Voorsteltopic - Wereld 85

Reactiescore
1.365
Ik vind 6% bevolking per fake wel aan de hoge kant, zeker als dit een torenwereld wordt. Ben ook geen fan van kerken :(
6 leden per stam lijkt me wel tof.
je zou toch kappen noopke
 

DeletedUser69389

Guest
Van de week is er in de 80 wereldkanaal geopperd om een oud concept uit de mottenballenbak te trekken met de hoop om daarmee voor een leuke en evenwichtige wereld te zorgen. Dit door hoe soms terecht en soms door onkunde recente werelden in een sof zijn geëindigd zoals een wereld 79, 80, 81 of een 82 of 83 op lijken uit te draaien. Voor het oude concept is hieronder een linkje geplaatst.

https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/w73-challenge-guaranteed-or-not.203863/

Met als aanvulling hierop om te kijken naar of er eventueel kandidaten/mensen zijn die zich zouden willen opofferen om eventueel sturing te geven aan één der kampen die opgetuigd zouden moeten worden. Zodat we tot twee of hopelijk meer kwalitatief gelijkwaardige stammen kunnen komen.

Indien je graag jezelf zou willen kandideren voor zo'n leidinggevende functie dan zie ik graag een pb tegemoet.

Evenals wanneer mensen zich eventueel willen kandideren voor een eventuele plek in de jury.


Vanzelfsprekend zullen er mensen komen die kritiek hebben op het feit dat er zo'n initiatief wordt opgetuigd alsook mensen die eventueel, al dan niet terecht of onterecht, bezwaren hebben bij het feit dat juist ik als persoon met deze voorbode op een daadwerkelijk topic kom. De reden dat ik dit nu drop is omdat het concept in het verleden bewezen effectief is geweest en het zonde zou zijn als we een dergelijke kans toch zouden laten liggen ondanks het enthousiasme wat er van de week was. In combinatie met de premades die al lijken opgericht te worden momenteel. Vanzelfsprekend nodig ik ook eenieder uit die wilt helpen met het organiseren ook uit om zich te melden. Ook ben ik bereid mijzelf terug te trekken uit de organisatie wanneer dat gewenst zou zijn. Bovenal gaat het belang van een leuke wereld voorop ten opzichte van persoonlijke belangen.

We hebben nu nog wel eventjes te gaan tot de start van de wereld en ik hoop dat we in elk geval tot iets zoals op wereld 73 kunnen komen. Indien we dat nog verder zouden kunnen uitbouwen zoals hierboven beschreven is dat mooi meegenomen. Maar het hoeft niet natuurlijk.

Martijn#9410 is mijn discord
 
Reactiescore
5.686
Zou een interessant idee kunnen zijn om 2 gelijkwaardige stammen van te maken. Ik heb er vaker over gespeculeerd, alleen ben ik bang dat er teveel ''ik speel niet met die en ik niet met die'' zal plaats vinden.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Het is eens wat anders, en ik denk de enige manier waarop het daadwerkelijk mogelijk is om de huidige meta een kleine shift te geven. Het zal het niet volledig uitbannen, true, maar het zal wel minder worden en daar ben ik opzich wel blij mee. Ja, het heeft impact op andere zaken, maar dan moeten we daar ook kijken naar nieuwe opties. :)

In mijn ervaring komt edelspam niet zo prominent voor op torenwerelden. W69 en W76, de meest recente die ik zelf gespeeld heb, hebben edelparen / splits de grootste rol gespeeld. Heb jij dit anders ervaren op een torenwereld (neem aan dat je een torenwereld speelt dan)? Want ik kan mij namelijk niet bepaald voorstellen dat volledige edelspam de beste tactiek is, en al helemaal niet met de snipefinder.
 
Reactiescore
742
In mijn ervaring komt edelspam niet zo prominent voor op torenwerelden. W69 en W76, de meest recente die ik zelf gespeeld heb, hebben edelparen / splits de grootste rol gespeeld. Heb jij dit anders ervaren op een torenwereld (neem aan dat je een torenwereld speelt dan)? Want ik kan mij namelijk niet bepaald voorstellen dat volledige edelspam de beste tactiek is, en al helemaal niet met de snipefinder.

of met het pre snipe gedeelte op rode bijltjes :D kan precies zien waar ze edels zouden kunnen spammen
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
of met het pre snipe gedeelte op rode bijltjes :D kan precies zien waar ze edels zouden kunnen spammen

Precies, edelspam lijkt me echt een appeltje eitje. Maar uiteraard kan kwaliteit per wereld verschillen verder.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
In mijn ervaring komt edelspam niet zo prominent voor op torenwerelden. W69 en W76, de meest recente die ik zelf gespeeld heb, hebben edelparen / splits de grootste rol gespeeld. Heb jij dit anders ervaren op een torenwereld (neem aan dat je een torenwereld speelt dan)? Want ik kan mij namelijk niet bepaald voorstellen dat volledige edelspam de beste tactiek is, en al helemaal niet met de snipefinder.

Zoals eerder gesteld hierboven is edelspam zéér prominent geweest op w81, vanuit alle kanten. Ik heb weinig andere soorten aanvallen gezien.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Zoals eerder gesteld hierboven is edelspam zéér prominent geweest op w81, vanuit alle kanten. Ik heb weinig andere soorten aanvallen gezien.

Duidelijk. Verbaast mij ergens omdat dit best goed te counteren is, maar zoals ook gezegd kan het per wereld verschillen in welke mate het goed opgenomen kan worden. Maar als edelspam zo'n beetje het enige was begrijp ik de intenties zeker. In ieder geval kan dit dus per wereld verschillen :)
 
Reactiescore
1.237
Reactiescore
1.237
pre snipen op de rode bijltjes? aangezien je ver vooraf ziet wie target is en gericht kan presnipen ipv non toren werelden. Tenzij oranje bijlen massa maar is die zelfs al en keer geweest?
Is er zelfs één normale massa geweest op w81? :p want ga maar lekker presnipen alles iedereen 1000 oranje of rode krijgt ^^

also is presnipen in deze meta redelijk overrated imo, je hebt een veel betere manier om te antisnipen dan te snipen door tw zelf voorzien en ga jij een groene antisnipe op OK zetten als alles presniped is met weinig pop? :p
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Is er zelfs één normale massa geweest op w81? :p want ga maar lekker presnipen alles iedereen 1000 oranje of rode krijgt ^^

also is presnipen in deze meta redelijk overrated imo, je hebt een veel betere manier om te antisnipen dan te snipen door tw zelf voorzien en ga jij een groene antisnipe op OK zetten als alles presniped is met weinig pop? :p

Presnipen gebeurde w80 ook zat, dat helpt gewoon enorm. Presnipen underrated
 
Reactiescore
1.237
Presnipen gebeurde w80 ook zat, dat helpt gewoon enorm. Presnipen underrated
Ja vandaar dat alle massa's alles gesniped werd vanuit jullie kant, begrijpelijk.
 
Reactiescore
383
Presnipen werkt fantastisch als je in stammen zit met hoge stamlimieten. Op lage stamlimieten zoals voor ogen is op w85 is presnipen niet echt een mogelijkheid door een permanent deftekort. W81 was stamlimiet 5 en eigenlijk was binnen Cult een permanent deftekort doordat we in een 1v2/3 terecht kwamen
 
Reactiescore
5.686
Kijk Joa en Jelle, kzal het jullie ffkes uitleggen. Full bruine bijlen massa, heb jij geen idee of je fake bent, of niet en welke van de 20 echt zijn of fake etc. Verschilt niet veel van niet toren, behalve dat je vooral de fout gaat maken om verkeerd te anticiperen op de kleur.
 
Reactiescore
742
Kijk Joa en Jelle, kzal het jullie ffkes uitleggen. Full bruine bijlen massa, heb jij geen idee of je fake bent, of niet en welke van de 20 echt zijn of fake etc. Verschilt niet veel van niet toren, behalve dat je vooral de fout gaat maken om verkeerd te anticiperen op de kleur.

Heel erg bedankt tom, maar je weet dat joa deze bedacht heeft op W76 tegen tyrant? (helaas niet uitgevoerd of wel idk zelfs)


Tenzij oranje bijlen massa maar is die zelfs al en keer geweest?

Toch bedankt tommie voor deze mooie les
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan