W45 stab lijst!

Reactiescore
3.576
The Stab List

Stab.jpg

Dit topic is aangemaakt om dergelijk spel als stabben aan te kaarten in de hoop dat iedereen op de hoogte is van bepaalde gebeurtenissen op w45.
Zodat andere extra alert kunnen zijn en de kans vergroot word dat deze spelers niet meer getolereerd worden in onze 'samenleving'

Ik ga geen lijst maken betreft stabregels, dat zou iets te lang duren en zal nooit volledig zijn doordat er oneindig veel verschillende soorten situatie's zijn. Toch wil ik de 2 belangrijkste richtlijnen geven van wat een stab in grote lijnen inhoud om zo een idee te geven op wat er vooral geoordeeld zal worden. Namelijk: 1 Afspraakschending (het niet nakomen van uw officiële afspraak)
2 Indien je uw PBG, NAP, Vriendschap, stam, BG, onderlinge afspraak stop zet komt er een 3 dagen NAP waarin je elkaar niet aanvalt dit zodat de speler in kwestie tijd heeft zijn os ergens terug te halen ect,...


De bedoeling is dat spelers/stammen hier in hun ogen een mogelijk stab komen 'aangeven' wij forumgangers kunnen dan oordelen, vragen stellen,... en uiteindelijk zal ik het besluit nemen of deze speler effectief in de stablijst zal komen.

Ook stabs van stammen kan je aangeven. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in het wilde weg hier iemand die jij niet mag onterecht komt beschuldigen. Als je een stab wilt komen melden wil ik bewijzen zien indien geen bewijzen kan je u de moeite besparen. Aangezien we geen spelers onterecht willen gaan zwart maken.

Doordat ik de eindbeslissing heb moet ik natuurlijk altijd objectief zijn en aangezien ik geen w45 speel zijn er ook niet veel redenen hieraan te twijfelen. Moest ik persoonlijke vetes hebben met iemand die ik dus niet mag zal ik mij ook daarin zo objectief als mogelijk proberen op te stellen.

Daarbij wil ik ook nog aanraden voor iedereen dat als je een onderlinge afspraak maakt met een stam of speler je zeer goed nadenkt waarover je een afspraak maakt. Want we gaan in de meeste gevallen alles op de letter navolgen van wat er is afgesproken.

Dan natuurlijk de lijst zelf waarover ik eerst een klein woordje uitleg bij geef. Ik zet de naam van de speler met daarbij wat deze misdaan heeft en waar op het AF je iets over zijn stab kan terug vinden. Aangezien ik het bewijsmateriaal hier niet telkens ga posten doordat deze in de meeste gevallen veel te lang en te onduidelijk zijn.


In deze lijst komen dus de echte verliezers van de wereld terecht, deze laffe flopspelers die zonder enige morele waarden een poging wagen richting de top te stabben. Ook stammen die deze spelers gewoon hun gang laten doen beschikken over weinig eergevoel en respect voor de gestabte spelers/stammen.

Num 01: Snafu, Snafu staat in deze lijst voor het stabben van 2 stamgenoten waaronder 1 leider zonder deze hun toestemming (Discussie ontstond pagina 1 W45 stab lijst.)

Num 02: mkicken22, mkicken22 heeft zich schuldig gemaakt aan het edelen (2 dorpjes) van een stamgenoot. Zonder deze zijn toestemming. De stam Trust heeft er voorlopig nog niets aan gedaan. (Discussie ontstond pagina 13 W45 stab lijst.)



________________________________________

In deze spoiler staan alle stabbers in een lijst, als deze spelers van de wereld af geveegd zijn zal ik hun naam doorstrepen zodat iedereen kan zien welke stabbers er nog op de wereld spelen en welke niet. Spelers die een stab gepleegd hebben maar dit achteraf weer goed gemaakt hebben worden GROEN gemarkeerd.
Snafu
mkicken22


De stabmap
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.576
Mogelijk, op w44 zitten ze aan 7. Is niet van in het begin gepost maar is dan ook nog niet gedaan. Hier gaan we voor minder uiteraard ;)
 

DeletedUser66265

Guest
Snafu , De grote onverwachte flop van deze wereld
8dbcb0fb5b.png


"Houd je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichterbij."

We leven tegenwoordig in een wereld waar normen & waarden lijken te vervagen, waar moreel verantwoord spelen niks meer betekent & waar met kinderlijk eenvoudig gemak van stam word gewisseld. Doordat de huidige TW-community makkelijker word vallen kata's, pp gebruik,internen, clusterfucken en tal van andere zaken die moreel op het randje liggen aan de goede morele kant. Gelukkig is er nog een geval dat door de community massaal word uitgekotst, dit zijn de stabbers. Degene die moeten stabben om aan de top te komen, uberhaupt moeten stabben, stellen niets maar dan ook helemaal niets voor. Deze spelers staan helemaal onder de tw ladder en dienen zo spoedig mogelijk weggewerkt te worden. Soms neemt de desbetreffende stam maatregelen, soms ook niet. Wij als community moeten in die laatste gevallen hard ingrijpen!

Snafu

De eerste speler heeft zich helaas al zwart gemaakt aan stabben, hij heeft midden in de nacht zijn stam verlaten en in de ochtend meteen zijn oud-stamgenoten geëlimineerd. Dit is onacceptabel en daarom behoort Snafu hier op de stablijst te staan. Hoe Devo hierop reageert is maar de vraag, mochten zij dit goedkeuren of doodzwijgen behoort ook Devo hier te staan. Zal deze stam haar naam gaan zuiveren of bind het zich met unfair play spelers?


De bewijzen

Gelukkig spreken stats redelijk voor zich en hebben we bewijzen om dit smerig spel aan te tonen. Uit de stats blijkt goed hoe snafu eerst een hele maand in één stam zat om ze vervolgens keihard een mes in de rug te steken. Ik vrees dat zei de quote: "Houd je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichterbij" iets te letterlijk hebben opgenomen. Snafu wist mij na zijn 1e dag in devo al te verbazen, echter word het nog erger! De volgende dag besluit hij doodleuk een 2de lid te edelen van zijn ex-stam. De enige niet stab van zijn 3 overnames is een lullig bb dorp, snafu heeft dus nog niks noemenswaardig gepresteerd en nu al zijn naam besmeurd. Dit maakt het een speler die ver buiten de top 1000 hoort of, nee nog beter, van de wereld moet verdwijnen.

8a01f62758.png

626b3ecb8d.png



In verband met tijd te kort zal deze post vanavond/morgen uitgebreid worden. Hier alvast basis informatie omtrent snafu.
 

Deleted User - 487936070

Guest
De stab van ons zoals hierboven beschreven was inderdaad geen handige actie van ons. Het was niet onze insteek om onze stam zo te naaien maar dit is uiteindelijk door een samenloop van omstandigheden niet gebeurd. Ik zal het niet proberen goed te praten want het is verre van een nette actie maar ik wil wel graag even onze beweegredenen uitleggen.

We zaten in de stam FPlay al weet ik (ik dan) niet precies hoe we daar gekomen zijn. Het niveau was laag en er was niet tot nauwelijks contact. Snel begon de leiding van FPlay alle grote spelers te rekruteren die in ons cluster lagen. Wij waren hier al niet blij mee en lieten onze twijfels al merken binnen de stam. Echter leek het er op dat er nog wat spelers gekickt zouden worden en maakten we ons nog geen zorgen om de edeltargets, het was immers toch maar de beginfase. De laatste weken ging het account opeens redelijk hard en hadden we opeens een AH. Tegen die tijd hadden we al een aantal keer navraag gedaan over onze edeltargets maar we kregen hier weinig respons op. Ook op het forum was er 0 communicatie. Dit had eigenlijk het moment moeten zijn waarop we de stam verlieten, maar we hebben dit niet gedaan. Dit was een domme fout en hadden we achteraf anders moeten aanpakken.

Tegen het moment dat we een trein begonnen te krijgen deden we opnieuw navraag over edeltargets. We kregen als reactie dat het geen probleem zou zijn, maar dat was het natuurlijk wel. Bovendien was er een bb van 1,6k gekomen die al direct door de leider was geclaimd zonder overleg, lekkere samenwerking weer. Toen hebben we contact gehad met een ander lid van onze stam en in overleg met hem besloten om de stam te leaven.

Dit is in principe nog geen stab maar we besloten om direct een treintje op onze oude leider te sturen. Dat was zeker niet netjes en we hadden hen even de tijd moeten geven om zichzelf te verdedigen. Echter besloten we dat we de groei van het account op dat moment belangrijker vonden dan een band met een stam waar we nooit mee hebben samengewerkt.

In principe is het dus vooral fout gegaan met het moment waar we de stam hebben verlaten, dit hadden we een aantal dagen eerder moeten doen. Dit leidde uiteindelijk tot een snelle edelactie na het verlaten van de stam.

Met dit verhaal proberen we het zeker niet recht te zetten maar we willen jullie wel een inkijk geven in onze beslissing.
 

DeletedUser48278

Guest
Goed dat je je laat zien hier en persoonlijk waardeer ik je reactie.

Ik snap wel dat dit een lastige situatie was. Als je niet in een premade start ga je meestal een 'noob'stam zoeken waar je wat veilig bent. Een echte band heb je hier vaak niet mee, alhoewel dat wel afhankelijk is van je eigen inzet. Ik heb zelf vaak zulke stammen enorm geholpen door medeleider of diplomaat te worden. Maar goed, dat is besides the point. Je zegt dat de stam niet samenwerkte, dus je frustratie is begrijpelijk.

Echter zeg je het zelf al: beter had je de stam eerder geleaved. Hoewel, je komt dan in een kwetsbare positie te liggen, dus ik snap het dillema. Wat ik me wel afvraag is of er echt geen andere targets waren, want in principe kun je dit gewoon een backstab noemen en ik keur de actie dan ook zeker niet goed.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
De stab van ons zoals hierboven beschreven was inderdaad geen handige actie van ons. Het was niet onze insteek om onze stam zo te naaien maar dit is uiteindelijk door een samenloop van omstandigheden niet gebeurd. Ik zal het niet proberen goed te praten want het is verre van een nette actie maar ik wil wel graag even onze beweegredenen uitleggen.

We zaten in de stam FPlay al weet ik (ik dan) niet precies hoe we daar gekomen zijn. Het niveau was laag en er was niet tot nauwelijks contact. Snel begon de leiding van FPlay alle grote spelers te rekruteren die in ons cluster lagen. Wij waren hier al niet blij mee en lieten onze twijfels al merken binnen de stam. Echter leek het er op dat er nog wat spelers gekickt zouden worden en maakten we ons nog geen zorgen om de edeltargets, het was immers toch maar de beginfase. De laatste weken ging het account opeens redelijk hard en hadden we opeens een AH. Tegen die tijd hadden we al een aantal keer navraag gedaan over onze edeltargets maar we kregen hier weinig respons op. Ook op het forum was er 0 communicatie. Dit had eigenlijk het moment moeten zijn waarop we de stam verlieten, maar we hebben dit niet gedaan. Dit was een domme fout en hadden we achteraf anders moeten aanpakken.

Tegen het moment dat we een trein begonnen te krijgen deden we opnieuw navraag over edeltargets. We kregen als reactie dat het geen probleem zou zijn, maar dat was het natuurlijk wel. Bovendien was er een bb van 1,6k gekomen die al direct door de leider was geclaimd zonder overleg, lekkere samenwerking weer. Toen hebben we contact gehad met een ander lid van onze stam en in overleg met hem besloten om de stam te leaven.

Dit is in principe nog geen stab maar we besloten om direct een treintje op onze oude leider te sturen. Dat was zeker niet netjes en we hadden hen even de tijd moeten geven om zichzelf te verdedigen. Echter besloten we dat we de groei van het account op dat moment belangrijker vonden dan een band met een stam waar we nooit mee hebben samengewerkt.

In principe is het dus vooral fout gegaan met het moment waar we de stam hebben verlaten, dit hadden we een aantal dagen eerder moeten doen. Dit leidde uiteindelijk tot een snelle edelactie na het verlaten van de stam.

Met dit verhaal proberen we het zeker niet recht te zetten maar we willen jullie wel een inkijk geven in onze beslissing.

Dit was voldoende voor de post geweest. Je had de stam gewoon eerder moeten leaven, of het edelen moeten uitstellen/andere targets moeten uitzoeken. Punt.
 

DeletedUser

Guest
Goed dat je van je hebt laten horen, het was inderdaad geen nette actie, maar het was ook geen actie die ik je geheel kan kwalijknemen.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Dit kan toch niet:eek:
Maar goed dat je gelijk durft toe te geven ;)
 
Reactiescore
117
Hou je de eer aan jezelf of moet je gekicked worden? :p
 
Reactiescore
21
Goed dat je je laat zien hier en persoonlijk waardeer ik je reactie.

Ik snap wel dat dit een lastige situatie was. Als je niet in een premade start ga je meestal een 'noob'stam zoeken waar je wat veilig bent. Een echte band heb je hier vaak niet mee, alhoewel dat wel afhankelijk is van je eigen inzet. Ik heb zelf vaak zulke stammen enorm geholpen door medeleider of diplomaat te worden. Maar goed, dat is besides the point. Je zegt dat de stam niet samenwerkte, dus je frustratie is begrijpelijk.

Echter zeg je het zelf al: beter had je de stam eerder geleaved. Hoewel, je komt dan in een kwetsbare positie te liggen, dus ik snap het dillema. Wat ik me wel afvraag is of er echt geen andere targets waren, want in principe kun je dit gewoon een backstab noemen en ik keur de actie dan ook zeker niet goed.

zo goed als elke speler in onze 20x20 die boven de 1.5k punten had zat in de stam. Anderen hadden ook al aangegeven dat er gewoon te weinig kwaliteit en activiteit was in de stam maar ook ook op het stammenforum.
 

DeletedUser73082

Guest
Je had gewoon eerder moeten leaven of moeten wachten met edelen zoals cbc al zei hier. Stap 1 is gezet, stap 2 is consequenties trekken hieruit dus ben benieuwd wat we kunnen verwachten van het account/stam.
 

DeletedUser72524

Guest
Ik kan de beweegreden wel snappen, het is ook niet netjes van de stam zelf om zonder overleg te recruiten en alle mogelijke edelopties vast te zetten. Ik vraag me af waarom Niki zoveel moeite doet om de stab aan het licht te brengen en wat hem de reden geeft om het als stab te beoordelen, gezien hij er volgens mij niks mee te maken heeft (corrigeer me als ik fout zit). Daarom kan hij moeilijk beoordelen hoe de situatie echt in elkaar steekt en niet wat de stats zeggen.
 

DeletedUser48278

Guest
Ik vind het goed dat Nikki een (potentiële) stab aan het licht brengt. Ik denk dat de redenen om het een stab te noemen duidelijk zijn en of hij er wel of niet iets mee te maken heeft is niet relevant. Wees blij dat er personen zijn die dit belangrijk vinden en het spel beschaafd en eervol proberen te houden.

Iedere speler heeft tevens het recht om te reageren op een beschuldiging en zoals je ziet is dat ook gebeurd. De waarheid blijkt wat genuanceerder te zijn.
 
Reactiescore
3.576
De stab van ons zoals hierboven beschreven was inderdaad geen handige actie van ons. Het was niet onze insteek om onze stam zo te naaien maar dit is uiteindelijk door een samenloop van omstandigheden niet gebeurd. Ik zal het niet proberen goed te praten want het is verre van een nette actie maar ik wil wel graag even onze beweegredenen uitleggen.

We zaten in de stam FPlay al weet ik (ik dan) niet precies hoe we daar gekomen zijn. Het niveau was laag en er was niet tot nauwelijks contact. Snel begon de leiding van FPlay alle grote spelers te rekruteren die in ons cluster lagen. Wij waren hier al niet blij mee en lieten onze twijfels al merken binnen de stam. Echter leek het er op dat er nog wat spelers gekickt zouden worden en maakten we ons nog geen zorgen om de edeltargets, het was immers toch maar de beginfase. De laatste weken ging het account opeens redelijk hard en hadden we opeens een AH. Tegen die tijd hadden we al een aantal keer navraag gedaan over onze edeltargets maar we kregen hier weinig respons op. Ook op het forum was er 0 communicatie. Dit had eigenlijk het moment moeten zijn waarop we de stam verlieten, maar we hebben dit niet gedaan. Dit was een domme fout en hadden we achteraf anders moeten aanpakken.

Tegen het moment dat we een trein begonnen te krijgen deden we opnieuw navraag over edeltargets. We kregen als reactie dat het geen probleem zou zijn, maar dat was het natuurlijk wel. Bovendien was er een bb van 1,6k gekomen die al direct door de leider was geclaimd zonder overleg, lekkere samenwerking weer. Toen hebben we contact gehad met een ander lid van onze stam en in overleg met hem besloten om de stam te leaven.

Dit is in principe nog geen stab maar we besloten om direct een treintje op onze oude leider te sturen. Dat was zeker niet netjes en we hadden hen even de tijd moeten geven om zichzelf te verdedigen. Echter besloten we dat we de groei van het account op dat moment belangrijker vonden dan een band met een stam waar we nooit mee hebben samengewerkt.

In principe is het dus vooral fout gegaan met het moment waar we de stam hebben verlaten, dit hadden we een aantal dagen eerder moeten doen. Dit leidde uiteindelijk tot een snelle edelactie na het verlaten van de stam.

Met dit verhaal proberen we het zeker niet recht te zetten maar we willen jullie wel een inkijk geven in onze beslissing.

Dit is dus een zeer duidelijk geval. Ik waardeer je oprechtheid maar die oprechtheid had hier niet hoeven komen als je het ingame zou toepassen. Met de excuses die je geeft kom je er namelijk zeker niet van af, je hebt duidelijk gestabt en toont aan dat je in mijn ogen geen kwaliteit speler bent. Een grote/klasse volle speler kiest zijn stam namelijk beter uit en voorkomt zo'n situatie's ook al is dat niet altijd mogelijk maar dan zijn er nog andere manieren dit op te lossen en midden in de nacht je stam leaven en een trein net na NB zetten op je ex leider is daar zeker niet bij. + je edeld iets wat later weer een ex stamgenoot dus zelfs 2 stabs.

De juiste oplossing was geweest dat je uw stam leavde en de minimum 3 dagen 'NAP' had gegeven zodat iedereen klaar was voor mogelijke aanvallen. Ook al is dat in jouw nadeel het is wel het juiste.

Ik ben bij deze verplicht je in de lijst op te nemen, indien je het goedmaakt met je 2 'slachtoffers' zal dat ook in mijn beginpost vermeld worden. En zal je naam in het groen gezet worden. Ik wil nog meegeven dat ik het in geen enkel opzicht ook maar begrijp wat je gedaan hebt, stabben is altijd fout en de redenen die jij aangeeft trekken op niks. Dat is is voor de makkelijkste weg kiezen en het is nog maar de vraag of stammen zo'n zwakke speler binnen hun rangen willen hebben. Ik ben bij deze ook benieuwd wat jouw leiding daarop te zeggen heeft want stammen die stabben toelaten zijn bij voorbaat gefaald. Dit hebben we op w44 terug gezien waar wij hetzelfde hebben gezegd en hun leiders kwamen het goedpraten maar zijn ingame wat later hard geflopt doordat goede leiders dergelijk spel niet tolereren en slechte leiders wel. Aan hun de keuze voor welke ze kiezen.

Ik wil n1ki,.... nog bedanken voor het melden van de stab, neem er een voorbeeld aan zodat we er zoveel mogelijk openbaar maken en ze ook hun terechte titel krijgen die ze verdienen :bijl: Dan ga ik alvast mijn beginpost bewerken want de eerste stab is een feit, dat is er al 1 teveel :mad:
 

DeletedUser72524

Guest
Ik ben nog maar net begonnen hier, maar ik zal proberen om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk en zo groot mogelijk in dit topic te komen. Als marketing student weet ik dat haat een goede en vooral effectieve middel is om naamsbekendheid te creëren. Ik verzoek Jannes ook om mijn naam alvast bij de stabbers te zetten, want stabben ga ik zeker (vind ik het toffe aan het spelletje) de vraag bij mij is alleen wanneer en hoe.
 
Reactiescore
3.576
Ik ben nog maar net begonnen hier, maar ik zal proberen om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk en zo groot mogelijk in dit topic te komen. Als marketing student weet ik dat haat een goede en vooral effectieve middel is om naamsbekendheid te creëren. Ik verzoek Jannes ook om mijn naam alvast bij de stabbers te zetten, want stabben ga ik zeker (vind ik het toffe aan het spelletje) de vraag bij mij is alleen wanneer en hoe.

Je kan ook haat ontwikkelen door op een nette manier spelers te gaan inmaken en indien je geen haat krijgt, krijg je van zelf naamsbekendheid dus er zijn andere betere manieren daarvoor als je er de kwaliteiten voor hebt tenminste.
 
Bovenaan