W19 Blog - A dictator's view

DeletedUser58575

Guest
Beste W19 forumlezers,

Welkom bij mijn poging om een oud en beproefd principe van de .Net-servers over te brengen naar de .NL servers.
Zoals sommigen hier zullen weten, kent .Net geen TribalWars Weekblad. Neen, zij hebben daar een ander (en in mijn ogen effectiever) systeem voor: de TW-blogger. Op elke wereld heb je 1 vaste blogger, die een forumtopic bijhoudt waarin hij/zij geregeld nieuwe artikeltjes plaatst, en hier een verwijzing naar plaatst in de eerste post. Als je het laatste nieuwe artikeltje wil lezen, hoef je dus altijd maar naar de eerste post te gaan, en je vindt alle blogs op een rijtje!

Op .Net hoort daar ook een paars kleurtje voor je naam bij, en een maandelijkse PA-vergoeding. Echter, ik schrijf gewoon graag, en doe het dus met plezier zonder deze extra leukigheidjes. (Al vind ik die paarse naam echt super, en mis ik hem heel erg op .Net nu ik geen blogger meer ben daar!)

In dit forumtopic zal ik pogen om een diversiteit aan blogs te schrijven. Indien ik verslaggeef van een oorlog, zal ik mijn persoonlijke mening/vooroordelen als leider zo goed mogelijk proberen te negeren en objectief te blijven. Indien ik schrijf over een trend die gaande is, of een zaak die mij persoonlijk aangaat, zal ik een subjectiever schrijfwijze hanteren.

Overzicht van blogs tot op heden geschreven:

Blog 1: Wie is de Dictator?

Blog 2: W19, niet zomaar een wereld! (Deel 1)
Blog 2: W19, niet zomaar een wereld! (Deel 2)

Blog 3: Clusters (Deel 1)
Blog 3: Clusters (Deel 2)

Blog 4: Forumgedrag en propaganda (Deel 1)
Blog 4: Forumgedrag en propaganda (Deel 2)
Blog 4: Forumgedrag en propaganda (Deel 3)

Blog 5: Dictator, over en uit!

Blog 6: Script of cheat? (Deel 1)
Blog 6: Script of cheat? (Deel 2)
Blog 6: Script of cheat? (Deel 3)
Blog 6: Script of cheat? (Deel 4)

Graag wil ik even benadrukken dat ik dit voor mijn plezier doe! Ik heb geen behoefte aan mensen die komen zeuren dat ik beter bij het TWw kan gaan, of mensen die alleen maar lopen te klagen dat het niet goed is. Kritisch beoordelen is geen probleem, en opbouwende kritiek in zijn algeheel is zeer welkom, maar als je alleen klaagt om te klagen, wil ik je vriendelijk verzoeken mijn blogs gewoonweg niet te lezen. Probleem opgelost...

Mod, een sticky zou lief zijn, op .Net is het standaard, maar ik besef dat het hier een onbeproefd principe is. ;)

Het is vrij laat, ik ben moe, en ik ga eerst eventjes wat eten. Als ik klaar ben met eten kijk ik wel of ik meteen begin aan een eerste blog, of dat dat voor morgen wordt :)

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Leuk iniatief!

Misschien ook mooi zou zijn als iedereen van w19 wat kan schrijven en dit in het blogoverzicht komt. Kan het enkel boeiender en actiever maken lijkt me. Of een team wordt samen gesteld zo dat er op regelmatige basis wat leuke en ook degelijke artikels verschijnen.

DeletedUser58575

Guest
Blog 1 - Wie is de Dictator?

Inleiding
Welkom in mijn blogtopic getiteld 'A dictator's view'.
In deze eerste blog zal ik in het kort mezelf voorstellen, voor hen die de afgelopen 3 maanden in een grot hebben gewoond en me dus nog niet kennen:D. Verder zal ik trachten te verklaren waarom ik heb besloten er een blogtopic van te maken, in plaats van me aan te melden voor het traditionele weekblad. Dan wil ik in deze aftrap nog duidelijk maken waarom dit topic de ontraditionele naam A dictator's view draagt. En ten slotte wil ik een vooruitblik geven op wat mijn plannen met dit topic zijn.

Wie ben ik?
Ik ben The Little Dictator, al ben ik al bijna 20 jaar lang beter bekend als Jeroen Stolp. Hollander in hart en nieren, al schijnt een van mijn nieren niet helemaal geweldig meer te functioneren... Geboren in Zuid-Limburg, getogen in Zuid-Limburg, en oprecht trots op mijn eigen Limburg!

Betreft het spel Tribal Wars heb ik een ruime geschiedenis. Oorspronkelijk begonnen als .Net speler heb ik vele werelden bespeeld, vele stammen versterkt, vele mensen over de hele wereld leren kennen, en zelfs vele echte vrienden gemaakt. Inmiddels draai ik toch alweer een 5 jaar mee, zowel in de .Net als in de .NL community. Op W19 speel ik nu sinds begin juli op het account S.Vanneste, en sinds kort als medeleider van Fitum.

In de community op .Net heb ik gedurende de nodige tijd mijzelf nuttig gemaakt als blogger, hetgeen de voornaamste reden is dat ik hier op dit ogenblik op een late maandagavond zit te typen op de bank, in de hoop een succesvolle eerste blog af te kunnen leveren voordat de zon opkomt...

Waarom een blog?
Ik hoor het jullie al denken: Waarom een blog maken, terwijl we het TWw hebben, waar je er nog PA mee kunt verdienen ook?

Hier heb ik enkele redenen voor:

- Voor het TWw moet je je aan allerhande regeltjes houden. Dit is makkelijker. Ik ben de blogger. Ik bepaal de regeltjes:p

- Voor het TWw moet je je aanmelden volgens een aanmeldingsprocedure. Dit vind ik te veel werk. Ik ben lui :D

- Voor het TWw moet je voor een bepaald moment je artikeltje ingestuurd hebben als je het nog wilt zien verschijnen in het artikel. Ik kan mijn nieuwe blog schrijven en uploaden wanneer ik dat zelf wil.

- Het is een beproefd en degelijk bevonden systeem op .Net, en ik heb ervaring met deze wijze van schrijven.

A dictator's view
Ik heb deze naam zorgvuldig gekozen, al doet mijn AF-naam anders vermoeden. In mijn blogs zal ik trachten mijn persoonlijke visie op zaken weer te geven. De nadruk zal dan ook vaak liggen op persoonlijke meningen en subjectieve teksten, in plaats van op pure feiten en statistieken. Echter ook deze zullen uiteraard niet ontbreken in mijn blogs. Alles op zijn tijd. Maar het hoofddoel van deze blog is niet om de lezers te amuseren. Het hoofddoel is om mijzelf te amuseren, en met name daarom, zal deze blog een blog zijn uit de ogen van een dictator. Uit mijn ogen.

Wat is mijn doel met deze blog?
Allereerst wil ik even benadrukken dat deze eerste blog een introductieblog is. Ik schrijf dit stuk om te verduidelijken wie ik ben, waarom ik dit doe, en hoe ik dit wil gaan doen. Dat deze eerste blog nog niet bijster interessant is voor mensen die over W19 willen lezen, begrijp ik. Ik beloof in volgende blogs ervoor te zorgen dat dit doeltreffender en efficiënter behandeld wordt. Ook is deze blog wat aan de korte kant. Ik zal trachten regelmatig een nieuwe blog te uploaden, en met iets meer inhoud dat deze aftrap... Verder wil ik voor mijn objectievere artikels geregeld mensen interviewen om meningen van mensen over de hele wereld te verzamelen, om een zo breed mogelijke kijk op zaken te krijgen.

Heb jij een idee voor een thema/onderwerp voor een blog?
Of lijkt het je leuk als ik je interview voor een van mijn blogs? Ik ben vrijwel altijd te bereiken op jeroen_stolp@msn.com
Voeg me toe op MSN, en veel is bespreekbaar! Indien je me liever contacteerd ingame, ben ik te bereiken op S.Vanneste, of uiteraard via dit forumaccount met een simpele pm. Liefst heb ik deze laatste optie zo min mogelijk, omdat mijn inbox vrij snel vol zit altijd.

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende blog!

DeletedUser

Guest
Tip: gebruik niet te veel hetzelfde woord ( blog;))

-----

Daarnaast is dit een geweldig initiatief. En wat het tww betreft. Ik faalde in mijn eerste deadline ;) . Fusie waarin mijn stam betrokken was eiste heel wat tijd op :D

DeletedUser

Guest
Heel leuk idee Jeroen, veel beter ook dan TWw want daar moet je altijd maar afwachten of jouw wereld wel aan de beurt is...

Daarbij heb je er duidelijk plezier in dit te doen wat het lezen ook heel leuk maakt!!

Je nachtwerk is vast niet voor niets geweest, dit soort dingen moeten nu eenmaal ff tijd hebben om aan te slaan maar ik weet zeker dat dat goedkomt!!

DeletedUser58690

Guest
Heel leuk idee Jeroen, veel beter ook dan TWw want daar moet je altijd maar afwachten of jouw wereld wel aan de beurt is...

Daarbij heb je er duidelijk plezier in dit te doen wat het lezen ook heel leuk maakt!!

Je nachtwerk is vast niet voor niets geweest, dit soort dingen moeten nu eenmaal ff tijd hebben om aan te slaan maar ik weet zeker dat dat goedkomt!!

idd leuk initiatief! Btw W19 staat er volgens mij al minimaal 3 of 4 uitgaves niet meer in

DeletedUser58575

Guest
idd leuk initiatief! Btw W19 staat er volgens mij al minimaal 3 of 4 uitgaves niet meer in

Daarom ook dit initiatief. Er waren veel mensen die vroegen om een nieuwe reporter. maar het weekblad en ik zijn gewoon niet zo goed samen. Dus besloot ik om hiermee van start te gaan. Ik kan trots melden alweer druk bezig te zijn met de volgende blog!

DeletedUser58690

Guest
Daarom ook dit initiatief. Er waren veel mensen die vroegen om een nieuwe reporter. maar het weekblad en ik zijn gewoon niet zo goed samen. Dus besloot ik om hiermee van start te gaan. Ik kan trots melden alweer druk bezig te zijn met de volgende blog!

Heel leuk om te horen jeroen;) volgens mij is dit ook veel beter als eht TWw;) BTW voeg me msn effe toe aub. (Dennis_D_D_13@hotmail.com) ik kreeg je niet toegevoegd:confused:

DeletedUser23387

Guest
Leuk bedacht! Is ook echt iets voor jou en ik weet zeker dat er nog veel leuke blogs worden geschreven hierzo

DeletedUser31802

Guest
Heel erg leuk idee.
Zal mensen ook dwingen op het AF te komen, nee vind dit 1 van de leukste topics ooit.
Top.:)

DeletedUser

Guest
Geniaal idee...

Wat ik ook een leuk idee zou vinden moest jij Fora mod worden...

DeletedUser

Guest
toch zou je blijkbaar goed zijn, door onder andere vooral jouw is het fora hier weer gezellig ipv "anders"

DeletedUser

Guest
Niet perse hierom, dan kan hij alles veel makkelijker organiseren :D

Bovenaan