W51 Stablijst

DeletedUser

Guest
AF_Stab_lijst.jpg


Een 'stab' of iemand 'stabben' komt van het Engels 'to stab someone in the back'. Letterlijk vertaalt: iemand in de rug steken of simpel gezegd; iemand verraden. Binnen Tribal Wars kan dit verschillende vormen aannemen, de meest bekende zijn wel:
  • Tijdens een vakantievervanging (VV) van iemand zijn dorpen leeg maken.
  • Met iemand fuseren en vervolgens geen wachtwoord geven.
  • Een stamgenoot aanvallen.
  • Een ex-stamgenoot aanvallen, vlak na het uiteenvallen of verlaten van een stam.
  • Diplomatische afspraken/betrekkingen niet nakomen.
  • Overlopen naar de vijand.
Hiernaast bestaat er ook nog een grijs gebied van acties die niet als een 'stab' worden ervaren, maar die zeker geen schoonheidsprijs verdienen. Denk bijvoorbeeld aan spionage etc.

Doel van deze lijst:
Ik zal pogen een lijst bij te houden van spelers uit W51 die zich, volgens een meerderheid, schuldig hebben gemaakt aan een of meerdere van bovenstaande 'stabs'. Ken je een speler of een stam die dergelijke 'stabs' heeft uitgehaald en andere forum-posters kunnen dat beamen en daar geloofwaardig bewijs voor kunnen leveren, dan zal ik deze speler toevoegen aan de lijst. Hierdoor kunnen we hopelijk een overzicht aanleggen van immorele spelers en stammen. Daarnaast heeft deze lijst als doel andere spelers en vooraanstaande stammen te waarschuwen voor dergelijke spelers.
Mocht het zo zijn dat een van mijn eigen leden of vrienden beticht worden van een 'stab' zal ik deze zo objectief mogelijk proberen te beoordelen en ook gewoon aan de lijst toevoegen.

Disclaimer: Deze lijst is gebaseerd op de discussies en vermoedens die in dit topic geuit worden door de leden van dit forum. Het volgende overzicht is het resultaat daarvan. Het is aan de bezoeker om hier zelf een waardeoordeel over te vellen! De leden op dit forum zijn geen 'TW-rechters' en geven enkel hun mening over de voor hen beschikbare informatie.
Stabbers van W51:
- vinnie 319, voor meer informatie zie pagina 2.
-



Met dank aan jokersbrain's Stab List post op W45.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74373

Guest
holland105 heeft info doorgegeven aan R.I.P. toen die nog in CV zat.
Dit vind ik een redelijke stab.
 
Reactiescore
3.540
Uuhm, ik ben begonnen met de stablijst topics op w44 en w45, 46 en de werelden daarna ben ik daarmee gestopt (andere hebben het nog pogen verder te zetten) omdat het teveel tijd koste om scheidsrechter te spelen in allerlei discussies.

Ik ben toen wel tot enkele conclusies gekomen betreft dit idee. De stablijst moest wegvallen, het topic zou enkel nog dienen om stabs aan te kaarten en te bespreken. Want in veel gevallen waren er toch teveel discussies of het wel of geen stab was en wie bepaald dan of het wel of geen stab is? Jij?

2de opmerking die ik meteen toepaste was dat ik zelf niet op de wereld speelde om wel objectief te kunnen zijn en blijven. Nu kan je dit voor politieke p&p doeleinden gebruiken richting vijanden. (is wellicht je bedoeling niet, maar onbewust kan dat wel een rol spelen). Aangezien jij op deze wereld speelt vind ik het hoogst ongepast dat jij gaat bepalen wie er in hoort en wie niet. Dus gelieve het topic wel zo aan te passen dat de stabs enkel besproken worden en misschien op w45 ect eens gaan kijken hoe de stablist topics er aan toe gingen. Of heb je het daarvan overgenomen? Niet goed allesinds :D
 

DeletedUser

Guest
het topic zou enkel nog dienen om stabs aan te kaarten en te bespreken.
Dit is exact het doel. Discussie over wie wel of geen stabber is, en personen waarover de meerderheid het eens is dat er sprake is van een 'stab' aan de lijst toevoegen voor overzicht.
Het staat forumbezoekers vrij om zelf een oordeel te vellen over de kwaliteit van de lijst alsook de argumenten die in dit topic gegeven worden.

2de opmerking die ik meteen toepaste was dat ik zelf niet op de wereld speelde om wel objectief te kunnen zijn en blijven. Nu kan je dit voor politieke p&p doeleinden gebruiken richting vijanden. (is wellicht je bedoeling niet, maar onbewust kan dat wel een rol spelen). Aangezien jij op deze wereld speelt vind ik het hoogst ongepast dat jij gaat bepalen wie er in hoort en wie niet.
Ik kan me hier iets bij voorstellen, ik zal streven zo objectief mogelijk te blijven en mijn besluiten vooral te baseren op basis van wat er in dit topic wordt aangedragen.
Mocht het zo zijn dat een van mijn eigen leden of vrienden beticht worden van een 'stab' zal ik deze zo objectief mogelijk proberen te beoordelen en bij een meerderheid van getuigen en bewijs ook gewoon aan de lijst toevoegen.
Hoe dan ook; het is aan de forumbezoekers zelf om een oordeel te vellen over de betrouwbaarheid en kwaliteit van deze lijst. Het is geen officiële TW lijst, maar een product van ons allemaal samen.
 

DeletedUser76166

Guest
Ik wil wel scheids zijn:biggrin: Subjectiviteit gegarandeerd :cool2:
 
Reactiescore
3.540
Dus de 10 forum gebruikers beslissen of iemand in een lijst komt of niet? Die moeten voor heel de wereld gaan bepalen of iets een stab is of niet. Ik ben helemaal niet overtuigd dat iedereen daar verstand van heeft. Er zijn 3 miljoen verschillende manieren hoe een stab kan gebeuren (bij wijze van spreken). De interpretatie gaat bij velen verschillend zijn (heb ik ondervonden toen ik het topic gemaakt had). Jij kan wel zeggen dat je zo goed mogelijk objectief zal zijn en ik geloof best dat je dit meent maar van zodra je stam erbij betrokken word zal dit of je het nu wilt of niet toch meespelen. Laat staan dat iemand deze lijst nog serieus neemt als jij er een vijand inzet en geen eigen leden.

Slechts in (ruw geschatte getallen) 1% van de gevallen zal je een stab voor de volle 100% kunnen bewijzen. (Zoals in geval Vinnie). En we willen toch niet onterecht mensen op deze lijst zetten omdat wij met 10 spelers 'denken' dat het een stab is. Daarom lijkt mij discussiëren wel voldoende is het andere probleem dat jij op deze wereld speelt ook meteen opgelost.

Vind het niet kunnen dat iemand van deze wereld hierover zal beslissen zoals jij aangeeft in je beginpost. En als stichter van dit topic/initiatief heb ik wel recht van spreken. Je moet hiervoor eigenlijk toestemming vragen want ik bezit de auteursrechten.
 

DeletedUser

Guest
We zullen vanzelf zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Als inderdaad blijkt dat het niet mogelijk is om te bepalen of iemand wel of niet een van de bovenstaande 'stabs' heeft begaan kunnen we het altijd nog aanpassen en de lijst weghalen.

Auteursrechten omdat de naam van de post en het onderwerp dat er besproken is hetzelfde is? In dat geval staat dit forum vol met plagiaat haha
 

DeletedUser27049

Guest
Alweer een stabtopic en dus eentje die ik moet vermijden. De hoeveelheid nutteloze, oninteressante, discussies die je in topics als deze kan vinden is ongelofelijk.

Eerst krijg je 20 posts vol leugens en dan uiteindelijk komt 'de waarheid' naar boven en om de zoveel tijd komt er een incapabele speler ook zijn verhaal doen waar dan niemand wat van snapt en die dan wordt neergehaald, om nog niet de hoeveelheid spelers die hier onterecht aan de schandpaal zullen worden genageld aan te halen.

Had wereld 51 deze trend toch bespaart... Helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.540
We zullen vanzelf zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Als inderdaad blijkt dat het niet mogelijk is om te bepalen of iemand wel of niet een van de bovenstaande 'stabs' heeft begaan kunnen we het altijd nog aanpassen en de lijst weghalen.

Auteursrechten omdat de naam van de post en het onderwerp dat er besproken is hetzelfde is? In dat geval staat dit forum vol met plagiaat haha

Je weet dat er maar 10 spelers op het AF zitten ofzo? Als iemand een stab komt melden van een speler die niet eens zichzelf kan komen verdedigen op het AF, werkt het eerlijke systeem niet echt.

En dat van die auteursrechten was maar een joke, al kwamen speler op voorgaande werelden wel vragen of ze mijn topic mochten posten of dat ik dit zelf ging doen :s Die copy paste het wel volledig.
 

DeletedUser

Guest
Niemand hoeft zich te komen verdedigen. Ik ben geen TW rechter of zoiets.
De intentie van dit topic is om 'stabs' te bespreken en spelers in kaart te brengen waarvan we het idee hebben dat ze zich hieraan schuldig hebben gemaakt.
Bezoekers beoordelen zelf maar hoeveel waarde ze aan de lijst willen hechten en zijn vrij om deel te nemen aan de discussie.
 
Reactiescore
3.540
Stablist wilt zeggen, dat je gestabt hebt als je in de lijst staat. Spelers die onterecht in deze lijst zouden staan (omdat we vermoeden dat die een stab deed) draagt deze naam mogelijk een hele lange tijd mee. Ben daarom extra voorzichtig vooraleer je iemand veroordeeld daarmee dus die lijst wegdoen lijkt mij het veiligste.
 

DeletedUser

Guest
Heb een disclaimer toegevoegd. Hopelijk maakt die het e.e.a. iets duidelijker.
 

DeletedUser27049

Guest
Als je een stabber vind en je zet hem in de stablijst is het misschien een idee ofwel een korte samenvatting te geven of indien je daar de tijd/zin niet voor hebt tenminste een verwijzing te geven naar de pagina's waar de discussie werd gevoerd zodat de oordeelvellende lezer niet eerst anderhalfuur moet zoeken naar wat hem juist interesseert.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Nog geen stabacties geweest op w51? Wat een voorbeeldige wereld! :eek:
 
Reactiescore
3.540
Nog geen stabacties gebeurd sinds dit topic dat er nog maar 2 dagen staat. Eerdere stab acties zijn al besproken geweest in andere topic's. Moeten deze hier herhaald worden? Ik heb nog altijd screens waarmee ik 1 kan aantonen.
 

DeletedUser

Guest
Nog geen stabacties gebeurd sinds dit topic dat er nog maar 2 dagen staat. Eerdere stab acties zijn al besproken geweest in andere topic's. Moeten deze hier herhaald worden? Ik heb nog altijd screens waarmee ik 1 kan aantonen.

Graag laat ze maar komen en laat de discussie losbarsten.
 
Bovenaan