Vooruitblik 2018: prettige jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar!

Reactiescore
575
Beste spelers,

Morgen (zondag) is de laatste dag van het jaar en traditioneel maken we graag van de gelegenheid gebruik om even terug te blikken op het afgelopen jaar en alvast vooruit te blikken op het komende jaar. Met speedronde 3313 is de allerlaatste speedronde van het jaar 2017 aangekondigd. Wisten jullie dat we dit jaar zijn begonnen met speedronde 2805? De eerste ronde in het nieuwe jaar zal plaatsvinden op dinsdag 2 januari 2018.

We kijken terug op een geslaagd jaar. We hebben het individuele speedkampioenschap georganiseerd en het team-speedkampioenschap is nog in volle gang. Daarnaast hebben we een speciale Valentijnsronde en diverse speciale rondes met verschillende patronen gehad, en getracht om zoveel mogelijk diversiteit aan te brengen in de instellingen van de rondes.

Ook komend jaar staan we weer voor jullie klaar. We zullen, naast de gebruikelijke speedrondes, diverse evenementen en toernooien organiseren, zoals onder andere het individuele speedkampioenschap (april 2018) alsmede het team-speedkampioenschap (november 2018). We hebben naar aanleiding van de behoefte van verschillende spelers de woensdagmiddagronde geherintroduceerd, nadat we twee jaar geleden wegens gebrek aan animo hadden besloten om geen ronde op de woensdagmiddag meer te organiseren. Indien het aantal spelers op deze ronde stabiel blijft, zullen we deze ronde zeker in het komende jaar toevoegen aan het wekelijkse programma.

We willen jullie ook graag een sneak peak geven over enkele ideeën voor het komende jaar:
  1. We merken dat jullie graag tijdig geïnformeerd worden over de instellingen en de tijden van de rondes. We zijn daarom voornemens om (met ingang van februari) de rondes structureel ten minste één week van tevoren aan te kondigen, zodat voortijdig bekend is hoe het programma voor de komende week eruit komt te zien. Daarnaast willen we steeds aan het begin van de maand een concept programma delen, zodat jullie een globale indruk krijgen van de rondes in de aankomende maand (merk op dat een concept programma altijd nog kan wijzigen).
  2. Daarnaast willen we het stamverband op de speedwereld meer benadrukken. Daarom zijn we voornemens om (met ingang van februari) een maandelijks terugkerend evenement te organiseren waarbij we elke maand een aantal rondes (ca. 5-8 rondes) aanwijzen die onderdeel uitmaken van het evenement. Op basis van de positie op de ranglijst worden dan punten toegekend en aan het einde van de maand zal de stam met de meeste behaalde punten worden beloond met een leuke prijs.
We zijn benieuwd naar jullie mening over de bovenstaande ideeën. Als je zelf nog ideeën hebt voor de speedwereld waar we zeker iets mee moeten doen, horen we dat graag!

Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om jullie allen namens het gehele Tribal Wars (speed)team, te bedanken voor jullie betrokkenheid bij de speedwereld. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat we altijd open staan voor jullie feedback. Kom daarom zeker eens bij ons langs als je ergens mee zit of een heel goed idee hebt. Geen reactie wil niet zeggen dat we niets met je feedback doen!

Tenslotte wil ik mede namens het team iedereen een fijne jaarwisseling en een gezond 2018 wensen! Voel je vrij om hieronder te reageren op bovenstaand onderwerp en/of om andere zaken aan te brengen ter verbetering voor het nieuwe jaar. Of juist om zaken te benoemen die beslist niet veranderd moeten worden. Ook kun je hier je nieuwjaarswensen kwijt.

Tot volgend jaar!

Met vriendelijke groeten,
Jullie tribalwars.nl (speed)team
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Die ideeën zien er fijn uit. Belangrijk is wel om te zorgen dat er ook nieuw bloed wordt aangetrokken naar de speedwereld.

We zitten op de speedwereld met een hoop spelers die het gedacht hebben dat hun aantal 1e plekken bepalen hoe goed de speler is in plaats van de prestaties om die 1e plek te halen. Een in mijn ogen zeer ongelukkige ingesteldheid maar goed dat is geen reden om ze af te schieten natuurlijk. Het betekend wel dat als je de focus legt op stamverband er een paar van deze spelers een team zullen vormen om zo alles te winnen. Op zich weer geen probleem en dat is zeer leuk en doet me denken aan de lang vergeten tijden aar speedstammen tegen elkaar vochten. Het probleem zit hem in het feit dat er op zijn minst 1 opponent moet zijn. Er moet variatie zijn in wie wint anders gaat er snel afgehaakt worden omdat speeds van bij de start af aan al gewonnen worden.

Mijn voorstel is dus om wat meer reclame te maken voor de speedwereld. Benadrukken dat je premium kan winnen en dat er geen voor de rest geen onnozele premiumknoppen zijn zou al veel moeten doen. Eventueel een soort mentorsysteem/ronde organiseren zodat nieuwe spelers kunnen leren van andere spelers zodat het niveau en de kwaliteit weer omhoog gaat. Zo zou er bijvoorbeeld indien er genoeg animo voor is een ronde kunnen georganiseerd worden waar mensen zich kunnen opgeven zowel voor mentor als leerling en dan worden deze per 2 gekoppeld. Waarna er dan een soort ronde wordt gehouden met een lang genoege beginnersbescherming en dergelijke om je leerling wat zaken te leren. Voor zo een soort zaken zo ik me wel nog durven engageren.

En voor de rest een fijn eindejaar ;) Prima speedmod!
 

DeletedUser17472

Guest
Regelmatig maak ik dingen bekend via de facebook pagina. Als je nog ideeën hebt daaromtrent, hoor ik het graag.



*speedmods
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik zit niet meer op de normale werelden dus ik heb geen idee hoe het er daar tegenwoordig aan toe gaat, maar ik heb de afgelopen dagen tijdens speedrondes IGM's gekregen over forumtopics, pimpampet dingen etc. Als er dan toch zoveel IGM's uitgaan naar de community toe dan zou er via die weg meer reclame kunnen gemaakt worden. Dat gaat een groter publiek bereiken dan de facebook pagina denkik. De rondes werden volgens mij al in zo'n wekenlijkse brief gezet maar vooral special rounds, tornooien en andere speedinitiatieven zouden wel een extra vermelding kunnen krijgen lijkt me. Zeker indien er zo een soort mentor systeem wordt opgericht lok je zo spelers die wel willen spelen maar zich niet goed genoeg voelen om effectief te komen spelen.

Voor de rest zal het ook gewoon een deel afhankelijk zijn van de spelers die de huidige rondes domineren om zich open te stellen om mindere spelers op te leiden/niet weg te jagen. Met andere woorden bereid zijn jullie makkelijke wins in te ruilen voor spannendere en leuke gevechten. Mis ik een beetje in de nieuwe generatie speeders maar dat kan veranderen zeker? :p


En excuses voor die enkelvoudsvorm ;)
 

DeletedUser17472

Guest
Thnx voor je reactie Tim. We zullen dit zeker meenemen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
We hebben zonet in onze speedchat wat zitten overleggen en we zouden graag een suggestie doen om het speeden nog wat aangenamer te maken. We waren aan het vertellen over hoe aangenaam de interserver matchen waren waar men 10 vs 10 speelde. Nu vroegen we ons af of het mogelijk is om dit gewoon om de .nl server te regelen.

Concreet zou het dan als volgt in zijn werk gaan, één keer per 2 weken of per maand, te zien van het animo wordt er een ronde georganiseerd bestaande uit 2 stammen. De instellingen van die ronde zijn gewoon dezelfde als de doorsnee ronde maar om deel te nemen moet je ingeschreven zijn. Het inschrijven zou dan via het forum in een topic gebeuren. Het aantal ingeschreven spelers wordt daarna gewoon random verdeeld (tenzij dit niet zo opgaan er er manueel moet geschoven worden). Dit zou een leuke variatie zijn op de gewone rondes waar in team spelen de fun-factor uit het spel haalt. Om geen overrompeling te hebben zou ik het maxima op 20 (of nog een klein beetje meer zetten) zodat er 10 VS 10 kan gespeeld worden. Spelers die zich inschrijven zorgen dat ze in contact staan met de andere ingeschrevenen zodat iedereen aan het wachtwoord komt. Dit kan door geëngageerde speeders wel geregeld worden.

Zien jullie het zitten om zoiets te organiseren? We kunnen het in ieder geval eens testen om te zien wat het geeft?
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Dit lijkt mij bijzonder leuk. Zo heb je gegarandeerd eerlijke fights (mits je zorgt voor gelijke teams qua kwaliteit). Ook heb je bij een 10v10 meer dan genoeg fights, het duurt wel even voordat zoiets beslist is.
En het is gewoon een leuke variatie op de standaard speeds. Dus gauw zo’n ronde plannen.
 

DeletedUser74005

Guest
Al denk ik dat je niet zo snel 20 speeders gaat vinden die tegelijkertijd kunnen spelen:p wel een tof idee!
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Wat je zou kunnen doen is een inschrijving doen vlak voor de ronde (uurtje oid.). Dan weet je in ieder geval zeker dat de ingeschrevenen ook meedoen. Als er nog spelers mochten ontbreken, laat je er nog wat spelers bij door ze gewoon te laten inloggen bij de start van de ronde.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Al denk ik dat je niet zo snel 20 speeders gaat vinden die tegelijkertijd kunnen spelen:p wel een tof idee!

Vanaf 4 vs 4 kan je mooie rondes hebben, vandaar dat ik voorstel dat er vrije inschrijving is en pas daarna wordt opgedeeld. Een vooraf gestelde 10 vs 10 gaat inderdaad niet altijd lukken. Er zit in ieder geval potentieel in dit idee, het concreet uitwerken zal misschien wel met wat aanpassingen gaan maar dat hoort erbij ;)
 
Reactiescore
133
Het is inderdaad een leuke initiatief, wat zeker niet dood moet bloeden. Alleen het concretiseren van dit idee kan voor problemen zorgen. Er zijn wat opties die allebei hetzelfde doel ten goeden laat komen. Mijn suggesties:

Optie 1: Een ronde aankondigen, met een pre registratie en vooraf twee stammen. (simpelweg stam A en stam B) Voorafgestelde leiders zijn er niet nodig.

Optie 2: Ronde aankondigen, met vooraf ingestelde stammen en een limiet op spelers. Als het random in te delen valt.
 
Reactiescore
1.019
misschien ook een ronde met tot het einde beginnersbescherming, zodat je rustig met je mentor kan overleggen etc
 

DeletedUser74404

Guest
Zal er animo zijn denk je dan? die het serieus nemen en willen leren c-snipen en backtimen? op dit AF zie ik alleen bekende namen behalve diaree :p ik zie nog geen reacties van mensen die dit wel kunnen gebruiken..

Ik zie anders genoeg reacties van jou!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
André kan toch c-snipen? Alleen de milliseconden lukken nog niet :D


Nee maar ik neem aan dat we, indien we dat vragen een soort boodschap via de IGM kunnen verspreiden dat er op de speedserver een project leert om beginnende spelers te leren speeden. Zo bereik je direct een hoop spelers die de stap naar speeden anders niet durven zetten door het niveau verschil.
 
Reactiescore
1.019
ik heb het wel nodig hoor andre, vandaag 0 troepen gemaakt op speed, wat een noob :eek:
 
Bovenaan