Voorsteltopic - Wereld 85

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Dan zonder vlaggen. Dure pakketjes voorkomt namelijk heel erg edelspam wat wel een voordeel is. Maar snap niet helemaal waarom vlaggen dan niet zouden werken samen met pakketjes? Dan heb je ipv de vlag muntkosten toch pakketjes kosten?

En 70% had ik gekozen omdat er dan bijna geen moraal is. Dus als je het slim speelt als stam dan kom je daar wel

Tja, en dat gaat dus niet gebeuren. Dingen die vooraf ingevuld zijn in de lijst van Duckje kun je niet aanpassen. :p
 
Reactiescore
5.686
Krijg je met zo'n grote edelrange niet simpelweg dat stammen de edelcounts gigantisch gaan verhogen door MB's mee te laten gooien vanuit een veilige positie?
Dat is de keerzijde inderdaad. Het biedt wel de mogelijkheid om andere aanvalstactieken te gebruiken, deffedels vanuit mobiele zone, edelparen massa’s etc. MB’s worden ook gebruikt met 20 velden bijv, dus voor mij weegt het positieve wel op tegen het negatieve. Ik zou wel stellen dat als het doel is edelspam te verminderen (wat mijn instellingen zijn) kan je ze idd beter max 20 velden laten lopen ipv 50.


Anderzijds, hoe kleiner de edelrange hoe meer je gepushed wordt om edels zo dicht mogelijk bij het front te zetten, wat al snel zal leiden tot een soort edelspam.
 
Reactiescore
5.686
@Conceived by Communism @Goth Angel @Absurd. @Vanquisher.

Duckje gaf net in Discord aan dat 6-8% het hoogste fakelimiet is dat inno zal accepteren. Een fake limiet van 6%, is dat daadwerkelijk handig om edelspam tegen te gaan? Lijkt mij van wel. Zou dus graag 8% fakelimiet implementeren, hoe denken jullie daarover?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
@Conceived by Communism @Goth Angel @Absurd. @Vanquisher.

Duckje gaf net in Discord aan dat 6-8% het hoogste fakelimiet is dat inno zal accepteren. Een fake limiet van 6%, is dat daadwerkelijk handig om edelspam tegen te gaan? Lijkt mij van wel. Zou dus graag 8% fakelimiet implementeren, hoe denken jullie daarover?

Ik denk dat dit voor zowel torenwerelden als niet-torenwerelden een win-win is. BIj werelden waar geen torens zijn, is het meest vreselijke (en wat mij zelf altijd van dat soort werelden weghoudt) de fakemolens die daarbij horen. Bij een torenwereld zijn fakemolens nutteloos.

Ik ben absoluut vóór. Maar laten we ook even rekenwerk doen: 10,2k dorpen zijn vrij normale dorpen tegenwoordig, op een MP van 25. Een fakelimiet van 6% zou dus betekenen dat ongeveer 612pop minimaal nodig is in dat geval. Je bent ongeveer 3,7k kwijt aan bevolking op je dorp vanwege de gebouwen. In het beste geval zet je een zwarte boervlag erin, dus je bent dan netto 1,3k kwijt aan bevolking, wat dus resulteert in 22,7k pop voor troepen bij boerderij 30.

22700/612 = 37 edels per dorp.
Dezelfde soort berekening kan ook voor 8%, dan zit je op 22700/816 = 27 edels per dorp.

Ik denk dat in dit geval, 6% echt dus het barre minimum is als je de huidige meta wilt verbannen en het spel toch iets leuker wilt maken voor de beginnende speler.
 
Reactiescore
5.686
M’n instellingen in ieder geval aangepast naar 8%, lijkt me al een mooi begin. Niet iedereen heeft zwarte boervlaggen, dus laten we uit gaan van 25 edels per dorp.
Dat maakt het toch al een heel stuk lastiger dan zegt 60 edels. Zeker als je slechts 1cf zou hebben bij de tegenstander ga je er niet heel veel pijn mee kunnen doen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
M’n instellingen in ieder geval aangepast naar 8%, lijkt me al een mooi begin. Niet iedereen heeft zwarte boervlaggen, dus laten we uit gaan van 25 edels per dorp.
Dat maakt het toch al een heel stuk lastiger dan zegt 60 edels. Zeker als je slechts 1cf zou hebben bij de tegenstander ga je er niet heel veel pijn mee kunnen doen.

Je zou met fakelimiet van 8% zelfs toch voor ridder kunnen gaan. Met zo'n lage edelaantallen maakt ridder echt geen drol meer uit, en spice't hij de wereld toch een beetje op. Maar goed, dat is mijn mening als de wereld wat "diverser" gemaakt moet worden. Jouw instellingen zijn mooi, en toch de instellingen waar de meeste mensen naar zoeken op dit moment: maar ergens ook weer vrij standaard.

Ik zal zelf ook een ideetje doen voor instellingen later vandaag, de discussies hier hebben me wel ideeën gegeven van wat ik zou willen zien.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Compleet andere vraag: kan kerk en toren tegelijk?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Hierbij mijn voorstel. Hier heel erg gedacht aan het aspect dat @lord-toms eerder aanhaalde: een wereld die interessant is, maar toch de huidige meta zover mogelijk uitbant. Nu vind ik het voorstel van lord-toms wel mooi, maar de wereld is erg standaard - wat niet verkeerd is, don't get me wrong. Ik ben voor een soortgelijke wereld gegaan, iets langzamer en toch wat diverser. Iets langzamer omdat het tempo op snelheid 2 echt bizar hoog kan liggen, zeker voor no-haul werelden.

Ook heb ik gekozen voor een iets kortere nachtbonus, maar wel een nachtbonus waarbij de troepen sterker vechten. De kans op CF's zal dan sowieso kleiner zijn, wat de huidige meta ook nog meer tegenwerkt.

Nu, omdat Duckje graag een wereld terugziet met kerk, ga ik deze ook introduceren. Wel alléén in de combinatie met toren, dit kon op wereld 54 ook bijvoorbeeld.

Ik denk al met al een mooie wereld! Natuurlijk iedereen z'n eigen voorkeuren, maar dit zou voor mij zelf mooie instellingen zijn.

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1,75 (175%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,875 (100%)
- Aanvalstiming: 100ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Actief, met items
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Actief
- Bolwerken: Actief
- Minimum troepen per aanval: 8% of 9%, bij voorkeur 9% i.v.m. ridder met items.
- Farmen: Niet actief
- Rooftochten: Niet actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Actief
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 60 dagen
- Nachtmodus: 01:00 - 08:00, tijdens de nachtbonus vechten troepen 3 keer zo sterk.

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 50 / 30; voor elke 100 spelers zullen er 50 normale en 30 bonusdorpen geplaatst worden.
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 20 velden.

Stam
- Ledenlimiet Stam: 5 leden.
- Bijzonderheid 1: Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes.
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 5 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk.
- Bijzonderheid 3: De controle of je ondersteuning stuurt naar een stamlid vindt plaats op moment van vertrek.
- Bijzonderheid 4: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 5: Grondstoffen sturen is niet mogelijk. Je kan enkel ruilen met een ratio van 1.

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, welke stam 55% haalt en voor 14 dagen kan behouden wint de wereld

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
@Duckje ik zie dat je in jouw post vrienden uitnodigen weer aan hebt gezet. Is dat bewust? Het lijkt me namelijk niet de bedoeling toch?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Reactiescore
277
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 2
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1
- Aanvalstiming: 75ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: nee
- Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
- Technologieën: ja, 15 techs met 3 level
- Kerk en geloof: ja
- Uitkijktoren: ja
- Bolwerken: nee
- Minimum troepen per aanval: 8%
- Farmen: nee
- Rooftochten: nee
- Burgerwacht: ja
- Moraal: inActief, punten en tijdgebaseerd, is verplicht dat deze aanstaat denk ik? bij voorkeur niet iig
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: actief
- Vakantievervangingen: 24u in periode van 48u daarna beperkingen

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 30 dagen
- Nachtmodus: 00.00-8.00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 1 speler = 1 bbdorp
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Pakketjes bij voorkeur maar kan niet vgm?
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 6
- Bijzonderheid 1: ondersteuning kan verstuurd worden wordt gecheckt bij aankomst.
- Bijzonderheid 2: gs ruilen 1:1
- Bijzonderheid 3:
- Bijzonderheid 4:
- Bijzonderheid 5:

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 55%

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Reactiescore
56
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 3
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1
- Aanvalstiming: 50ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: inactief
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Technologieën: simpel
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 5%
- Farmen: actief (non-limited)
- Rooftochten: inactief
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: actief
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 30 dagen
- Nachtmodus: actief 00:00-08:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 3 dorpen per beginnende speler, waarvan 1 bonus
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten (75% van de originele prijs)
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 35 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 10
- Bijzonderheid 1: boerlimiet op 100k, daarna gaat de sterkte van de stack naar beneden
- Bijzonderheid 2: aanvallen op stamleden zijn mogelijk ( geen bezoekjes)
- Bijzonderheid 3: Ondersteuning kan naar stamleden alsook niet stamleden gegooid worden . Een speler moet 2 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk. Indien een speler de stam verlaat wordt alle ondersteuning niet automatisch teruggestuurd.
- Bijzonderheid 4: geen boosters van events, alsook geen vlaggenboost item :)
- Bijzonderheid 5: gs kan niet naar stamgenoten gestuurd worden, enkel 1:1 ruilen via de markt
- Bijzonderheid 6: geen stamlevel skills ( dus geen boosts )

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie , (60%)

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: inactief
- Direct afbouwen: inactief
- Bouwkostreductie: inactief
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: inactief
 
Reactiescore
0
Een wereld zonder premium beurs. Of op zijn minst er een bepaald limiet op zetten. Ik speel nu in een wereld waarin een speler in 1 week van 0 naar 21.000 punten is gestegen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Een wereld zonder premium beurs. Of op zijn minst er een bepaald limiet op zetten. Ik speel nu in een wereld waarin een speler in 1 week van 0 naar 21.000 punten is gestegen.

Alle dingen die van te voren ingevuld zijn door Duckje (in zijn openingspost) kun je niet aanpassen. We zouden het allemaal graag willen, maar het is dus geen optie voor w85.
 
Reactiescore
143
Hierbij mijn voorstel. Hier heel erg gedacht aan het aspect dat @lord-toms eerder aanhaalde: een wereld die interessant is, maar toch de huidige meta zover mogelijk uitbant. Nu vind ik het voorstel van lord-toms wel mooi, maar de wereld is erg standaard - wat niet verkeerd is, don't get me wrong. Ik ben voor een soortgelijke wereld gegaan, iets langzamer en toch wat diverser. Iets langzamer omdat het tempo op snelheid 2 echt bizar hoog kan liggen, zeker voor no-haul werelden.

Ook heb ik gekozen voor een iets kortere nachtbonus, maar wel een nachtbonus waarbij de troepen sterker vechten. De kans op CF's zal dan sowieso kleiner zijn, wat de huidige meta ook nog meer tegenwerkt.

Nu, omdat Duckje graag een wereld terugziet met kerk, ga ik deze ook introduceren. Wel alléén in de combinatie met toren, dit kon op wereld 54 ook bijvoorbeeld.

Ik denk al met al een mooie wereld! Natuurlijk iedereen z'n eigen voorkeuren, maar dit zou voor mij zelf mooie instellingen zijn.

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1,75 (175%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,875 (100%)
- Aanvalstiming: 100ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Actief, met items
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Actief
- Bolwerken: Actief
- Minimum troepen per aanval: 8% of 9%, bij voorkeur 9% i.v.m. ridder met items.
- Farmen: Niet actief
- Rooftochten: Niet actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Actief
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Ratiobescherming: 1:20 - 60 dagen
- Nachtmodus: 01:00 - 08:00, tijdens de nachtbonus vechten troepen 3 keer zo sterk.

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 50 / 30; voor elke 100 spelers zullen er 50 normale en 30 bonusdorpen geplaatst worden.
- Richting Kiezen: Niet Actief, je zal dus ook geen verplaats item krijgen.
- Vrienden uitnodigen: Actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 20 velden.

Stam
- Ledenlimiet Stam: 5 leden.
- Bijzonderheid 1: Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes.
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 5 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk.
- Bijzonderheid 3: De controle of je ondersteuning stuurt naar een stamlid vindt plaats op moment van aankomst.
- Bijzonderheid 4: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 5: Grondstoffen sturen is niet mogelijk. Je kan enkel ruilen met een ratio van 1.

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, welke stam 55% haalt en voor 14 dagen kan behouden wint de wereld

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd

Mooie instellingen, hier zou ik wel voor willen warmlopen. Enige wat ik zou aanpassen is dat je ondersteuning pas kan ontvangen na 1 of 3 dagen (dit om tegen te gaan dat je heen en weer kan hoppen bij vriendjes om volgepompt te worden indien nodig). En ik zou zelf persoonlijk ook de ridder weglaten maar dat is mij verder om het even.
 
Reactiescore
5.686
@Conceived by Communism volgens mij is het zo dat kerk, bolwerk en toren een soort pakket is waarvan er 2/3 actief moet zijn. Nu weet ik niet zeker of alle 3 mogelijk is, stel dit is niet mogelijk, welke doe je dan weg? Bolwerk?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
@Conceived by Communism volgens mij is het zo dat kerk, bolwerk en toren een soort pakket is waarvan er 2/3 actief moet zijn. Nu weet ik niet zeker of alle 3 mogelijk is, stel dit is niet mogelijk, welke doe je dan weg? Bolwerk?

Ik zou veel liever hebben dat ze alledrie actief zijn: zeker voor de verandering eens een keer niet gek! Indien het echt niet kan en er max. 2/3 actief mogen zijn, zou ik gaan voor het wegstrepen van het bolwerk, ja.
 
Reactiescore
2.490
Vroeger was het minimaal 2/3 actief (en was iedereen tegen).

Ze mogen nu allemaal actief zijn.
 
Bovenaan