W16 Edelhalvering

DeletedUser

Guest
Sticky gezien dit redelijk belangrijk is voor de verloop van de wereld.

Voor zover ik kan zien (als buitenstaander) zal deze wereld best gesloten kunnen worden voor nieuwe aanmeldingen. Edelhalveringen echter, denk ik niet dat nodig is, hoewel er aardig veel barbarendorpen zijn.

nl16

stammen.png

Ik zal vanavond aan het COMA vragen of de wereld gesloten kan worden, en vragen om een stemming betreft edelhalveringen. De 1000 spelers is uiteraard maar een richtlijn.

Betreft het sluiten van registraties weet ik niet zeker of hier een in-game stemming van zal komen, maar voor edelhalveringen zal er in ieder geval een stemming komen voordat het word doorgebracht.

Jullie horen vanavond van mij.

Eerst een sticky van plantj, puur zeldzaam! Dit is nu de tweede keer van zovelen gesloten topics:rolleyes:
En daarnaast gaat hij ook nog actie ondernemen!

@Plantj, je begint een goede mod te worden! :D



@rest van w16: meningen zijn redelijk verdeeld, een lichte overheersing bij "voor edelhalvering", maar waar blijven die discussies mensen! Een neutraal persoon als ik wordt namelijk niet erg bepaald overtuigd van "voor" of "tegen".. keiharde feiten en argumenten willen de neutralen zien!:cool:
 

DeletedUser58516

Guest
De enige die echt tegen is, is groot khan, wel te voorspellen om de simpele reden dat astra dan nog vlugger gaat verkleinen. Een andere reden zie ik er niet voor.

Waarschijnlijk ziet hij de voordelen niet, zoals sommigen al hebben aangegeven zitten we met een vrij traag groeiende wereld en door een tekort aan edels verliezen velen de moed om W16 nog verder te gaan bespelen. Als er een halvering komt dan zullen vele spelers nieuwe moed kunnen gaan vinden in een beter ritme.

De oorlogen zullen nieuwe wendingen krijgen lang beide kanten, er zou een veel grotere activiteit in komen. Nu heb je op vele fronten dat je gewoon alles leeg zet en dan niet kan edelen door de te korten, tegen de tijd dat je dan edels hebt staat alles weer vol, dus zal er ook wel een verhoogde teamwerking nodig zijn als er een halvering zou komen.

Achja alleen maar bevorderingen voor de sfeer en samenwerking op W16
 

DeletedUser55242

Guest
Een enquête openen he :)
Dan weet je hoeveel er Voor of Tegen zijn ;)
 

DeletedUser

Guest
1,273 spelers, in de richtlijnen staat vanaf 1000 spelers ;)

Ik ben trouwens tegen voorlopig, binnen een halfjaar ofz ligt het anders..

RICHTLIJNEN. Zegt genoeg toch?

Richtlijnen op de snelweg zijn ook om 100 te rijden, maar in spitsuren wordt er vaak 80 gereden. Kortom, richtlijnen zijn wankele afsprakenvan niets. Daarnaast heb ik geschreven dat er 243 spelers zijn met één dorp, we hebben spelers gezien met een paar dorpjes maar al weken/maanden geen punten erbij hebben gehaald, als je die wegcijfert kom je op een nog veel groter getal uit en dus ver onder die 1000 te zitten.

Richtlijnen.. pffhew!
 

DeletedUser

Guest
De situatie van W16 is gelijk aan die van W3 (waar ik ook gespeeld heb) en waar de halvering wel redelijk snel doorgevoerd kon worden en een verbetering betekende van de spelvreugde voor de actieve spelers. Is het echt zo dat spelers die al 4 weken een dorpje van 116 punten hebben zonder ook maar een punt te groeien meetellen als "actieve" spelers? Ook spelers met 3 dorpjes en een puntentotaal van 815 punten die al meer dan een jaar niet actief zijn schijnen mee te tellen. Of ....... speelt er iets anders??????

100% voor edels die 50% kosten. Dit gaat werkelijk nergens meer over. Nieuwe spelers rekruteren om inactieve accounts te bemannen word gewoon moeilijk omdat W16 gestigmatiseerd word als "verrekte traag". Nog geen half uur voor deze post is er een speler opgestapt bij ons vanwege precies deze reden.
 

DeletedUser

Guest
Edelhalveringen gaat het voorlopig nog niet worden, er zijn simpelweg nog te veel spelers. Verder gaat er nog overlegd worden om de wereld te sluiten voor nieuwe aanmeldingen.

Eerst een sticky van plantj, puur zeldzaam! Dit is nu de tweede keer van zovelen gesloten topics:rolleyes:
En daarnaast gaat hij ook nog actie ondernemen!

@Plantj, je begint een goede mod te worden! :D

Ghehe, bekijk w26 en w27 eens. En denk eens aan de clustercontest.

Bedankt wel! :)
De enige die echt tegen is, is groot khan, wel te voorspellen om de simpele reden dat astra dan nog vlugger gaat verkleinen. Een andere reden zie ik er niet voor.

Waarschijnlijk ziet hij de voordelen niet, zoals sommigen al hebben aangegeven zitten we met een vrij traag groeiende wereld en door een tekort aan edels verliezen velen de moed om W16 nog verder te gaan bespelen. Als er een halvering komt dan zullen vele spelers nieuwe moed kunnen gaan vinden in een beter ritme.

De oorlogen zullen nieuwe wendingen krijgen lang beide kanten, er zou een veel grotere activiteit in komen. Nu heb je op vele fronten dat je gewoon alles leeg zet en dan niet kan edelen door de te korten, tegen de tijd dat je dan edels hebt staat alles weer vol, dus zal er ook wel een verhoogde teamwerking nodig zijn als er een halvering zou komen.

Achja alleen maar bevorderingen voor de sfeer en samenwerking op W16
Mocht er een stemming komen in het vervolg, zal er een in-game stemming komen samen met een begeleidende PM. Op die manier krijgen alle wereld 16 spelers het te horen, en de kans om te stemmen.
 

DeletedUser63079

Guest
Ik zal vanavond aan het COMA vragen of de wereld gesloten kan worden, en vragen om een stemming betreft edelhalveringen. De 1000 spelers is uiteraard maar een richtlijn.

Betreft het sluiten van registraties weet ik niet zeker of hier een in-game stemming van zal komen, maar voor edelhalveringen zal er in ieder geval een stemming komen voordat het word doorgebracht.

Jullie horen vanavond van mij.

Mooi Mooi
Leuke Pf trouwens plantj
 

DeletedUser

Guest
Edelhalveringen gaat het voorlopig nog niet worden, er zijn simpelweg nog te veel spelers. Verder gaat er nog overlegd worden om de wereld te sluiten voor nieuwe aanmeldingen.

Aangezien het om richtlijnen gaat en er feitelijk vast te stellen is of er inderdaad meer dan 1000 actieve accounts gaat lijkt het mij dat het aan de werkelijk actieve spelers is om die beslissing te nemen, toch?

Wat heeft TW.nl eraan als er steeds meer spelers stoppen en een wereld daardoor zo goed als doodbloed? Hoe komt dat het spelplezier ten goede?

Ik citeer uit ons in-game forum:

"Tussen 18 maart en eergister zijn er 243 (!!!) spelers "toegetreden", die nog steeds maar 1 dorp van 116 punten hebben. Dus in bijna 4 weken tijd geen punt gegroeid zijn. Lijkt me niet dat deze spelers als actief beoordeeld kunnen worden. Dit moeten de mods toch ook kunnen zien. "
 

DeletedUser

Guest
Gezien het feit dat de bb dorpen niet doorgroeien en het merendeel dus op 116 puntjes blijft staan, zou edelhalvering zeker een boost geven aan de wereld en dus ben ik voor.
 

DeletedUser

Guest
Gezien het feit dat de bb dorpen niet doorgroeien en het merendeel dus op 116 puntjes blijft staan, zou edelhalvering zeker een boost geven aan de wereld en dus ben ik voor.

Eens:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Tegen, ik ben tevreden met het tempo van edelmannen produceren en dat terwijl ik mijn aanvalsdorpen zo veel als mogelijk lopende probeer te houden (en dus veel kosten trekt).
 

DeletedUser

Guest
De enige die echt tegen is, is groot khan, wel te voorspellen om de simpele reden dat astra dan nog vlugger gaat verkleinen. Een andere reden zie ik er niet voor.

Waarschijnlijk ziet hij de voordelen niet, zoals sommigen al hebben aangegeven zitten we met een vrij traag groeiende wereld en door een tekort aan edels verliezen velen de moed om W16 nog verder te gaan bespelen. Als er een halvering komt dan zullen vele spelers nieuwe moed kunnen gaan vinden in een beter ritme.

De oorlogen zullen nieuwe wendingen krijgen lang beide kanten, er zou een veel grotere activiteit in komen. Nu heb je op vele fronten dat je gewoon alles leeg zet en dan niet kan edelen door de te korten, tegen de tijd dat je dan edels hebt staat alles weer vol, dus zal er ook wel een verhoogde teamwerking nodig zijn als er een halvering zou komen.

Achja alleen maar bevorderingen voor de sfeer en samenwerking op W16

Ook ik ben tegen halvering. Niet zozeer omdat je dan sneller kan edelen, daar ben ik zeker voor.

Maar, als je offensiever speelt, zal je het afleggen tegen iemand die deffensiever speelt.
Doordat je de prijzen halveert, zal je 2 keer zo snel edels kunnen bouwen. Maar je clears doen er nog even lang over. En als je veel aanvalt, zit daar je flessenhals.

Halvering van de pakketjes zal in het voordeel zijn van interners & bb'edelaars, en in mindere mate de mensen die voorstaan bij een oorlog.

Voor de rest zal het nadelig zijn.

Oftewel, om interners etc niet nóg meer voordeel te geven ben ik tegen.
 

DeletedUser

Guest
Zeg dan gwn Nilva he :p

Niet alleen Nilva, ook andere stammen ;)
Vooral Curam zou voordeel hebben van de halvering. Zij edelen immers als een malle kleine spelers & bb dorpen op, waardoor ze nauwelijks clears nodig hebben.
 

DeletedUser55242

Guest
Niet alleen Nilva, ook andere stammen ;)
Vooral Curam zou voordeel hebben van de halvering. Zij edelen immers als een malle kleine spelers & bb dorpen op, waardoor ze nauwelijks clears nodig hebben.

Het heeft z'n voor en nadelen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop begin volgende week nieuws te hebben betreft het sluiten van wereld 16 voor nieuwe registraties.
 
Bovenaan