder als lekker kletsen met wat mensen op TW aangezien ik (nog) niet veel mensen ken, de aanleiding is weliswaar nieuwe incomings dus dat spreek ik zeker niet tegen :)

Die bedoelt ie niet. Denk dat niemand valt over die pms. Vind het persoonlijk wel gezellig.

Dat jullie al langer inc's krijgen is ook wel logisch gezien de massa op TNP/Wurm. Denk eerlijk gezegd dat spread weinig 1c heeft gegooid al werd er niet elders op het front geedeld. Een stukje afleiding en druk houden van stamgenoten terwijl je een ander front bestookt hoort er mijn inziens wel gewoon bij.

Spread is wel is bestookt waar en dan ook echt dagen op geen enkel front edels binnen kwamen dat is dan weer een heel ander verhaal.
 
Reactiescore
1.892
Ten eerste zit er al een limitatie op hoeveel requests je kan maken dat zijn der 5 per seconde. Tabs openen kan je nooit meten dit is hetzelfde als een request.

Buiten dat er genoeg alternatieven zijn voor 1c. Is het ook gewoon redelijk makkelijk fakes te onderscheiden van echte aanvallen helemaal als je welleens wat vaker hebt moeten deffen. Dan kan je een hele 1c wave gewoon markeren en weet je zeker dat het fakes zijn zodra de eerste aanval van die wave binnen is gekomen. En hoef je dit ook niet meer te dodgen.

Tegen argumenten waarom het verboden moeten worden omdat het teveel tijd zou kosten als verdediger vind ik daarom ook gewoon uitermate zwak. Als er iets voorspelbaar is wat er komen gaat zijn het wel 1c waves. En ook met massa aanvragen kan je zeer eenvoudig je incs dodgen is puur een kwestie van een paar groepen maken. Ook zou je hier 1c voor kunnen gebruiken maar massa aanvragen is vele malen sneller. Vind je fakes niets moet je maar een torenwereld gaan spelen.

Dus om maar in jouw drugs verhaal te blijven. Moet iets verboden worden omdat sommige niet weten hoe er mee om te gaan?
Ja, als iedereen zo opzichtig zou aanvallen zou het inderdaad makkelijk zijn. Maar we doelen niet op noobs die niet weten hoe ze strategisch met 1C om moeten gaan. Je moet ook rekening houden met de mensen die dit wel kunnen. Dan kun je waves markeren wat je wil, maar dan ga je als nog gewoon nat.

Om even in te haken op de disucssie: er zijn twee belangrijke factoren waar de voorstanders geen rekening mee (lijken te) houden. Ten eerste de moeite die men in het spel wil stoppen tov de onnodige moeite die men in het spel moet stoppen. Zoals al vaker aangehaald hier heeft niemand problemen met deffen of sturen van een massa, wel met onnodig dodgen van een hersenloze 1C spam. Door 1C te verbieden kost offen inderdaad meer tijd, maar met diverse aanvalsscripts is dit nog prima te overzien om dit handmatig te sturen. Hierdoor ben je als offer dus meer tijd kwijt, maar dit is tijd die nuttig wordt besteed om daadwerkelijk iemand 'op eigen kracht' weg te spelen ipv een hersenloos wedstrijdje wie het vaakst op enter kan klikken.

Ten tweede is dit de tijdsverhouding offer/deffer. Een offer met 30 beschikbare minuten speeltijd gedurende een dag kan met 10 minuten aan 1C een deffer met 3 uren beschikbare speeltijd iedere beschikbare minuut bezighouden. Het gaat erom dat de tijdseffort offen/deffen meer gelijk moet worden getrokken. Dus dat een offer ook meer tijd kwijt gaan zijn aan daadwerkelijk offen zodat er een juistere balans wordt gecreeerd tussen de beide posities waarin je kunt verkeren.
 
Bovenaan