W43: De toekomst van de top

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Wat gebeurd er dan?:eek:
Gebruik zelf geen sneltoetsen
 

DeletedUser73082

Guest
Dames en Heren,

De post van PH heeft al enige tijd zijn relevantie verloren en daarom leek het mij een mooi moment om weer stil te staan bij de huidige top 3 stammen van onze wereld en te kijken wat hun kansen zijn voor overleving op deze wereld. Dit zijn erg weinig stammen die ik dus beoordeel maar dit komt voornamelijk door het feit dat de rest van de stammen er niet tot nauwelijks toe doen en het daarom geen zin heeft om ze te beoordelen. De beoordeling zal ik zo goed als mogelijk objectief proberen te doen maar dit is uiteraard erg moeilijk aangezien ik al deze hele wereld in een stam zit en daarom enkel van die stam een volledig beeld kan hebben op hun kansen. Deze post is hoop ik lekker leesvoer voor de AF gangers op dit wereldforum en kan ook uitermate handig zijn voor nieuwe spelers die zo even een hopelijk goed beeld van onze wereld krijgen. Let's kick this of:


88195a83e2.png

6a0e3f5104.png





1. Finity
14d3333073.png


Geschiedenis: Finity vormt samen met Cruise en BaBe de 'traditionele top 3' aangezien het alle 3 stammen zijn die er al vrijwel vanaf de beginfase staan. Finity heeft vanaf het begin af aan al aan iedereen duidelijk gemaakt niet bang te zijn voor een partijtje knokken zowel op het AF als IG en op het laatste vlak is er tot nu toe enkel overwinning gesmaakt, er zijn nog geen leden weggespeelt en al vele stammen/spelers zijn al weggewerkt. Finity zal ook zeker door vriend en vijand bestempeld worden als een stam met moraalridders erin die hameren op eerlijk en fair spel.

Ligging: Zoals duidelijk is in het plaatje domineert Finity de noordelijke helft van de wereld en kan het in een redelijke stabiele phalanx oprukken naar het zuiden. Echter zijn er ook wat gaten in het cluster zichtbaar die in de toekomst zeker gedicht moeten/gaan worden. Er liggen geen spelers vast en hierdoor zijn er volop mogelijkheden om de wereld te overwinnen.

Diplomatie:
Lange tijd had Finity een lopende BG met BaBe tot die onlangs verbroken is door BaBe die vervolgens met Cruise in zee ging (de discussie hierover, hoe interessant die ook is, zal niet hier gevoerd worden). Hierdoor staat Finity er op het moment helemaal alleen voor en kan je gerust spreken over het 'Finity vs the world' idee. Dit heeft zowel voordelen als nadelen maar de vraag die vooral belangrijk is voor het eind van de wereld is of Finity kwalitatief sterk genoeg is om een kwantitatieve kracht (Cruise & BaBe samen) te verslaan. Als deze vraag beantwoord is zal de vraag wie de wereld wint ook beantwoord zijn in mijn opinie, de uitslag van de oorlog zal de eindwinnaar bepalen van deze wereld.


Overal Conclusion:
Finity is tot nu toe nog ontaastbaar gebleken maar de vraag is maar zeer of ze dit ook gaan volhouden tegen een kwantitatieve macht. Voor wereldwinst als individuele stam geef ik Finity veruit de meeste kans op de wereldzege. Echter bij een ontzettend nauwe samenwerking van BaBe en Cruise kan er nog een hoop veranderen en zal Finity nog een grote berg moeten beklimmen. Ik geef Finity 70% kans op de overwinning.

2. BaBe
20cfebc921.png


Geschiedenis: BaBe begon waarschijnljik als een soort tussenstation met maar een paar leden in de zuid-westelijke rim verzameld om het toenmalige ODM te slopen. BaBe boekte echter al snel grote winsten op ODM en hierdoor werd ook een BG opgezet met Finity en werd er na de val van ODM ook flink wat daar gerekruteerd waardoor BaBe snel erg groot werd en nu dus ook de huidige nummer #2 is. BaBe heeft ook tot nu toe amper verliezen geleden en de speler die grote klappen heeft gekregen is daar inmiddels ook weer grotendeels van hersteld (MeisterShizzle).

Ligging:
Als grote voordeel van de BG met Cruise en het rekruten heeft BaBe een grote en stabiele safe die erg handig van pas kan gaan komen in de oorlog die er nu gaande is. Het nadeel van rekruteren en de BG is echter de liggingen van de spelers zelf. Een groot deel van de spelers van BaBe ligt vast waardoor jumpen (al zijn de mogelijkheden hiervan al beperkt) en internen (altijd een nadeel ivm edels) noodzakelijk gaan worden. Hoewel de BG met Finity wellicht slim is opgezegd blijft het maar zeer de vraag hoe slim de BG met Cruise nou werkelijk is.

Diplomatie:
BaBe is altijd op zoek geweest naar een 'partner in crime' stam en waar die eerst Finity leek te zijn hebben ze nu gekozen voor Cruise. Een BG tussen de nummer 2 en 3 stam om de nummer 1 stam te verslaan is in de geschiedenis van TW altijd al een interessante constructie geweest die al ontzettend vaak besproken en gediscussieerd is. Zoals eerder besproken is de vraag maar zeer hoe de samenwerking tussen Cruise en BaBe gaat verlopen.

Overal Conclusion:
BaBe heeft tot nu toe zeker stabilitaliteit getoont en al enkele keren laten zien waar het tot in staat is. Echter hebben er een paar rekruuts en beslissingen plaatsgenomen die erg controversieel zijn en ons doet twijfelen aan de kansen van BaBe om de wereld te winnen. Als enkele stam geef ik BaBe 30% procent op de overwinning, samen met Cruise geef ik ze 40% procent kans.

3. Cruise
a01cbabf4a.png


Geschiedenis:
Cruise is de oudste van de top 3. Het is de stam die eigenlijk totaal niet meer vergelijkbaar is met hoe de stam er in het begin uitzag en het niveau is en heeft ook verschillende leidinggevende gezichten gezien die waarschijnljik elk hun stempel hebben gedrukt op de stam. Onder de leiding van calvin.b heeft Cruise redelijk stabiel de mid-game fase bereikt en is de stam nu wel redelijk goed gevormd ondanks de vele negatieve gebeurtenissen (spelers weggespeelt, spelers vertrokken, leiding weggespeelt, nieuwe leiding, etc.). Samen met BaBe nemen ze het op tegen Finity al heeft een speler (Lords of Shadow) onlangs een ferme tik gekregen van die stam en het is maar net de vraag of die het gaat overleven. Mocht dit niet zo zijn dan verliest Cruise daarmee veel belangrijk gebied en ook een groot deel zelfvertrouwen. Ik zou zeggen succes daarmee ;)

Ligging: Cruise heeft een enorm lastige ligging met weinig safe al heeft de BG met BaBe erg voordelig voor ze uitgepakt. Een groot deel front werd verlicht en kon worden omgezet in safe. Hierdoor kwamen wel enkele spelers vast te liggen maar dit nog niet zo erg als bij BaBe. Cruise heeft nog een deel op de noordelijke helft van Finity waar zonder twijfel na de massa op Lords of Shadow nog veel meer actie gaat plaatsvinden. Cruise hard moeten werken voor zijn grondgebied maar heeft in potentie wel een ligging waarmee veel mogelijk is.

Diplomatie:
Het mag duidelijk zijn dat de BG met BaBe erg voordelig is voor Cruise en ze een aanzienelijk grotere kans heeft gegeven op overleving. Zouden BaBe en Finity blijven samenwerken dan was Cruise voor bijna 90 procent zeker gevallen maar door de nieuwe samenwerking met BaBe is de spanning in de wereld weer voor een groot deel terug. Goed werk van de Cruise leiding en we zullen zien hoe de samenwerking gaat verlopen.

Overal Conclusion:
Cruise heeft ondanks de vele tegenslagen veel veerkracht laten zien en heeft met de BG samen met BaBe voldoende mogelijkheden om te overleven. Ik gok dat Cruise sowieso de BG zal willen laten standhouden met BaBe en dat Cruise zelfs zal willen neigen naar een eventuele fusie met BaBe wat hun kansen op wereldoverleving geen kwaad zal doen. Ik geef Cruise net als BaBe 40% kans op overwinning.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
372
Netjes Manu :) Alleen boekte BaBe daadwerkelijk grote winsten op ODM? Volgens mij bijna niets. Sterker nog, ODM stond zowat voor op het moment dat MeisterShizzle aangepakt werd?
 

DeletedUser75778

Guest
De enige winsten die BaBe geboekt heeft waren recruits: spelers die van ODM naar BaBe gingen. En dat had enkel te maken met interne zaken dat het overlopen begon. Zoals PH zegt heeft ODM harde klappen uitgedeeld destijds.
 

DeletedUser76132

Guest
dus eigenlijk grotedeels van vijanden naar stammies? :D

ive been there :O
 

DeletedUser73082

Guest
Hmm zat in mijn hoofd dat BaBe destijds wel wat tikken uitdeelde bij ODM maar enfin, er zijn alsnog weinig verliezen bij BaBe geweest al hebben ze zoals ik het nu zie idd wel bijna geheel ODM rekruut.
 

DeletedUser72576

Guest
Mooi stukje hoor! Goed dat je zegt dat je waarschijnlijk niet helemaal objectief kan blijven, want dat is inderdaad het geval :p

En de geschiedenis van Babe ligt een heel stuk anders, maar dat is voor een andere keer.
 

DeletedUser76365

Guest
Prima stukje. Altijd fijn, mensen die tijd spenderen aan een goede post :)
 
Reactiescore
372
Mooi stukje hoor! Goed dat je zegt dat je waarschijnlijk niet helemaal objectief kan blijven, want dat is inderdaad het geval :p

En de geschiedenis van Babe ligt een heel stuk anders, maar dat is voor een andere keer.

Objectief = aan de hand van feiten, wat klopt er niet aan zijn post dan?
 

DeletedUser73082

Guest
Mooi stukje hoor! Goed dat je zegt dat je waarschijnlijk niet helemaal objectief kan blijven, want dat is inderdaad het geval :p

En de geschiedenis van Babe ligt een heel stuk anders, maar dat is voor een andere keer.

Qua feiten op geschiedenis etc. kan het mij idd nog wel is ontbreken maar ik vind zelf dat ik erg realistisch ben geweest over mijn verwachtingen van de top-3. Ik zie graag een post tegemoet van Cruise of BaBe leden hoe zij het zien :)
 
Bovenaan