Voorsteltopic - Wereld 85

Reactiescore
5.686
Heel erg bedankt tom, maar je weet dat joa deze bedacht heeft op W76 tegen tyrant? (helaas niet uitgevoerd of wel idk zelfs)




Toch bedankt tommie voor deze mooie les
Maar heb dit allemaal al eens eerder hier in dit topic gezegd. Leuk dat Joa dat bedacht heeft, maar schijnbaar nooit gebruikt of tegen zich gehad. Ik denk dat jullie toren onderschatten, maargoed. Tuurlijk is zonder toren nog moeilijker omdat je echt 0 indicatie hebt, echter kan de indicatie van kleur er enkel voor zorgen dat je verkeerde beslissingen maakt omdat je verkeerde aannames maakt aan de hand van het kleurtje, als je begrijpt wat ik bedoel.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Ik sluit me volledig aan bij Tom. Zijn laatste massa was een meesterwerk, ook al is er amper tot niet gedefft. De mensen die wel nog speelden hebben precies gedaan wat ze moesten doen (als het aan ons lag, zeg maar) en daar hebben de torenkleurtjes juist bij geholpen. Joa heeft zeker de basis gelegd, maar ik denk dat de meta echt verfijnd is in de werelden erna.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
In mijn ervaring komt edelspam niet zo prominent voor op torenwerelden. W69 en W76, de meest recente die ik zelf gespeeld heb, hebben edelparen / splits de grootste rol gespeeld. Heb jij dit anders ervaren op een torenwereld (neem aan dat je een torenwereld speelt dan)? Want ik kan mij namelijk niet bepaald voorstellen dat volledige edelspam de beste tactiek is, en al helemaal niet met de snipefinder.

Sinds W78 is alles bruine bijlen massa (sorry)
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik sluit me volledig aan bij Tom. Zijn laatste massa was een meesterwerk, ook al is er amper tot niet gedefft. De mensen die wel nog speelden hebben precies gedaan wat ze moesten doen (als het aan ons lag, zeg maar) en daar hebben de torenkleurtjes juist bij geholpen. Joa heeft zeker de basis gelegd, maar ik denk dat de meta echt verfijnd is in de werelden erna.

De eerste bruine bijlen massa is letterlijk tegen Salt zelf gegooid, maar goed. Alleen belachelijk slecht uitgevoerd. Daarna op W78 is het pas goed gedaan.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
De eerste bruine bijlen massa is letterlijk tegen Salt zelf gegooid, maar goed. Alleen belachelijk slecht uitgevoerd. Daarna op W78 is het pas goed gedaan.

Haha belachelijk slecht is dan een understatement want we hebben het hier niet eens gemerkt.
Maar we hadden inderdaad beiden hiervoor een concept uitgewerkt en veel spelers wisten van het idee af. Opzich leuke dynamiek denk ik en maakt het wat uitdagender.
 
Reactiescore
677
Iets wat de edelspam ook vrij overpowered maakte op 81 was de no haul instelling in combinatie met de hoge snelheid, hierdoor was het geen enkel probleem om gigantische edellimieten bij elkaar te meppen. Dit lijkt hier op 85 weer van toepassing te zijn met een snelheid van 1.75.

Het maakt verder niet heel veel uit dat de groene edels met minimale troepen gestuurd zijn. Als er tussen de 500 en 1000 edels strak getimed op een groot deel van je cluster komen dan gaat een groot deel van de huidige spelers nat. Zeker in combinatie met goed uitgevoerde bruine/ rode fakes waardoor je stamgenoten zich vaak niet leeg durven te zetten. Hiernaast heb je als aanvaller ook nog het voordeel dat je meerdere bevelen kan versturen in één klik en daardoor edels strak kan spammen of heel strak kan antisnipen. Edelspam was de meta op 81 en dat zie ik op 85 ook wel weer gebeuren icm met andere tactieken uiteraard. Hoog fakelimiet kan daar wel mee helpen door het te beperken.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Wat is precies de reden van een poll als er toch niets met de resultaten wordt gedaan? 82% van de stemmen zijn tegen :redface:

XnwQniu.png
 
Reactiescore
2.490
Wat is precies de reden van een poll als er toch niets met de resultaten wordt gedaan? 82% van de stemmen zijn tegen :redface:

XnwQniu.png

Er is heel wat feedback geweest om de optie in het spel toe te voegen en die optie komt er niet aan, aangezien dat eigenlijk het gros van de feedback was maar er eigenlijk niet echt gezegd is waarom het verder niet gedaan zou moeten worden (buiten her en der dat het niet uitmaakt) is er besloten niets aan de instellingen te wijzigen

Verder zijn polls altijd richtinggevend peilend naar jullie feedback en mening. Ze impliceren geen enkele verplichting voor InnoGames om deze feedback te volgen.

Duckje
 
Reactiescore
1.140
Opzich ben ik het hier wel eens met duckje zie niet echt een reden waarom het niet ingevoerd zou moeten worden.
Dat het niks toevoegt zonder een tool om snel te kunnen versturen is een 2e maar ik ben vrij zeker dat die wel te fixen is voor de late game begonnen is.
Als het niet van tw zelf komt dan wel van de spelers.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Overall mixed feelings. 6% fakelimiet blijf ik bizar vinden, ook nu aanvalsgap 100MS is op een torenwereld. Zal offensief best uitdagend worden als er een beetje niveau aanwezig is.
 
Reactiescore
5.686
Overall mixed feelings. 6% fakelimiet blijf ik bizar vinden, ook nu aanvalsgap 100MS is op een torenwereld. Zal offensief best uitdagend worden als er een beetje niveau aanwezig is.
Beter, want offensief is al veel te OP tegenwoordig.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Beter, want offensief is al veel te OP tegenwoordig.

Op wereld 80 zeker; geen toren, 50MS en laag fakelimiet. Hier zijn die 3 settings omgedraaid en ik denk dat dit teveel van het goede is persoonlijk.
 
Reactiescore
5.686
Ik zie enkel dan de 100MS als echt storende factor hierin en dan het niet kunnen OS timen. Toren telt wel iets mee, maargoed, daar lijkt iedereen mee te kunnen leven.
 
Reactiescore
5.686
Enkel mooi
 
Reactiescore
2.444
Sws is dat soort fakes sturen niet perse goed voor de wereld.
En daarnaast is het een toren wereld dus voegt het ook niet veel toe.

Fakes zijn ook bij een torenwereld gewoon een erg belangrijke deel van een massa? Zeker als er geen verre toren's bij buren of dergelijke gepakt worden.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Juist op een torenwereld ga je het voelen.
Longrange fakes zijn altijd belangrijk, anders is alles al helemaal goed te voorspellen en krijg je nog meer blocks.

Met oranje bijlen zal het misschien meevallen, als dat de meta wordt. Maar om het gelijk die richting op te schuiven?
 
Bovenaan