Voorsteltopic - Wereld 85

Reactiescore
5.603
Met alle respect maar alle instellingen met premium functies gedeactiveerd is gewoon zonde van je eigen tijd. Duckje en vooral Inno gaan dit nooit meer doen, op heel misschien een wereld na zoals w50, denk aan w100.
 
Reactiescore
1
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1,5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1
- Aanvalstiming: 50ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Ja
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: Nee
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Bolwerken: Nee
- Minimum troepen per aanval: 3%
- Farmen: Ja
- Rooftochten: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Ingeschakeld
- Vakantievervangingen: Aan

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 7 Dagen
- Ratiobescherming: Nee
- Nachtmodus: Zelf bepalen voor een duur van 8 uur

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 50/25
- Richting Kiezen: Niet Actief
- Vrienden uitnodigen: Actief tijdens registratie, daarna niet meer

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 50 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 6
- Bijzonderheid 1: Maximum 2 bondgenoten per stam
- Bijzonderheid 2: Enkel ondersteuning mogelijk naar stamleden en bondgenoten (mininum 5 dagen actief in stam of 5 dagen duur van bondgenootschap)
- Bijzonderheid 3: Geen
- Bijzonderheid 4: Geen
- Bijzonderheid 5: Geen

Overwinningsvoorwaarden: Dominantie
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, 60% voor 3 weken

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Uitgeschakeld
- Direct afbouwen: Uitgeschakeld
- Bouwkostreductie: Uitgeschakeld
- +20% productie: Uitgeschakeld
- Ruilen met de handelaar: Uitgeschakeld
- Premium Beurs: Uitgeschakeld
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
4
Ziet er goed uit Geoffry,

Wat ook interessant zou zijn

is de verhouding Off tegen Deff aanpassen, zou 3 op 1 moeten zijn

geeft de deff spelers wat meer ademruimte, vooral in de beginfase van het spel
 
Reactiescore
1.139
- Bijzonderheid 1: Maximum 2 bondgenoten per stam
- Bijzonderheid 2: Enkel ondersteuning mogelijk naar stamleden en bondgenoten (mininum 5 dagen actief in stam of 5 dagen duur van bondgenootschap)
Dit is beide niet mogelijk regeltechnisch.
Bg's zijn in tw ook niks meer dan een kleurtje op de kaart.
Alles wat een bg verder doet zijn gewoon mondelingen afspraken tussen spelers die dus niet regeltechnisch zijn te beperken.
 
Reactiescore
46
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1,75 (175%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,875 (100%)
- Aanvalstiming: 100ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Niet actief
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Actief
- Bolwerken: Actief
- Minimum troepen per aanval: 8% of 9%.
- Farmen: Niet actief
- Rooftochten: Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Actief
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 60 dagen
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00 tijdens de nachtbonus worden aanvallen omgezet in bezoekjes

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 50 / 30; voor elke 100 spelers zullen er 50 normale en 30 bonusdorpen geplaatst worden.
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Niet Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 20 velden.

Stam
- Ledenlimiet Stam: 10 leden.
- Bijzonderheid 1: Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes.
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 5 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk.
- Bijzonderheid 3: De controle of je ondersteuning stuurt naar een stamlid vindt plaats op moment van aankomst.
- Bijzonderheid 4: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 5: Grondstoffen sturen is niet mogelijk. Je kan enkel ruilen met een ratio van 1.

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, welke stam 55% haalt en voor 14 dagen kan behouden wint de wereld

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Inactief
 
Reactiescore
18
Met alle respect maar alle instellingen met premium functies gedeactiveerd is gewoon zonde van je eigen tijd. Duckje en vooral Inno gaan dit nooit meer doen, op heel misschien een wereld na zoals w50, denk aan w100.

Waarom niet ? Ze hebben genoeg inkomsten op andere werelden. Het lukte in de begin fase ook zonder pp dus waarom nu niet ?
De meeste pp abusers hebben genoeg opgespaard uit vorige werelden of farmen gwn meer pp via de beurs.

- Bouwtijdreducties: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief

Als je deze 3 afzet kan er nog altijd inkomsten binnenstromen aangezien spelers zonder pp moeten nog PA en FA kopen en velen gooien er extra pp op tijdens events dus zie geen reden waarom dit niet zou kunnen.
 
Reactiescore
5.603
Waarom niet ? Ze hebben genoeg inkomsten op andere werelden. Het lukte in de begin fase ook zonder pp dus waarom nu niet ?
De meeste pp abusers hebben genoeg opgespaard uit vorige werelden of farmen gwn meer pp via de beurs.

- Bouwtijdreducties: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief

Als je deze 3 afzet kan er nog altijd inkomsten binnenstromen aangezien spelers zonder pp moeten nog PA en FA kopen en velen gooien er extra pp op tijdens events dus zie geen reden waarom dit niet zou kunnen.
Goh ja, deze zouden normaal wel uit kunnen staan aangezien het niet de grootste impact heeft. Echter denk ik dat we gewoon alle discussies sinds w50 bij elkaar moeten zien en kunnen concluderen dat dit simpelweg niet gaat veranderen. Ooit is aangegeven dat dit misschien zou gebeuren bij een speciale wereld zoals 50 was, hiermee insinueren we wereld 100.

Alle PP functies buiten PA, FA en AM zijn al tientallen werelden ter discussie gesteld bij het voorstellen van instellingen en nooit doorgekomen.

Ben het overigens met je eens dat het balen en zonde is hoor. Een wereld zonder al die functies zal TW goed doen, ongetwijfeld.
 
Reactiescore
1
Dit is beide niet mogelijk regeltechnisch.
Bg's zijn in tw ook niks meer dan een kleurtje op de kaart.
Alles wat een bg verder doet zijn gewoon mondelingen afspraken tussen spelers die dus niet regeltechnisch zijn te beperken.

zou toch leuk zijn om net te voorkomen dat een BG meer is dan louter wat mondelinge afspraken?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
zou toch leuk zijn om net te voorkomen dat een BG meer is dan louter wat mondelinge afspraken?

Leuk ja, maar het gaat echt heavy geabuse'd worden: je kunt het stammenlimiet dan net zo goed schrappen. Er moeten dan weer regels komen voor maximum BG's: maar wat is een maximum? Ga je dan naar punten kijken, of aantal stammen? En moet dat dynamisch veranderen als de wereld verder gaat?

De complexiteit is gigantisch, en ik zie daarin veel mogelijkheden tot misbruik, helaas.
 
Reactiescore
0
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1.5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren:1
- Aanvalstiming: 50ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: ja + wapens
- Boogschutters/bereden Boogschutters: ja
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: ja
- Uitkijktoren: nee
- Bolwerken: nee
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Farmen: ja
- Rooftochten: nee
- Burgerwacht: ja
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: actief
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 7 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 60 dagen
- Nachtmodus: 24:00 tot 08:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 150/50
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 35 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 10 leden
- Bijzonderheid 1:
- Bijzonderheid 2:
- Bijzonderheid 3:
- Bijzonderheid 4:
- Bijzonderheid 5:

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie , 100% wereld helemaal uitspelen.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: inactief
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
@Conceived by Communism @lord-toms over dat fakelimiet van 6-8% zou ik dat enkel doen wanneer toren gedeactiveerd is. Anders gaat het op torenwerelden moeilijk zijn om aan te vallen, aangezien je slecht kan faken met zo'n hoog limiet en rode bijltjes dan algauw op magere sterkte vechten.
 
Reactiescore
5.603
@Conceived by Communism @lord-toms over dat fakelimiet van 6-8% zou ik dat enkel doen wanneer toren gedeactiveerd is. Anders gaat het op torenwerelden moeilijk zijn om aan te vallen, aangezien je slecht kan faken met zo'n hoog limiet en rode bijltjes dan algauw op magere sterkte vechten.
Ja zal wel impact hebben, maar als dat in grote mate edelspam voorkomt vind ik dat wel worth. Ook wel leuk dat je dan anders moet gaan faken en wéér andere builds moet gaan gebruiken dat laatste toren werelden.

Zo sta ik erin, maar snap wat je bedoelt.
 
Reactiescore
1.139
@Conceived by Communism @lord-toms over dat fakelimiet van 6-8% zou ik dat enkel doen wanneer toren gedeactiveerd is. Anders gaat het op torenwerelden moeilijk zijn om aan te vallen, aangezien je slecht kan faken met zo'n hoog limiet en rode bijltjes dan algauw op magere sterkte vechten.
Normaal is fake limiet idd overbodig op toren werelden.
Echter is het gene waar nu naar gestreefd wordt edel spamm dorpen tegen gaan.
Echter is 8% dan nog steeds weinig en zou 20% ofzo beter zijn.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Ja zal wel impact hebben, maar als dat in grote mate edelspam voorkomt vind ik dat wel worth. Ook wel leuk dat je dan anders moet gaan faken en wéér andere builds moet gaan gebruiken dat laatste toren werelden.

Zo sta ik erin, maar snap wat je bedoelt.

Ik denk met de laatste snipescripts etc. dat edelspam op torenwerelden niet eens zo'n issue is (het is in ieder geval goed te deffen lijkt mij) en je meer tactieken nodig hebt zoals de splits/paren.
 
Reactiescore
742
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 2.0
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1.0
- Aanvalstiming: 25ms (als dat mogelijk is)

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Niet actief (of de edel boeken moeten eruit)
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Niet actief
- Bolwerken: Niet actief
- Minimum troepen per aanval: 4%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Actief
- Burgerwacht: Niet actief
- Moraal: Niet actief
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: actief
- Vakantievervangingen: Max 2

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 60 dagen
- Nachtmodus: 00:00-08:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio:
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Niet actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Edelmannen looplimiet: 20 uur (geen idee hoeveel velden dat zijn)

Stam
- Ledenlimiet Stam: 3 of 4
- Bijzonderheid 1: Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes.
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 5 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan ontvangen.
- Bijzonderheid 3: Grondstoffen sturen is mogelijk binnen de stam mits beide spelers 10 dagen lid zijn van de stam
- Bijzonderheid 4: De controle of je ondersteuning stuurt naar een stamlid vindt plaats op moment van aankomst.
- Bijzonderheid 5: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie , 50% voor 20 dagen

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd (Helaas)
- Direct afbouwen: Geactiveerd (Helaas)
- Bouwkostreductie: Geactiveerd (Helaas)
- +20% productie: Geactiveerd (Helaas)
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd (Helaas)
- Premium Beurs: Geactiveerd (Helaas)
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Overigens kan het heel goed dat mensen zoiets gaan counteren door edelspamdorpen af te breken (mines naar 0 etc) zodat fakelimiet sterk verlaagd wordt.
 
Reactiescore
2.444
Ik denk met de laatste snipescripts etc. dat edelspam op torenwerelden niet eens zo'n issue is (het is in ieder geval goed te deffen lijkt mij) en je meer tactieken nodig hebt zoals de splits/paren.

Zolang er niet in grote mate met spamdorpen gewerkt word ben ik het hier helemaal mee eens. Denk eerlijk gezegd ook dat normale spam massa's op torenwerelden niet vreselijk sterk meer hoeven zijn door de nieuwe scripts.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Overigens kan het heel goed dat mensen zoiets gaan counteren door edelspamdorpen af te breken (mines naar 0 etc) zodat fakelimiet sterk verlaagd wordt.

Dat kunnen mensen in feite met 2% ook doen: dus breng ze aub niet op ideeën. :biggrin:
 
Reactiescore
5.603
Ik denk met de laatste snipescripts etc. dat edelspam op torenwerelden niet eens zo'n issue is (het is in ieder geval goed te deffen lijkt mij) en je meer tactieken nodig hebt zoals de splits/paren.
Paren en splits werden ook gehanteerd op mijn laatste torenwereld, alsmede ook edelspam. Patroon vervalt echter snel in edelspam en ik zou niet weten waarom dat bij niet toren werelden moeilijker is?
Ja, je kunt niet zien welke fake is en welke niet. Alleen gaat dat bij toren werelden ook niet, bruine bijlen massa's etc.

Overigens kan het heel goed dat mensen zoiets gaan counteren door edelspamdorpen af te breken (mines naar 0 etc) zodat fakelimiet sterk verlaagd wordt.
Zou kunnen, maar kies liever voor dit risico dan een iets lager fake limiet.

Zolang er niet in grote mate met spamdorpen gewerkt word ben ik het hier helemaal mee eens. Denk eerlijk gezegd ook dat normale spam massa's op torenwerelden niet vreselijk sterk meer hoeven zijn door de nieuwe scripts.

Dat het minder sterk is dan eerder klopt, maar alsnog sterk en de makkelijke weg. Zou graag willen dat de instellingen die (deels) voorkomen en er echt andere tactieken gebruikt moeten gaan worden.

Feit blijft dat een toren met hoog fake limiet nog nooit eerder is voorgekomen en zal zorgen voor weer andere manieren en tactieken van aanvallen, wat mij aanspreekt.
 
Bovenaan