W73: Challenge Guaranteed, or Not?

DeletedUser80232

Guest
Mwah is niet zeuren, ze moeten natuurlijk doen wat ze zelf willen, maar de opzet van Roald was dan om een challenge te creeren, en door zo'n premade te maken ga je daar tegenin. De vraag is, wil je een challenge of wil je wereld met veel spelers. Uit de premade, lijkt mij vooral dat het tweede op gaat. Das prima, maar ga dan niet verkondigen dat je er een uitdaging van wilt maken ;)
Even voor mijn beeld hoor, maar waarom doen alsof dit alleen de betere spelers zijn? Al zal ik zeker niet ontkennen dat het goede spelers zijn. Ik denk er voldoende spelers meelopen die niet starten in deze premade, maar het spel redelijk beheersen. Dan is het voor ons toch de taak om die premade het eens knap lastig te gaan maken. Ik ga die uitdaging graag aan en wil eens kijken hoever ik kom:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.457
Misschien moet je daar wel bij zeggen dat die speler de afgelopen 3 werelden op datzelfde team speelt waar hij nu ook gaat spelen. Hij was niet op de hoogte gebracht omdat wij ergens hoorden dat hij elders anders ging spelen (hij was blijkbaar zonder overleg ook in jullie chat gegooid). Ik denk dat deze speler ook altijd zal verkiezen om op het account te spelen, met het team waarmee hij al meerdere werelden heeft gestreden, net zoals ik persoonlijk dat ook doe ;)
Moddergooien naar de premade is dus nergens voor nodig.
Wat doe jij nu arrogant?
En heeft hij gezegd dat hij zomaar zonder overleg erin gedropped was? Lol.
 
Reactiescore
11
Even voor mijn beeld hoor, maar waarom doen alsof dit alleen de betere spelers zijn? Al zal ik zeker niet ontkennen dat het geen goede spelers zijn. Ik denk er voldoende spelers meelopen die niet starten in deze premade, maar het spel redelijk beheersen. Dan is het voor ons toch de taak om die premade het eens knap lastig te gaan maken. Ik ga die uitdaging graag aan en wil eens kijken hoever ik kom:)

Ben ik ook met je eens. Echter heb ik geen waan ideeen dat mocht ik in de zelfde windrichting lig al deze stam, dat ik zwaar de sjaak ben. Ik begin de wereld dan ook niet om te winnen maar om lol te hebben. Echter was het een uitdagendere wereld geweest en wellicht interessantere wereld wanneer er geen premades van toppers begon, want, laten we eerlijk zijn, deze premade is wel belachelijk goed voor een non-classic wereld ;).
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
@MyPride Ik las hier trouwens dat je waterpolo speelt op hoog niveau. Geweldige sport. Misschien domme vraag, maar waarom zeggen ze dan dat je dik bent?

Hij kan niet zwemmen, hoe blijft hij anders drijven

Al zal ik zeker niet ontkennen dat het geen goede spelers zijn.
Dus je noemt ons nu dus slecht met die driedubbele ontkenning :O
 
Reactiescore
1.365
Reactiescore
1.478
Niet ingedeeld:
Onbekend: @Chicago Blackhawks @Unexplainable Miracle. en @The American Sniper

Goede acc:
The Mind of the Murderer: @Theo Walcott. @No Way Back @Slave To The Rhythm @sky arragon @noobteam en @The Philanthropist.
Onbekend: @Interdictum., @.MortuaMemoria, @.sleepwell en @A Blessing in Disguise
Onbekend: @maretan , @Kerouac , @Rob. en @tante D

Hoge verwachtingen:
Collationem: @Roald97 @MyPride @Single Malt @dialgaman @Dream Team. @Kyrie Irving en @DragonShield3
Act of Divinity: @This Noob Is On Fire @.Sick Individuals @Shia LaBeouf, @.Royalist. en Emiel.

En dat zijn er dan 6 .

Begin nu wel onderhand te snappen waarom "or not" in de topic titel is opgenomen. Toch niet stiekem een stille hint hé :biggrin: .
Is dit confirmed of hoe kom je hier bij?
Een heleboel van deze namen kan ik niet aan elkaar koppelen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Even negen kantjes teruggelezen. Ga op veel posts, waar men mij noemt, niet reageren anders ben ik morgen nog bezig - alsook dat mijn reactie weinig zal toevoegen. Ik reageer maar op een paar algemene vragen die meerdere keren terugkwamen. Tof dat het aantal aanmeldingen overigens blijft stijgen. Ik zie steeds meer oude rotten terugkomen en nieuwkomers deelnemen aan het topic. Nice!

Ik zeg ook niet dat je moet veranderen he, maar is niet echt een challenge. Kijk het team wat je hebt is een goed team voor bijvoorbeeld classic, maar niveau ligt op de normale werelden (helaas) wel een stukje lager. Als je een challenge wil, zou ik het persoonlijk anders aanpakken (ook met verband met premade en alles), maar snap ook zeker dat je wilt beginnen met de mensen die je kent en vertrouwt.

Ik denk dat ik challange interpreteer in de breedste zin van het woord. Naar mijn idee zijn er véél meer uitdagingen dan bij veel andere lezers, of althans, voor zover ik dat kan lezen uit hun posts. Paar voorbeelden:

1) Ooit een schip met twee volledig verschillende kapiteins NIET op de klippen zien lopen? Warre en ik hebben in het verleden vaak genoeg discussie gehad, bijvoorbeeld over het bestaan en gebruik van privéscripts. Over lang niet alle dingen zijn wij het eens. Maar op wereld 59 konden we elkaar heel prima hebben binnen één stam. Daarnaast denk ik dat we allebei op andere vlakken uitblinken, dit is een groot pluspunt maar ook een grote potentiële valkuil. Ben ik er geheel gerust op dat een gelijkwaardige leidingssamenwerking per definitie positief gaat uitpakken? Nee. Doorgaans ben ik binnen het leidersteam toch die het hardste aan de touwtjes trekt (m.u.v. Fire met Howlin en CbC op 47). Voor mij best een uitdaging / kans om dit samen tot een goed einde te gaan brengen.

2) Een fair play wereld proberen te verwezenlijken. Het is me wel eens gelukt (w68 grotendeels), soms lukt het ook niet (w59 was diehard katapulteren, veel stabs). Altijd een uitdaging. Ik probeer in ieder geval voor een eerlijke wereld te zorgen. Mensen die mij kennen weten ook echt wel dat ik niet de gene ben die gekke sprongen maakt die de wereld ernstig doet beïnvloeden. Ik ben meer iemand van het direct anticiperen met een plan-b dat al op de plank klaar ligt. Daarmee zal ik nooit iemand zijn die onnodig zou rekruteren, veel bondgenoten zou willen of zelf (qua stam) starten met katapulteren of wat dan ook. Ook zal 'mijn' premade met strenge regels spelen, zoals vaker. Iets wat je eigenlijk nooit in andere stammen terugziet.

3) Ik heb actief spelers van andere werelden benaderd om een tegen premade te starten. Er kwamen vele plannen en er zijn ook meerdere premades die ook daadwerkelijk zullen starten op wereld 73. Deze zullen zich vanzelf wel kenbaar maken.

4) Ik heb vele accounts en spelers geweigerd. Had ik iedereen aangenomen, had ik zo een zeventig spelers kunnen plaatsen en zo een 25 accounts en 30-40 boostaccounts kunnen hebben voor de pre-made. Echter is dit totaal niet wat beoogd is. Ik ken op een enkeling na iedere speler uit de premade erg goed. Op een enkeling na wonnen ze allemaal al eerder werelden met mij persoonlijk. De premade is gewoon een vriendenteam zoals met voetbal. We spelen vooral voor de fun maar op niveau voetballen is altijd leuker dan alleen maar aankloten en bier drinken.

5) Aangezien men toch al (redelijk correct) speculeert over de deelnemers van 'mijn' premade; bekijk de accounts eens. Kun je mij zeggen dat dit een volledig risicoloze samenstelling is? Sorry hoor maar er zit genoeg buskruit (karakter, opvliegendheid) in het vat, een goede botsing kan leiden tot een vonkje en dat vonkje tot een flinke explosie.

Ik zie dus wel degelijk een uitdaging in het succesvol leiden en verder brengen van deze premade met het leidersteam en met de deelnemers. Je kunt het er niet mee eens zijn, dat mag hoor. Realistische voorspellingen? Ik acht de slagingskans (een wereldwinst) van de premade in huidige vorm op ongeveer 5 a 10%. Een wereldwinst met in ieder geval een kern uit de premade gaat richting de 30-40%. Challenge genoeg voor mij en aangezien men al begint te wanhopen, meer dan genoeg challenge voor de rest.

Persoonlijk, vind ik dat er nu al te veel druk gemaakt word. Keer op keer word er gezien dat de werelden vaak niet lopen zoals voorspeld. Er hoeft maar een discussie verkeerd geïnterpreteerd te worden en het loopt al helemaal anders in tribalwars.

Het is wel daarentegen tof om te zien hoe actief er al op het forum word gecommuniceerd. Het zou leuk zijn als er van meerdere partijen actieve forum accounts P&P voeren.

Precies dat. Ik heb nog nooit een wereld gezien die volledig volgens plan verliep. Bans, stabs, ruzies, gekonkel, bizarre acties, samenzweringen, bots, rl gebeurtenissen.... er zijn zo ontzettend veel factoren die enorme invloed kunnen hebben. Neem wereld 70, Pony krijgt een ban en de wereld is letterlijk voorbij. Iets waarvan ik zou denken; lekker belangrijk - beïnvloed de hele wereld. Het is voor mij uitgesloten dat wereld 73 geen verrassingen gaat brengen.
Verder denk ik ook dat het w73 AF (mede dankzij dit topic, wat naar mijn idee doet leiden tot veel terugkeerders en animo) een ouderwets feestje zal worden.

Vraag naar de bekende weg. Jammer dat niet op het gedeelte over class inging. Dat daadwerkelijk aantoont dat het starten met een te sterke premade uiteindelijk het probleem van de hele wereld is. Niemand haalt hier vreugde uit.

Maar om even on-topic te reageren. @Roald97 Hoeveel leden gaat deze, nu al aanzienlijke, premade uiteindelijk bedragen? De huidige leden hebben al een prominente plek op de voorpagina en het lijkt mij duidelijk dat meer dan het overgrote deel van de hoog beoordeelde aanmeldingen zich in de premade bevinden. Lijkt mij toch een duidelijk signaal dat een premade overkill is. De vraag is echter of in het kader van de 'challenge' hier ook wat aan gedaan wordt.

Ik vind dat je hier wel een beetje flauw doet. Vooral omdat je zelf met Pony solliciteerde (als outsiders) om deel uit te maken van de premade. Dit heb ik afgewezen omdat wij als leiding jullie niet echt kennen en sommige spelers van pony bekend staan als redelijk instabiel (of uiterst eigenwijs). Als we je hadden toegelaten, had je dan nu 180 graden gedraaid geweest en hadden we dan hier een volstrekt andere post gezien? Op je vraag over Challenge ben ik al ingegaan bovenin deze post.

Het aantal leden is zeven. Mogelijk kan hier nog een 8ste en laatste account bijkomen. Ik beschouw het als een compliment dat jij in ieder geval de classificaties wel serieus neemt en de premade overkill noemt. Echter denk ik dat propaganda doeleinden van sommige hier de afgelopen middag de overhand hebben genomen. Het is natuurlijk erg makkelijk om een transparante bekende premade negatief weg te zetten om alvast een soort wereld vs premade X te veroorzaken.

Premade deelnemers die de eigen premade een overkill noemen, tja, ik vind dat hoogmoed. Ik heb wel betere accounts en stammen zien komen en gaan. Sterker, ik denk dat een redelijk deel van de deelnemers in welke premade dan ook uiteindelijk nauwelijks actief raken en gaan presteren (tevens de reden dat ik streef naar accounts met minimaal 4 personen). Het zijn maar rijtjes namen met een label hè.. Wie zegt dat Niels, Jordi en ik grote ingame invloeden hebben en niet slechts ouwehoeren op het AF. Wie zegt dat Laurens ooit zal loggen. Misschien is Bonaya volstrekt gedemotiveerd en mogelijk vind hij zijn motivatie en carried hij het hele account. Je weet het simpelweg niet, je kunt alleen maar gissen. Is het een overkill? Dat hangt volledig af van de situatie, de deelnemers maar ook van de rest van de wereld.

+ Ik heb de openingspost weer bijgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
983
Wat doe jij nu arrogant?
En heeft hij gezegd dat hij zomaar zonder overleg erin gedropped was? Lol.

Ach kom op, zo arrogant is dit toch niet? Alleszins niet de bedoeling!
Ik wist gewoon over wie de opmerking ging en wou even de situatie volledig uitleggen, that's it.
Niet met zo veel woorden, maar wel dat hij ineens in de Savior chat gegooid was maar niet wist dat wij ook gingen starten. Ik weet niet wat er tussen jullie gezegd/afgesproken geweest is, als er al concrete plannen waren en/of informatie gedeeld is lijkt het me inderdaad niet mooi en zou het wel zo netjes zijn dat hij bij Savior blijft.

De reactie leek mij gewoon moddergooien richting de premade voor het "afpakken" van de speler, misschien zoals Fabian(?) al zei, verkeerd geïnterpreteerd door mij als dat niet zo was, my bad.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.457
Ach kom op, zo arrogant is dit toch niet? Alleszins niet de bedoeling!
Ik wist gewoon over wie de opmerking ging en wou even de situatie volledig uitleggen, that's it.
Niet met zo veel woorden, maar wel dat hij ineens in de Savior chat gegooid was maar niet wist dat wij ook gingen starten. Ik weet niet wat er tussen jullie gezegd/afgesproken geweest is, als er al concrete plannen waren en/of informatie gedeeld is lijkt het me inderdaad niet mooi en zou het wel zo netjed zijn dat hij bij Savior blijft.

De reactie leek mij gewoon moddergooien richting de premade voor het "afpakken" van de speler, misschien zoals Fabian(?) al zei, verkeerd geïnterpreteerd door mij als dat niet zo was, my bad.
het is zeker wel arrogant om te claimen dat hij eerder met jullie zou willen spelen dan met ons,dat ten eerste.
En hij heeft toegezegd alvorens hij in chats werd gegooid,dat ten tweede.
En er waren plannen en besprekingen waar hij met zijn snuit bijzat dus ook in dat opzicht is het behoorlijk sneu.
En wij hoeven hem niet terug op Savior hoor,iemand die zonder uitleg alle chats uitgaat en wegrent naar het volgende account,die hoeven we niet meer terug te hebben.
 
Reactiescore
983
het is zeker wel arrogant om te claimen dat hij eerder met jullie zou willen spelen dan met ons,dat ten eerste.
En hij heeft toegezegd alvorens hij in chats werd gegooid,dat ten tweede.
En er waren plannen en besprekingen waar hij met zijn snuit bijzat dus ook in dat opzicht is het behoorlijk sneu.
En wij hoeven hem niet terug op Savior hoor,iemand die zonder uitleg alle chats uitgaat en wegrent naar het volgende account,die hoeven we niet meer terug te hebben.

Het is niet arrogant, het is wat mij verteld geweest is en de waarheid, al is dat inderdaad niet aan mij om te zeggen maar aan hem.
Is het dan zo verkeerd dat hij graag met zijn vaste team wilt spelen waarmee hij dat al werelden lang doet? (op Chuchu na)

Zoals ik al zei weet ik niet wat er besproken geweest is op voorhand.
Het ging om een misverstand waardoor hij dacht dat schedel geen 73 ging spelen en wij dachten dat hij geen 73 ging spelen.

Het is inderdaad niet slim & netjes van hem om niet de volledige uitleg te doen en gewoon de chat te leaven, maar ik ga geen excuses aanbieden in zijn plaats.
Ik denk dat we hem allebei wel goed genoeg kennen om te weten dat dit gewoon een stom misverstand is zonder hij er bij na dacht en hij op geen enkele manier Savior een streek wilt lappen.

Eigenlijk heb ik me hier niet in te moeien dus dat ga ik ook niet meer doen, dit zal dus mijn laatste reactie zijn. Ik hoop wel dat hij bij jullie de situatie een beetje uitklaart en zijn excuses aan zal bieden voor de manier waarop hij dit afgehandeld heeft.
 
Reactiescore
3.457
Hij was niet op de hoogte gebracht omdat wij ergens hoorden dat hij elders anders ging spelen
Het ging om een misverstand waardoor hij dacht dat schedel geen 73 ging spelen en wij dachten dat hij geen 73 ging spelen.
Stop maar ik heb genoeg gelezen,veel plezier deze wereld!
 
Reactiescore
1.478
Omdat ik mijn naam toch wel graag in die lijst wil zien staan benoem ik mezelf nog een keertje.

Ik start op Potje als bijzonder zwakke starter en medium mid/late game speler waar ik toch niet met mijn eigen acc kom.
 

Deleted User - 697374

Guest
Wat doe jij nu arrogant?
En heeft hij gezegd dat hij zomaar zonder overleg erin gedropped was? Lol.
Klopt. Dat is mijn soort van humor. Dat heb je heb je denk ik wel vaker gezien. Ik overdrijf graag en klaag graag. Dat kan je veel gezien hebben op w66 en w71 als het over munten of farmen ging. Daarnaast ben ik blij met mijn keus als ik voor zoiets onzinnigs ook nog van het account waar ik op w71 speel gekickt wordt vind het meer spijtig voor rick en jannes dat je zo overreageert. W73 is nog geen eens gestart en je maakt van een mug een olifant. Had sws gezegd alleen te spelen als mascotte dus veel gemis ben ik toch niet voor jullie.
het is zeker wel arrogant om te claimen dat hij eerder met jullie zou willen spelen dan met ons,dat ten eerste.
En hij heeft toegezegd alvorens hij in chats werd gegooid,dat ten tweede.
En er waren plannen en besprekingen waar hij met zijn snuit bijzat dus ook in dat opzicht is het behoorlijk sneu.
En wij hoeven hem niet terug op Savior hoor,iemand die zonder uitleg alle chats uitgaat en wegrent naar het volgende account,die hoeven we niet meer terug te hebben.
Klopt als mascotte en had ik achteraf niet moeten doen. Kwam er later achter dat het team waar ik het liefst mee samen speel ook zou starten. Heb toen de keuze gemaakt om te zeggen toch niet op savior te gaan spelen. Heb inderdaad wel mee gelezen in de chats en zal niks door vertellen. Daarnaast is er ook niet veel boeiends besproken. Ja of er een vroege of latere start was maar geen idee wat het nou uiteindelijk geworden is. Had ook zeker wat meer uitleg moeten geven ben ik met je eens en daar stond ik niet bij stil op dat moment.

Heb fouten gemaakt dat zal ik niet ontkennen en zou ze goed willen maken maar meer dan goud eerlijk zijn kan ik niet doen en dat is blijkbaar niet genoeg.
 
Bovenaan