[w2] Bb & B

DeletedUser880

Guest
BB of bereden boogschutters.

Zij zijn een sleutel - unit om verdediging te vernietigen, maar hun kostprijs slaagt op niets. Zij hebben geen goede balns in het spel, tesamen met de gewone boogschutters.

Bijl kost 60 hout., 30 leem , 40 ijzer
LC kost 125 hout, 100 leem, 250 ijzer.

Dus bijl kost voor het overgrote deel hout, en LC kost meer ijzer, allebei kosten ze weinig leem.

Deze bedragen vielen nog mee , maar met de komst van de BB en de boogschutter werd het teveel uit balans gebracht.

boogschutter kost 100 hout 30 leem en 60 ijzer
bereden boogschutter kost 250 hout 100 leem en 150 ijzer.

Ik maak gewoon geen BB want met het maken van bijl en LC kom ik uit op dit soort grondstoffen in een aanvals dorp
: 10000 hout 120000 leem 40000 ijzer..

in een verdedigend dorp.. maak ik enorm veel zwaard en een deel boogschutters, aan Speer kom ik gewoon niet toe omdat de boogschutters te veel hout opslorpen.


Ik vraag nu aan jullie laat BB en B meer leem kosten en minde hout.

gewoon omdraaien zou volstaan.
Dus BB 100 hout 250 leem en 150 ijzer.
B kost 30 hout 100 leem en 60 ijzer.
 

DeletedUser343

Guest
Het leuke aan dit is dat er meerder mensen deze meningen hebben. Als jij iemand aanvalt weet deze al dat hij met boogschutters het verste komt omdat jij geen BB meestuurt. Zo zijn er ook spelers die geen boogschutters bouwen omdat die nieuwe units zijn. dus op dit moment is BB de beste aanval en B de beste verdediging (naar de omgeving bij mij gekeken iig.)


PS: Als je hout nodig hebt ruil je maar wat via de markt
 

DeletedUser

Guest
in de markt bied niemand hout aan. op de markt heeft iedereen hout nodig. ik ben het helemaal met attagis eens.
 

DeletedUser

Guest
iedereen die een beetje slim is maakt boogschutters wat het ook kost.;)
zware paarden worden ook door veel mensen gemaakt dus ik zie eigenlijk het probleem niet:)
 
Reactiescore
276
Ik ben het er mee eens dat dit de balans een beetje verstoord, maar dat voegt juist iets toe. Eigenlijk is W2 al veel te makkelijk gemaakt, dus dit maakt het nog een beetje interesant.

Het voegt iets toe. Het dwingt je goed om te gaan met je spullen (Zeker met je hout).

En nog iets - Pijlen worden gemaakt van hout, en niet van leem :)
 

DeletedUser

Guest
Hmm, en als de mensen die vinden dat B en BB teveel hout kosten nu eens ophouden met daarover zeuren en gewoon hun houthakker topprioriteit geven? Ik ken een ander spel, www.revolutionro.com kun je de client downloaden en de fora bekijken om te zien wat ik bedoel, waar ik een grondige afkeer ervan heb hekregen als mensen beginnen met dingen als: dit kost te veel en dat kost te weinig, doe er wat aan.
Denk je nou werkelijk dat de spelmakers stom zijn? Als hout belangrijker wordt, is de enige oplossing dat je meer hout gaat produceren. Is dat zo veel gevraagd? Btw. dit klinkt heel natuurlijk voor mij, in alle strategiespellen is er leem en een beetje hout voor de huizen, ijzer voor de "melee units" en hout voor de "ranged units", mogelijk aangevuld met goud voor gebouwen en ventjes of eenmalige voedselkosten(dus voedsel als rs ipv iets wat nodig is om een ventje in leven te houden). Volgens mij zal het eerder het geval zijn dat hout vroeger te weinig werd gebruikt omdat de boogschutters er nog niet inzaten dan dat et nu te veel wordt gebruikt.

Ps. kleine tip: als iedereen hout wil, ga dan meer maken dan je zelf nodig hebt om het overschot met een héél erg leuke verhouding te verhandelen.
 

DeletedUser

Guest
die verhoudingen handelen is zeer slim. Maar het spel is leuk omdat er balans is. dat betekend dat er mooie verhoudingen zijn tussen hout en leem en ijzer.
 

DeletedUser343

Guest
die balans kan je zelf maken!

bouw gewoon zwaard en boog en je bent van het probleem af
 

DeletedUser343

Guest
nee, hij zegt niet dat je erop moet klikken om het te spelen. Hij gebruikt het als bewijs voor zijn gelijk.
 

DeletedUser

Guest
Ten eerste heeft flipdisco gelijk dat ik vooral op de fora wijs, en ten tweede zou ik niet weten waarom dat het negatief zou zijn.
 
Bovenaan