Voorstellen Classic 29

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
4
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,5
- Aanvalstiming: 100 milliseconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Technologieën: simpel systeem
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 12000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen:

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 2 dagen (48 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: dynamisch

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 bbs per speler
- Bonusdorpen: inactief
- Richting Kiezen: inactief

Edelen:
- Edelmanproductie: goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-25
- Edelmannen looplimiet: 10 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 30%, 14 dagen behouden.

Bijzonderheden:
-Iedere speler start met 1 dorp op niveau 3
-Boerlimiet van 1500 per level, (45k totaal op boer 30)
 
Reactiescore
983
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,5
- Aanvalstiming: hele seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Technologieën: 10 level systeem
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 24000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen:

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 2 dagen (48 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: dynamisch

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 bbs per speler
- Bonusdorpen: inactief
- Richting Kiezen: inactief ook uitnodigen uit zoals op w82!!

Edelen:

- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35 standard!!
- Edelmannen looplimiet:15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief!!

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 25%, 14 dagen behouden. Met dat de dominatie ingaat gaat ook de edelhalvering in.

Bijzonderheden:
-Iedere speler start met 2 dorpen op niveau 2 (653pt)
Boerlimiet van 2000 per level, (60k totaal op boer 30)

hele seconden en normaal farmen is een tijd geleden op de classic, ik weet dat er bepaalde mensen hier op het forum niet zon fan van zijn, maar ik denk dat voor andere mensen dit wel eens leuk is en weer eens wat anders dan de normale classic instellingen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
108
Ik ben enthousiast over de instellingen. Boogschuttertjes op classic zie je ook niet vaak.

Ik zie nog vakantievervangingen leeg staan. Ik zou gaan voor: enkel bij stamleden.
Een ander ding wat ik wel interessant vond bij c24 was dat je bevelen niet meer kon annuleren. Wat vinden jullie daarvan?
 
Reactiescore
55
Ik ben enthousiast over de instellingen. Boogschuttertjes op classic zie je ook niet vaak.

Ik zie nog vakantievervangingen leeg staan. Ik zou gaan voor: enkel bij stamleden.
Een ander ding wat ik wel interessant vond bij c24 was dat je bevelen niet meer kon annuleren. Wat vinden jullie daarvan?

Dat zou ik niet heel chill vinden tbh.

Ook hou ik zelf meer van no haul werelden, maar als mensen graag willen farmen weer eens dan zal ik daar niet voor in de weg staan.
 
Reactiescore
21
Ik ben enthousiast over de instellingen. Boogschuttertjes op classic zie je ook niet vaak.

Ik zie nog vakantievervangingen leeg staan. Ik zou gaan voor: enkel bij stamleden.
Een ander ding wat ik wel interessant vond bij c24 was dat je bevelen niet meer kon annuleren. Wat vinden jullie daarvan?

In de beginfase niet zo'n moeite mee, maar endgame, zonder barbs wel erg rotte regel vond ik. Je kan je troepen dan enkel als os bij jezelf zetten terwijl dit ook vaak de dorpen zijn die onder aanval liggen. Je wilt je fronttroepen graag mobiel houden natuurlijk
 
Reactiescore
21
Dat zou ik niet heel chill vinden tbh.

Ook hou ik zelf meer van no haul werelden, maar als mensen graag willen farmen weer eens dan zal ik daar niet voor in de weg staan.
Lijkt me ook het beste. Gs productie op lvl 30 heeft hij op 36000 staan. Dan is het met farmen erbij too much. Wereld is zo ook vrij snel klaar denk ik.
 
Reactiescore
21
De instellingen:

Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 350 % (3,5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,57)
- Productiefactor: 70 (Je produceert 19.600 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet Actief
- Ridder/Standbeeld: Niet Actief
- Bonusdorpen: Niet Actief
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Niet Actief
- Burgerwacht: Niet Actief
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: 3- levelsysteem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Minimum troepen per aanval: 5%
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Bolwerken: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketten, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35-40
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 25% voor 10 dagen behouden, optie tot verlengen/eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 4
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account maximaal
- Ondersteuning buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 1 dag lid bent (ontvangen kan wel)

Extra (Anders dan anders):
- Elke speler start met 2 dorpen (deels uitgebouwd)
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 25% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 10 dagen wint.
- Tribelock: actief vanaf 15 % dominantie

- Farmen: No Haul
- Barbarendorpen: 2 per speler

Bijzonderheden:
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: Farmen niet mogelijk
- Boerderijlimiet: 1.750 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
-
Aantal dorpen: Je start met 2 dorpen eveneens starten er 2 barbarendorpen per startende speler.
- Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1

Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager
 
Reactiescore
1.034
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,4
- Aanvalstiming: hele seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Technologieën: 3 level systeem
- Kerk en geloof: actief
- Uitkijktoren: Optie 1 actief / Optie 2 inactief
- Minimum troepen per aanval: Optie 1 - 1% / Optie 2 - 50%

- Bolwerken: inactief
- Farmen: Noahaul
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 24000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: max 2 per account 7 dagen van de laatste 14

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen (72 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: 00:00 tot 08:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 0.3 per speler
- Bonusdorpen: actief 0.1 per speler
- Richting Kiezen: inactief uitnodigen ook uit

Edelen:
- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 15
- Edelmannen looplimiet:15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief!!

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 25%, 10 dagen behouden. Met dat de dominatie ingaat gaat ook de edelhalvering in.

Bijzonderheden:
- Iedere speler start met 2 dorpen op niveau 2 (653pt)
- Boerlimiet van 2500 per level, (75k totaal op boer 30)
- Pakketjes kosten 75% van de normale prijs
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
21
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,4
- Aanvalstiming: hele seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Technologieën: 3 level systeem
- Kerk en geloof: actief
- Uitkijktoren: Optie 1 actief / Optie 2 inactief
- Minimum troepen per aanval: Optie 1 - 1% / Optie 2 - 50%

- Bolwerken: inactief
- Farmen: Noahaul
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 24000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: max 2 per account 7 dagen van de laatste 14

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen (72 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: 00:00 tot 08:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 0.3 per speler
- Bonusdorpen: actief 0.1 per speler
- Richting Kiezen: inactief uitnodigen ook uit

Edelen:
- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 100
- Edelmannen looplimiet:15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief!!

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 25%, 10 dagen behouden. Met dat de dominatie ingaat gaat ook de edelhalvering in.

Bijzonderheden:
- Iedere speler start met 2 dorpen op niveau 2 (653pt)
- Boerlimiet van 3000 per level, (90k totaal op boer 30)
- Pakketjes kosten 400% van de normale prijs

Heb je wel even bekeken hoe duur je recapedel dan wel niet wordt in mid- en endgame? Pakketjes kosten 400%. Dan kost een recap edel bij 100 dorpen ongeveer 100 x 120k leem. Dat is wel bizar veel. Deze instellingen zijn zwaar in het voordeel van de aanvaller imo.
 
Reactiescore
55
De instellingen:

Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 350 % (3,5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,57)
- Productiefactor: 70 (Je produceert 19.600 grondstoffen per uur op level 30)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet Actief
- Ridder/Standbeeld: Niet Actief
- Bonusdorpen: Niet Actief
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Niet Actief
- Burgerwacht: Niet Actief
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: 3- levelsysteem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Minimum troepen per aanval: 5%
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Bolwerken: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketten, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35-40
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 25% voor 10 dagen behouden, optie tot verlengen/eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 4
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account maximaal
- Ondersteuning buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 1 dag lid bent (ontvangen kan wel)

Extra (Anders dan anders):
- Elke speler start met 2 dorpen (deels uitgebouwd)
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 25% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 10 dagen wint.
- Tribelock: actief vanaf 15 % dominantie

- Farmen: No Haul
- Barbarendorpen: 2 per speler

Bijzonderheden:
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: Farmen niet mogelijk
- Boerderijlimiet: 1.750 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
-
Aantal dorpen: Je start met 2 dorpen eveneens starten er 2 barbarendorpen per startende speler.
- Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1

Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager

Ik steun zelf deze instellingen, vind ik persoonlijk wel mooi.
 
Reactiescore
983
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,4
- Aanvalstiming: hele seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Technologieën: 3 level systeem
- Kerk en geloof: actief
- Uitkijktoren: Optie 1 actief / Optie 2 inactief
- Minimum troepen per aanval: Optie 1 - 1% / Optie 2 - 50%

- Bolwerken: inactief
- Farmen: Noahaul
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 24000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: max 2 per account 7 dagen van de laatste 14

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen (72 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: 00:00 tot 08:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 0.3 per speler
- Bonusdorpen: actief 0.1 per speler
- Richting Kiezen: inactief uitnodigen ook uit

Edelen:
- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 100
- Edelmannen looplimiet:15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief!!

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 25%, 10 dagen behouden. Met dat de dominatie ingaat gaat ook de edelhalvering in.

Bijzonderheden:
- Iedere speler start met 2 dorpen op niveau 2 (653pt)
- Boerlimiet van 3000 per level, (90k totaal op boer 30)
- Pakketjes kosten 400% van de normale prijs
Veel te duur, ook hele hoge boerlimiet das bijna geen boerlimiet
 
Reactiescore
1.034
Heb je wel even bekeken hoe duur je recapedel dan wel niet wordt in mid- en endgame? Pakketjes kosten 400%. Dan kost een recap edel bij 100 dorpen ongeveer 100 x 120k leem. Dat is wel bizar veel. Deze instellingen zijn zwaar in het voordeel van de aanvaller imo.
Klopt heb het nu aangepast in de zelfde strekking maar dan juist andersom.
Eigenlijk is aanvallen altijd al makkelijker op boerlimiet dus nu is het juist 7 edels nodig als aanvaller en 75% munt/pakket kosten.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.034
Veel te duur, ook hele hoge boerlimiet das bijna geen boerlimiet
Hoge boerlimiet op hele seconden is wel balanced.
Met hele seconden kun je bijna niet tussen stacken als verdediger dus als de aanvaller het slim speelt ben je gedoemd om te recappen.
Een hoge boerlimiet is dus verstandig.
 
Reactiescore
1.034
Oke nu nog wat aangepast 15 toestemming per edel 75% van de prijs.
Dit omdat je nu 7 edels moet sturen wat onmogelijk is met een trein.
dus dit zorgt er voor dat je altijd minimaal in 2 verschillende aanvallen edels moet versturen.
waardoor snipen altijd een optie is.

Daarnaast wat goedkopere edels zodat het niet te duur wordt.
 
Reactiescore
1.034
- Ondersteuning buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 1 dag lid bent (ontvangen kan wel)
1 dag kan niet dat is namelijk meteen
hoe het werkt is als volgt
een dag bestaat uit 2 dagdelen van 12 uur.
aantal dagen in settings *2 (dag delen) - 1
en dan elke minuut in een dagdeel telt als gehad

dus bij 1 dag in de settings krijg je 1 * 2 - 1 = 1 dag deel
je begint altijd in een dagdeel dus gelijk voorbij.

2 dagen in de settings 2 * 2 - 1 = 3
doe je het om 1 voor 12 moet je 12 uur wachten voor je os kunt sturen

3 dagen in de settings 3 * 2 - 1 = 5
wederom 1 voor 12 moet je 36 uur wachten voor je os kunt sturen ect.
Zou dus zelf als je 1 dag neemt voor 3 dagen gaan in de settings
 
Reactiescore
4
Mooi voorstel, miss boerlimiet nog 60k?

Boerlimiet 60 k is ook goed en eventueel niet farmen in combinatie met een hogere gs per uur is ook een goede variant op mijn voorstel.

Ik verwacht dat bij een level 3 start in combinatie met een kleine looplimiet (10 velden) voor edels een grotere wereld zal creëren met een grotere eindstrijd.
Doordat herstarten makkelijker is en kans op een eigen clustertje aanzienlijk is zal dit (hopelijk) meer spelers motiveren om te starten.
Ik heb nog een x aantal classic instellingen teruggekeken en ben nog nooit een level 3 start tegengekomen?

Daarnaast zijn dit leukere instellingen voor minder actieve / nieuwe spelers.
Doordat het leukste van TW, het overnemen van spelers, nu door een ieder op redelijk snelle termijn bereikt zou kunnen worden.
Op dit moment krijgen nieuwe spelers vaak meteen een trein op het moment dat zij een adelshoeve bouwen in de rim.
Dat motiveert niet echt om dagen bezig te zijn en dan in één klap het dorp weer te verliezen.

Zeker met de leegloop van spelers in het spel, lijkt mij aandacht hiervoor gewenst.
Normale werelden zijn sws niet interressant, doordat dit PayToWin is geworden.
Verder moet ik toegeven dat ik alle discussies de afgelopen jaren niet volledig heb gevolgd.
Dus heel misschien is bovenstaande al eens getest en heeft het niet gewerkt.

Dan kunnen jullie mijn reactie vergeten. ^^
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan