vraag over regels internetdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Wist je dat met internet delen nooit de zelfde speler kan worden aangevallen, ook al zit er een maand tussen dat jij of die andere die speler aanvalt ????


in de regels staat daar niks over geschreven alleen gezamelijke aanvallen mag niet

§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan. Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jou bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen".




kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en of dit wel klopt ??
 

Deleted User - 9131

Guest
dit zeg jij een ander zegt weer nooit !!!!!
weer iemand anders zegt een maand !!!

dus duidelijk een verschil van mening en geen duidelijkheid in de regels !!!!!!!

Ja, ik speel al 3.5 jaar, dus heb al ruim ervaring. + Een moderator die hetzelfde zegt. Moeilijk te geloven hea ^^
 

DeletedUser

Guest
gaat er niet om of je nu 3 jaar of 3 dagen speelt maar dat de regel ff heel duidelijk wordt want t vraagt nogal wat onduidelijkheid bij vele spelers
 

DeletedUser

Guest
laatste uitleg:

Zodra internet verbinding delen aanstaat, mogen spelers die een netwerk delen niet dezelfde speler aanvallen. Als verbinding delen opgeheven wordt, is het toegestaan na 24 uur dezelfde speler aan te vallen. Echter mag men niet zonder internet verbinding delen spelen als er meerdere personen op een netwerk spelen.

als ik dit even bekijk, denk ik bij mezelf: wat een idiote regel.
het is dus zo dat als persoon A een gedeelde internetverbinding heeft met persoon B deze nooit dezelfde speler aan mogen vallen? dus als persoon A iemand aanvalt kan speler B dit NOOIT meer doen (tenzij de gedeelde internetverbinding wordt opgeheven), laten we even redelijk zijn en zeggen dat dit gewoon overdreven regel is, en dat het (in mijn ogen) veel beter en duidelijker zou zijn als we deze regel aanpassen.

want als ik toevallig met mijn 3 broertjes in hetzelfde continent lig, is de lol er dan wel heel snel af voor ons, vermits we dan een lijstje moeten bijhouden met wie we allemaal al ooit hebben aangevallen.

denk even na, klinkt dat dan nog logisch?

mvg,

yvesdebeste
 
Reactiescore
2.489
De regels hierover zijn duidelijk... Samen spelen op 1 internetverbinding is niet dezelfde speler aanvallen.

Ik snap dat het verwarring opwekt als je altijd samen op 1 internetverbinding zit. We zullen binnen het team bespreken waarin we dit kunnen wijzigen. een duidelijke 'cut-off' periode van bijvoorbeeld 2 - 3 weken is inderdaad een oplossing en indien nodig zullen we dit in de regels bijplaatsen.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 

DeletedUser

Guest
De regels hierover zijn duidelijk... Samen spelen op 1 internetverbinding is niet dezelfde speler aanvallen.

Ik snap dat het verwarring opwekt als je altijd samen op 1 internetverbinding zit. We zullen binnen het team bespreken waarin we dit kunnen wijzigen. een duidelijke 'cut-off' periode van bijvoorbeeld 2 - 3 weken is inderdaad een oplossing en indien nodig zullen we dit in de regels bijplaatsen.

Met vriendelijke groeten,
Duckje


dank je duckje dit zal veel duidelijkheid geven voor mij en andere spelers :D
 

DeletedUser

Guest
het is wel de eerste in 5 pagina's die wat moeite gaat doen :rolleyes:

Soms is het gewoon verstandig om te wachten tot een admin z'n zegje doet, Ramoth heeft hier al duidelijk gemaakt wat de regel inhoudt.
Het mengen in een verdere discussie is niet echt zinvol, omdat het enkel een herhaling zal zijn wat eerder gezegd is...
 

DeletedUser17512

Guest
Mag ik jullie (Seppe en André) toch bedanken voor jullie reactie :). En André ik zal de aanpassingsvraag morgen toesturen met een voorstel, zoals je voorstelde.
 

DeletedUser

Guest
Citaat:
§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Grondstoffenleveringen, gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning van spelers die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan. Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jou bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen".

Deze regel geldt voor iedereen die aan één computer of LAN speelt. Het maakt niet uit of dit een keer of regelmatig gebeurd. Als LAN geldt bijvoorbeeld hetzelfde huishouden, dezelfde werkgever of school.

Voorbeelden:

* Bij het delen van dezelfde internetverbinding moeten alle jou bekende spelers zich onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen" inschrijven. Dit moet op elke wereld waarop die spelers spelen gebeuren.

* Het is meerdere spelers op dezelfde internetverbinding niet toegestaan een andere speler, die niet dezelfde internetverbinding gebruikt, samen te ondersteunen of grondstoffen te sturen.

* Meerdere spelers op dezelfde internetverbinding mogen niet dezelfde speler aanvallen.

* Meerdere spelers op dezelfde internetverbinding mogen wel dezelfde stam aanvallen.

* Het is verboden tijdens de vakantievervanging van een medespeler in dezelfde huishouden/werk/school grondstoffen of ondersteunende troepen te sturen.


Naar mijn mening is het gewoon verkeerd geïnterpreteerd geweest.

Ik heb een paar uitdrukkingen vet gemarkeerd.

Het gaat hier volgens mij over gezamenlijke aanvallen, dat je daarin dus niet dezelfde speler mag aanvallen, niet tijdens de internetdeling/vv en de eerste 24 uur erna.

En volgens mij slaat het voorbeeld enkel op de gezamenlijke aanval.

Als daar een bepaalde tijd tussen zit, kan er nooit sprake zijn van een gezamenlijke aanval.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het ook maar een stukje belabberd werk aan het worden.

En meer doe ik er maar niet over kwijt. Ik sta gewoon perplex :O
 

DeletedUser

Guest
Nou ja misschien kunnen de mods dan eens een keer met goede argumenten komen en niet gelijk met support doen we niet via forum.

Ik lees regelmatig mee op het forum en merk dat de mods hier echt de overhand hebben en dit toch niet de bedoeling moet zijn.

Laatst had iemand een topic over Duckje gemaakt, maar nog 1 of 2 uur later was topic verdwenen. Duckje had dan toch wel zo eerlijk moeten zijn het topic te laten staan en luisteren naar de negativiteit tegen over hem. Dan kun je er nog iets aan veranderen mocht je wat verkeerd doen.

Dit soort dingen moeten toch besproken kunnen worden?


Respecteer het werk uiteraard wat de mods doen.

Kunnen jullie niet standaard zo een chatfunctie inbouwen voor dagelijks vragen naar de mod toe?

Ik snap best dat dat geen 24 uur kan Maar je kan tog 's morgens 2 uurtjes en 's middag en in de avond ook.
 
Reactiescore
25
Nogmaals, bans worden niet op het forum besproken, dit moet via support. En ja, soms duurt een antwoord wat langer, maar hoe cliché het ook klinkt: mods hebben ook een leven. Er over doorgaan zal uiteindelijk resulteren in een slotje op dit topic. Niemand hier kan je verder helpen, enkel de game mods kunnen dat.

Duckje heeft gezegd dat ernaar de regel gekeken gaat worden, dus dat zal dan ook gebeuren bij de volgende meeting. Wacht dat dus gewoon even af

Heel erg bedankt voor je antwoord Wieteke :).

Ik zie dat er na 1 december 2007 een aantal wijzigingen zijn geweest die ik waarschijnlijk gemist heb, en waarschijnlijk met mij een aantal andere spelers.

De vraag blijft dus: Hoe ben ik op de hoogte gebracht van de genoemde belangrijke wijzigingen van de spelregels? (niet de forum regels) Ik zou daar graag een bewijs van willen hebben als dat mag. Als het namelijk alleen op het forum gedaan is en je kijkt daar nauwelijks of helemaal niet (want het is geen verplichting je aan te melden of te kijken), dan kan dat leiden tot interpretatie verschillen. Ik ben namelijk bang dat dat het geval is bij artikel 2 en 3 van de spelregels.

Spelregels veranderingen worden op verschillende manieren aangekondigd. Ik weet niet zeker of het ook bij alle regelwijzigingen gebeurt is, want velen waren of voor mijn tijd of is zo lang geleden dat ik het gewoon niet weet. Iig, ik geloof dat belangrijke regelwijzigingen in-game worden aangekondigd door zo'n tekstscherm als je inlogt. Je moet dan op verder drukken voordat je kan spelen. Ook worden regelwijzigingen altijd aangekondigd onderaan de startpagina. En tot slot op het forum bij aankondigingen worden ze neergezet, waar ze altijd zijn na te lezen

Kunnen jullie niet standaard zo een chatfunctie inbouwen voor dagelijks vragen naar de mod toe?

Ik snap best dat dat geen 24 uur kan Maar je kan tog 's morgens 2 uurtjes en 's middag en in de avond ook.

Er is al een TWchat waar je een mod kan aanspreken voor gewoon kleine vragen. Bans en support worden echter niet in de chat besproken, maar sommige vragen kunnen ook in de chat beantwoord worden. Er is vaak wel een mod online (hoewel niet altijd)
 

DeletedUser

Guest
Nou ja misschien kunnen de mods dan eens een keer met goede argumenten komen en niet gelijk met support doen we niet via forum.

Ik lees regelmatig mee op het forum en merk dat de mods hier echt de overhand hebben en dit toch niet de bedoeling moet zijn.

Laatst had iemand een topic over Duckje gemaakt, maar nog 1 of 2 uur later was topic verdwenen. Duckje had dan toch wel zo eerlijk moeten zijn het topic te laten staan en luisteren naar de negativiteit tegen over hem. Dan kun je er nog iets aan veranderen mocht je wat verkeerd doen.

Dit soort dingen moeten toch besproken kunnen worden?



Respecteer het werk uiteraard wat de mods doen.

Kunnen jullie niet standaard zo een chatfunctie inbouwen voor dagelijks vragen naar de mod toe?

Ik snap best dat dat geen 24 uur kan Maar je kan tog 's morgens 2 uurtjes en 's middag en in de avond ook.

dit moet juist via de support besproken worden, omdat er een tijdje geleden alleen mar mensen nieuwe topics aan het openen waren over, oftewel hoe goed de mods het deden oftewel hoe slecht, behoorlijk irritant kan ik je vertellen.

en iets recentelijker gebeurde dat weer, ook behoorlijk irrritant, maar dat komt door mannetjes ie zelf alleen maar lopen te klagen, zelf niets doen en vertikken om de regels te lezen
 

DeletedUser

Guest
Er is al een TWchat waar je een mod kan aanspreken voor gewoon kleine vragen. Bans en support worden echter niet in de chat besproken, maar sommige vragen kunnen ook in de chat beantwoord worden. Er is vaak wel een mod online (hoewel niet altijd)

Ik ben regelmatig online (vooral 'savonds), zelfs als er +tw|Mosh|off staat is er een redelijke kans aanwezig dat ik wel online ben.
Je kunt mij alleen als +tw|Mosh|on zien als ik ook daadwerkelijk op de chat actief ben en niet met andere zaken bezig ben.

Even mosh typen laat de nodige bellen bij mij rinkelen en zal ik reageren als ik online ben, verder kun je collega masterslayer00 ook regelmatig op de chat treffen.
verder kun je alle aanwezigen op de chat met tw| voor de naam aanspreken, met uitzondering van Cupido.

@tw|cupido zal nooit reageren want dat is een bot :D
 

DeletedUser26945

Guest
we love cupido:D

En dat topic voer duckje: is normaal dat zoiets verwijderd wordt. KLachten over mods kun je via support afhandelen en als je vindt dat duckje zijn werk niet doet moet je maar bij innogames gaan aankloppen;)

Al heb ik ook een gevoel dat er velen een oordeel vellen over duckje zonder dat ze ook maar iets afweten van de situaties waarin iets voorgevallen is en gewoon meelopen...
 
Reactiescore
2.489
Ik geloof dat hier een slotje op kant.

In de loop van deze week zal de regel concreter en duidelijker gemaakt worden.

Regeltechnisch gezien mag je momenteel NIEMAND aanvallen die de andere speler op jou internetverbinding al aangevallen heeft.

We zullen hier een bepaalde periode op zetten maar dat is voor de loop van deze week.

Met vriendelijk groeten,
Duckje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan