W7: forum vs. museum

DeletedUser

Guest
Blijkbaar zijn er toch erg verschillende interpretaties over hoe het forum moet werken of zou kunnen werken.

Sinds 1 december zijn welgeteld 2 posts gemaakt, waarvan 1 door een oud-W7-speler.

Uiteraard is er heel wat meer gepost dan dat. Maar dat is dus allemaal verdwenen.

Mij lijkt het dat een dergelijke manier van snoeien in de posts en uitdelen van bans het W7-forum op het AF helemaal niet ten goede komt.

Immers:
- een boel actieve forum-posters worden geband
- een boel actieve forum-posters worden monddood gemaakt, ze krijgen immers berispingen die erg demoraliserend werken.
- door het verwijderen van alle recente posts verdwijnen ook de meest evidente aanknopingspunten die het forum op dreef houden.

Zie nu: W7 op het AF is al meteen een museum geworden.

Ik ben benieuwd naar hoe de andere forumgangers hierover denken. Begin niet gelijk te schelden :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat de w7 mod het wel prima vind zo...hij hoeft niks nieuws te lezen en kan toch rustig PA incasseren. :D
 

DeletedUser

Guest
Ja, vreemd eigenlijk, ik dacht dat het vrijwilligers waren. Maar met die PA-betalingen krijg je inderdaad een scheef statuut. Het vrijwilligers-aspect verdwijnt en je krijgt dan mogelijks mods die enkel voor de PA gaan en er zo weinig mogelijk tijd investeren steken. Vandaar ook de gemakkelijke citaten uit het regel-boek en het halsstarrig weigeren te antwoorden op privé-vragen van hun slachtoffers?

Misschien moet die PA voor mods maar eens aan banden worden gelegd?
Of is er gewoon een tekort aan vrijwilligers?

PS: verwacht niet te veel W7-leden die zullen reageren nu. Grootste deel heeft een ban. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Precies, ik wacht al een aantal weken op een reactie van Xtreme op mijn berisping lol :D

Maar is denk ik zo.. Er moet wel het eea gedoogd worden, vooral op zon wereld waar toch al niet veel mensen posten.
 

DeletedUser

Guest
kreeg pas ook een berisping, maar niks van aantrekken en gewoon doorlullen.:D
 

DeletedUser30507

Guest
Niemand word hier monddood gemaakt. Er zijn nouw eenmaal regels op een forum, waar elke speler zich aan moet houden. Ik ben er voor om deze regels te handhaven, en topics echt een onderwerp te laten hebben, en niet eindeloos gespam of off-topic toe te laten.

Actieve spelers, posten hier meestal ook erg actief, waardoor er veel gespam en onnodige discussie's ontstaan.

Mensen denken dat ik het leuk vind om te bannen, maar eigenlijk vind ik het juist erg jammer om te doen. Ik doe het enkel omdat als ik het niet doe, mijn fora een puinzooi worden. Soms is het gewoon nodig om iemand voor een post te straffen.

Verder is het zo dat ik nooit belangrijke, of zinvolle posts verwijder. Zelfs als hierin ongepast taalgebruik word toegepast, probeer ik dit er gewoon zo veel mogelijk uit te halen.

Als laatste, om nog maar eens te herhalen, tweifelen mensen aan mijn functioneren, doe dan een supportaanvraag richting duckje, in plaats van daarmee het forum vol te spammen.

mvg,
Jorn ;)
 

DeletedUser

Guest
Niemand word hier monddood gemaakt. Er zijn nouw eenmaal regels op een forum, waar elke speler zich aan moet houden. Ik ben er voor om deze regels te handhaven, en topics echt een onderwerp te laten hebben, en niet eindeloos gespam of off-topic toe te laten.

Actieve spelers, posten hier meestal ook erg actief, waardoor er veel gespam en onnodige discussie's ontstaan.

Mensen denken dat ik het leuk vind om te bannen, maar eigenlijk vind ik het juist erg jammer om te doen. Ik doe het enkel omdat als ik het niet doe, mijn fora een puinzooi worden. Soms is het gewoon nodig om iemand voor een post te straffen.

Verder is het zo dat ik nooit belangrijke, of zinvolle posts verwijder. Zelfs als hierin ongepast taalgebruik word toegepast, probeer ik dit er gewoon zo veel mogelijk uit te halen.

Als laatste, om nog maar eens te herhalen, tweifelen mensen aan mijn functioneren, doe dan een supportaanvraag richting duckje, in plaats van daarmee het forum vol te spammen.

mvg,
Jorn ;)

uhm.. je hebt sowieso al 1 keer een belangrjke post weggehaald :)
was een quote uit iets wat amunra had geschreven :)
 

DeletedUser

Guest
uhm.. je hebt sowieso al 1 keer een belangrjke post weggehaald :)
was een quote uit iets wat amunra had geschreven :)

Dat kan misschien zo zijn, maar het is niet de bedoeling hier één specifieke mod te viseren. Eerder te polsen naar wat de forumgangers zelf willen en hoe zij het forum-modereren op W7 ervaren.

Dus beperk je als het kan tot opmerkingen zonder hieraan een specifieke mod aan te koppelen a.u.b.
 

DeletedUser

Guest
Ze moeten niet zo zeer de regel toepassen, maar meer naar het moment kijken, een keer off topic gaan moet kunnen, anders kunnen we ook gewoon TWStats tot forum W7 bombarderen daar is alles ontopic.
En kheb idd al de laatste tijd gemerkt dat er weinig posts komen en ook weinig lezers zijn. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat er nooit een middenweg is.
Of totaal onzinnig geleuter word helemaal toegestaan, totdat de meeste mensen afhaken.
Of bijna alles word gewist.
Er ligt denk ik een taak voor ons dat we gewoon inhoudelijk gaan discussieren, waarbij natuurlijk een flinke dosis humor wel belangrijk is.


Voor de mods moeten ze kijken wat er echt niet toe doet.
Veel dingen die mischien niet inhoudelijk lijken, hebben voor het verloop van W 7 wel grote betekenis.
Dit is voor een buitenstaander niet altijd in te schatten.
W 7 is een wereld waarin geschiedenis, en oorsprong een belangrijke rol speelt.
Dat maakt wereld 7 ook zo boeiend.
Verder kan niet echt alles inhoudelijk zijn, een lolletje tussendoor houdt de sfeer erin.

Ik heb me de laatste dagen ook afgevraagd of niemand poste, of dat alles gewist werd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser30507

Guest
Ik vind dat er nooit een middenweg is.
Of totaal onzinnig geleuter word helemaal toegestaan, totdat de meeste mensen afhaken.
Of bijna alles word gewist.
Er ligt denk ik een taak voor ons dat we gewoon inhoudelijk gaan discussieren, waarbij natuurlijk een flinke dosis humor wel belangrijk is.


Voor de mods moeten ze kijken wat er echt niet toe doet.
Veel dingen die mischien niet inhoudelijk lijken, hebben voor het verloop van W 7 wel grote betekenis.
Dit is voor een buitenstaander niet altijd in te schatten.
W 7 is een wereld waarin geschiedenis, en oorsprong een belangrijke rol speelt.
Dat maakt wereld 7 ook zo boeiend.
Verder kan niet echt alles inhoudelijk zijn, een lolletje tussendoor houdt de sfeer erin.

Ik heb me de laatste dagen ook afgevraagd of niemand poste, of dat alles gewist werd.
zeker niet alles werd gewist.

en ik wil van dit topic gebruik maken (als dat mag) om tips te vragen voor jullie aan mij (zinnige tips), waardoor ik beter kan modereren. Ik zal het in mijn achterhoofd houden dat off-topic misschien soms "belangrijk" kan zijn.

mvg,
Jorn ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb er erg veel respect voor als mensen hulp vragen bij dingen.
Naar mijn idee is dat vaak het moeilijkste wat er is, zeker als je je zo kwetsbaar opstelt als jij nu doet.

Volgens mij kunnen we niet anders, als daar gewoon aan voldoen.
 

DeletedUser

Guest
mee eens ;)

ik dacht ook al dat het forum hier dood was...

wat ik als tips kan geven:

-verwijder oude topics niet te snel (ik weet niet hoelang er nu steeds tussen zit, maar nu staan er een stuk of 20 á 30 topics, terwijl er orgineel veel meer zijn, oude topics geeft stof tot lezen, voor de mensen die hier net als co beginnen ofzo...
en ook, je kan later nog eens teruglezen, en daar argumenten voor je nieuwe posts in zetten (bijvoorbeeld in een discussie, mededelen van: 6 weken geleden zei je in dat topic nog:".......") dat hoeft niet terug te gaan naar het begin van deze wereld, maar een maand of 2/3 is toch wel handig soms..., (het is ook handig, als er iemand in een topic begint over een oorlog tussen 2 stammen van een paar maanden daarvoor, dat je gewoon kunt vinden, wat er toen gebeurd was (je kan tw-stats wel gebruiken, maar dat is alleen getallen, en geen gedachtes erachter))

- verwijder spam niet te snel, het kan inderdaad vaak leiden tot meer spam, maar zeg bijvoorbeeld: per week laat ik 10 spam berichten staan in het forum van W7 (welke je dan kiest, kan gaan over de inhoud of lengte bijvoorbeeld.
dan lijkt het forum namelijk minder dood.

- straf een speler neit voor spam, maar alleen als het ernstige vormen aan gaat nemen (voor een speler die 3x op een dag spamt in het topic, is het niet nodig om ze te straffen, maar als dat een week, of nog langer doorgaat, kan je wel een straf geven,

- stel duidelijke regels over straffen: bijvoorbeeld: meer dan 10 spams per week door een speler en dat 3 weken lang, is 1 dag ban ofzo. (mischien heb je voor jezelf al datsoort regels, maar posts ze ook hier op het forum, zodat mensen zelf kunnen zien van: ik heb dat gedaan, dus ik kan rekenen op die straf.)

- maak een soort strafblad, met mensen die bestraft zijn, en maak er bijvoorbeeld bij: 5 keer een week ban op het forum = 1 week ban ingame (dit is W7 forum, dus W7 account) of iets in die richting... veel "veelplegers" kan je zo stoppen, want een week niet posten op het forum word vaak ervaren als niet zo erg, maar een week ban ingame is dan veel erger...

hoop dat je hier iets mee kan ;)

red milksnake
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat je frum en ingame gescheiden moet houden. Verder zijn het wel redelijke ideen
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat je frum en ingame gescheiden moet houden. Verder zijn het wel redelijke ideen

maar veel spelers vinden een forum ban helemaal niet zo erg,
je kan wel lezen, maar niet reageren...
maar een game ban, dan kan je een week niet spelen... dat is veel erger...
je krijgt dat ook alleen na herhaaldelij zware overtredingen dan ;)

RM
 

DeletedUser

Guest
Wat ik voornamelijk belangrijk vind, is dat je selectief kijkt wat je wist.
Ik herrinner me b.v een hele boeiende discussie over Relatine.
Er werd in 1 post het woord mod genoemd, en vervolgens is de hele discussie weg.

En dus ook posts die verwijzen naar het verleden, passen erg in W 7, zolang het maar geen "oude koeien" gedoe wordt.
Maar dan worden spelers wel door medespelers op de vingers getikt.

Dat langdradig op de man spelen, om ego's te strelen, gewist wordt, vind ik terecht.
Oftewel het stelselmatig een paar spelers uitzoeken om af te zeiken, die daar vervolgens weer op reageren, waardoor je in een voor andere mensen erg saaie spiraal komt.
 

DeletedUser

Guest
Dank je Gilga voor het openen van dit zeer nuttig topic.

Het is inderdaad een zeer dode en frustrerende boel aan het worden op het AF wereld 7.

Ik heb al verscheidene malen aangegeven dat je sommige discussies wel eens zijn beloop moet laten gaan. En niet gelijk met een botte bijl erin moet gaan hakken omdat het toevallig even off topic gaat. Zolang er niet wordt gescholden etc. is er voor de meeste spelers geen probleem.

Ik kan me ook voorstellen dat de meesten die hier posten al lang genoeg op deze wereld spelen en het juist leuk vinden om in te gaan op die discussies.

Xtreme ik denk dat als je een goede moderator wil zijn je dan moet kunnen inleven in het roerig W7 gebeuren.
Nu worden er compleet nieuw opgestarte topics verwijdert, waarin juist wordt geprobeert een topic weer wat nieuw leven in te blazen.

Als iemand roept om cunx bv dan weet iedereen hier dat we weer graag een nieuw kaartje willen zien. Is dat dan off topic als dat bij mapthreads staat. Niemand die daar bezwaar tegen maakt lijkt mij.l

Ik snap dat je je forum opgeruimd wil houden maar het AF is er voor de spelers, zodat die hier hun discussies kunnen voeren.
Als moderator hoef je eigenlijk alleen maar af en toe in te springen en niet als een soort van dictator de boel gaan dirigeren. Dat haalt de zin er bij de mensen snel uit vandaan.

Hmm idd ban gehad dus vandaar een iets te lang epistel.

:)
 

DeletedUser32657

Guest
Niemand word hier monddood gemaakt. Er zijn nouw eenmaal regels op een forum, waar elke speler zich aan moet houden. Ik ben er voor om deze regels te handhaven, en topics echt een onderwerp te laten hebben, en niet eindeloos gespam of off-topic toe te laten.

Actieve spelers, posten hier meestal ook erg actief, waardoor er veel gespam en onnodige discussie's ontstaan.

Mensen denken dat ik het leuk vind om te bannen, maar eigenlijk vind ik het juist erg jammer om te doen. Ik doe het enkel omdat als ik het niet doe, mijn fora een puinzooi worden. Soms is het gewoon nodig om iemand voor een post te straffen.

Verder is het zo dat ik nooit belangrijke, of zinvolle posts verwijder. Zelfs als hierin ongepast taalgebruik word toegepast, probeer ik dit er gewoon zo veel mogelijk uit te halen.

Als laatste, om nog maar eens te herhalen, tweifelen mensen aan mijn functioneren, doe dan een supportaanvraag richting duckje, in plaats van daarmee het forum vol te spammen.

mvg,
Jorn ;)

ik hoor niet anders dat mensen monddood worden gemaakt... misschien een cursusje inlevingsvermogen of interpersoonlijk sensitiviteitstraining zal je kunnen helpen.

Taalvaardigheid.... ik heb een aantal fouten van je gemarkeerd!
 

DeletedUser

Guest
Komaan koppie, je zegt zelf altijd nooit te posten op het forum (ik heb je inderdaad nog maar drie keer iets weten posten op het AF), dan ga je hier nu toch geen verwijten de ether in sturen?

Het is geenszins de bedoeling van deze topic om te sneren naar elkaar (hoewel, mits de nodige humor is uiteraard alles toegestaan :D), maar om de snaren met elkaar te stemmen, zodat in de toekomst eventuele frustraties maximaal kunnen worden vermeden.
 

DeletedUser30507

Guest
mee eens ;)

ik dacht ook al dat het forum hier dood was...

wat ik als tips kan geven:

-verwijder oude topics niet te snel (ik weet niet hoelang er nu steeds tussen zit, maar nu staan er een stuk of 20 á 30 topics, terwijl er orgineel veel meer zijn, oude topics geeft stof tot lezen, voor de mensen die hier net als co beginnen ofzo...
en ook, je kan later nog eens teruglezen, en daar argumenten voor je nieuwe posts in zetten (bijvoorbeeld in een discussie, mededelen van: 6 weken geleden zei je in dat topic nog:".......") dat hoeft niet terug te gaan naar het begin van deze wereld, maar een maand of 2/3 is toch wel handig soms..., (het is ook handig, als er iemand in een topic begint over een oorlog tussen 2 stammen van een paar maanden daarvoor, dat je gewoon kunt vinden, wat er toen gebeurd was (je kan tw-stats wel gebruiken, maar dat is alleen getallen, en geen gedachtes erachter))

- verwijder spam niet te snel, het kan inderdaad vaak leiden tot meer spam, maar zeg bijvoorbeeld: per week laat ik 10 spam berichten staan in het forum van W7 (welke je dan kiest, kan gaan over de inhoud of lengte bijvoorbeeld.
dan lijkt het forum namelijk minder dood.

- straf een speler neit voor spam, maar alleen als het ernstige vormen aan gaat nemen (voor een speler die 3x op een dag spamt in het topic, is het niet nodig om ze te straffen, maar als dat een week, of nog langer doorgaat, kan je wel een straf geven,

- stel duidelijke regels over straffen: bijvoorbeeld: meer dan 10 spams per week door een speler en dat 3 weken lang, is 1 dag ban ofzo. (mischien heb je voor jezelf al datsoort regels, maar posts ze ook hier op het forum, zodat mensen zelf kunnen zien van: ik heb dat gedaan, dus ik kan rekenen op die straf.)

- maak een soort strafblad, met mensen die bestraft zijn, en maak er bijvoorbeeld bij: 5 keer een week ban op het forum = 1 week ban ingame (dit is W7 forum, dus W7 account) of iets in die richting... veel "veelplegers" kan je zo stoppen, want een week niet posten op het forum word vaak ervaren als niet zo erg, maar een week ban ingame is dan veel erger...

hoop dat je hier iets mee kan ;)

red milksnake

ik kan hier zeker wat mee. Ik zal even je puntjes doorlopen voor zover er nu al dingen voor zijn.

- Ik verwijder geen oude topics, sluit ze hoostens voor bijvoorbeeld een oorlog die is doodgelopen of iets in die richting. Topics worden na een bepaalde tijd van niet gelezen en niets gepost automatisch verwijderd.

- spam word verwijderd. Als je in je 2e punt overal off-topic leest, zal ik er rekening mee houden. Er is een verschil tussen spam en off-topic. off-topic kan nog wel over de wereld (in dit geval w7) gaan, maar spam is bijvoorbeeld een nutteloos gesprek tussen 2 personen in een topic.

- spam word in eerste instantie verwijderd. Voordat je punten krijgt, krijg je eerst een waarschuwing. Daarna worden er pas echt infractions uitgedeeld.

- ik mag zelf geen ban regels opstellen, hier zijn voor mods en spelers regels voor. Het topic over infractions lees je hier.

- je laatste punt is meer iets als idee voor het ideeën forum. Ik ben een forum mod, en kan niks in-game betekenen.

Wat ik voornamelijk belangrijk vind, is dat je selectief kijkt wat je wist.
Ik herrinner me b.v een hele boeiende discussie over Relatine.
Er werd in 1 post het woord mod genoemd, en vervolgens is de hele discussie weg.

En dus ook posts die verwijzen naar het verleden, passen erg in W 7, zolang het maar geen "oude koeien" gedoe wordt.
Maar dan worden spelers wel door medespelers op de vingers getikt.

Dat langdradig op de man spelen, om ego's te strelen, gewist wordt, vind ik terecht.
Oftewel het stelselmatig een paar spelers uitzoeken om af te zeiken, die daar vervolgens weer op reageren, waardoor je in een voor andere mensen erg saaie spiraal komt.

Het kan een boeiende discussie zijn, maar daarvoor heb ik een algemeen babbeltopic geopend. Dat soort dingen post je niet in een oorlogstopic of iets anders. Anders moet je in 3 topics tegelijk kijken voor dezelfde discussie.

Wat ik voornamelijk belangrijk vind, is dat je selectief kijkt wat je wist.
Ik herrinner me b.v een hele boeiende discussie over Relatine.
Er werd in 1 post het woord mod genoemd, en vervolgens is de hele discussie weg.

En dus ook posts die verwijzen naar het verleden, passen erg in W 7, zolang het maar geen "oude koeien" gedoe wordt.
Maar dan worden spelers wel door medespelers op de vingers getikt.

Dat langdradig op de man spelen, om ego's te strelen, gewist wordt, vind ik terecht.
Oftewel het stelselmatig een paar spelers uitzoeken om af te zeiken, die daar vervolgens weer op reageren, waardoor je in een voor andere mensen erg saaie spiraal komt.

voor zulke discussies heb ik een algemeen babbeltopic geopend. Je gaat geen discussies houden in een oorlog topic of enig ander. Dan heb je soms 1 discussie verspreid over 3 topics, die in geen enkel van de topics iets met het onderwerp te maken hebben.

Dank je Gilga voor het openen van dit zeer nuttig topic.

Het is inderdaad een zeer dode en frustrerende boel aan het worden op het AF wereld 7.

Ik heb al verscheidene malen aangegeven dat je sommige discussies wel eens zijn beloop moet laten gaan. En niet gelijk met een botte bijl erin moet gaan hakken omdat het toevallig even off topic gaat. Zolang er niet wordt gescholden etc. is er voor de meeste spelers geen probleem.

Ik kan me ook voorstellen dat de meesten die hier posten al lang genoeg op deze wereld spelen en het juist leuk vinden om in te gaan op die discussies.

Xtreme ik denk dat als je een goede moderator wil zijn je dan moet kunnen inleven in het roerig W7 gebeuren.
Nu worden er compleet nieuw opgestarte topics verwijdert, waarin juist wordt geprobeert een topic weer wat nieuw leven in te blazen.

Als iemand roept om cunx bv dan weet iedereen hier dat we weer graag een nieuw kaartje willen zien. Is dat dan off topic als dat bij mapthreads staat. Niemand die daar bezwaar tegen maakt lijkt mij.l

Ik snap dat je je forum opgeruimd wil houden maar het AF is er voor de spelers, zodat die hier hun discussies kunnen voeren.
Als moderator hoef je eigenlijk alleen maar af en toe in te springen en niet als een soort van dictator de boel gaan dirigeren. Dat haalt de zin er bij de mensen snel uit vandaan.

Hmm idd ban gehad dus vandaar een iets te lang epistel.

:)

Ik heb al verscheidene keren een discussie zijn beloop gelaten, wat bijna altijd resulteerde in pagina's vol spam.

ik hoop dat je/jullie hier wat aan hebben.

Mvg,
Jorn ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan