W46: Discussie over de situatie

DeletedUser77477

Guest
Kan iemand een korte uitleg geven over te actuele situatie? Diplomatie, oorlogen, wie er wint, wie verliest, hoe het verloopt?? Liefst ook van verschillende partijen :)
 

DeletedUser

Guest
Wat wil je dat er gezegd wordt hier? Dat het een heel spannende strijd is tussen Deca en Siq als je weet dat 1/4 een ban hebben gekregen? Sorry hoor maar ik vind het vrij triest van innogames deze acties, nu snap ik hoe het komt dat er geen spelers meer starten op tribalwars en dat de kwaliteit enkel maar daalt...
 

DeletedUser24338

Guest
Ik heb uit meerdere bronnen - exclusief(!) het moderator team - dat deze ban wave samenhangt met één bepaald script.

Ik veronderstel dat mensen het script hebben gebruikt zonder het te hebben laten controleren bij de support, dergelijke verificatie voor een script dat je niet kent heb je altijd nodig imho. :)

Jammer dat sommigen - al dan niet moedwillig - voordeel proberen te halen via illegaal scriptgebruik.
 

DeletedUser76166

Guest
Nou wereld 46 is gespeeld met dank aan het script toetsenbordfarmen bij crimsoni. Ondanks het ongeloofelijke oneerlijke grandieuze voordeel dat dot scripts schijnbaarheeft heeft siq niet kunnen winnen.
Wereldwinst van Deca wordt mede mogelijk gemaakt door het Twteam.
 
Reactiescore
241
Toch jammer dat deze wereld op deze manier moet eindigen.

Aangezien als SIQ op deze manier verliezen gaat leden bij vrijwel alle leden het plezier en motivatie weg zal zijn.
Is er intern besloten dat een groot aantal accounts op DEL zullen gaan, dit zal resulteren in een vroege overwinning voor deca.
Echter zal dit verder voor weinig vreugde zorgen, want wat is er nu leuk aan het winnen van een wereld zonder dat er voor gestreden is? Dat lijkt mij het hele doel van Tribalwars, de oorlog... De spanning die iedere speler heeft of een massa een succes zal zijn, dat is de manier waarop je een wereld wil winnen.

Ik persoonlijk zou liever een wereld strijdend verliezen, dan te winnen door een stam die op delete gaat.

Daarom wil ik Deca nogmaals verzoeken om SIQ deze gunst te geven, zodat zoals ik in mijn post bij Golden awards zei.

Er nog een leuke, gezellige en spannende wereld van kunnen maken.
 

DeletedUser

Guest
Ach, dat heeft Daan ook al verpest voor account De Sukke. Direct na de bans contact op nemen met de rimstammen die aan ons grenzen en vertellen dat ze een week lang hun gang kunnen gaan. Die leuke wereld waar iedereen op hoopte, kunnen jullie alvast gedag zeggen.
 

DeletedUser76669

Guest
Het is een ingewikkelde situatie momenteel, omwille van de blokkeringen. Door het grote aantal blokkades aan de zijde van SiQ. en alle gevolgen daarvan ligt het lot van w46 voor een deel nu in de handen van Deca. Als speler vind ik het belangrijk dat er correct gekeken wordt naar de situatie. Bij deze mijn visie.

SiQ. is een stam die bekend staat om zijn niet zo fraaie wijze van TW spelen:
A)SiQ. is de stam die kata's op wereld 46 inluidde.
Zonder enige aarzeling hebben ze accounts volledig kapot gebashed, gaande van INV0CATION(De Sukke) en Mora tot Deca.(EB, LB, Ftype, ... Genoeg accounts die kata's te verwerken krijgen.)
B)SiQ. heeft een vuil verleden.
Snake666 was een heel gedoe.
GameBreak heeft met goedkeuring van de leiding een stab uitgevoerd.
SiQ. gebruikte vv accounts in RQ om Deca. te belagen, terwijl RQ en Deca. banden hadden.

Ik hoor nu moraalridders uit SiQ. en spelers uit Deca. zeggen: hou deze wereld leuk, interessant en fair. Laten we een week een NAP nemen. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat zo leuk, interessant en fair is aan deze wereld, aan deze oorlog. Is het leuk om vv's te draaien waarop boerderijen en smederijen volledig kapot worden geknald? Nee. Is het leuk om communiceren met SiQ.? Nee, zelden. Is het leuk om zien hoe SiQ. de volledige wereld tracht te manipuleren om Deca. schade te kunnen berokkenen? Nee, warm loop ik er niet voor.

SiQ. heeft van wereld 46 een vrij smerige wereld gemaakt, waardoor het voor mij van weinig belang is hoelang deze wereld nog actief blijft. Twee jaar? Een half jaar? Mij is het eender. Voor het plezier doen velen het al niet meer, door de bovengenoemde handelingen.

Als finaal punt wil ik graag de blokkeringen zelf aanhalen. De aanvalbare blokkeringen zijn een gevolg van illegaal scriptgebruik. Het is met andere woorden de verantwoordelijkheid van de spelers in kwestie om hun account reglementair te houden. Deden ze dat niet? Al dan niet moedwillig? Een straf lijkt me dan correct. Op een unfaire wijze voordeel verkrijgen hoort niet, hoe groot het voordeel ook moge zijn. De blokkeringen zijn aanvalbaar voor een reden, het is onderdeel van de straf.

Uiteindelijk beslist Deca. als stam of het ingaat op de vraag van SiQ. of niet. Zal SiQ. mijn steun daarin krijgen? Drie keer raden. :)
 
Reactiescore
241
SiQ. is een stam die bekend staat om zijn niet zo fraaie wijze van TW spelen:
A)SiQ. is de stam die kata's op wereld 46 inluidde.
Zonder enige aarzeling hebben ze accounts volledig kapot gebashed, gaande van INV0CATION(De Sukke) en Mora tot Deca.(EB, LB, Ftype, ... Genoeg accounts die kata's te verwerken krijgen.)
B)SiQ. heeft een vuil verleden.
Snake666 was een heel gedoe.
GameBreak heeft met goedkeuring van de leiding een stab uitgevoerd.
SiQ. gebruikte vv accounts in RQ om Deca. te belagen, terwijl RQ en Deca. banden hadden.

A. Er waren kata afspraken tussen deca en SIQ, Deca viel SIQ met kata's voordat wij dit bij jullie deden.
B. Snake666 was een raar figuur die we niet in de stam wilden houden en daarom ook gekickt zou worden.
GB Dat was een totaal ander team en totaal andere leiding.
Jaah "banden" :eek: RQ ontkende dat er een samenwerking, Deca beweerde dat die er wel was. Het enige bewijs dat Deca had was een post op een gedeel Forum van meerdere maanden geleden.

Maar dan zal de wereld eindigen met deca dat een barbaren zee zal geen edelen, veel plezier en gefeliciteerd met de overwinning :D
 

DeletedUser76669

Guest
A. Er waren kata afspraken tussen deca en SIQ, Deca viel SIQ met kata's voordat wij dit bij jullie deden.
B. Snake666 was een raar figuur die we niet in de stam wilden houden en daarom ook gekickt zou worden.
GB Dat was een totaal ander team en totaal andere leiding.
Jaah "banden" :eek: RQ ontkende dat er een samenwerking, Deca beweerde dat die er wel was. Het enige bewijs dat Deca had was een post op een gedeel Forum van meerdere maanden geleden.

Maar dan zal de wereld eindigen met deca dat een barbaren zee zal geen edelen, veel plezier en gefeliciteerd met de overwinning :D

Er waren geen kata afspraken onderling voor zover ik weet hoor.. :) Sterk dat dat kan zonder mijn medeweten.. :p :D

Het is makkelijk om te zeggen dat jullie Snake666 zouden kicken, ik betwijfel het persoonlijk.

Deca. had een samenwerking met RQ. Punt. :)

Als de wereld echt gaat eindigen op dergelijke wijze, dan is het jammer dat SiQ. de wereld nog harder heeft verpest dan dat het dat nu al deed. Scripts checken zou een basic iets moeten zijn op TW, bizar dat zoveel mensen een loopje nemen met de regels.
 
Reactiescore
766
Ik heb mijn snellijst overgenomen van een andere wereld waar ik al eens gecheckt was, geen idee hebbende dat ik dus iets illegaals in handen had.

Kan gebeuren, maar na de globale check van enkele maanden geleden en genoeg uitgedeelde perma, waar mijn acc niet voor gebanned is, had ik dus geen idee :D
 

DeletedUser57788

Guest
Het is wel frappant dat bepaalde spelers binnen SiQ. Dreigen om op delete te gaan als we geen NAP aangaan, terwijl andere spelers ( lees bougieboy & marstyle) , deze nacht een 15 - 20tal scoutaanvallen uitsturen gevolgd door een direct PM om te vragen of ik ook een
ban heb.
 

DeletedUser

Guest
H
A)SiQ. is de stam die kata's op wereld 46 inluidde.
Zonder enige aarzeling hebben ze accounts volledig kapot gebashed, gaande van INV0CATION(De Sukke)

Daan, wij hebben 0,0 kata's gebruikt op INV0CATION en hem helemaal fair weggespeeld. Dus ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt.
 

DeletedUser76055

Guest
Ach, dat heeft Daan ook al verpest voor account De Sukke. Direct na de bans contact op nemen met de rimstammen die aan ons grenzen en vertellen dat ze een week lang hun gang kunnen gaan. Die leuke wereld waar iedereen op hoopte, kunnen jullie alvast gedag zeggen.

Ik zat mee in de chat die je bedoelt. Die bestaat eigenlijk al enkele weken, dus het is zeker niet zo dat er specifiek mensen zijn gecontacteerd. Als je in een skype gesprek zit over wereld 46 waren de bans hoe dan ook overal wel het onderwerp van de dag en uiteraard gaat het dan over of we ervan profiteren of niet. Er was een overleg waar Daan inderdaad voor pleite maar iemand ander tegen. Er was een overleg zoals dat hoorde, met pro's en contra's.

Ik wil nog even iets kwijt over de 'delete actie', hij voelt voor mij een beetje als een gijzeling. Ik vind het een beetje een flauw dreigement alsof het een kindje is dat zegt "ik hou mijn adem in tot ik mijn ijsje krijg." Beetje jammer.
 
Reactiescore
241
Zouden jullie daar gaan spelen als je de helft van front accounts verliest zonder dat je wat kan doen?
Iedereen in de w46 weet ook dat er zo goed als geen spelers uit de rimstammen in zitten. Heb eens gekeken en voorzover ik weet niemand.

Het zijn de grote stammen die van dit soort gebeurtenissen op de hoogte zijn. En vind het dus ook vuil dat deca dit door geeft aan die stammen. Die stammen spreken van het feit dat ze die info uit betrouwbare bron hebben ontvangen...

Verder is het natuurlijk erg opvallend dat deca maar 1 ban heeft, daar komt bij dat er deca spelers zeggen dat er "schuldigen" zijn binnen deca. Een andere speler van deca heeft mij meerdere keren gezegt dat hij meerdere accounts in Siq kan laten bannen. En siq op die manier zpu kunnen stabben.

Of dat daadwerkelijk dit is is natuurlijk nooit te bewijzen, het is echter wel te bewijzen dat spelers uit deca deze dreigementen sturen... wat ik opzich al heel vuil vind.
 

DeletedUser76166

Guest
Ik zit niet in die chat, en wist verder ook van niks, ik was ook niet op de hoogte van het feit dat dat Tfarmen script illegaal was.. En ben nu wel de dupe van deze ban-wave.. Waarom kan er niet eerst worden gewaarschuwd ofzo..
 

DeletedUser27049

Guest
Ik zat mee in de chat die je bedoelt. Die bestaat eigenlijk al enkele weken, dus het is zeker niet zo dat er specifiek mensen zijn gecontacteerd. Als je in een skype gesprek zit over wereld 46 waren de bans hoe dan ook overal wel het onderwerp van de dag en uiteraard gaat het dan over of we ervan profiteren of niet. Er was een overleg waar Daan inderdaad voor pleite maar iemand ander tegen. Er was een overleg zoals dat hoorde, met pro's en contra's.

Ik wil nog even iets kwijt over de 'delete actie', hij voelt voor mij een beetje als een gijzeling. Ik vind het een beetje een flauw dreigement alsof het een kindje is dat zegt "ik hou mijn adem in tot ik mijn ijsje krijg." Beetje jammer.

Ik ga akkoord betreffende de delete actie, echter is de wereld ook gespeeld als de acc's met ban een week onder vuur hebben gelegen.

Na die week willen jullie dan de strijd verderzetten, wat ik begrijp, om vervolgens met de o zo mooie wereldwinst te gaan paraderen. Een actie als dit komen wij als stam moeilijk te boven en ik zie mijn stamgenoten niet wijken van de gedachte om hun acc op delete te zetten eerlijk gezegd. Het verschil zit em in dat jullie zonder delete ons nu fataal kunnen raken en vervolgens gewoon door de verkregen overmacht kunnen wegspelen. Hierna kunnen jullie nog het fabeltje van een mooie wereldwinst ophangen, bij een delete is dat al wat moeilijker.

Ik vind het trouwens erg om te zien hoe sommige spelers oordelen dat SiQ. zo vuil speelt. Fouten zijn gemaakt waar ook actie tegen is ondernomen. Het hele kata 'maar jullie begonnen' gedoe vind ik verschrikkelijk kinderachtig. In de kleuterschool zeiden ze mij altijd: 'het maakt niet uit wie begon, jij deed het ook'. Misschien zit er een fout binnen jullie opvoeding en hebben jullie dit nooit geleerd maar dat een ander iets doet geeft je geen excuus om hetzelfde terug te gaan doen en dan te claimen dat het daarom gerechtvaardigd was en dat jullie niet vuil spelen. Het geeft al zeker niet het recht om de andere partij dan te gaan verwijten dat ze kata's hebben gebruikt.

Helaas is dat tribalwars, een hele hoop spelers die graag grote woorden gebruiken en zich profileren als intelligent en respectabel maar als puntje bij paaltje komt zijn het merendeel gewoon een stel kinderen die even goed nog in die hierboven besproken kleuterschool zouden kunnen zitten. Ik zie in ieder geval tal van situaties die overeenkomen.
 

DeletedUser76055

Guest
Zouden jullie daar gaan spelen als je de helft van front accounts verliest zonder dat je wat kan doen?
Iedereen in de w46 weet ook dat er zo goed als geen spelers uit de rimstammen in zitten. Heb eens gekeken en voorzover ik weet niemand.

Het zijn de grote stammen die van dit soort gebeurtenissen op de hoogte zijn. En vind het dus ook vuil dat deca dit door geeft aan die stammen. Die stammen spreken van het feit dat ze die info uit betrouwbare bron hebben ontvangen...

Verder is het natuurlijk erg opvallend dat deca maar 1 ban heeft, daar komt bij dat er deca spelers zeggen dat er "schuldigen" zijn binnen deca. Een andere speler van deca heeft mij meerdere keren gezegt dat hij meerdere accounts in Siq kan laten bannen. En siq op die manier zpu kunnen stabben.

Of dat daadwerkelijk dit is is natuurlijk nooit te bewijzen, het is echter wel te bewijzen dat spelers uit deca deze dreigementen sturen... wat ik opzich al heel vuil vind.


Is het niet een beetje naïef om te denken dat de rimstammen er niet achter zouden komen? 1 pm naar een hele stam en je ziet direct wie er geband is en wie niet. Een banwave valt namelijk redelijk hard op ;). Eelco, als er 1 iemand is die de weet hoe de bans er zijn gekomen ben jij het wel. Dit was geen kwestie van dreigen of werelden kapot maken, daar hebben we het gisteren al over gehad. Puur een ongelukkige formulering. Wat blijkbaar ook achterhaald zou zijn aangezien er meerdere klachten op meerdere werelden kwamen.
Verder is het inderdaad opvallend dat deca maar 1 ban heeft. Daaruit een complottheorie verzinnen vind ik beetje ver gezocht... Alle spelers zijn gescreend, wij hadden gewoon toevallig dat script niet. Ja toeval, want als er zoveel mensen zijn die geband worden is dit geen kwestie van schuld maar pech. Wel een pech waar verantwoordelijkheden bij horen. Een maturiteit die nog een beetje zoek is, maar ontkenning is de eerste fase van acceptatie zeker? Na nog eens na te denken snap ik de impulsieve reactie van delete wel. Mijn moraal zou ook aan de lege kant zijn. Toch zou ik pleiten om niet op delete te gaan. Bekijk het positief! Jullie komen terug op een account vol met full clears. ;)
 
Bovenaan