Voorstel settings Classic #17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Classic 17 zal nog heel even op zich laten wachten, nadat we afgelopen week enkele testen hebben gedaan voor een leuk eventje bleek dit helaas voor ons op dit moment niet haalbaar. (Mogelijk hierover later meer ;))

We wachten nog even op een wereldreset en verwachten de wereld woensdag aan te kondigen. Tot die tijd horen we graag je feedback over de instellingen. Instellingen kunnen dus nog veranderd worden op basis van jullie feedback!


Zonder jullie langer in spanning te houden:

De instellingen:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 200% (2.5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (0.4)
- Productiefactor: 80 (16.000/uur)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Geactiveerd
- Ridder/Standbeeld: Gedactiveerd
- Bonusdorpen: Geactiveerd, 2 in 10 barbarendorpen is een bonusdorp.
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Gedeactiveerd
- Burgerwacht: Gedeactiveerd
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 1 per speler, groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: 10 level systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit

Instellingen:

- Nachtmodus: 00:00 tot 8:00
- Startdirectie kiezen: Neen
- Aanvalstiming: Volle seconden.
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: 20%, 30 dagen vasthouden.
- Tribelock: Geactiveerd zodra één stam 15% bezit (dit is een manueel proces en kan dus lichtjes afwijken. Contacteer support indien het niet is aangepast binnen 24u)
- Ledenlimiet Stam: 5 leden
- Vlaggen: Gedeactiveerd
- Limited haul: Geactiveerd, groeit mee met de wereldleeftijd tot maximaal 500.000 per dag. (Start 30.000)
- Boerderijlimiet: Per level van de boerderij worden 2.000 eenheden ondersteund.
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 5 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 5 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen en ondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
-
Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
- Premium Beurs: Gedeactiveerd
 
Reactiescore
2.490
Motivatie:

Een wereld met een hoge productiefactor en een lage farm factor. Zodat je met een minimale tijd in de zomervakantie lasnog maximaal kan resources opsparen zonder dat mensen met meer tijd een voordeel behalen.

Lagere ledenlimiet upon request alsook een iets lagere toestemmingsverlaging.

Het 10 level systeem om het classic gevoel te geve maar toch de bescherming van een ietwat hogere boerderijlimiet.

Feedback welkom.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Klein dingetje, hebben bij de vorige aankondiging gezien dat met meerdere dorpen starten wel mogelijk is, alleen door de keuzes die toen gemaakt konden worden is dat niet doorgegaan, echter werd t nog steeds goed ontvangen. Zou dan toch logisch zijn dit deze klessik wel te doen?
 
Reactiescore
2.490
Klein dingetje, hebben bij de vorige aankondiging gezien dat met meerdere dorpen starten wel mogelijk is, alleen door de keuzes die toen gemaakt konden worden is dat niet doorgegaan, echter werd t nog steeds goed ontvangen. Zou dan toch logisch zijn dit deze klessik wel te doen?

Multiple village start is mogelijk, maar niet in combinatie met pre-reg. Aangezien ik graag voor een iets langzamere classic ga zou ik dat persoonlijk niet kiezen. Als de voorkeur er hier is zou ik gaan voor 2 dorpen start.
 

DeletedUser69389

Guest
Mooie instellingen op die bonusdorpen na. Mijn complimenten toch wel de beste instellingen van de recente nieuwe (klassieke) werelden.
 
Reactiescore
1.094
Dit zijn denk ik mooie settings om te spelen
 
Reactiescore
1.019
Ik vind het toch wel een beetje sloom, maar misschien is dat ook wel weer leuk

En als je voor een wat tragere classic wilt gaan, is een bb van 2 dagen niet wat te weinig?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Er wordt wel veel gecompenseerd door hoge productie en nog eens limited haul er bovenop. Zorgt er iig voor dat de gelimiteerde factor namelijk edels best wel goed te doen is. Dus waar je voornamelijk mee te maken hebt is relatief slome bouw van troepen, en dat valt denk ik wel te overzien.

Beginnersbescherming zou ik ook 2 dagen langer doen
 

Deleted User - 487920325

Guest
Ten eerste wil ik zeggen, top instellingen! In lange tijd niet gezien op de klessiks. Moet ik na 5 overgeslagen klessiks maar weer eens gaan spelen.

Ik zou inderdaad de beginnersbescherming ook 2 dorpen langer maken ;)
Verder zou ik ook graag een 2 dorpen start willen zien. Maakt de klessik niet perse sneller zoals @Duckje hier suggereert. De klessik zal hierdoor een flink stuk groter zijn, wat dus betekent dat over het algemeen spelers meer groeiruimte hebben voordat de grote spelers echt bij elkaar komen. Hierdoor zal de klessik dus langer duren, ook als je bedenkt dat de winnende stam een groter aantal dorpen moet veroveren.
 
Reactiescore
1.094
2 dorpen start is inderdaad een tig beter alternatief dan een boeljoen barbarendorpen op een wereld pleuren. Met meerdere dorpen starts veroorzaak je veel meer strijd ja.

Gewoon 0,2 bb dorp per speler aanhouden en dan 2 dorpen start, zie het wel zitten ^^
 

DeletedUser75558

Guest
Volle seconde is alleen midgame wat fijner spelen, maar in het begin (startfase) is het echt puur op geluk spelen dat niemand je onverwachts treint.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Volle seconde is alleen midgame wat fijner spelen, maar in het begin (startfase) is het echt puur op geluk spelen dat niemand je onverwachts treint.
Helemaal niet waar, je kan in het begin sowieso maar 3 edels sturen, dus valt nog voldoende mee te werken. Als er dan een twee ( of zelfs 3) dorpen start zou zijn kan je in principe wel voor 2 ahs gaan, maar dan is het weer je eigen taak om al def te hebben staan, of de tegenstander voor te zijn.
 

DeletedUser79573

Guest
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 250%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 150%

De rest is top!
 

DeletedUser79573

Guest
Met die troepensnelheid loopt lc 6.5 min per veld

vind dat met duur herbouwen, een goede deffstack, en farmlimiet de snelheid toch nog wat sneller kan,
niet veel maar 2,5 a 3 zeker, je bent uren aan het wachten voor smidse 20 en dat je lc terugkeert.
 
Reactiescore
510
Hier zat ik op te wachten :)
 
Reactiescore
2.490
Leuk dat ze goed bevonden worden. Ik zal ze in de loop van vandaag of morgen instellen en dan kunnen jullie het allemaal even controleren op de settings pagina.

We zullen voor een 2 dorpen start gaan, de snelheid blijft hetzelfde (troepen op snelheid 1 dus ;))

Qua timing stel ik voor volgende week dinsdag te starten. Aangezien het een 2 dorpen start is is het zonder pre-registratie en moet ik de wereld manueel openen. (Daarom zal ik ook een indicatietijdstip geven en geen specifiek tijdstip)

Feedback blijft welkom.

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan