W43: The Decision

Reactiescore
372
Omdat ik er vanaf het begin bij was en zo'n beetje ieder gesprek heb gevoerd zal ik straks alle feiten in een duidelijk overzicht op een rijtje zetten, en dan moet men zelf maar een conclusie trekken. Ik zie hier namelijk van beide partijen een aantal beweringen die niet helemaal kloppen.
 

DeletedUser9529

Guest
Leer je nu niet uit je fouten :O alle statements afschuiven op de leiding!

Nee Mathias, is niet afschuiven. Is gewoon stellen dat dit mijn mening is die losstaat van Daap als stam, voor alles weer over één kam geschoren wordt. ;)
 

DeletedUser73972

Guest
Nee Mathias, is niet afschuiven. Is gewoon stellen dat dit mijn mening is die losstaat van Daap als stam, voor alles weer over één kam geschoren wordt. ;)

Was misschien als de enige luchtige zin in mijn post bedoeld , moet je niet te zwaar aan tillen :p

Ohja ik lees selectief, het enige wat je concreet zegt is over die 1v1, wat nu ontkracht is. De rest is 'ja we hebben vaker aangehaald dat Babe vies speelt voor de.wereldstab', hoe moet ik daarop reageren dan?

Ik heb dat al zovaak ontkracht zonder dat er ook maar een reactie tegen kwam vanuit jullie. En nu Babe weg is gaan jullie die verhalen weer lopen verkondigen? :D sure, tis goed met jullie.

Ontkracht? wat loop je te roepen van ontkracht :p Ik kan me herinneren dat de tijd dat we jullie op vanalle vuil spel betrapten er niet veel meer dan 0,0 inhoudelijke respons was & jij die zei dat we niet zo moesten klagen, als 1 van de enige babe posters :p... Dat jullie actief gingen spy'en en hier geen reactie op kwam, ik kan me oa iemand als Aron die in een chat zat met squirtle en zoveel mogelijk info uit hem halen, gebruik maken van het feit dat hij even voor de trololol zou stabben. Geen enkele uitgebreide respons daarop gelezen daar uit Babe, buiten beschuldigen dan dat Finity voor de stabs van bonaparte en TCD zou hebben gezorgd, wij ook spy's zouden hebben :eek:

Alleszins, kan natuurlijk ijn dat ik ergens een misinterpretatie heb gehad dus wacht ik mee met jou op de post van Maick :$
 
Reactiescore
372
De samenwerking tussen Finity en BaBe
- Het doel was alle stammen tussen Finity en BaBe wegwerken (destijds waren dat E., ODM, Cruise, enzovoorts)

De samenwerking werd in het leven geroepen om alle stammen tussen Finity en BaBe uit te schakelen. Dat en niets anders. Van een gezamenlijke wereldwinst is nooit sprake geweest. Finity heeft dat nooit gezegd, wij hebben juist vanaf het begin aan de wereld duidelijk gemaakt dat wij degenen waren die zouden winnen (nu is dat met BBK)

Dit was, in grote lijnen, de samenwerking zoals die in de chat besproken was.
UAFYKMj.png

Door beide stammen is dit ondertekend, door mij persoonlijk en door Amber Heard (Twan). Ik meen dat ODM en Cruise ook genoemd werden in de afspraak, maar dat is verder niet zo relevant. Iedereen weet welke stammen er bedoeld werden. BaBe had 'toestemming' voor een tijdelijke samenwerking met Cruise tegen ODM (al werden wij pas veel later ingelicht en was van overleg totaal geen sprake, ik ga hier zo nog verder op in)

Ik geloof dat dit de uiteindelijke afspraak was, misschien dat Twan dat kan bevestigen. Indien dit hem niet is, dan is de screenshot hierboven de officiële afspraak. In dat geval heb ik deze erna op ons stamforum geplaatst, met her en der wat verduidelijking voor mijn eigen stamleden. Het komt hoe dan ook exact op hetzelfde neer dus zo belangrijk is het niet.


Voor de duidelijkheid:
- De edellijn was de 500 coordinaat, van west naar zuid. De continentslijn tussen C44 en C54, en dus ook de lijn tussen C45, C55, enzovoorts.
- Het doel was het wegwerken van stammen tussen ons in.
- Er was een opzegtermijn van veertien dagen, ook moraalbrekers waren erbij betrokken. PurrPurrfect viel een dag te vroeg de moraalbreker van Sjeinen aan, hij claimde niet op de hoogte te zijn van deze regel. Mijn mening: No big deal verder, kan een keer gebeuren

De bondgenootschap met Cruise
- Er verscheen een screenshot van de oorlogsverklaring tegen ODM op het algemeen forum. Hieruit bleek dat E., BaBe, en Cruise samen streden tegen ODM.
- Finity en BaBe waren altijd open geweest richting elkaar. Dit was totaal niet met ons besproken. Er werd ons verteld dat ze het vergeten waren. Het was niet hun bedoeling, Twan bood meermaals zijn excuses aan.

Mijn mening: Als ze mij verteld hadden dat ze met Cruise wilden samenwerken tegen ODM had ik waarschijnlijk gewoon ja gezegd. Degenen die mij als leider kennen weten dat ik een groot voorstander ben van de verdeel en heers tactiek. Dat ze het vergeten waren geloof ik niet (destijds wel), want Twan, Manu en ik deelden alles met elkaar. Ik neem aan dat het ons niet verteld werd dankzij Willem en Alex die toen net in de leiding waren gekomen. Ik rook toen nog geen onraad, maar een tijd later begonnen de puzzlestukjes in elkaar te vallen. Ik heb Alex en Willem toen uit de gedeelde leidingschat geflikkerd (straks nog wat hierover) en de communicatie ging vanaf toen met Twan en Wildeboertje (geloof ik)

Finity en BaBe winnen de wereld samen
Laat heel duidelijk zijn dat Finity dit nooit gezegd noch geclaimed heeft. Wij hebben ook niet door laten schemeren dat we dat misschien wel zouden willen. We zijn vanaf het begin enorm duidelijk geweest waarom we op deze wereld waren.

- Er was opeens ophef in de gedeelde leidingchat, (bedankt Willem). BaBe beweerde dat in de afspraken stond dat we de wereld samen zouden winnen.
- Ik stuurde de afspraken zoals die ondertekend waren door Twan en ikzelf opnieuw naar Twan door.
- Twan bood zijn excuses aan en zei dat het om een miscommunicatie ging. Het was inderdaad niet afgesproken.

Mijn mening: Ik weet niet waardoor BaBe is gaan denken dat wij de wereld samen zouden winnen maar laat alsjeblieft duidelijk zijn, die fout ligt volledig bij hen. Wij hebben nooit gewild dat BaBe dit zou denken en we hebben daar ook absoluut geen poging tot gedaan. De bondgenootschap was dus wel voor de lange termijn, niet voor de wereldwinst.

Finity wilde 'opeens' een 1v1
- Finity heeft nooit gezegd samen met BaBe te willen winnen, sterker nog we hebben vaak genoeg duidelijk gemaakt dat dit onze wereld is.
- Als men logisch kan redeneren snapt iedereen wel dat er maar één winnaar gaat zijn en het dus op een 1v1 uit gaat draaien, van 'opeens' een 1v1 is dus geen sprake.

Aangezien wij nooit een ander signaal hebben afgegeven leek het ons wel duidelijk dat we uiteindelijk tegen elkaar zouden komen te staan. Hadden we het erin moeten wrijven, constant moeten herhalen dat we de wereld niet samen met hen wilden winnen? Ik vind van niet. Wij wisten niet dat BaBe dacht dat wij de wereld samen met hen wilden uitspelen, dit hadden wij immers nooit gezegd.

Extra feiten:
- Door zowel Willem en Twan werd oneindig vaak herhaald dat Cruise de vijand was. Op hun moesten we focussen, BaBe zou de samenwerking met Cruise verbreken zodra Finity en Cruise de zaken op orde hadden.
- In BaBe vond een stemming plaats, het bleek dat de meerderheid Cruise verkoos boven Finity.

Mijn mening: Ik kan de citaten niet meer aan, maar Twan gaf al toe dat ze zo'n 1v1 tegen Finity waarschijnlijk niet zouden winnen. Volgens mij werd op dit moment al beslist dat ze samen met Cruise verder wilden in plaats van met ons.

Hoewel ik het een stab vond, ga ik hier openlijk zeggen dat het in ieder geval in Twan zijn geval niet expres is gedaan. Volgens mij heeft vooral Willem enorm veel achter gehouden voor ons en ons expres aan het lijntje gehouden. Van Twan wisten we namelijk dat hij liever tegen Finity zou strijden op het eind, ook al zouden ze dat waarschijnlijk niet winnen. De mededeling richting Cruise neem ik Twan wel enorm kwalijk, omdat hij op dat moment ons nog steeds het vertrouwen aan het geven was dat ze met ons verder wilden.
 
Reactiescore
372
NeverKroket en Ithyphallophobia
Zoals ondertussen wel bekend is was er de edellijn. Het is belangrijk om je hier even de situatie te schetsen zoals deze destijds was. Finity had het middennoorden in handen en BaBe het zuidwesten. Er was nog een stam die inactief werd, Vanity, en Finity wilde hiervan de betere spelers rekruteren.

- Na het vallen van ODM wilde BaBe enorm veel spelers rekruteren. Wij zagen hier geen probleem in omdat we toch de edellijn hadden. Zolang ze daaronder bleven was er niets aan de hand.
- Willem begon enorm hard te pushen over NeverKroket. Ik wees het eerst meerdere keren af, maar toen hij opeens zei dat NeverKroket gewoon de dorpen boven de continentslijn zou afgeven gingen we in gesprek. Zo geschiedde, de afspraak werd gemaakt. NK zou alles boven de lijn afgeven zodra het account Deceived by the Devil daar in de buurt kwam.

Op dit moment wilden wij Vanity dus rekruteren. Echter was er een speler helemaal in het oosten Ithyphallophobia, die een stukje over de lijn lag. Bij BaBe werd enorm moeilijk gedaan. Wij begrepen dit niet omdat heel het zuidoosten gedomineerd werd door Cruise. De discussies om NK waren begrijpelijk, beide stammen grensden er immers aan. Maar in het oosten bij Ithy was Finity de enige aanwezige stam.

- BaBe eistte eerst dat wij uiteindelijk ook alles onder de lijn zouden afgeven. Houd in je achterhoofd dat het maanden, zoniet jaren zou duren voordat BaBe door heel Cruise geedeld zou hebben.
- Uiteindelijk zei Willem dat we Ithy gewoon konden rekruteren, de screenshot daarvan heeft vaak genoeg op het forum gestaan.

Mijn mening: Wij hebben niets verkeerds gedaan hier. We hebben geen afspraken geschonden omdat er gewoon toestemming was. Eerlijk gezegd vond ik het hilarisch dat NeverKroket bereid was om zoveel dorpen af te geven, maar we mochten niet klagen, gratis dorpen waren immers goed. Toen BaBe de samenwerking verbrak om met Cruise verder te gaan weigerde NeverKroket zijn gemaakte afspraak na te leven. Dit hadden we eigenlijk al moeten voorzien, wie is er nu immers zo dom om zo'n afspraak te maken. Om deze reden is ook Ruben van NK voor mij een stabber. Ik geloof niet dat hij oprecht van plan was om deze afspraak na te leven. Toen bedacht ik mij, hadden wij hetzelfde moeten doen met Ithy? Had ik hun iets moeten beloven terwijl ik ondertussen mijn vingers gekruisd hield, zoals Willem en NK dat deden? Zo ben ik niet en zo zal ik nooit worden, wat mij betreft heeft Finity hier dus geen enkele fout gemaakt, in tegenstelling tot wat een aantal BaBe'ers al meerdere keren heeft beweerd.

Het verbreken van de samenwerking
- Een week ofwat nadat BaBe hun excuses aangeboden had voor de miscommunicatie omtrent de afspraken, was er een mededeling uitgelekt. Deze mededeling was door Amber Heard gestuurd, richting ieder lid van Cruise. In de mededeling werd onder andere gesproken over Finity als vijand, en de oorlog tegen Finity, enzovoorts.
- Terwijl wij hierachter kwamen, was ook Twan nog bezig met uitspraken in de gedeelde leiderschat als 'Cruise is de vijand' en 'we wachten tot de fronten klaar staan'.
- BaBe verklaarde ons opeens de oorlog terwijl de samenwerking nog niet eens opgezegd was. Volgens hen was dat omdat iemand in de Finity stamchat zei, na het lezen van de mededeling van Twan aan Cruise, dat we een mooie oorlogsverklaring zouden posten. Volgens de andere Twan (Judaism, Haranu kozakuru ofzo) werd dit gedaan om ons voor te zijn. Ik hoop dat ik hier niet veel meer woorden aan vuil hoef te maken. Zelfs als we een oorlogsverklaring zouden posten, zou het schrijven ervan minstens een week duren.

Mijn mening: een ontzettend vieze, gore en achterbakse actie die ik nooit zal vergeten. Ik houd ieder BaBe lid hiervoor verantwoordelijk aangezien het een gezamenlijke beslissing is geweest vanuit hun kant. Dit was een zielige en misselijke stabpartij die niet had moeten gebeuren. Zeker als je bedenkt dat BaBe het gewoon eervol op had kunnen lossen door eerlijk tegen ons te zijn, zoals wij dat altijd tegen hen waren.

De leiding van BaBe
Misschien geen discussiepunt maar ik wil hier wel even iets aankaarten voor extra duidelijkheid. Zoals al meerdere keren gezegd is was er volledig vertrouwen tussen Twan, Manu en ik. Toen Willem en Alex bij de leiding kwamen veranderde dat dus. Er lekte informatie en dergelijke. Op dit moment heb ik ze dus uit de gedeelde chat gezet.

Mijn mening: Hoewel Twan vaak eerlijk is geweest tegen ons, vind ik ook dat hij te veel te weinig de daad bij het woord heeft gevoegd. Ik blijf vinden dat hij enorm veel drama en gezeik had kunnen voorkomen door consequent op te treden. Vandaar dat ik hem wel eens als stabber heb genoemd. Daarnaast vind ik dat de interne communicatie bij BaBe altijd enorm slecht is geweest, al denk ik dat BaBe het met mij eens is dat we daarvoor Willem aan moeten wijzen. Deze post heb ik gemaakt om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen over de situatie. Niet alleen voor Daap maar ook voor enkele spelers uit andere stammen die ik zag posten over deze situatie.

Indien je gewoon zelf een oordeel wil vormen lees dan alles op de rode stukken na. Dan kun je zelf beslissen hoe je over de situatie denkt.
 
Reactiescore
660
Beter zouden jullie het hebben over de samenwerking finity - BBK. Die lukt wel en draait niet uit op een stab.
 

DeletedUser69389

Guest
Inderdaad, zag dat Pablo Escobar al goed aan het deffen was.

Ik vind het werkelijk waar zielig voor de mensen uit Daap die er daadwerkelijk nog iets van wilden maken na talloze klappen die ze kregen door accounts die het opgaven, pressie van Finity en vooral natuurlijk de moeder der alle klappen de grote stab. Deze kerel die zo stoer liep te doen toen hij een paar dorpen won van Sjeinen en zich het heertje voelde toen die naar Babe mocht. Krijgt die gisteren incs en hij vraagt deff en dat is het. Voor de rest 0.0 inzet. Geen vv´s afgeven, geen antwoord, niet zelf deffen. Ik vind het werkelijk waar schandalig terwijl hij net als de overige Daap leden voor een laatste nieuwe frisse wind en kans wilde gaan. Maar ja het is en blijft Fluke... Een onvoorspelbaar en labiel account. :eek:
 

DeletedUser63354

Guest
Was misschien als de enige luchtige zin in mijn post bedoeld , moet je niet te zwaar aan tillen :p



Ontkracht? wat loop je te roepen van ontkracht :p Ik kan me herinneren dat de tijd dat we jullie op vanalle vuil spel betrapten er niet veel meer dan 0,0 inhoudelijke respons was & jij die zei dat we niet zo moesten klagen, als 1 van de enige babe posters :p... Dat jullie actief gingen spy'en en hier geen reactie op kwam, ik kan me oa iemand als Aron die in een chat zat met squirtle en zoveel mogelijk info uit hem halen, gebruik maken van het feit dat hij even voor de trololol zou stabben. Geen enkele uitgebreide respons daarop gelezen daar uit Babe, buiten beschuldigen dan dat Finity voor de stabs van bonaparte en TCD zou hebben gezorgd, wij ook spy's zouden hebben :eek:

Alleszins, kan natuurlijk ijn dat ik ergens een misinterpretatie heb gehad dus wacht ik mee met jou op de post van Maick :$

Nu heb je het dus over iets wat vooraf ging aan die wereldstab, en niet in de periode dat ik leidinggevende was. Jammer dit.

Nu ga ik even die post van maick lezen, waar hij volgens mij aardig wat moeite in gestoken heeft. Ik weet niet wat voor conclusie eruit komt, of die in mn nadeel is ofniet, mijn 'topper' heb je alvast.
 

DeletedUser73082

Guest
IJzersterke post weer. Oude vorm begint een beetje terug te komen of niet Maick :p?
 

DeletedUser63354

Guest
Ja gelezen, staan inderdaad de punten in. Ik bevestig de tweede print screen ook.

Echter zijn een paar punten die ik even wil relativeren (al zou het mijn fout ook zijn, dat is hoe ik erover denk):
Ik heb serieus altijd gedacht dat we de wereld samen zouden winnen. Dit mag wellicht niet in de afspraak (zie screen) staan, maar wij (-> ik) heb(ben) altijd het gevoel gehad dar Babe & Finity de wereld samen zouden afsluiten. Toen het duidelijk (voor ons, verder niet relevant) werd in dat gesprek waarin Willem zo tekeer ging dat jullie niet samen wilden winnen, werd er gekeken naar andere mogelijkheden. Sommige Finity leden beschrijven het als 'schijten in de broek voor', ik zag het meer als het reeël bekijken naar de kwaliteitsverschillen. Ik vond het dan ook meer dan logisch dat een groot deel van Babe koos voor Cruise, puur omdat dit op papier de grootste kans op overwinning zou geven. Voor de spelers in Babe die spelen voor het plezier (zoals ik mezelf zou beschrijven), maakte het niet uit, en ik beschouwde Finity als sterkere opponent dan Cruise.

Die Pm heb ik gestuurd uit stambelang, ik wilde immers weten hoe Cruise erover dacht en of zij al vol gas wilden op Finity. Mocht dit niet zo zijn geweest, had ik beter kunnen doordrukken om met jullie door te gaan. Echter pakte die Pm verkeerd uit, en wordt het nu gezien als bewijs voor een stab. Jammer, maar als ik hem zelf nalees, snap ik echt wel dat jullie er zo over denken :p

Ik heb inderdaad mijn excuses aangeboden omdat die Pm totaal anders overkwam dan hij was bedoeld. Weet je nog dat ik pas 4 dagen na de oorlogsverklaring reageerde in de skypechat, nadat ik in diezelfde chat al verwijten van Kenney & Thomas naar me toe kreeg, zonder dat ik mezelf kon uitleggen?

Uiteraard, die uitleg verdienden jullie ook en daarom was ik daar ook wat 'nederiger' dan ik normaal ben. Het lijkt me dat ik wist dat het fout was, en dat geen moment was om mezelf arrogant (of wat je ervan wil maken) op te stellen. Het komt over alsof ik mezelf er overal makkelijl van af heb gemaakt door excuses aan te bieden, maar dit heb ik 1x gedaan en verder sta ik nog steeds achter de dingen die ik heb uitgevoerd in de leiding van Babe.

Bedankt voor de posts :)
 

DeletedUser73972

Guest
Volgens mij is jullie iets wijs gemaakt wat totaal niet waar is :D Ik weet niet tot hoeverre ik jullie serieus moet nemen daar jullie allebei onwaarheden aan het verkondigen zijn, maar ik roep Maick, Manu & Kenney op om even jullie eigen leden de echte waarheid te vertellen.

Het is grootse onzin dat er een afspraak was om een 1v1 uit te vechten, nee, juist doordat we in eerste instantie 'samen' zouden winnen (wat Squirtle trouwens zegt :D praten Rupel & Squirtle elkaar nou tegen?), maar er toen vanuit Finity werd gezegd (Na de recruits van Vanity) dat we niet meer samen zouden winnen, begonnen de gesprekken met Cruise om de Bg door te zetten (want we waren bezig om samen met Finity ons voor te bereiden om Cruise uit te schakelen).

Squirtle doet net alsof de afspraak er was dat we samen zouden winnen en dat Babe toen die afspraak brak omdat er vervolgens een Pm gestuurd werd naar Cruise, ja daaag, het was Finity die opeens niet meer een bg tot het einde van de wereld wilde, zoals stond in de afspraak.

Dat was dan ook de miscommunicatie in de pm. 'Tot het einde van de wereld', wij vatten dit op als samen de wereld winnen, jullie maakten er van dat het op het laatst een 1v1 zou moeten worden.
Is verder ook niet belangrijk, maar ik vind niet dat wij dan van die debiele beschuldigingen moeten krijgen als ze niet waar zijn.

Hoe vaak moet ik nog herhalen dat de Bg met Cruise er al was toen de banden tussen Babe & Finity nog prima waren? Ik ga dat dus gewoon niet meer doen hé, heb het al veels te vaak aangehaald.
Verder, Rupel, zeg jij dat er een afspraak was om een 1v1 uit te vechten (totaal niet waar, 'wereld samen winnen' -> zoals squirtle zegt, dus jullie spreken elkaar wel degelijk tegen)

Squirtle maakt ervan dat wij 'de afspraak' hebben gebroken om samen de wereld te winnen. Wat natuurlijk dikke onzin is, want het was Finity die opeens een 1v1 wilde.

Ik ben daar persoonlijk nooit tegen geweest, maar verkondig dan wel de waarheid svp. Dank.

Ohja ik lees selectief, het enige wat je concreet zegt is over die 1v1, wat nu ontkracht is.

Als ik Maick zijn post zo lees, begrijp ik dat hij je hierop al enkele keren gewezen had wat je in deze vorige posts schreef, en alsnog al deze pogingen doen? Waarom?

Mooie post Maick, waarschijnlijk het meest aangename leeswerk dat ik de afgelopen maanden op dit w43 forum heb aanschouwd :)
 
Reactiescore
1.075
weet je het zeker robin???
 

DeletedUser63354

Guest
Als ik Maick zijn post zo lees, begrijp ik dat hij je hierop al enkele keren gewezen had wat je in deze vorige posts schreef, en alsnog al deze pogingen doen? Waarom?

Mooie post Maick, waarschijnlijk het meest aangename leeswerk dat ik de afgelopen maanden op dit w43 forum heb aanschouwd :)

Concreet graag :) Weet niet precies waar je het over hebt.
 
Bovenaan