[Afgekeurd] VV buiten de stam de-activeren/onmogelijk maken.

Een goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 27 87,1%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,9%

  • Totaal aantal stemmers
    31
  • Enquête gesloten .

DeletedUser69389

Guest
Binnen de community ontstaat er de laatste tijd de behoefte om een optie toe te voegen die het mogelijk zou maken dat het voortaan niet meer mogelijk is om een vv buiten de stam te kunnen plaatsen, voor de bron klik op deze zin. Dat houdt dan in dat men alleen nog een vv zou kunnen zenden naar mensen die bij diegene in de stam zitten. Dit omdat vv's vaak misbruikt worden om onrust te zaaien, boostaccounts in leven te houden, zijn of haar eigen stam te benadelen of andere zaken die niet direct onder de bedoeling van vakantievervanging. Dat zou dan een soortgelijk iets betreffen als dit, maar dan voor vv:

OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen en ondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.

Vanuit Duckje kwam het antwoord dat dit niet mogelijk zou zijn, maar die beweert wel vaker dat iets niet kan en dat het uiteindelijk toch wel kan. Ik, en denk ook vele anderen, ben benieuwd hoeveel werk dit is om te laten implementeren door Innogames. Alleszins lijkt het mij wenselijk dat in elk geval gekeken wordt of het technisch haalbaar zou zijn.

Je zou het ook niet elke wereld hoeven te accepteren zoals @maretan bijvoorbeeld al zei. Maar dat je het gewoon als een extra variabele instelling gaat hanteren zodat met name werelden als classic ook echt classic zijn en niet misbruikt worden door boostaccounts die men in leven houdt. Omdat een vangnet voor boostaccjes hiermee valt. Ik zeg niet dat die hiermee verdwijnen, maar het wordt wel lastiger om boostaccounts actief te laten houden.

Het hoeft ook niet elke wereld, net zoals moraal, kerk, toren of boerlimiet er niet altijd zijn. Gewoon een extra optie om dingen beetje te spicen.
 
Reactiescore
2.489
Ik meldde dat het op dit moment niet mogelijk is, nadien is het ingediend als idee:

DS-18363

Groeten,
Duckje
 
Reactiescore
2.489
Dit idee is helaas afgekeurd.
 
Reactiescore
1.089
Kan nou ook niet echt zeggen dat ik achter dit idee sta. Als je jou stam keuze dus nog even open wilt laten, wat vooral in het beginfase een dingetje is, en waarmee als je niet in een premade start je grote kans hebt op wat 'mindere' spelers in je stam, dan ben je dus de sigaar?

Dan moet je geforceerd in een premade spelen of hopen dat je stam genoeg activiteit en of kwaliteit kan geven als iemand je vv moet overnemen
 
Bovenaan