W16 Edelhalvering

DeletedUser

Guest
Sterk argument, trepaulo. Zo had ik het nog niet bekeken en nu ben ik er alleen nog maar sterker van overtuigd dat ik de edelhalvering niet wil.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben 200% voor.
Breng maar een beetje vaart in deze wereld.
 

DeletedUser

Guest
Ook ik ben tegen halvering. Niet zozeer omdat je dan sneller kan edelen, daar ben ik zeker voor.

Maar, als je offensiever speelt, zal je het afleggen tegen iemand die deffensiever speelt.
Doordat je de prijzen halveert, zal je 2 keer zo snel edels kunnen bouwen. Maar je clears doen er nog even lang over. En als je veel aanvalt, zit daar je flessenhals.

Halvering van de pakketjes zal in het voordeel zijn van interners & bb'edelaars, en in mindere mate de mensen die voorstaan bij een oorlog.

Voor de rest zal het nadelig zijn.

Oftewel, om interners etc niet nóg meer voordeel te geven ben ik tegen.

Ik heb geen probleem met je stem tegen, wel met de motivatie omdat ik vind dat die niet klopt.

De edelhalvering betekent dat een speler voor de helft van de prijs edels kan aanschaffen/produceren. Dit betekent echter niet dat hij dit moet doen. Uiteraard kost het opbouwen van troepen een grote hoeveelheid GS, maar een edelhalvering zou dit met elkaar verenigen en misschien zelfs makkelijker maken. Je hebt immers minder GS nodig om edels te maken en kunt dus in principe over je hele account meer GS gebruiken voor alles.

Je kunt niet stellen dat de edelhalvering als gevolg zou hebben dat offensieve spelers een nadeel zouden oplopen ten opzichte van defensieve spelers om die reden. Edels kosten minder, meer GS voor alles, speler kan kiezen, dorpen bouwen, smederijen, troepen of edels tegen 50%.

Op dit moment liggen er bakken met dorpen voor het Nilva front die gecleard zijn. Het is bijna internen te noemen, ware het niet dat dit om vijandige spelers gaat. Onze clears zijn vol en lopen met regelmaat. Zelfs als Astra volop zou gaan stacken en clears blokkeren zouden wij daar doorheen komen en hun front terugdringen. De hoge edelprijs werkt nu in het voordeel van de defensieve stam in dit geval en sterk (driewerf sterk) in ons nadeel. We moeten namelijk heel veel dorpen die al clear zijn of waren telkens weer opnieuw clearen, simpelweg omdat we de edels niet hebben om alles te pakken.

Daarbij zullen BB edelaars voor de meeste dorpen 2 maanden nodig hebben om die uit te bouwen tot volledig operationele dorpen, wat betekent dat die offensieve speler zich kan focussen op de dorpen die de BB edelaar al heeft.

Over internen, tja dat zal vlotter gaan, maar als gevolg hebben dat W16 actiever wordt, meer inactieve accounts op 0 punten gaan en er meer actie komt als gevolg daarvan.
 

DeletedUser

Guest
Bij mij is het zo dat ik niet zoveel dorpen edel, door een tekort aan offensieve kracht. Dat ik niet zo snel opbouw, komt niet doordat ik te weinig GS heb, maar dat de bouwtijden van de troepen zo lang zijn.

Spelers die weinig troepen nodig hebben om te edelen, zoals Nilva momenteel, of interners, hebben hier voordeel van, de rest, die een constant tekort aan troepen hebben (spelers in oorlog) zal dit nadelig voor zijn.
 

DeletedUser

Guest
Met als die Astra* spelers op delete, zeker voor halvering.
Des te eerder weg met die rotzooi.
 

DeletedUser

Guest
Bij mij is het zo dat ik niet zoveel dorpen edel, door een tekort aan offensieve kracht. Dat ik niet zo snel opbouw, komt niet doordat ik te weinig GS heb, maar dat de bouwtijden van de troepen zo lang zijn.

Spelers die weinig troepen nodig hebben om te edelen, zoals Nilva momenteel, of interners, hebben hier voordeel van, de rest, die een constant tekort aan troepen hebben (spelers in oorlog) zal dit nadelig voor zijn.

Tekort aan offensieve kracht? Je staart 1e ODA? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Bij mij is het zo dat ik niet zoveel dorpen edel, door een tekort aan offensieve kracht. Dat ik niet zo snel opbouw, komt niet doordat ik te weinig GS heb, maar dat de bouwtijden van de troepen zo lang zijn.

Spelers die weinig troepen nodig hebben om te edelen, zoals Nilva momenteel, of interners, hebben hier voordeel van, de rest, die een constant tekort aan troepen hebben (spelers in oorlog) zal dit nadelig voor zijn.

Misschien de moeite waard om eens in-game te pm-en over troepenbuilds dan. Wij staan na verlies van troepen binnen afzienbare tijd weer tot de nok toe gevuld, dus wellicht zit de uitdaging in het aanpassen van builds.

Edelhalvering zal je beschikbare GS iig verhogen in principe, dus daar kan het niet meer aan liggen. En als ik weet wie je bent en je kunt Astra edelen dan kunnen die clears misschien wel geregeld worden :p
 
Reactiescore
1.089
Ik denk niet dat je palikir iets hoeft bij te brengen. Bij palikir is de hele mikmak aanwezig.

En ik denk dat het gezien palikir s stiuatie het niet handig is, maar geziens nilva situatie juist wel.
Zoals ik al zei een core stam ondervindt hier nadeel van.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Tekort aan offensieve kracht? Je staart 1e ODA? :eek:
En hoe zou ik dat gekregen hebben?
Misschien de moeite waard om eens in-game te pm-en over troepenbuilds dan. Wij staan na verlies van troepen binnen afzienbare tijd weer tot de nok toe gevuld, dus wellicht zit de uitdaging in het aanpassen van builds.

Edelhalvering zal je beschikbare GS iig verhogen in principe, dus daar kan het niet meer aan liggen. En als ik weet wie je bent en je kunt Astra edelen dan kunnen die clears misschien wel geregeld worden :p
snelheid van clears opbouwen is zo goed als optimaal, het scheelt een grove 10 uur.
Ik denk niet dat je palikir iets hoeft bij te brengen. Bij palikir is de hele mikmak aanwezig.

En ik denk dat het gezien palikir s stiuatie het niet handig is, maar geziens nilva situatie juist wel.
Zoals ik al zei een core stam ondervindt hier nadeel van.

mee eens, m.b.t. de corestam.
 

DeletedUser

Guest
zullen we over curam maar niet beginnen zeker

Zal ik ook maar niet doe.
Toen Curam jullie spelertjes kwam uittesten kwam meteen Lya als vv erop :rolleyes:

Laat staan dat ik met miniem aantal clears in 48 uur 16 dorpen van jullie front had.
Mocht N-pig niet gebanned zijn en zelf hebben gespeeld, had het inmiddels een aantal van 50-60 verloren dorpen voor hem geweest. Op zijn minst.

Voor de rest begrijp ik niet bepaald wat jij hier komt lullen. Je bent bagger.
 

DeletedUser59375

Guest
Zal ik ook maar niet doe.
Toen Curam jullie spelertjes kwam uittesten kwam meteen Lya als vv erop :rolleyes:

Laat staan dat ik met miniem aantal clears in 48 uur 16 dorpen van jullie front had.
Mocht N-pig niet gebanned zijn en zelf hebben gespeeld, had het inmiddels een aantal van 50-60 verloren dorpen voor hem geweest. Op zijn minst.

Voor de rest begrijp ik niet bepaald wat jij hier komt lullen. Je bent bagger.

het is ook dat jullie hele dagen on zijn he

en ik lul waar ik wil
n waar beseer jij je op dat ik bagger ben :confused:
 

DeletedUser

Guest
het is ook dat jullie hele dagen on zijn he

en ik lul waar ik wil
n waar beseer jij je op dat ik bagger ben :confused:

not-sure-if-serious-or-just-stupid.jpg
 

DeletedUser

Guest
plantj,
wanneer regelen ze die shit? Het lijkt hier de verdomde politiek wel.. dit kan sneller!
 
Bovenaan