[w2] zelfmoord van troepen.

DeletedUser880

Guest
Op W2 moet je met een minimaal aantal troepen aanvallen, dus is het een pak lastiger als je van een bepaald soort troepen af wilt geraken. Ik heb in sommige aanvalsdorpjes nog ong.306 speer en wat andere die ik niet nodig heb.

Natuurlijk stuur ik ze mee op een aanval maar dan ben ik nog altijd niet van ze verlost. Ik wil ze gewoon zelfmoord laten plegen. op een gemmakelijke manier, ik wil mijn eigen troepen niet verliezen door verdediging uit de weg te ruimen.

Oplossing = zelfmoordfunctie.
 

DeletedUser

Guest
Die minimumtroepenaantal moet gewoon verwijderd worden, slaat nergens op.
 

DeletedUser

Guest
Zoek een verlaten dorp met een minimum aantal punten. Waarschijnlijk heeft deze ook geen goede muur . Gooi al je speermannen daarin die kwijt wil. Val met al je bijlstrijders die 360 aan en je bent van ze af. Kost je hooguit een paar bijlstrijders.

Andere optie is ze natuurlijk het zelf uit te laten vechten.
 

DeletedUser1165

Guest
of gewoon die speren die je niet nodig hebt naar een verlaten dorp aan de rand van het veld sturen, waar de mensen nog geen verkenners hebben. kunnen ze hun eigen speertjes stuk lopen op de jouwe ;)
 

DeletedUser

Guest
of gewoon die speren die je niet nodig hebt naar een verlaten dorp aan de rand van het veld sturen, waar de mensen nog geen verkenners hebben. kunnen ze hun eigen speertjes stuk lopen op de jouwe ;)

Ja jezal dan echt veel verliezen hebben met speer op speer:rolleyes:

Maar, ik zou ze gewoon bij je buurman die aangevallen word neerzetten ;)
 

DeletedUser187

Guest
of gewoon naar een sterke actieve speler, ver van je vandaan, die hebben meestal een grote verdediging waarop jou soldaten zich stuklopen
 

DeletedUser

Guest
of gewoon naar een sterke actieve speler, ver van je vandaan, die hebben meestal een grote verdediging waarop jou soldaten zich stuklopen
Waar die natuurlijk heel blij mee is :D

Ik vind het eigelijk wel een logische functie.
Je kunt je soldaten toch gewoon ontslaan? (/demobiliseren?)
Kost wel iets lijkt me dan.
 

DeletedUser

Guest
Waar die natuurlijk heel blij mee is :D

Ik vind het eigelijk wel een logische functie.
Je kunt je soldaten toch gewoon ontslaan? (/demobiliseren?)
Kost wel iets lijkt me dan.

ja je moet ze dan na ontslag nog 1 maand doorbetalen.
 
Reactiescore
276
Ik vind dit idee maar niets. Klinkt niet helemaal "natuurlijk" om het zo maar te zeggen. Het zou behoorlijk vervelend zijn als je misclickt en eventjes 8000 Bijltjes wegtoverd.

En boven staan ook een aantal goede alternatieven. Het werkt niet evengoed, maar het moet ook niet allemaal te makkelijk worden, naar mijn mening.
 

DeletedUser

Guest
Het is gewoon een domme vraag dat jij stelt.

Waarom laat je je troepen dan dood gaan, maak er dan niet zo veel?
 

DeletedUser880

Guest
Dat is het nou juist. Ik moet met een minimaal aantal troepen aanvallen, dus kom ik er niet vanaf.
 

DeletedUser1165

Guest
Het kan ook zijn dat je die troepen maar even nodig hebt;)

ja als ik bijvoorbeeld zie dat ik word aangevallen zou ik best wel even 300 bijlen willen 'wissen' om er 150 speren en zwaardjes van te kunnen maken ;)
 

DeletedUser

Guest
1. je vraagt ondersteuning aan je stam.

2. het duurt anders veel te lang op 150 speer en zwaard te maken, die zullen toch niets uitmaken als hij met 10.000 man komt aanvallen.
 
Reactiescore
276
ja als ik bijvoorbeeld zie dat ik word aangevallen zou ik best wel even 300 bijlen willen 'wissen' om er 150 speren en zwaardjes van te kunnen maken ;)

Meestal zullen deze niet veel verschil maken, tenzij je iets van 15 uur van tevoren erachterkomt dat je aangevallen wordt en even ruim de tijd kan nemen om een legertje te bouwen. Maar het is iets realistischer om er van uit te gaan dat je, zeker in W2, meestal minder dan een uur hebt. En de 50 (hoogstens) Zwaardjes die je in die tijd traint, maken echt niets uit :)

Er zijn aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen... raad eens waarom...
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit idee maar niets. Klinkt niet helemaal "natuurlijk" om het zo maar te zeggen. Het zou behoorlijk vervelend zijn als je misclickt en eventjes 8000 Bijltjes wegtoverd.
Gewoon nog een zekerheid erbij dan, die ja of nee vraagt. Of iets dat je het kunt uitschakelen?

Maar in mijn ogen is het net als gebouwen. Je kunt gebouwen die je niet meer nodig hebt ook afbreken, waarom troepen dan niet? (en ja, gebouwen die je veroverd hebt zijn daarbij natuurlijk de belangrijke uitzondering, maar toch).
In het begin heb je toch veel meer "gemengde" troepen, zowel verdediging (je enige dorpje) als aanval (voor je tweede dorpje). Als je dan wilt reorganiseren moet je eerst al je troepen ergens op stuk laten lopen.

Het lijkt me dus een goed idee, maar aangezien ik geen TWpro ben kan het zijn dat ik mis zit natuurlijk :eek:
 

DeletedUser

Guest
ikzelf heb ook regelmatig vervelende overtollige troepen. Gewoon posteren in dorpje vlakbij en zelf aanvallen. Kost je niks.
 
Bovenaan