W73: Challenge Guaranteed, or Not?

Reactiescore
766
Sinds wanneer is het sturen van deff op cruciale momenten iets dat de moeite waard is om te noemen? Wordt hij daarom onderschat? Clears doneren en het sturen van deff doe je gewoon als een stam, en doe je voor een stam. Uiteindelijk is er geen enkel account die een wereld gedragen heeft. Het is een geheel van mensen die samenwerken tot het doel om als een stam te winnen. Daar is het sturen van deff en het doneren van clears echt geen bijzonderheid in: als je die moet opnoemen om deze spelers in de spotlight te zetten vrees ik eerder voor de kwaliteit van de rest van de stam.
Lekker uit de context getrokken antwoord. Ik snap je punt, maar niet relevant. Het gaat er mij om hoe het account nu verscheept wordt als slecht account gecarried door de buren, dat steekt.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Lekker uit de context getrokken antwoord. Ik snap je punt, maar niet relevant. Het gaat er mij om hoe het account nu verscheept wordt als slecht account gecarried door de buren, dat steekt.

Zo staat het er anders wel. Je geeft aan dat het uit de context getrokken is, maar geeft geen uitleg over hoe het dan wel bedoeld was. Ik zie graag een tegenreactie.
 
Reactiescore
1.278
Laat ik het dan eens op een andere manier toelichten: dit is niet de standaardwijze hoe een premade start. Een premade haalt een groepje bekenden bij elkaar om samen te kunnen spelen op een niveau waar dat voor iedereen gelijk is, en waar voor iedereen de verwachtingen van de stam gelijk zijn. Een premade wordt vaak wel gezien als een potentieel gevaar, waardoor de ogen gericht zijn op een premade.

Roald heeft weliswaar een premade gemaakt, maar tegelijkertijd dit initiatief opgezet. Tuurlijk is dat vrijwillig: het had niet gehoeven. Ik zie daar wel een uitdaging in omdat hij de bekendheid van de premade direct heel publiekelijk maak, omdat de start door meerdere factoren beïnvloed kan worden.

Verder richtte ik mij niet op andere argumenten omdat zij zwak waren: het probleem dat zij zien wordt buiten zichzelf gelegd. Wie is daadwerkelijk de eigenaar van het probleem? Is dat Roald? Neen.

Met alle respect, maar de premade van vroeger is in het TW van nu niet meer mogelijk daarvoor is simpelweg de actieve spelersgroep te klein. Dat Roald met een premade zou gaan starten weet dan ook ieder met ook maar een klein beetje connecties op TW. Vroeger had je allemaal aparte groepen spelers op TW, maar nu lopen er veel met elkaar over. Ons kent ons. Je moet mij niet verkeerd begrijpen, want vind het topic zeker een leuk initiatief. Maar wordt er ook extra de uitdaging mee opgezocht? Nee dat vind ik niet.

Je bent volgens mij al even afwezig geweest dus ik snap je insteek. Toch ga je merken dat op een wereld, maar een handje vol accounts spelen die ook daadwerkelijk goed zijn. Op het moment dat je 70% van deze accounts bij elkaar verzameld in een premade maak je het jezelf niet lastig. En ja dit is een direct gevolg van het verval van TW. Is dit kut? Jazeker ... dus wij als TW-spelers zullen hiermee om moeten gaan, naar mijn inziens, om toch een spannende en uitdagende wereld voor ieder te kunnen maken. Want laten we eerlijk zijn wie wil er nu naar een eindstrijd toewerken die eenrichtingsverkeer wordt. Een probleem voor ieder dus...
 
Reactiescore
2.303
Met alle respect, maar de premade van vroeger is in het TW van nu niet meer mogelijk daarvoor is simpelweg de actieve spelersgroep te klein. Dat Roald met een premade zou gaan starten weet dan ook ieder met ook maar een klein beetje connecties op TW. Vroeger had je allemaal aparte groepen spelers op TW, maar nu lopen er veel met elkaar over. Ons kent ons. Je moet mij niet verkeerd begrijpen, want vind het topic zeker een leuk initiatief. Maar wordt er ook extra de uitdaging mee opgezocht? Nee dat vind ik niet.

Je bent volgens mij al even afwezig geweest dus ik snap je insteek. Toch ga je merken dat op een wereld, maar een handje vol accounts spelen die ook daadwerkelijk goed zijn. Op het moment dat je 70% van deze accounts bij elkaar verzameld in een premade maak je het jezelf niet lastig. En ja dit is een direct gevolg van het verval van TW. Is dit kut? Jazeker ... dus wij als TW-spelers zullen hiermee om moeten gaan, naar mijn inziens, om toch een spannende en uitdagende wereld voor ieder te kunnen maken. Want laten we eerlijk zijn wie wil er nu naar een eindstrijd toewerken die eenrichtingsverkeer wordt. Een probleem voor ieder dus...

Dus omdat jullie sucken mag Roald niet zo een fijn initiatief opzetten?
Zoals ik al reeds zei; de accounts die hier aangeven te starten kunnen eender wel account uit onze pmade slopen.
 
Reactiescore
63
In een ideale wereld zou ik graag zien dat iedereen anoniem zou spelen, zodat het diplomatieke spel belangrijker wordt, in verhouding tot de activiteit. In die wereld ben ik dus ook niet direct een voorstander van zo'n premade stam. Zo krijgt iedereen dezelfde kans en krijgen mensen geen voorkeursbehandeling vanwege hun naam.
Helaas zitten we niet in die wereld. Je kan niet controleren of mensen alsnog samen starten in een premade.

Daarom vindt ik dit idee van @Roald97 wel een goede tweede optie. Het is te makkelijk om te zeggen dat deze premade, waar ik ook in zit, nu al gewonnen heeft. Er zijn ontiegelijk veel variabelen in een wereld, die de uitkomst van de wereld.

Stel dat 70% van de goede accounts inderdaad in deze premade zouden zitten, dan kom je dus uit op 11 / 12 goede accounts in heel de community. Dit lijkt me een beetje overdreven. Ik denk zelf dat er meer dan genoeg accounts zijn die het deze premade heel lastig kunnen maken. Daarbij zal de premade over het algemeen in een kwantitatieve minderheid zijn, doordat het maar 8 accounts heeft en het beperkende recruit en diplomatieke beleid dat gevoerd gaan worden.
 
Reactiescore
179
Allereerst leuk infinitief en ik heb me maar eens voorgenomen om dan eens mee te doen. Deze wereld zal tevens wel mijn laatste wereld worden, al had ik dit ook al eens eerder beloofd. Al blijft het een leuk spelletje om te spelen. Al ben ik wel zeer benieuwd waar ons account onder gaat vallen. Ik persoonlijk ben niet heel actief op het AF, dus ik zal ook binnen de community niet echt gekend worden:p

Ik lees dat er al iets van een premade is opgestart, maar wat wil een premade zeggen? Momenteel zegt er alleen dat er een aantal goede spelers spelen dat kan ik niet echt ontkennen (al moest ik het wel even opzoeken naar wat TWstats). Het kan 2 kanten opvallen met een premade zowel positief als negatief. We kunnen wel heel dramatisch hier op reageren, dat er al niets meer te halen valt. We kunnen in plaats van hier over te twisten ook er een leuke wereld van maken, en die premade het eens lastig proberen te gaan maken. Zal eens proberen om nog wat oude spelers wakker schudden of zij nog eens openstaan voor een nieuwe wereld.

De instellingen lijken mij meer dan prima, al heb ik nog geen idee wat bolwerken zijn misschien iemand die iets daarvan af weet hoe dat precies werkt? :)
 
Reactiescore
1.367
In een ideale wereld zou ik graag zien dat iedereen anoniem zou spelen, zodat het diplomatieke spel belangrijker wordt, in verhouding tot de activiteit. In die wereld ben ik dus ook niet direct een voorstander van zo'n premade stam. Zo krijgt iedereen dezelfde kans en krijgen mensen geen voorkeursbehandeling vanwege hun naam.
Helaas zitten we niet in die wereld. Je kan niet controleren of mensen alsnog samen starten in een premade.

Daarom vindt ik dit idee van @Roald97 wel een goede tweede optie. Het is te makkelijk om te zeggen dat deze premade, waar ik ook in zit, nu al gewonnen heeft. Er zijn ontiegelijk veel variabelen in een wereld, die de uitkomst van de wereld.

Stel dat 70% van de goede accounts inderdaad in deze premade zouden zitten, dan kom je dus uit op 11 / 12 goede accounts in heel de community. Dit lijkt me een beetje overdreven. Ik denk zelf dat er meer dan genoeg accounts zijn die het deze premade heel lastig kunnen maken. Daarbij zal de premade over het algemeen in een kwantitatieve minderheid zijn, doordat het maar 8 accounts heeft en het beperkende recruit en diplomatieke beleid dat gevoerd gaan worden.

Nu al 8 accounts?!

Eerst hoorde ik 4, toen 5/6 en later 6/7 maar inmiddels dus al 8 :eek:
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
63
Nu al 8 accounts?!

Eerst hoorde ik 4, toen 5/6 en later 6/7 maar inmiddels dus al 8 :eek:

Weet niet of je serieus bent, maar je mist het punt denk ik. Mijn punt is dat het roepen dat de wereld is gespeeld is voordat deze überhaupt begonnen is, heel raar is, en ook verre van de realiteit.
 
Reactiescore
1.367
Weet niet of je serieus bent, maar je mist het punt denk ik. Mijn punt is dat het roepen dat de wereld is gespeeld is voordat deze überhaupt begonnen is, heel raar is, en ook verre van de realiteit.

Nee, niet serieus :p

Een stam van 8 sterke accounts is in dit tijdperk best een kanshebber, zeker als ze al op elkaar ingespeeld zijn.
Maar met genoeg animo kun je denk ik 3 van zulke stammen neerzetten met wat er nu nog speelt.
 
Reactiescore
766
Zo staat het er anders wel. Je geeft aan dat het uit de context getrokken is, maar geeft geen uitleg over hoe het dan wel bedoeld was. Ik zie graag een tegenreactie.
Je reageert op het stuk over cruciale momenten deff sturen (lees zonder onze deff waren in de early game accounts gevallen) maar de rest negeer je. Vervolgens kom je met 2 argumenten over clears en deff daar mijn punt niet om draait, maar oke.
 
Reactiescore
1.278
Dus omdat jullie sucken mag Roald niet zo een fijn initiatief opzetten?
Zoals ik al reeds zei; de accounts die hier aangeven te starten kunnen eender wel account uit onze pmade slopen.

Denk niet dat wij 'sucken'. Op het moment dat mijn trainer een voetbalteam moet samenstellen voor een vriendschappelijke pot dan worden dit ook gebalanceerde teams. Het is voor beide teams geen zak aan om het andere team te overdonderen. Dan kan in het team dat overdonderd zit misschien wel 1 of 2 goede spelers zitten, maar het blijft een teamsport. Je kan wel blijven wijzen op accounts die 1 vs 1 accounts van de premade kunnen rekken, maar ook die doen solo niks en zullen afhankelijk zijn van andere spelers op de wereld om d'r ware potentieel te kunnen tonen.


In een ideale wereld zou ik graag zien dat iedereen anoniem zou spelen, zodat het diplomatieke spel belangrijker wordt, in verhouding tot de activiteit. In die wereld ben ik dus ook niet direct een voorstander van zo'n premade stam. Zo krijgt iedereen dezelfde kans en krijgen mensen geen voorkeursbehandeling vanwege hun naam.
Helaas zitten we niet in die wereld. Je kan niet controleren of mensen alsnog samen starten in een premade.

Daarom vindt ik dit idee van @Roald97 wel een goede tweede optie. Het is te makkelijk om te zeggen dat deze premade, waar ik ook in zit, nu al gewonnen heeft. Er zijn ontiegelijk veel variabelen in een wereld, die de uitkomst van de wereld.

Stel dat 70% van de goede accounts inderdaad in deze premade zouden zitten, dan kom je dus uit op 11 / 12 goede accounts in heel de community. Dit lijkt me een beetje overdreven. Ik denk zelf dat er meer dan genoeg accounts zijn die het deze premade heel lastig kunnen maken. Daarbij zal de premade over het algemeen in een kwantitatieve minderheid zijn, doordat het maar 8 accounts heeft en het beperkende recruit en diplomatieke beleid dat gevoerd gaan worden.

Ik heb het over de goede accounts op een wereld. Op het moment dat er 12 goede accounts op een wereld zitten van pak hem beet 5 man per account dan zit je er echt wel hoor.

Beperkend recruut en diplomatiek beleid net als w68? Geen idee of je die wereld een beetje gevolgd hebt, maar dan snap je wat ik bedoel. Iedereen kan dit van te voren zeggen, maar ook op w68 werd ervoor gekozen om met een enorme kwalitatieve overmacht niet tegen een kwantitatieve overmacht te strijden.
 
Reactiescore
470
Beperkend recruut en diplomatiek beleid net als w68? Geen idee of je die wereld een beetje gevolgd hebt, maar dan snap je wat ik bedoel. Iedereen kan dit van te voren zeggen, maar ook op w68 werd ervoor gekozen om met een enorme kwalitatieve overmacht niet tegen een kwantitatieve overmacht te strijden.

Hij heeft die wereld zelf volledig gespeeld, en op 68 hebben we zeker wel met een kwalitatieve overmacht tegen een kwantitatieve overmacht gestreden, we hebben het alleen van 25% tegen 75% naar 40% tegen 60% gebracht door het diplomatieke beleid. Dat de tegenstand daadwerkelijk zo slecht was dat ze het na de eerste geslaagde massa al opgaven wisten we natuurlijk ook niet.
 
Reactiescore
2.303
Denk niet dat wij 'sucken'. Op het moment dat mijn trainer een voetbalteam moet samenstellen voor een vriendschappelijke pot dan worden dit ook gebalanceerde teams. Het is voor beide teams geen zak aan om het andere team te overdonderen. Dan kan in het team dat overdonderd zit misschien wel 1 of 2 goede spelers zitten, maar het blijft een teamsport. Je kan wel blijven wijzen op accounts die 1 vs 1 accounts van de premade kunnen rekken, maar ook die doen solo niks en zullen afhankelijk zijn van andere spelers op de wereld om d'r ware potentieel te kunnen tonen.

Sorry maar wat voor een trainer is dat?
Als ik een oefenmatch speel willen we wel degelijk winnen? Wat voor ingesteldheid is dat in een sport ?
Als ik gelijke kansen wou was ik wel een vrouw.

Verder Anton weet ik nog goed hoe jij alles bij elkaar boostte cl20, dus waarom praat jij over gelijkheid als je alles probeert om toch maar wat te presteren.

Savior, met name Fabian, acht ik zeker even, tot wel niet sterker dan Roald.
 
Bovenaan