Vraag troepen opbouw

DeletedUser34392

Guest
Hey,
ik heb 1 vraag..
wat is nou de beste opstelling voor opbouwen van troepen..
ik speel in wereld 9 want opzich heeft iedereen verschillende tactieken..
dus wat is nou de uwe? sommige gebruik veel ZC en andere weer boog..


dus mijn dorpspunten zijn 10.019

Wat is het beste voor def dorp daarvoor?:

Wat is het beste voor aanvals dorp? daarvoor?:


mvg,
 

DeletedUser1095

Guest
Ik hoorde van een vriend iets over 10k boog en 500ZC, ik heb toen maar eens gekeken naar de verdedigingssterkten e.d. en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Als je verdedigt in TW moet je kijken naar de sterkte tegenover Cavelerie en Algemeen, want de tegenstander zal aanvallen met LC/ZC/BB of Bijl (denk niet dat hij met boog zal aanvallen).
Dan ga je dus kijken naar welke troepen hier tegen de beste verdediging hebben.
Algemeen:
Zwaardvechters en Boogschutters hebben een sterkte van 50 en nemen allebij 1 bevolking in.
ZC heeft een sterkte van 200, maar neemt wel 6 bevolking in. Hieruit kun je concluderen dat Zwaardvechters/Boogschutters veel efficienter zijn als het gaat om verdediging tegen bijlstrijders.

Cavelerie:
Speer heeft een sterkte van 45 en neemt 1 bevolking in
Boog heeft een sterkte van 40 en neemt 1 bevolking in

De beste verdediging tegen algemeen zijn dus: Zwaardvechters/boogschutters
De beste verdediging tegen cavelerie is dus: Speer

Dan zou je dus een mix kunnen maken in je dorp tussen Zwaard en speer, aangezien boog toch wel duurder is. Maar omdat boog op zowel het vlak Cavelerie als algemeen goed uit de voeten kan, kan je mss toch weer de keuze voor boog maken.

En aan de andere kant zijn boog, speer en zwaard niet zo snel, dus als je dorpen wat verder van elkaar afliggen is het dan mss toch wel weer handiger om ZC samen met speer te maken.

Keuzes keuzes keuzes ...

Hoe denken jullie erover? Ik hoor het graag!

Mvg,
RR

Werd mede (totaal) mogelijk gemaakt door Roderein
 

DeletedUser33298

Guest
Ik gebruik momenteel de opstelling:
5000 speer
7000 zwaard
7000 boog
100 scouts

Dus volgens jou zou ik dan meer speer moeten maken en minder boog bevoorbeeld.

Je kan ook experimenteren met de simulator, door verschillende aanvalscombinaties tegenover verschillende verdedegingscombinaties te zetten.
En zo kan je zelf je eigen troepenindeling bepalen.
 

DeletedUser

Guest
Waarom nu nog de moeite nemen :verkenner: te maken? Het lijkt mij dat een slim speler aanvalt met minstens 600 :verkenner:...

Waarom niet één dorp helemaal vol met :verkenner: en :zwaar:, zodat je de :verkenner: over de dorpen kan spreiden en eventuele :zwaar: os kunt geven? Met 100 :verkenner: houd je toch geen verkenning tegen :confused:
 

DeletedUser

Guest
100 scouts is juist erg goed.

Erg veel fakes worden met kleine aantallen scouts verstuurd, en je wil niet dat je vijand info krijgt over je dorpen toch?
 

DeletedUser1095

Guest
Ik gebruik momenteel de opstelling:
5000 speer
7000 zwaard
7000 boog
100 scouts

Dus volgens jou zou ik dan meer speer moeten maken en minder boog bevoorbeeld.

Je kan ook experimenteren met de simulator, door verschillende aanvalscombinaties tegenover verschillende verdedegingscombinaties te zetten.
En zo kan je zelf je eigen troepenindeling bepalen.

Volgens mij? Nee is bijna goed, buiten wat weinig verkenners.
 
Bovenaan