vraag over regels internetdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Wist je dat met internet delen nooit de zelfde speler kan worden aangevallen, ook al zit er een maand tussen dat jij of die andere die speler aanvalt ????


in de regels staat daar niks over geschreven alleen gezamelijke aanvallen mag niet

§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan. Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jou bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen".




kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en of dit wel klopt ??
 

DeletedUser

Guest
@ ThinkerFc, Dit is een vragenforum. Een discussie aangaan heeft hier geen zin. Bij een straf wordt je opties voorgelegt; In bezwaar gaan, straf accepteren, straf niet accepteren.

Je kon dus in bezwaar gaan, en je hebt je straf geaccepteerd, dus moet je hier niet lopen te zeiken ^^

@ KADAFFY, als er 3 jaar tussen zit maken ze er echt geen probleem van ^^ Maar als je gelijktijdig aanvalt is het anders. Gewoon binnen een maand dezelfde speler niet aanvallen en dan is er in principe niks aan de hand. Er wordt ook onderscheid gemaakt of de spelers van elkaar wisten dat ze dezelfde speler aanvallen of dat dit onbewust gebeurt.


volgens mij wordt er hier tegen elkaar in gesproken een keer wordt er gezegd nooit en nu wordt er gezegd dat er na een maand niks mee gedaan word :S:S ik snap er nu helemaal niks meer van
 

DeletedUser26945

Guest
volgens mij wordt er hier tegen elkaar in gesproken een keer wordt er gezegd nooit en nu wordt er gezegd dat er na een maand niks mee gedaan word :S:S ik snap er nu helemaal niks meer van

We starten gewoon een discussie over regelverduidelijking:rolleyes:
 

DeletedUser17512

Guest
Innogames: Duits bedrijf.
Tribalwars: Duits spel

Tribalwars: beschikbaar in 26(?) taalversies= 26 servers.
Pa: betaling naar Duitsland voor ontwikkelingen op al deze servers.

Regels: afhankelijk van de server.


Ik zie niet waarom overal zelfde regels, je moet je aanpassen aan de omgeving.
Dat dit zo gaat is logisch.
Je kunt moeilijk pa aan duckje geven en verlangen dat hij de hele nl server gaat onderhouen (updates maken, server hosting verzorgen,...)
Alles zit gecentraliseerd in Duitsland = logisch!

Nu snap ik het niet meer :confused: : Wat doet het TW team in Nederland dan wel. Wie houdt dan de regels bij?

Voor mij is het volgende belangrijk: regels van een bepaald spel moeten in beginsel gelijk zijn, als dit spel in meerdere landen wordt uitgegeven. Anders verliest het spel zijn oorspronkelijke gedachte, waarom het ontwikkeld is. Ik heb geconstateerd dat de Nederlandse spelregels of slecht vertaald zijn vanuit het Duits of een eigen interpretatie zijn van het spel. Als je kijkt naar andere landen bijvoorbeeld Polen of Engeland, dan zie dat de spelregels allemaal netjes zijn overgenomen behalve dan dat de termijnen in artikel 2 verschillen t.o.v. de Duitse spelregels.

Mijn vraag is dus heel simpel: hoe zijn de Nederlandse spelregels tot stand gekomen en wie beheert ze. (Graag een antwoord van de TW-leiding)

P.S: Als per server de spelregels verschillen, hoe kan het dan dat ik in W11 dezelfde spelregels heb als in W4. Of moet ik lezen TW nederland staat op 1 server.
 

Deleted User - 9131

Guest
Prima idee :rolleyes: Zullen ze vast blij mee zijn.

Kijk, wij kunnen jullie situatie niet beoordelen omdat ik noch lordexa lid is van het team. We hebben beide ervaring en beantwoorden hier vragen. Discussie's over bans kun je dan dus via de support doen. Het speelt geen rol of je PA hebt betaald of niet, dit staat ook in de regels die je geaccepteerd hebt bij registratie

Nu snap ik het niet meer :confused: : Wat doet het TW team in Nederland dan wel. Wie houdt dan de regels bij?

Voor mij is het volgende belangrijk: regels van een bepaald spel moeten in beginsel gelijk zijn, als dit spel in meerdere landen wordt uitgegeven. Anders verliest het spel zijn oorspronkelijke gedachte, waarom het ontwikkeld is. Ik heb geconstateerd dat de Nederlandse spelregels of slecht vertaald zijn vanuit het Duits of een eigen interpretatie zijn van het spel. Als je kijkt naar andere landen bijvoorbeeld Polen of Engeland, dan zie dat de spelregels allemaal netjes zijn overgenomen behalve dan dat de termijnen in artikel 2 verschillen t.o.v. de Duitse spelregels.

Mijn vraag is dus heel simpel: hoe zijn de Nederlandse spelregels tot stand gekomen en wie beheert ze. (Graag een antwoord van de TW-leiding)

P.S: Als per server de spelregels verschillen, hoe kan het dan dat ik in W11 dezelfde spelregels heb als in W4. Of moet ik lezen TW nederland staat op 1 server.

Het gaat om taalservers, niet om wereld servers. De regels worden opgesteld door InnoGames en per taalserver beheerd door de community manager(In dit geval is dat Duckje).

* Sorry voor dubbelpost *
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6227

Guest
zouden jullie mij aan kunnen wijzen waar staat dat je NOOIT speler A mag aanvallen als iemand met dezelfde IP speler A heeft aangevallen?

Ik zie het niet staan namelijk



§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan. Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jou bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen".
 

DeletedUser26945

Guest
Nu snap ik het niet meer :confused: : Wat doet het TW team in Nederland dan wel. Wie houdt dan de regels bij?

Voor mij is het volgende belangrijk: regels van een bepaald spel moeten in beginsel gelijk zijn, als dit spel in meerdere landen wordt uitgegeven. Anders verliest het spel zijn oorspronkelijke gedachte, waarom het ontwikkeld is. Ik heb geconstateerd dat de Nederlandse spelregels of slecht vertaald zijn vanuit het Duits of een eigen interpretatie zijn van het spel. Als je kijkt naar andere landen bijvoorbeeld Polen of Engeland, dan zie dat de spelregels allemaal netjes zijn overgenomen behalve dan dat de termijnen in artikel 2 verschillen t.o.v. de Duitse spelregels.

Mijn vraag is dus heel simpel: hoe zijn de Nederlandse spelregels tot stand gekomen en wie beheert ze. (Graag een antwoord van de TW-leiding)

P.S: Als per server de spelregels verschillen, hoe kan het dan dat ik in W11 dezelfde spelregels heb als in W4. Of moet ik lezen TW nederland staat op 1 server.

Met server bedoel ik de taalversies,
.de, .net, .nl
Zo mag je op .net niet timen binnen 149ms.
En ik meende gelezen te hebben dat ook ergens de gm scripts niet meer toegestan waren.

Het twteam ziet enkel toe op het naleven van de spelregels,...
 

DeletedUser26945

Guest
zouden jullie mij aan kunnen wijzen waar staat dat je NOOIT speler A mag aanvallen als iemand met dezelfde IP speler A heeft aangevallen?

Ik zie het niet staan namelijk



§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan.

Je toont het zelf waar het staat:p
 
Reactiescore
25
Bans worden niet op het forum besproken, hier kan niemand je verder helpen, enkel de game mods kunnen dat via support. Dus terug on-topic aub.

Zolang internet delen aanstaat en tot 24 uur daarna is het niet toegestaan om dezelfde speler of hetzelfde dorp aan te vallen. Dit staat in de regels.

Zo killer gast (geloof ik) aangaf: elke taalversie heeft vrijheid in het bepalen van de regels. De nederlandse taalversie heeft dus haar eigen regels en die kunnen afwijken van de regels van andere versies. Dat maakt verder eigenlijk allemaal niet uit, want je hebt bij het maken van je account ingestemd met deze regel en regelwijzigen worden altijd aangekondigd, zodat je ook die niet (zou moeten) kunnen missen.

@koning hendrik: zover ik weet heeft flachi, de oorspronkelijke admin van TW.nl de regels gemaakt en zijn deze in de loop van de tijd door klovadis en later ook duckje aangepast op basis van ervaringen opgedaan tijdens het beantwoorden van supportaanvragen.
 

DeletedUser6227

Guest
§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding
(1ste zin)
Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan.

(2de zin)
Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jou bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen".


zin 1:

Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan.


gezamelijke gebruik = op zelfde moment
en 24 uur

dus na 24 uur mag ik gewoon spelertje A aanvallen
 

DeletedUser17512

Guest
Bedankt voor het antwoord.

Dus:

De Nederlandse spelregels zijn dus geen vertaling van de oorspronkelijke spelregels van het spel. Maar een eigen interpretatie op basis van ervaringen.

Dan vraag ik bij deze alle wijzigingen die vanaf 1 december 2007 tot op heden zijn aangebracht in de spelregels, zodat ik weet of de oorspronkelijke spelregels nog het zelfde zijn gebleven toen ik het spel ben begonnen. ik wil ook vragen wanneer (dus data) en hoe deze wijzigingen gemeld zijn aan de spelers.
 

DeletedUser26945

Guest
Oorspronkelijk zijn alle regels op dezelfde gebasseerd, in de loop van de tijd wijzigen ze.

Alle wijzigingen zijn te lezen in het forum aankondigingen.
Deze worden ofwel ingame gemeld of op de startpagine en forum (laatste 2 altijd) dus deze zijn zeker duidelijk naar de spelers geracht.
 

DeletedUser6227

Guest
Neen, je mag totaal niet, ook niet na 24u. Zo is die zin bedoeld.


Volgens mij niet want als je logisch na zou denken kan het ook niet anders.

stel voor iemand(genaamd speler 1) speelt 1 jaar tw op w4.
Nu zegt die iemand het tegen zijn broetje/zusje/vader/moeder(genaamd speler 2) van kijk eens leuk spel.

1 van hen denkt heee leuk ff kijken misschien vind ik het ook wel wat.
Ok zegt speler 1 maakt ik wel een account voor je aan zodat je bij mij in de buurt ligt.

zo gezegt zo gedaan.
speler 2 gaat spelen.
mag speler 2 dus niemand aanvallen die speler 1 aangevallen heeft!

Ik denk niet dat dit spel daarop gebaseerd is en ik weet bijna zeker dat dit spel dan totaal onaantrekkelijk zou zijn.

8 spelers zijn bij mij thuis geweest
alleen heb ik wel eens internet mee gedeelt.
Allen hebben bij mij thuis ingelogd waarvan sommige heel vaak.

dan zou ik dus alle spelers die zij hebben aangevallen nooit meer mogen aanvallen.

sorry maar jereinste kolder!
totaal over de scheef getrokken en uitgerukte regel als dit het zo zou zijn.

Ik geloof er geen ene malle moer van.
 

Deleted User - 9131

Guest
Bedankt voor het antwoord.

Dus:

De Nederlandse spelregels zijn dus geen vertaling van de oorspronkelijke spelregels van het spel. Maar een eigen interpretatie op basis van ervaringen.

Dan vraag ik bij deze alle wijzigingen die vanaf 1 december 2007 tot op heden zijn aangebracht in de spelregels, zodat ik weet of de oorspronkelijke spelregels nog het zelfde zijn gebleven toen ik het spel ben begonnen. ik wil ook vragen wanneer (dus data) en hoe deze wijzigingen gemeld zijn aan de spelers.


Je kunt niet van ons verlangen dat we alle aanpassingen gaan posten hier. Lees zoals hierboven al gezegt de aankondigingen maar door.
 

DeletedUser26945

Guest
§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan.

Regel is regel en ik kan ook maar zeggen zoals het er staat;)
 

Deleted User - 9131

Guest
Volgens mij niet want als je logisch na zou denken kan het ook niet anders.

stel voor iemand(genaamd speler 1) speelt 1 jaar tw op w4.
Nu zegt die iemand het tegen zijn broetje/zusje/vader/moeder(genaamd speler 2) van kijk eens leuk spel.

1 van hen denkt heee leuk ff kijken misschien vind ik het ook wel wat.
Ok zegt speler 1 maakt ik wel een account voor je aan zodat je bij mij in de buurt ligt.

zo gezegt zo gedaan.
speler 2 gaat spelen.
mag speler 2 dus niemand aanvallen die speler 1 aangevallen heeft!

Ik denk niet dat dit spel daarop gebaseerd is en ik weet bijna zeker dat dit spel dan totaal onaantrekkelijk zou zijn.

8 spelers zijn bij mij thuis geweest
alleen heb ik wel eens internet mee gedeelt.
Allen hebben bij mij thuis ingelogd waarvan sommige heel vaak.

dan zou ik dus alle spelers die zij hebben aangevallen nooit meer mogen aanvallen.

sorry maar jereinste kolder!
totaal over de scheef getrokken en uitgerukte regel als dit het zo zou zijn.

Ik geloof er geen ene malle moer van.

Iedereen die bij jou is ingelogt kan de zelfde spelers aanvallen als jij, alleen dit mag alleen 24 uur na het opheffen van internet delen.
 

DeletedUser6227

Guest
zolang internet delen aanstaat en tot 24 uur daarna is het niet toegestaan om dezelfde speler of hetzelfde dorp aan te vallen. Dit staat in de regels.

ongelovelijk!!
Je geeft het toe!! :d


we have a winner!!!!
Yeah!!!!!


je vergeet een deel van de zin!!

namelijk:: op hetzelfde moment en 24uur erna
 

DeletedUser17512

Guest
Oorspronkelijk zijn alle regels op dezelfde gebasseerd, in de loop van de tijd wijzigen ze.

Alle wijzigingen zijn te lezen in het forum aankondigingen.
Deze worden ofwel ingame gemeld of op de startpagine en forum (laatste 2 altijd) dus deze zijn zeker duidelijk naar de spelers geracht.

Ik zou graag een antwoord willen van de TW-leiding. (En geen citaat van een ander)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan