Voorsteltopic Classic #33

Reactiescore
167
Omdat er nog geen voorsteltopic is gemaakt voor de aankomende classic. Ben ik wel bereid om deze te starten en af te trappen met een uniek classicvoorstel. Bij deze mijn voorstel voor de aankomende classic 33!


Belangrijkste instellingen die absoluut niet mogen missen:
- Uitkijktoren: aan
- Farmen/Haul: aan

Settings die ik graag terug zie, naast deze belangrijke bovenstaande settings:
- Dorpenstart: 5 dorpen (aantal punten per dorp start maakt niet uit).
- Bonusdorpenfeest: 10 bonusdorpen per speler (normale barbarendorpen uit), meer mag ook.
- Stamledenlimiet: 3 leden

Settings die de wereld echt leuker kunnen maken:
- Afstand tussen dorpen: groter > Dit zorgt voor een bredere wereld :)
- Wellicht meer dan 10 bonusdorpen per speler > Draagt ook bij aan een bredere wereld
Lijkt wel eens leuk om eens een wereld te hebben met weer 4+ volle continenten naast elkaar :p (voorbeeld in de onderstaande Gyazo)
''[GYAZO] Een wereld waarbij de wereld 4 continenten breed is.''


De instellingen:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: (0.66?) (iig 17.30 minuten edellooptijd per veld)
- Productiefactor: 40 (12.800/uur)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Geactiveerd
- Ridder/Standbeeld: Gedeactiveerd
- Bonusdorpen: Ja, 10 per speler, groeien/breken af tot 1000 punten.
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Geactiveerd
- Burgerwacht: Geactiveerd, 30 per level max 300
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Nee, enkel bonusdorpen, 10 stuks per speler.
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35-40
- Technologieën: Normaal, geen bijzonderheden
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit
- Boerderijlimiet: Per level van de boerderij worden 2.000 eenheden ondersteund. (60k max)

Instellingen:
- Nachtmodus: Dynamisch, 10 uur (indien mogelijk natuurlijk, anders 8 uur en dynamisch), beschermingsfactor x4
- Startdirectie kiezen: Neen, vooraf starten met stam
- Aanvalstiming: Milliseconde, 50 ms
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 30 velden
- Vrij grondstoffen versturen: Vrij sturen niet mogelijk, ook niet naar stamgenoten.

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 25%, 10 dagen vasthouden, tribelock indien 15% bereikt is. Het recht bestaat voor de tweede stam om verlenging aan te vragen als deze zich binnen 5% bevindt. De verhoging zal 5% zijn en kan meerdere keren worden aangevraagd (zolang de tweede stam zich binnen 5% begeeft).
- Tribelock: Gedeactiveerd, tenzij 15% is behaald.
- Ledenlimiet Stam: 3 leden
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn. Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid. Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen en ondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
- Het ondersteunen van dorpen buiten de stam van de speler is mogelijk. Indien niet in dezelfde stam, wordt ondersteuning gelijk teruggetrokken.
- Afstand tussen dorpen: groot


Premium-Functies:
- Premium Account: Aan
- Account Manager: Aan
- Farm-Assistent: Aan
- Bouwtijdhalveringen: Uit
- Direct afbouwen: Uit
- Bouwkostreductie: Uit
- +20% productie: Uit
- Ruilen met de handelaar: Uit
- Premium Beurs: Uit
- Vlaggen: Uit


Kusjes!
 
Reactiescore
47
Uitkijktoren op de classic? Geen fan haha
En dorpen breder uit elkaar leggen helemaal geen fan, ik speel classics voor de snelheid, waaronder ook de looptijden vallen.. geen zin om 5 uur te moeten wachten tot mn edel ergens aankomt.. Leg ze juist maar dichter op elkaar, de wereld groter laten lijken met exact dezelfde dorpen (/spelers eigg) heeft weinig toegevoegde waarde lijkt me
 
Reactiescore
167
Uitkijktoren op de classic? Geen fan haha
En dorpen breder uit elkaar leggen helemaal geen fan, ik speel classics voor de snelheid, waaronder ook de looptijden vallen.. geen zin om 5 uur te moeten wachten tot mn edel ergens aankomt.. Leg ze juist maar dichter op elkaar, de wereld groter laten lijken met exact dezelfde dorpen (/spelers eigg) heeft weinig toegevoegde waarde lijkt me

Ik kan beide punten toelichten. De classic zal over de zomervakantie heen gedragen worden, ik denk dat niemand zin heeft om duizenden fakes te dodgen per dag. Dus om te voorkomen dat mensen ontevreden stoppen door de massale fakewaves, terwijl ze beter in hun zwembroekie bij t zwembad kunnen zitten, stel ik juist voor om de uitkijktoren er sowieso in te stoppen. Anders krijg je werelden waar je vecht tot een eindstrijd en vervolgens gerund wordt, omdat ze massale fakewaves dag en nacht over de vloer krijgen, wat weer zal leiden tot een ontevreden wereldwinst.

De afstand tussen dorpen ''groot,'' betekent niet dat de afstand tussen dorpen 5+ velden zijn, het is slechts iets meer uit elkaar dan normaal en dorpen spawnen nogsteeds met regelmaat 1 veld tegen elkaar aan, let wel op dat het een ''random setting'' is die de wereld leuker kan maken. Het is zeker geen ''must have,'' in tegenstelling tot de uitkijktoren.
 
Reactiescore
983
Moet zeggen, kan me wel vinden in het grootste deel van je instellingen.

Ben alleen wel een fan van compacte werelden dus het uitrekken hoeft van mij niet per se. Het is gewoon zonde dat de playerbase zo uitsterft dat het tegenwoordig niks meer lijkt voor te stellen

Kan wel eens interessant zijn om een uitkijktoren te hebben op een classic, zeker met de zomer in het vooruitzicht. Ofwel gewoon fakelimiet op een voldoende hoge percentage.

In de praktijk weet ik niet of alles haalbaar is, stamlimiet zie ik ze bv nooit op 3 zetten maar kan wel eens interessant zijn om het zo laag te hebben.
 
Reactiescore
167
Moet zeggen, kan me wel vinden in het grootste deel van je instellingen.

Ben alleen wel een fan van compacte werelden dus het uitrekken hoeft van mij niet per se. Het is gewoon zonde dat de playerbase zo uitsterft dat het tegenwoordig niks meer lijkt voor te stellen

Kan wel eens interessant zijn om een uitkijktoren te hebben op een classic, zeker met de zomer in het vooruitzicht. Ofwel gewoon fakelimiet op een voldoende hoge percentage.

In de praktijk weet ik niet of alles haalbaar is, stamlimiet zie ik ze bv nooit op 3 zetten maar kan wel eens interessant zijn om het zo laag te hebben.

Begrijpelijk van de afstand tussen dorpen, die kan ook geschrapt worden als mensen hier niets in zien. Ik ben net zoals jij persoonlijk ook een fan van compacte werelden, maar als ik bijvoorbeeld naar die Duitse servers kijk met al die gevulde continenten, kon ik me niet weerhouden en het toch voor te stellen on het mom van ''niet belangrijke instellingen maar zou wel lache zijn als dit een keer gedaan kan worden.'' Dit kan tevens ook ''opgelost'' worden met iets meer bonusdorpen dan 10 per speler. Mvgkes!

Omtrent de uitkijktoren. Het zou tof zijn om te voorkomen dat je belaagd wordt in de vakantie en dat het dan loos alarm is hihi. We moeten wel genoeg vitamine D binnen krijgen! Met fakelimiet van bijvoorbeeld 5% kan je nogsteeds flinke fakewaves over de vloer krijgen en daarnaast verpest je de edels zwaar, bijvoorbeeld als je een dorpje gepakt hebt en gelijk door wil edelen. Bouw je een edelman maar tegen die tijd heb je niet genoeg eenheden geproduceerd om deze te ondersteunen. Daarom sterk voorstander van uitkijktoren en dan lekker fakelimiet op 1% (of iets dergelijks) houden.

Qua het ledenlimiet lijkt het me wel eens leuk om tot drie te gaan, ik voorspel het net zoals jij vrij laag in, daarom heb ik het er extra bijgezet bij de 'secundaire belangrijke instellingen.' Toch zou het absoluut tof zijn als je gewoon met minder accounts spelen kan. Ik vond de vorige classic waar ik meespeelde op een relatief laag pitje het irritant dat je met zes accounts speelde, maar twee accounts zo hard aan het slacken en runnen waren, dat je het niet meer op kon brengen om alle accounts als stam zijnde te kunnen draaien, wat uiteindelijk heeft geleid tot een verlies. Daarom lekker op drie zetten, heb je twee andere teams waar je rekening mee moet houden, en als er eentje valt dan is dat nog op te pakken.
 
Reactiescore
1.148
Classic werelden met newgen instellingen :tongue:

I rest my case.
 
Reactiescore
146
Wanneer is de nieuwe classic uberhaupt? Zo met de zomervakantie in t vooruitzicht lijkt me uitkijktoren enorm lekker klinken, beter dan hoog fake limiet..
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
41
Uitkijktoren op de classic? Geen fan haha
En dorpen breder uit elkaar leggen helemaal geen fan, ik speel classics voor de snelheid, waaronder ook de looptijden vallen.. geen zin om 5 uur te moeten wachten tot mn edel ergens aankomt.. Leg ze juist maar dichter op elkaar, de wereld groter laten lijken met exact dezelfde dorpen (/spelers eigg) heeft weinig toegevoegde waarde lijkt me
De meeste spelen classic om geen pp-beurs te hebben en nog is 'echt' te kunnen spelen. Speed is er voor spelers die een hoge speelsnelheid willen.
 
Reactiescore
47
De meeste spelen classic om geen pp-beurs te hebben en nog is 'echt' te kunnen spelen. Speed is er voor spelers die een hoge speelsnelheid willen.
Ik speel vanaf w27, toen de pp beurs vgm werd ingevoerd al geen normale werelden meer, maar ik was ook wel blij met de snellere wereld instelingen, niet veel mis mee toch?

Daarnaast ben ik juist een vd oude rotten die vanaf NLC2 bijna elke classic gespeeld heeft, wat altijd zonder uitkijktoren was en met een stuk hogere snelheid
 
Reactiescore
417
Ik speel vanaf w27, toen de pp beurs vgm werd ingevoerd al geen normale werelden meer, maar ik was ook wel blij met de snellere wereld instelingen, niet veel mis mee toch?

Daarnaast ben ik juist een vd oude rotten die vanaf NLC2 bijna elke classic gespeeld heeft, wat altijd zonder uitkijktoren was en met een stuk hogere snelheid
Hoi oude rot
 
Reactiescore
1.089
Ik speel vanaf w27, toen de pp beurs vgm werd ingevoerd al geen normale werelden meer, maar ik was ook wel blij met de snellere wereld instelingen, niet veel mis mee toch?

Daarnaast ben ik juist een vd oude rotten die vanaf NLC2 bijna elke classic gespeeld heeft, wat altijd zonder uitkijktoren was en met een stuk hogere snelheid

Ik geloof dat het W26 was dat er uitgebreidde PP-functies kwamen, denk dat beurs later kwam rond w40 maybe. Op w34 was het er in ieder geval nog niet.

Verder ben ik het met je eens, classics ging nooit om pp-beurs ook niet eens om de extra functies want die vielen uiteindelijk toch wel mee. Was meer de snelheid en hoge kwaliteit van de werelden die ze interessant maakte. Kan ook niet om de pp-beurs gaan als classics 1-15 al zo populair waren voordat de premiumbeurs überhaupt bestond.
Alleen bijna elke classic gespeeld? Ik heb er ook veel gespeeld en nog veel meer gevolgd, maar ik kan me jou gezicht van een aantal herinneren, maar ook genoeg dat je niet speelde.
 
Bovenaan