W73: Challenge Guaranteed, or Not?

Reactiescore
735
Dus als Interdictum nu naar ons toekomt, man ik ben compleet klaar met die Roald, je mag onze dorpen pakken, waarop wij een paar dikke CFs leggen in jullie stam dan vind je dat legit?
Wie hou je voor de gek joh :')
 
Reactiescore
614
Het betreft hier uiteraard de 2 gele dorpen (tot dusver) onderin van Naad. Zowel Naad, Man0war en Itsnelis voelen zich genaaid en voorgelogen door Wow Who (naar eigen zeggen) en hebben hun diensten en dorpen aangeboden. Ik vind het onzin om erover te liegen en de schijn op te wekken dat we ervoor gevochten zouden hebben. Naad is gewoon een intern, man0war ook. Mijn vraag aan jou Inge: Wie clusterfuck ik precies met deze dorpen als je weet dat Naad ze zelf afgeeft en Itsnelis dat meer dan prima vind? De vlieger: ''je clusterfucked Boom!!! gaat niet op, aangezien de leden wiens dorpen/cluster het betreft hebben ingestemd.

Dus in principe geef je nu aan dat ondanks dat die stam kapot is gespeeld (woorden van zowel de stam zelf als jullie kant) team Colla zich wil verlagen naar een dergelijk niveau en ingaat op een dergelijk aanbod? Dat is toch totaal niet fair voor de rest v.d. stam ook al heb je instemming... Je blijft me verbazen :)

ps: nog nergens instemming feitelijk gezien, niet dat dit mijn mening zal veranderen over het feit op zich
 
Reactiescore
180
Los van dit alles is het wel het internen van dorpen van spelers die recentelijk ontslagen zijn uit vijandelijke stam?
Waarbij het 'internen' reeds begonnen was toen ze nog lid waren van deze stam en op zen minst een schijn van we willen eventueel wel nog verder gaven?
Ik noem het geen clusterfuck maar wel een schrijnende manier om strategische dorpen te verwerven ...
 
Reactiescore
1.647
Los van dit alles is het wel het internen van dorpen van spelers die recentelijk ontslagen zijn uit vijandelijke stam?
Ik noem het geen clusterfuck maar wel een schrijnende manier om strategische dorpen te verwerven?

Zijn pas ontslagen nadat bleek dat ze dorpen weg gaven ;) Kwamen gisteren nog met post dat ze verleden wilde laten rusy en als ware opnieuw wilden beginnen zonder gezeik
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Vast bewijs van je instemming van Its? Die zegt hier namelijk van niks te weten.

Rest reageer ik straks op computer op

Waarom denk je dat Itsnelis niet inging op jouw verzoek om te gaan recappen? Nelis heeft aangegeven dat hij graag een endgame wilt meemaken en heeft zich als moraalbreker aangeboden. Het lijkt een vriendelijke jongen, zijn lekker aan het babbelen - we zien wel waar het toe gaat leiden. Daar ga ik voor nu nog geen enkele uitspraak over doen.

Doe rustig aan, ik sluit de boel nu af.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Dus als Interdictum nu naar ons toekomt, man ik ben compleet klaar met die Roald, je mag onze dorpen pakken, waarop wij een paar dikke CFs leggen in jullie stam dan vind je dat legit?
Wie hou je voor de gek joh :')

Ja, waarom niet. Als inter zich wilt afscheidden van de stam en op dezem anier er een einde aan wilt maken, fijn voor hem. Gaan we niet leuk vinden ofc, maar het zijn zijn dorpen.

En voor zover ik weet zijn jullie het er zelf ook mee eens, gezien Pigzor toen exact hetzelfde deed.
 
Reactiescore
180
Ja, waarom niet. Als inter zich wilt afscheidden van de stam en op dezem anier er een einde aan wilt maken, fijn voor hem. Gaan we niet leuk vinden ofc, maar het zijn zijn dorpen.

En voor zover ik weet zijn jullie het er zelf ook mee eens, gezien Pigzor toen exact hetzelfde deed.

Wait what? laat dat eens gebeuren, wat voor een rage vanuit premade krijgen we dan niet op het AF?

Zou wel een mooie spectrum creatie zijn.
 

DeletedUser79704

Guest
hoezo bleven ze dan in een stam met justin als ze zich gestabd voelden?
 
Reactiescore
180
hoezo bleven ze dan in een stam met justin als ze zich gestabd voelden?

Zodat het geen cf is maar een legit overname door Amen van vijandelijke dorpen (los van het vooredelen dan)!
Sterk offensief werk wel om zo diep dorpen te pakken, gaan ze zeker strategisch voordeel kunnen pakken bij volgende offensief!
 
Reactiescore
614
Ja, waarom niet. Als inter zich wilt afscheidden van de stam en op dezem anier er een einde aan wilt maken, fijn voor hem. Gaan we niet leuk vinden ofc, maar het zijn zijn dorpen.

En voor zover ik weet zijn jullie het er zelf ook mee eens, gezien Pigzor toen exact hetzelfde deed.

Oké dit is wel weer een hele mooie om op in te haken.

Als je eerste zin klopt, dan is al die commotie vanuit kamp amen rondom het hele tad gebeuren altijd al onterecht geweest.
Iets waar destijds toch flink op werd ingezet.

2e zin, ik (en vele anderen hier die je niet quote) hebben niks met heel pigzor of tad te maken en zijn dus wel degelijk instaat een dergelijk oordeel te vellen.

Wat wordt de volgende laagdrempelige actie, kijk er nu al naar uit!
 
Reactiescore
967
Het wel of niet classificeren van een CF is eigenlijk geheel oninteressant voor mij. Wat ik me toch wel echt afvraag is of dit nou de ‘FairPlay’ standaarden zijn van de premade... Fair play is namelijk een geheel subjectief begrip en, hoewel, ik denk dat de meeste dit verre van netjes vinden, zou dit wellicht voor andere als fair play kunnen worden gezien. Dus daarom ben ik benieuwd of bijvoorbeeld @Roald97 dit wel of niet als een ‘fair play’ actie ziet.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
@Power of Knowledge, zoals je weet van mij heb ik ook helemaal nooit commotie gemaakt jegens het hele tad gebeuren - omdat ik het namelijk helemaal niet ontzettend verwerpelijk vond. En ik sluit mij wat dat betreft bij Maarten aan; als Interdictum zijn dorpen zou afgeven aan de vijand zou ik wel gaan zeuren omdat ik gedupeerd ben maar dat maken het nog altijd geen cf's. Daarbij zit er ook nog wel een verschil tussen een serieus top 20 account en de voormalig rang 150 die een paar dorpen afgeeft? Als ze hun stam waren verlaten en de dorpen dan direct hadden afgegeven, had dat nou ook maar enig verschil gemaakt verder?

Zal daar morgen op in gaan @Sonemmontis.
 
Reactiescore
62
Hoeveel accounts die gelinkt zijn aan Ka-Boom zijn er ondertussen al aangesproken om 'MB' of intern te worden?
Dorpen gaan internen van een vijandelijke speler, middenin een vijandelijke stam die zoveel kleiner is, maar jezelf een bewezen stam voelen.

Hoeveel moeite kan je hebben met een 'bende noobs'?

Roald die aangeeft dat leden een probleem zouden hebben met stabbers, terwijl Warre nog niet eens zolang geleden zegt dat de stam unaniem geen probleem had met de stabber bij hem op zijn account.

Bah, wat een kakafonie.
Met al die zever kan je je verhaal gewoon niet recht houden.
 
Reactiescore
614
@Power of Knowledge, zoals je weet van mij heb ik ook helemaal nooit commotie gemaakt jegens het hele tad gebeuren - omdat ik namelijk helemaal niet zo verwerpelijk vind. En ik sluit mij wat dat betreft bij Maarten aan; als Interdictum zijn dorpen zou afgeven aan de vijand zou ik wel gaan zeuren omdat ik gedupeerd ben maar dat maken het nog altijd geen cf's. Daarbij zit er ook nog wel een verschil tussen een serieus top 20 account en de voormalig rang 150 die een paar dorpen afgeeft? Als ze hun stam waren verlaten en de dorpen dan direct hadden afgegeven, had dat nou ook maar enig verschil gemaakt verder?

Allereerst sprak ik m.b.t. TAD niet over Colla, maar over je stamgenoten die je hier proberen te backen. Zij die wel degelijk commotie maakten.

Oh dus we gaan het nu nogmaals afschuiven op de grootte van het account? Dit doet me terugdenken aan die moraalbreker destijds.
Uiteindelijk werd dat hem niet dus was het überhaupt al geen punt volgens jou en anders was het maar een klein spelertje dus was de impact minimaal?
Gaan we nu op die tour?

Soms is het gewoon slim om in te zien dat je een laagdrempelige actie hebt begaan en in dit geval die dorpen teruggeven aan de stam :)
 

DeletedUser69389

Guest
Graag breng ik even alle discussie samen in dit topic, want in vijf topics hetzelfde bespreken is niet zo nodig. Dit zal het enige topic zijn waar ik posts ga beantwoorden.

Goed dat je deze er even bij pakt; wil je ook toelichten welke regel overtreden zou zijn? Dat het beoogde ledenaantal is overschreden dat is al vaker besproken en kraakhelder, dat zal niet de reden zijn dat je dit hier post. Katapulteren heeft niet plaatsgevonden noch hebben we iemand nu in de stam gelaten voor een betere positie. Ik veronderstel dus dat je dit post omwille van CF's. En dan kan ik heel simpel zeggen dat dit geen clusterfucks zijn, aangezien de zogenaamde gedupeerden ervan wisten en ervoor kozen. Ik teken de dorpjes wel even in voor je.

cz1fqui9ne.png

mn89pl.png


Het betreft hier uiteraard de 2 gele dorpen (tot dusver) onderin van Naad. Zowel Naad, Man0war en Itsnelis voelen zich genaaid en voorgelogen door Wow Who (naar eigen zeggen) en hebben hun diensten en dorpen aangeboden. Ik vind het onzin om erover te liegen en de schijn op te wekken dat we ervoor gevochten zouden hebben. Naad is gewoon een intern, man0war ook. Mijn vraag aan jou Inge: Wie clusterfuck ik precies met deze dorpen als je weet dat Naad ze zelf afgeeft en Itsnelis dat meer dan prima vind? De vlieger: ''je clusterfucked Boom!!! gaat niet op, aangezien de leden wiens dorpen/cluster het betreft hebben ingestemd.



Ik veronderstel dat jij ook doelt op het ''clusterfucken'' wat dus eigenlijk het internen van een paar dorpen is waarbij alle mensen die ''geclusterfucked'' worden ermee ingestemd hebben.

Nog even in het algemeen; want ik zie Serenity en Kyuka het nu prima doen, door het hier gewoon te vragen. Echter vernam ik ook dat er in de wereldchat (waar ik zeker niet in ga zitten) al direct beschuldigd werd van clusterfucken alsook enkele AF'ers terwijl daar gewoon geen sprake van is. Men doet wel eens belerend met: 'je zou eerst de andere kant moeten horen voordat je een oordeel kan vellen' dit gaat ook voor deze personen op in dit geval. Als er nog meer zaken zijn waar men een antwoord op zou willen hebben, just ask.

Kleine edit/toevoeging: Het kan tot morgenmiddag duren voordat ik tot een volgende reactie kom. Ik heb mijn eerste lectures al geskipped om dit te kunnen posten en mijn agenda van vandaag laat het niet toe om nog meer tijd hieraan te besteden vandaag. Vanavond gewoon huisavond en temptation island, dus ook dan bezet - sorry.
Ik denk dat het inderdaad tijd is om eens afspraken te gaan maken, want jullie als collectief zakken dieper en dieper in een moeras van loze beloften. Wat een lozers actie is dit. Ik kan de screens die Anton maakte van jouw reacties er wel weer bijhalen, maar steeds wanneer je denkt dat jullie als Amen niet dieper kunnen zinken weten jullie dit toch weer voor elkaar te krijgen. Wij weten allebei dat dit een clusterfuck is. Je ontkend het eerst nog, om het daarna toch te bevestigen als clusterfuck. Voor iemand die durft te zeggen dat die over morele grenzen en ethische waarden beschikt is dit toch een trieste actie. Je geeft aan dat ondanks dat de stam kapot is gespeeld jullie wel willen verlagen naar een dergelijk abonimabel niveau door in te gaan op zulke aanbiedingen? Dat is zoals iemand al aangaf verre van fair. Want er zitten in Boom meer accounts dan alleen Wow Who die op deze manier ook gedupeerd worden.

Je durfde te beweren dat jullie terughouden zouden zijn in het voeren van diplomatie. Maar hoe zou je dit dan willen noemen? Je stelt dat de gedupeerden ervan wisten en hiervoor kozen. Maar hoezo gedupeerd? Vertel daar eens wat meer over. Dat je het onzin vindt om erover te liegen en de schijn op te houden is niet zozeer omdat je het onzin vindt. Maar omdat je weet dat dat verhaal niet geloofwaardig zou kunnen zijn. Deze hele post is een schrijnende poging om de reputatie hoog te houden van de good guy, maar iets wat toch aardig mislukt met deze wanvertoning van een post. Hoe voelden Naad, Man0war en Itsnelis zich genaaid en voorgelogen? Hoezo maakt dat het edelen van deze dorpen goed? Het is alsnog een vijandelijke stam clusterfucken en die daarmee kapot spelen. Ik zie ook graag meer informatie over die instemming.

Je stelt dat mensen de andere kant eerst zouden moeten horen alvorens men een oordeel kan vellen. Maar op basis van de verkregen informatie en de bevestiging die je nu gepost hebt blijkt dat toch te kloppen. Namelijk dat Collationem en Noire in mindere mate op een redelijke trieste manier aan dorpen weten te komen. Zul je leuk vinden wanneer in de endgame er bijvoorbeeld een account ontevreden is en ik die dan ga edelen... Ja het mag, want die speler stemde ermee in.... Dat je ook nog de optie overweegt om 1 van die spelers als DU aan te nemen is ook triest te noemen.

Jullie als Amen zijnde vinden het steeds vervelend dat er steeds zo'n negatieve blik is op jullie als stam en dat alles zo negatief bekeken wordt. Dan vraag ik mij af. Waarom willen jullie er dan ook steeds voor zorgen dat er kritiek op jullie stam kan komen? Ook komen jullie als stam bijzonder hypocriet over. Een aantal spelers uit Amen zorgden voor veel commotie rondom het gebeuren met The Alcoholic Dream, omdat dat edelen van Pigzor niet kon. Alleen volgens die redenatie die je nu hanteert mocht dat ook gewoon, want dat vond plaats met instemming van die eigenaar van Pigzor die ontevreden was over zijn stam en medespeler.

Als laatste vind ik het schrijnend om te zien dat je kritiek had op mensen die geld investeerden in een spelletje als tribalwars. Maar ik vind dat eigenlijk nog minder erg dan lectures skippen om zo'n zwabberverhaal als dit te kunnen posten.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Oké dit is wel weer een hele mooie om op in te haken.

Als je eerste zin klopt, dan is al die commotie vanuit kamp amen rondom het hele tad gebeuren altijd al onterecht geweest.
Iets waar destijds toch flink op werd ingezet.

2e zin, ik (en vele anderen hier die je niet quote) hebben niks met heel pigzor of tad te maken en zijn dus wel degelijk instaat een dergelijk oordeel te vellen.

Wat wordt de volgende laagdrempelige actie, kijk er nu al naar uit!

Mijn persoonlijke mening reflecteerd niet meteen de mening van de hele stam. als interdictum zo overstapt mag hij dat van mij doen. heb het zelf al vaker zo gezien, en ben zelf ook al minstens 2 keer van kamp gewisseld (w66 en w48). Van pigzor vond ik het ook zijn goed recht om het te doen, enige wat me daar dwars zat was dat jelle het zonder overleg met zijn cos heeft gedaan. De hele switch van pigzor zelf maalde ik niet echt om, moeten ze zelf weten.

2e zin was op fabian, en daarmee savior, gericht, gezien ik hem ook quote, hoef je je niet door aangesproken te voelen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
614
Mijn persoonlijke mening reflecteerd niet meteen de mening van de hele stam. als interdictum zo overstapt mag hij dat van mij doen. heb het zelf al vaker zo gezien, en ben zelf ook al minstens 2 keer van kamp gewisseld (w66 en w48). Van pigzor vond ik het ook zijn goed recht om het te doen, enige wat me daar dwars zat was dat jelle het zonder overleg met zijn cos heeft gedaan. De hele switch van pigzor zelf maalde ik niet echt om, moeten ze zelf weten.

@e zin was op fabian, en daarmee savior, gericht, gezien ik hem ook quote, hoef je je niet door aangesproken te voelen.

Het punt is dat er vanuit Amen vanuit meerdere accounts commotie kwam rondom een dergelijke actie.
Nu wordt een actie begaan die daar op lijkt (althans dat lees ik hier en in de wereldchat skype) en dat wordt nu goedgepraat door dezelfde mensen?
Dat is scheef, daar kan je niet omheen.

Daarnaast is dit gewoon een enorm laagdrempelige actie. Een stam als Kaboom die al op vallen staan en daar dan op deze manier dorpen middenin dat cluster pakken? Ik dacht dat dit een uitdagende wereld zou worden zoals besproken in post 1, maar het lijkt tot dusver gewoon zoeken naar de makkelijkste weg.

Ik zei het al eerder, maar soms is het goed om je ongelijk toe te geven. In het geval van Amen had ik dit gelijk gedaan. Straks heb je heel de wereld tegen je in ruil voor 2 dorpen die je anders op termijn ook wel had gepakt? Lijt me niet de meest ideale deal. ;)
 
Reactiescore
1.278
Mijn persoonlijke mening reflecteerd niet meteen de mening van de hele stam. als interdictum zo overstapt mag hij dat van mij doen. heb het zelf al vaker zo gezien, en ben zelf ook al minstens 2 keer van kamp gewisseld (w66 en w48). Van pigzor vond ik het ook zijn goed recht om het te doen, enige wat me daar dwars zat was dat jelle het zonder overleg met zijn cos heeft gedaan. De hele switch van pigzor zelf maalde ik niet echt om, moeten ze zelf weten.

@e zin was op fabian, en daarmee savior, gericht, gezien ik hem ook quote, hoef je je niet door aangesproken te voelen.

Het gaat hier niet zozeer dat interdictum zou overstappen, maar dat interdictum geinternt zou worden. Amen moet gaan gissen naar het feit dat interdictum dorpen verliest en er achteraf blijkt dat interdictum intern was voor de vijand. Wisselen van kampen zou denk altijd wel moeten kunnen, maar dit is wel iets dat transparant moet gebeuren. Het internen/samenwerking starten van spelers terwijl ze nog in de stam zitten is dat natuurlijk totaal niet. Op het moment iemand nog in zijn stam zit verwacht zijn eigen stam voor de volle 100% mederwerking en dit lijkt mij ook volstrekt logisch.

Daarom cringe ik ook van posts als dit:

Waarom denk je dat Itsnelis niet inging op jouw verzoek om te gaan recappen? Nelis heeft aangegeven dat hij graag een endgame wilt meemaken en heeft zich als moraalbreker aangeboden. Het lijkt een vriendelijke jongen, zijn lekker aan het babbelen - we zien wel waar het toe gaat leiden. Daar ga ik voor nu nog geen enkele uitspraak over doen.

Op het moment dat Itsnelis niet geleaved is mag je verwachten dat hij zich gewoon volledig voor zijn stam inzet en dus niet dat hij maar niet recapt om amen te vriend te houden...
 
Bovenaan