W59 - Expose The Stabbers

DeletedUser78489

Guest
De volgende zaak die in behandeling wordt genomen is die van @benikzelf tegen @BangerdIsWhoIAm. Ik zal binnen afzienbare tijd naar de stukken kijken die zijn aangeleverd en zal dan mijn voorlopige mening daarover geven. Aan de forumgangers: voel je vrij ook in deze zaak weer je mening te geven. Hoe meer input hoe beter.

Aanklager = @benikzelf
Verdachte = @BangerdIsWhoIAm

Op basis van alles wat er nu is gezegd is deze zaak vrij simpel wat mij betreft. Voor zover ik heb gelezen hadden ze een pbg, Bangerd vond dat Benikzelf niet genoeg toevoegde en heeft hem aangevallen zonder de pbg op te zeggen.
Tot de verdedigende partij kan aantonen dat de pbg wel is opgezegd is dit een keiharde stab.
 
Reactiescore
425
De volgende zaak die in behandeling wordt genomen is die van @benikzelf tegen @BangerdIsWhoIAm. Ik zal binnen afzienbare tijd naar de stukken kijken die zijn aangeleverd en zal dan mijn voorlopige mening daarover geven. Aan de forumgangers: voel je vrij ook in deze zaak weer je mening te geven. Hoe meer input hoe beter.

Aanklager = @benikzelf
Verdachte = @BangerdIsWhoIAm

Bewijsstukken vanuit mij worden nog ingediend. Zal binnen afzienbare tijd geleverd worden.
 
Reactiescore
425
Zoals aangeven in mijn eerdere antwoorden had ik nogal twijfels bij deze 'BG'. Allereerst omdat ik de meerwaarde niet zag gezien de extreem langzame groei van @benikzelf , echter is dit niet de reden waarom ik de bg verbroken heb. Het ging mij om het gebruik maken van de bescherming en het gemis aan vertrouwen.

Zoals te zien in de spoiler geeft @benikzelf duidelijk aan geen vertrouwen te hebben in deze bg. Ook de nap was weinig vertrouwen in, de stam was puur een grote bedreiging voor benikzelf. Een BG waarin één speler duidelijk maakt dat hij geen vertrouwen wilt geven, niks voor de ander wilt doen en raar gedrag vertoont kan geen BG zijn.

Er is door zowel mij als de stam gevraag hoe BenIkZelf deze BG voor zich zag, waarop of geen antwoord of een wazig antwoord kwam. De stam heeft deze BG dus ook geweigerd en je aangeven dat we later verder zullen kijken. Dit begreep je gelukkig en je bent daarmee akkoord gegaan.

In de spoiler vinden jullie het chatgesprek wat ik voerde met BenIkZelf. Geef daarin duidelijk aan dat ik niks zie in een BG waarin geen vertrouwen is. Daarna heb ik niks meer gehoord, drie dagen later heb ik aangevallen.

De conclusie die ik trek is een speler die door mooi lullen makkelijk wilt groeien in dit gebied. Op vragen hoe hij een BG voor zich ziet moet er blijkbaar enkel vertrouwen en steun vanuit mijn hoek komen, niet die van de andere. Nadat ik aangaf dat ik niks meer in deze BG zag heb ik geen antwoorden meer gehad. Uit het verder niet reageren kan ik niks anders dan opmaken dat jezelf geen interesse meer hebt in de BG. BenIkZelf geeft aan dat er vertrouwen was, maar maakte dit bepaald niet waar.

benikzelf 05.01.18 16:34
dorp binnen is belangrijkste. Ik heb trouwens ook samenwerking met jouw stam aangevraagd. Want ze gaan nu edelen bij ons in de buurt is niet heel erg handig voor ons.

BangerdIsWhoIAm 05.01.18 19:13
Ja ik zal hem op het forum voorbij komen inderdaad, zal daar vanavond ff op antwoorden gezien je naast me ligt.

benikzelf 05.01.18 19:17
Haha doe dat want lijkt mij wel handig dat wij gaan samenwerken. Deze buurt moet te doen zijn

benikzelf 06.01.18 11:19
Ben jij beetje bekend met die ridder? Wat gebeurt er als ik een skillboek omwissel?

BangerdIsWhoIAm 06.01.18 13:07
Krijg je een andere :)

benikzelf 06.01.18 13:42
je kunt niet kiezen?

w.

BangerdIsWhoIAm 06.01.18 21:56
Nee

BangerdIsWhoIAm 06.01.18 21:56
Ga jij full off of deff?

benikzelf 06.01.18 23:30
Ik wil alles met je delen maar als je stam het later tegen mij gebruikt heb ik er weinig aan... dus daar zit ik nu even mee. Wat vindt je stam van een samenwerking dan?

w.

BangerdIsWhoIAm 07.01.18 09:57
Je hebt nog geen antwoord van onze leiding gehad?

benikzelf 07.01.18 11:15
We vragen ons af wat er voor ons inzit, jullie zitten dan zeker en vast veilig maar wij hebben er niet veel aan. Tenzij jullie ons snel kunnen bewijzen snel te groeien etc. maken jullie nog een kans

hierna pm weer geantwoord en toen was het stil...

w.

benikzelf 07.01.18 11:18
Heb jij ijzer over?

w.

BangerdIsWhoIAm 07.01.18 11:53
Klopt, dat was inderdaad de insteek van onze stam. We vinden jullie prima spelers, maar momenteel te klein om enige betekenis te kunnen spelen. Jullie liggen safe, maar wij schieten er weinig mee op. Vandaar de vraag hoe jullie van meerwaarde wilde zijn.

Nee ijzer heb ik niet over momenteel.

benikzelf 07.01.18 11:58
we hoeven op dit moment ook nog niet in de stam. Het enige waar we om vragen is ruimte om te vragen. Op het moment dat jouw stam alles bij ons in de buurt gaat edelen maken ze het lastig voor ons en hunzelf lastig. Dorpen ver weg edelen is gevaarlijk

BangerdIsWhoIAm 07.01.18 12:39
Tja, maar dorpen edelen is zeg maar het idee van dit spel haha

BangerdIsWhoIAm 07.01.18 12:40
Op het topic vond iedereen jullie prima gasten, maar we kunnen jullie geen bescherming of ruimte bieden zonder dat we er iets voor terug krijgen

benikzelf 07.01.18 12:58
Haha ja dat snap ik ook nog :p maar dorpen ver buiten je gebied edelen is niet slim.

En je krijgt er samenwerking voor terug waar je later veel aan kunt hebben. Maar als ze dat niet zien dan is dat hun goed recht.

Dan kunnen wij wel een bg hebben maar als er geen samenwerking is met jou stam kan ik niet alle informatie delen...

w.

BangerdIsWhoIAm 07.01.18 17:04
Wordt een lastige BG als er geen vertrouwen is.

benikzelf 07.01.18 19:24
Vanuit mijn kant is er volledig vertrouwen mits onderlinge gesprekken niet worden doorgestuurd naar stamleden.

w.

BangerdIsWhoIAm 07.01.18 19:43
De meeste stamleden liggen zo ver van me af dat ze daar geeneens intresse in hebben haha

benikzelf 07.01.18 19:46
Ik doel op dormpje :p

W.
 
Reactiescore
2.508
Met alle respect, maar ik wil screens zien en geen geschreven tekst. Geschreven tekst is al helemaal makkelijk te vervalsen:oops:
 
Reactiescore
425
Met alle respect, maar ik wil screens zien en geen geschreven tekst. Geschreven tekst is al helemaal makkelijk te vervalsen:oops:

594d7ced76f984270fbe2f5338e91931.jpg
 
Reactiescore
2.508
Verder ga ik het niet lezen, maar dit is bewijs technisch beter ;)
 

DeletedUser78975

Guest
@BangerdIsWhoIAm Dank voor je toevoeging. Echter zijn geëxporteerd pm's geen valide bewijsmiddelen vanwege het gemak waarmee deze gemuteerd kunnen worden. Zou je duidelijke screens kunnen maken van de betreffende berichten.

EDIT: dank voor de aanvulling @The Minion en @BangerdIsWhoIAm dank voor de screens! Zal zsm mijn mening geven.

@benikzelf Kun je mij verwijzen naar jouw toegevoegde bewijzen aub?
 

DeletedUser78975

Guest
Dit gaat ook een interessante zaak worden. Heb de stukken net voor het eerst gelezen. Maar ook voor jou @benikzelf geldt dat je met screens aan moet komen als bewijs. Geëxporteerde PM's zijn GEEN geldige bewijsmiddelen.

Zodra je het bewijs op de juiste wijze hebt aangeleverd zal ik het nogmaals lezen en mijn mening geven.
 

DeletedUser72940

Guest
@Jus soli
Nou ik moet zeggen dat het bewijs van Bangerd mij echt doet twijfelen aan de stab... Nee natuurlijk niet!! Ik zal screenshots maken van de belangrijkste punten van onze gesprekken. Maar het feit blijft dat we een BG hadden die NOOIT is opgezegd. Je kunt wel aangeven dat het een lastige BG is, maar hiermee zeg je het nog niet op. Opzeggen was al heel gek geweest, want je bent zelf ingestemd met een BG voor de duur van de hele wereld. Dit heb ik explictiet nagevraagd.

Screenshot 1 waarin Bangerd volgens hem de BG dus opzegt....
https://gyazo.com/9b19b2987c2cf9bdbe1e5ca41c566fcb
Hierin lees ik niks van het opzeggen van een BG, maar alleen het feit dat het een lastige BG wordt. En Bangerd zegt dat ik hier verder niet op heb gereageerd en mij hierom 3 dagen later heeft aangevallen. Dit waren al vier dagen, dus graag wel even de feiten vertellen.

Screenshot 2. https://gyazo.com/e923a0d666e2073bbba4cf53b0234c64
In de tussentijd hadden wij gewoon PM contact, dus mocht hij dit graag willen weten dan had hij mij dit wederom kunnen vragen. Dit is niet gebeurd.

Om even een helder beeld te krijgen gaan wij terug naar het begin van de wereld, waarin Bangerd mij uitnodigt om naast hem te komen liggen. Achteraf denk ik dat hij misschien toen al heeft bedacht om mij later te gaan edelen, maar dit is speculatief.
Screenshot 3: https://gyazo.com/b1bf01a707111ddb8e5d8d992c28b3a5

En dan komt nu het belangrijkste bewijsmateriaal namelijk het feit dat hij toestemt met een BG voor de duur van de hele wereld.
Screenshot 4: https://gyazo.com/9212427754138d5804bf92498a2839ba
Ik vraag nog expliciet dat als hij geen BG wil dat die dit dan gewoon kan laten weten, want dan kan ik me gaan voorbereiden. Maar hier heeft Bangerd verder niet op gereageerd.

Nu komt de leukste fase namelijk het stukje 'kennistekort' bij Bangerd. Hij doet namelijk net alsof hij niet meer weet wat een stab is en probeert zijn gedrag om mij te clearen goed te praten.
Screenshot 5: https://gyazo.com/806d498a5a8ac616316a5137e5f15558

Het gedeelte van Bangerd is nu afgesloten en nu ga ik over naar de stam van Bangerd namelijk Above The Law. Ze hebben de stamnaam al veranderd. Deze stamnaam zegt natuurlijk al genoeg :p Maar ik zal nu even met bewijs komen dat ik een NAP had met de stam en hoe de stamleiding hierop reageert is simpelweg triest.

Bewijs dat de stam mij een NAP aanbied.
Screenshot 6: https://gyazo.com/87207fe5e669c59058887684e90a07e1

Hierna wordt ik aangevallen door Bangerd en vraag ik of de stamleiding Bangerd wil terugfluiten. Want een afspraak die stamgebonden is kun je niet zomaar individueel gaan overtreden. Hier moet je als stamleiding tegen optreden om sterk over te komen naar de buitenwereld. Nu kan de stamleiding een speler, zoals Bangerd nog geen eens handhaven.
Screenshot 7: https://gyazo.com/9e302cb122fdd3ead7f70edb11b10713

Continue probeert de stamleiding het pratend op te lossen, maar Bangerd gaat zijn eigen gang en negeert de gemaakte afspraken. De stam doet hier verder ook niks aan.
Screenshot 8: https://gyazo.com/d90e0e85fec461d61ee071607716c348
Screenshot 9: https://gyazo.com/0ec85c6475308ee811846305ccc86994
Veel woorden, maar geen daden.

Conclusie: keiharde stab van Bangerd en Above The Law jegens mij (benikzelf).
 
Reactiescore
425
Kijk, deze discussie wordt interessant.

Het punt van de NAP met Sage! kan gelijk verworpen worden. We hebben inderdaad een NAP voorgesteld, maar hier heb je nooit op gereageerd. Deze NAP is dus nooit in werking getreden.

Of er nu 4 of 3 dagen tussen hebben gezeten maakt niks uit, in beide gevallen heb ik me aan de aanvalspauze gehouden.

Er is vanuit mijn stam en door mij getwijfeld aan deze BG, wat ook gecommuniceerd is. Ook hier is (Zie bewijzen die benikzelf zelf aangedragen heeft) nooit op gereageerd. De latere kletspraatjes waar je wel op reageerde bewijzen des te meer dat BenIkZelf geen verdere interesse had in deze BG. De bescherming was welkom, maar iets terug doen was onmogelijk.

Op het moment dat ik duidelijk aangeeft dat de BG geen meerwaarde voor mij heeft er geen antwoorden komen (Speler is wel degelijk actief en reageert op andere berichten) kan ik niks anders dan concludeerden dat de BG ophoudt.

Verder deed benikzelf absoluut geen moeite om deze BG in stand te houden zodra het nadelig voor hem zou worden. In combinatie met het negeren van de vragen van onze kant is zijn visie op deze BG duidelijk.

Het punt dat ik je hier heen gehaald heb om te edelen is onzin, de buurt is hier zo zwak dat ik je niet nodig had. Graag dat onderbouwen of terugnemen.

De stam leiding probeert het inderdaad pratend op te lossen, gezien ze ook niet alle info hadden. Na onze aanvraag voor een NAP was het namelijk stil vanuit BenIkZelf.

Conclusie:

- BenIkZelf komt een NAP die nooit door hem bevestigd is, vals bewijs dus.
- BenIkZelf speculeert over het halen naar de RIM met voorbedachte rade. Onzin en niet onderbouwd. Vals bewijs dus.
- Onderhandelingen over de BG worden straal genegeerd zodra het negatief uitpakt. Niet reageren is hetzelfde als de voorstellen weigeren, einde BG dus.
- De 3 of 4 dagen aanvalspauze argument is enkel een bewijs voor het feit dat ik me aan de pauze heb gehouden. Top bewijs dus.
 

DeletedUser72940

Guest
Interessant wordt het nu zeker.

- De voorlopige NAP wordt voorgesteld door jou stamleider en hier komt hij later in de PM conversatie zelfs op terug. Zelfs in de stam had ik een NAP ingesteld, maar helaas kan ik dit nu niet meer terugzien. Dus de NAP was vanuit beide kanten bevestigd, maar dat dit niet expliciet staat vermeld dat is een feit. Maar dat wil niet zeggen dat de NAP ongeldig was.

- Op het moment als ik een vriend van mij uitnodig om naast hem te komen liggen ga ik samenwerken met deze vriend. Anders vraag je niet of die naast je komt liggen. Waarom zou jij mij anders naar jou toe gaan halen als ik volgens jou toch niks toevoeg? Ik verplaats mijn dorp naar die van jou om samen te gaan werken en dit wordt bezegeld met een BG. Jij negeert de BG en valt mij vanuit het niets aan. Zonder verdere enige indicatie dat jij niet meer wilt samenwerken. Dit zijn allemaal argumenten die tegen jou spreken. Er is geen bewijs dat het met voorbedachte rade is, daarom noem ik het ook speculeren... maar dat wil nog niet zeggen dat het niet waar is.

- onderhandelingen over een BG? Je stemt zelf in met een BG voor de gehele wereld, wat valt er een paar dagen later nou over te onderhandelen. Het staat vast en daar kun je niks meer aan doen. Dat je aangeeft dat je vertrouwen mist wil nog niet zeggen dat jij het recht hebt om mij dan maar te gaan aanvallen. Je bent 1x begonnen over dat vertrouwen. Als het jou zo dwars zat dan had je het toch opnieuw kunnen aankaarten. Maar nee, je gaat je eigen gang en valt een BG aan.

- Aanvalspauze? Waarom komt dit vandaan. Dit woord heb ik nooit gebruikt in een PM op w59, dus ik snap niet wat je hier mee wilt zeggen. Bij het afspreken van een NAP kun je ervoor kiezen om een aanvalspauze van een x aantal dagen te kiezen na het beëindigen van de NAP. Maar daar is hier geen sprake van. We hebben een BG voor de duur van de hele wereld, dus geen eventuele aanvalspauze. Je gaat nu eigen bewijs creëren, dus dit gaat niet voor jouw verhaal spreken. De bedoeling van dit alles is dat jij je onschuld moet bewijzen, maar je maakt het alleen maar erger door dit valse bewijs op tafel te gooien.

En nog even over jou puntje over de visie omtrent de BG. Een BG is bij mij een soort van heilig. Ik maak een BG met mensen waarmee ik wil samenwerken en ik houd mij aan de BG. Mocht ik ergens niet mee eens zijn dan meld ik dit bij die persoon en kunnen we het uitpraten. Maar jij bent niet begonnen met praten en daarna aanvallen. Nee jij gaat eerst aanvallen en daarna ga je er proberen onderuit te lullen. Dit is helaas niet zoals het werkt in de maatschappij!

Ook het feit dat ik nog niks kan toevoegen is wel het meest slechte bewijs ever. Ik had 1k punten. Wat kan ik dan gaan toevoegen? Had even gewacht en ik was een paar dorpen verder en ik was van grote waarde kunnen zijn.
 
Reactiescore
425
Dit is de laatste reactie die ik in dit topic plaats, deze discussie heeft lang genoeg geduurd. Alle bewijsstukken zijn ingediend en de argumenten van @benikzelf zijn stuk voor stuk verworpen.

De NAP met Sage!

Een NAP dient ten alle tijden bevestigd te worden door beide partijen. Wij deden het voorstel, deze is simpelweg niet geaccepteerd door @benikzelf. Hierdoor was niemand in onze stam op de hoogte van deze NAP. Dit voorstel erbij halen nadat je aangevallen bent is een beetje te laat.

De aanvalspauze.

Deze is nooit tussen ons afgesproken, maar wordt wel gezien als normaal na de verbreking van een BG/NAP zoals de topicmaker beschreef. Hier heb ik me netjes aangehouden.

De BG tussen mij en BenIkZelf.

Een BG kan op elk moment worden opgezegd, zolang er maar een aanvalspauze tussen zit. Bij een goede BG zouden hier nooit sprake van zijn, maar dat was hier niet het geval. Je hebt zelf duidelijk gemaakt dat je geen vertrouwen in mij hebt, je mijn stam niet vertrouwd en enkel de voordelen van de BG wilt. Dit is voor mij voldoende om te vragen hoe je een BG voor je ziet zonder vertrouwen. Dat jij hier niet op reageert is jouw probleem, ik hoef daar achteraan te zitten.

De jump naar mijn gebied.

Dit is puur speculeren en je spreek jezelf ook nogal tegen in dit argument. Je kunt duidelijk zien in mijn buurt dat ik je niet nodig heb om een easy target te hebben, dit is pure kolder.

Conclusie op beschuldigingen tegenover Sage! en BangerdIsWhoIAm.

Sage vs BenIkZelf:


Er is een voorstel voor een NAP geweest, echter is deze nooit geaccepteerd door BenIkZelf. Deze NAP bestaat dus niet.

BangerdIsWhoIAm vs BenIkZelf:

De BG tussen benikzelf en bangerd is kapot gegaan door wantrouwen en gebruik maken van de grotere speler van BenIkZelf. Dit waren mijn opvattingen en ik heb daarop vragen gesteld. BenIkZelf heeft deze vragen genegeerd en hiermee de BG voor mij beëindigd. BenIkZelf ziet een BG als niet verder onderhandelbaar, wat simpelweg kolder is. De buurt veranderde, benikzelf spreekte duidelijk wantrouwen uit en wilde het gesprek hierover niet aangaan. Hiermee is een BG simpelweg niet bestaanbaar. Het verder niet reageren op de vragen met betrekking tot het 'vertrouwen' is voldoende om een BG als beëindigt te zien. De gewoonlijke aanvalspauze is gerespecteerd.

Ik verzoek @Jus soli zijn mening over deze kwestie te geven (Hoewel er met de huidige bewijslast weinig valt te twijfelen) en uitspraak te doen.

Dit was mijn laatste reactie in dit topic, alle bewijzen en argumenten zijn ingediend. Verdere zwartmakerij ga ik niet op in, enkel op nieuwe bewijzen en vragen van Jus Soli zal worden geregardeerd.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72940

Guest
Ik vind het oprecht jammer dat je niet ingaat op bepaalde punten die ik heb aangekaart, zoals het puntje waarom je wou dat ik bij jou in de buurt kwam liggen. Maar aangezien je nu opeens 'volwassen' gaat reageren zal ik hier wel geen antwoord op krijgen.

1: als je mij niet nodig hebt, waarom nodig jij mij dan uit om naast je te komen liggen en sluit je een BG af. Een BG sluit je af als je een samenwerking aangaat om SAMEN toe te werken naar een goede toekomst met beide acc.

2. dat je een BG wilt opzeggen die je een paar dagen geleden zelf hebt gesloten met daarbij nog de toevoeging tijdens deze hele wereld is al behoorlijk zwak. Maar het is nog zwakker om tijdens de BG die je NIET beëindigd hebt, want daar heb je geen bewijs voor gewoon aan te vallen. Het argument je reageerde niet telt niet. Want ik heb wel degelijk gereageerd op je PM's, maar niet verder op dit onderwerp. Aangezien het mij niet relevant leek. Het enige wat je hebt aangeven is dat het vertrouwen er nog niet helemaal is, maar daarmee impliceer je niet dat de BG wordt opgeheven. Dus aanvalspauze etc. zijn allemaall irrelevant, want de BG bestond nog.

3. en het puntje over die NAP vind ik wel zeer zwak. Als iemand iets tegen mij zegt dan ga ik hiervan ooit. Ik speel dit spel door iedereen 100% volledig te vertrouwen, anders kun je beter geen spel spelen naar mijn mening. Dus als mij verteld wordt we hebben een voorlopige NAP moet ik dan nog zeggen: 'ik geef mijn persoonlijke toestemming dat ik William van het account benikzelf een NAP aan ga met jullie (stam) die wordt gezien als voorlopig etc.' Nee zo steek ik niet in elkaar. Ik ga er op dat moment vanuit dat de NAP actief is. En je leider Brain Teaser bevestigd dit later ook door in een latere PM verder in te gaan op de NAP. De stamleider wist van de NAP, dus is die actief. Of het dan qua communicatie in de stam niet lekker gaat kan ik niet beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen is dat jij een verbond negeert die een stam sluit met een individuele speler voor je eigen belang.

Maar ik ben benieuwd wat @Jus soli hier verder aan gaat toevoegen.
 

DeletedUser78975

Guest
Oké laat ik eens kijken naar de volgende zaak: @benikzelf tegen @BangerdIsWhoIAm



Inleiding
De zaak is aangebracht door @benikzelf (hierna: biz) omdat hij meent gestabt te zijn door @BangerdIsWhoIAm (hierna: BIWIA). Op 12 januari jl. is biz overgenomen door BIWIA


Relevante feiten en omstandigheden
In de conversatie tussen beiden valt op dat er een schijn van vriendschap is. Biz verplaats zijn dorp speciaal voor BIWIA. Nu wordt het pas interessant. Op 3 januari zegt BIZ het volgende:

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar wat mij betreft hebben wij gewoon een BG tijdens deze hele wereld. Mocht jij dit anders zien dan hoor ik dit liever nu dan later. w.


Uit deze zin volgt duidelijk en specifiek een aanbod voor het aangaan van een BG. De duur van dit aanbod is voor onbepaalde tijd. Dit wordt ook vermeld. Bovendien vraagt BIZ om een bevestiging. Deze komt er en wel 7 minuten later. Met het antwoord ‘Is prima voor mij!’. Wordt het aanbod aanvaard en is er feitelijk gezien een gegronde BG. Wat betreft of er een BG is valt hierdoor niet te betwisten.


Volledigheidshalve wil ik erbij melden dat de aanvaarding dus ook op 3 januari heeft plaatsgevonden. De dagen erna wordt er hier en daar over koetjes en kalfjes gesproken. Op 11 januari verstuurd BIZ: ‘Wat doe je? W.’, waarop BIWIA antwoord: ‘aanvallen.’. Kennelijk valt BIWIA BIZ aan, die niet had gerekend op deze aanval. De vraag is mocht BIZ deze aanval verwachten of niet? Is er een BG, dan niet. Is er een BG maar deze is correct opgezegd, dan wel.


Nadat BIZ vraagt naar de BG, antwoord BIWIA dat hij er geen brood in zag en het dus voor hem niet aantrekkelijk was. BIWIA is immers de mening toebedeeld dat een bg ‘van twee kanten’, moet komen. BIWIA kwalificeert BIZ dan ook als ‘een buurman waarmee ik wat ouwehoer’. BIWIA zegt verder dat zijn verwachtingspatroon was dat BIZ wat harder zou groeien en sluit zijn zin af met ‘dusja’. Waar dat op slaat is mij een raadsel. Of hij dat als rechtvaardigingsgrond vind voor het edelen van BIZ kan ik niet zeggen, maar daar lijkt het wel op.


BIZ voegt het aanvalsrapport toe aan zijn bericht van donderdag 11 jan. Hou je vast dames en heren, want het wordt nog interessanter. Na dat BIZ contact opneemt met The Brain Teaser. (hierna: TBT), die de leiding vormt van de toenmalige stam Sagacious Scarecrows. Deze stam is inmiddels opgeheven en zowel TBT als BIWIA zijn momenteel lid van de stam Above The Law [Outlaw]. Nadat een BG door TBT is afgewezen doet TBT een tegen-aanbod voor een tijdelijke NAP. Het tegen-aanbod is overigens op 8 januari gedaan. Opvallend genoeg komt hier geen reactie op van BIZ. Van een aanvaarding van het tegenbod van TBT kan men dus niet spreken. Op 11 januari stuurt BIZ het aanvalsrapport van de aanval door BIWIA door naar TBT.

Wat was de reactie van de verdachte BIWIA op dit alles? In het bericht van 11 januari zegt hij kortgezegd het volgende: ik had niks aan de BG, want ik moest dit ik moest dat, ik beschermde jou en jij bood niks en gunde me niet het vertrouwen. Op zaterdag 13 januari heeft BIWIA het volgende nog te melden.

Alinea 1: je erkent het bestaan van een BG, maar hebt twijfels bij de voortzetting daarvan vanwege de langzame groei.
Alinea 2: er was volgens jouw geen vertrouwen in de bg en kan daarom dus geen bg zijn.

Verder wordt een chat-log ingebracht. Op 7 januari zegt BIWIA vervolgens: ‘wordt een lastige BG als er geen vertrouwen is’. De tweede essentiële vraag die hieruit volgt is of je dit als een opzegging kunt kwalificeren.


BIZ brengt verder stukken in waaruit blijkt dat na deze opmerking van BIWIA er nog wel contact was tussen hen. Vandaag plaats BIWIA het een bericht waarin mij weer de volgende punten opvallen:

- Bevestigt dat er een BG was, maar wederom wordt het standpunt herhaald dat BIWIA geen brood meer zag in deze BG en dus eraan begon te twijfelen (inclusief zijn stam).
- Geen antwoord op de hiervoor geciteerde opmerking is door BIWIA in elk geval als een bevestiging gezien van de ‘opzegging’.


Verdere discussie ontstaat over het al dan niet hebben gehouden aan de algemene aanvalspauze (gezien het feit dat hierover dus geen specifieke afspraken over waren gemaakt). BIZ beweert dat bij een BG voor onbepaalde tijd deze niet hoeft te worden afgesproken. Wat betreft de feiten wil ik het hierbij laten.



Het geschil
Is er sprake van een stab geweest aan de zijde van BIWIA en de toenmalige stam [Scare] onder bewind van TBT? Verder moet er een antwoord worden gegeven op de vraag of het bericht van BIWIA (verstuurd op 7 januari) als een opzegging gezien kan worden. Mocht dit een geldige opzegging zijn, dan moet er worden gekeken BIWIA zich aan de algemene aanvalspauze heeft gehouden.


Het oordeel
Allereerst wil ik toch beiden bedanken voor de input en uiteindelijk inbrengen van valide bewijsmiddelen. Nu het oordeel waartoe ik ben gekomen aan de hand van alle relevante feiten en omstandigheden.


De NAP
Alle feiten in ogenschouw nemend concludeer ik dat in de gegeven situatie GEEN sprake is van een NAP en wel om de volgende redenen. Nadat het aanbod van BIZ voor het aangaan van een BG wordt neergelegd bij TBT, wordt deze afgewezen. In plaats van het sluiten van een BG doet TBT een tegenaanbod: hij biedt een NAP aan. Hierop wordt vervolgens geen antwoord gegeven, althans geen antwoord waaruit je de aanvaarding van dat aanbod kunt leiden. Pas nadat de aanval is ingezet door BIWIA wordt door BIZ TBT gewezen op de NAP. Ik kan daarom niet anders dan oordelen dat er geen NAP is ontstaan tussen de stam van TBT en BIZ. Het feit dat TBT wel terugkomt op de NAP na het bericht van BIZ wil niet zeggen dat daarmee de NAP bestaat of ook maar ooit heeft bestaan. De aanvaarding mist daarvoor en daar loopt deze voorgenomen NAP stuk.

TBT en zijn stam zijn derhalve niet schuldig aan een stab.


DE BG
Ik zal mij hier toespitsen tot het oordeel en zo min mogelijk in herhaling proberen te vallen. Onbetwistbaar stel ik in elk geval vast dat er sprake is van een BG. Dit wordt overigens ook erkent door BIWIA. Nu de vraag of het bericht van BIWIA gezien mag worden als een opzegging. Mijn oordeel daarin is: neen! Dat was geen opzegging. Dat bericht betreft een opmerking en geen opzegging. Dat BIZ daarop niet reageert maakt dus al niet meer uit. Want je kunt niet stellen dat hij ‘dus daarom heeft ingestemd’ of daarom op de hoogte was. Het is slechts een opmerking die wordt gemaakt. Verder lees ik dat BIWIA heel erg ontevreden was over de BG. Mijn enige vraag dan nog is: waarom zeg je niet op de juiste wijze op en hou jij je aan de 5 dagen nap? De overname van BIZ is mijns inziens zeer zeker een stab. Enkele argumenten dat er vanuit BIZ geen input in de BG was, zijn onvoldoende om daarmee de gehele BG te diskwalificeren. Dat zouden jouw argumenten kunnen zijn voor de opzegging. Maar er is nooit opgezegd, dus: STAB!

Opmerking verdient nog dat een BG voor onbepaalde tijd ook gewoon opgezegd kan worden. Het aangaan van een dergelijke BG zou namelijk voor onwenselijke situaties kunnen leiden, puur door het feit dat de BG niet zou opgezegd kunnen worden.

Aangezien BIWIA aangeeft geen reactie meer toe te voegen. Waren alle feiten en bewijsstukken die partijen wilde indienen ingediend en kan ook dit oordeel in kracht van gewijsde gaan.


Deze zaak wordt per direct gesloten. Verdere verweren worden niet meer in behandeling genomen en dit besluit gaat in kracht van gewijsde.
 

DeletedUser69389

Guest
Wat een dom topic is dit toch altijd... Net alsof het effect heeft. Dat is echt een illusie. Kijm bijv. naar 52 of deze classic.
 
Reactiescore
425
Onzinnig besluit. Blijkbaar gaan we hier uit van meningen ipv de keiharde feiten. Geen enkel argument van BIZ is niet door mij verweerd en van alle is het tegendeel ervan bewezen. De NAP en het jumpen naar mijn rim is volledig als onzin afgedaan. Hoe de BG is beëindigd berust nu enkel op het interpretatie vermogen van de topic maker en BIZ. De hele beslissing valt of staat bij een zin die je kunt opvatten als een opmerking, een zin of een vraag.

Op deze manier kun je dus nooit tot een oordeel komen, simpelweg omdat 'we het niet kunnen interpreteren als een opzegging.' Dit kan natuurlijk nooit opwegen tegenover 2 valse bewijzen (Die door de topic maker zelf als ongeldig beschouwd worden).

De verdere kletspraatjes tussen een gefrustreerde speler en mij wegen op geen enkele manier mee als bewijs. Ik heb andere maatstaven voor wat een stab is, maar dag geldt niet in deze kwestie. Alles was toen al gebeurd.

Dus ons Jus Soli maakt een besluit op basis van:

- Een interpretatie van een zin.
- Verdere kletspraatjes over wat ik een stab vind. Die mening is afwijkend maar totaal niet relavant.
- Al het ingeleverde bewijsmateriaal wordt totaal genegeerd. Alle valse bewijsstukken zijn een 'Sorry, foutje bedankt.'

Nice job!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72940

Guest
Bedankt voor deze terechte uitspraak. Ik heb een hekel aan stabbers en vooral als ze het goed proberen te praten. Wel jammer dat je de uitslag niet gewoon respecteert. De behandeling is gedaan door een objectief persoon die geen gewin heeft bij winst van een partij.

Je bent gewoon een trieste speler en TW onwaardig. Speel gewoon eerlijk een spel dan heeft iedereen er plezier van. Vecht met elkaar op een eerlijke manier en als ik dan wordt verslagen dan accepteer ik dat.

En je moet toch nog even gaan werken aan je definitie van een stab.
 
Bovenaan