Voorstel; Expeditie Robinson spel

BobDeSpuiter

Guest
Concept Expeditie Robinson

1. Robinsonproeven
Met Robinsonproeven kan je iets leuks winnen. Als dit tegen een kamp is, dan wint het gehele kamp iets bij het winnen van de proef.
Als het tegen iedereen is, dan is de prijs individueel. Soms kan je meerdere mensen mee laten genieten, als je bijvoorbeeld een dagje resort voor twee gewonnen hebt.

2. Immuiteitsproeven
Als je een immunitietsproef wint, dan win je immuniteit voor de komende eilandraad. Als je de pref speelt tegen een kamp, dan kan het gehele kamp niet weggestuurd worden. Speel je tegen iedereen, dan wint diegene die de proef wint alleen immuniteit.

3. Verdeling in kampen
Aan het begin van het spel wordt de groep in twee kampen gesplitst, kamp Noord, en kamp Zuid. Die gaan het de komende proeven tegen elkaar opnemen. De kampen hebben hun eigen eiland of strand en moeten zoveel mogelijk opdrachten zien te winnen. Ze moeten een kamp bouwen en voldoende voedsel vinden. Aan de helft van het spel komt er een samensmelting.

4. Samensmelting
Na de laatste eilandraad waarbij er iemand uit één van de kampen moet vertrekken, komt er een samensmelting. Dit gebeurt aan de helft van het spel. De kampen worden samengevoegd en men zal nu individueel moeten strijden tijdens de proeven. Met de samensmelting gaan beide kampen zich bij elkaar voegen op een nieuw eiland.

5. Finale
De laatste epeditie en één afvaller spelen de finale. Twee mensen gaan uiteindelijk door naar het laatste onderdeel van de finale: het stemmen.
De andere expeditieleden en afvallers van het afvallerseiland stemmen op wie voor hen het meest Robinsonwaardig is. Ze mogen daarbij 1 vraag stellen aan 1 van de deelnemers, die hun stem kan bevestigen. Diegene met de meeste stemmen, wint het spel en is dé Robinson.

6.Afvallerseiland
De expeditieleden die na de samensmelting afvallen komen terecht op het afvallerseiland. De voedselsituatie is heel erbarmelijk. Slechts 1 van de afvallers maakt nog kans om de Robinson te worden, tijdens de finale. Als de afvaller volledig leeg is of zich ongepast gedraagt wordt hij door Ernst-Paul of Evi opgehaald om terug te keren naar de lage landen.

7. Eilandraad
Op de eilandraad stemmen jullie voor diegene die uit het spel moet. Als je een immuniteitsproef verliest, ga je naar de eilandraad. Op de eilandraad stem je met zwarte stemmen op iemand. Met een witte, neutraliserende stem, kan je ook een stem wegwassen. Dit kan een stem op jezelf zijn, een stem op een ander, of een stem die iemand heeft uitgebracht. Diegene die uiteindelijk de meeste stemmen heeft verlaat het spel. Is dit nog met teams, dan is het definitief afgelopen, is dit echter nog met maar 1 team, dan gaat die naar het afvallerseiland. Als er een gelijkstand is qua stemmen, dan kijkt men naar de stemmen van de afgelopen eilandraad. Stemmen stuur je in PM door.

- Vaardigheden

1. Overlevingsvaardigheden
De deelnemers moeten aan het begin van het spel zichzelf vaardigheden toekennen. die vaardigeheden gaan mee bepalen hoe proeven zullen aflopen, maar nog belangrijker: hoe de robinson gaat overleven op het eiland. Hoe beter de vaardigheid, hoe beter hij/zij iets zal uitvoeren. Iemand met grote voedselzoekvaardigheid zal je beter op expeditie sturen, want dan zal het meer opbrengen.
Er zijn vijf overlevingsvaardigheden:
- Voedsel zoeken: Op expeditie planten en vruchten zoeken.
- Vissen: Om beter of minder goed te vissen
- Voedsel bereiden: Hoe beter het voedsel bereid is, hoe voedzamer het is.
- Vuur maken: In proeven en om te koken kan dit handig zijn Bij Vuur maken hoort ook 'houthakken', daar je dat ook nodig hebt.
- Bouwen: Om snel een goed kamp te kunnen bouwen, is deze vaardigheid vereist. 'houthakken' is hier gedeeltelijk bij inbegrepen.

2. Fysieke vaardigheden
Verder voor proeven zijn de andere vaardigheden belangrijk.
Vaardigheden:
- Kracht: Voor krachtproeven heb je deze vaardigheid nodig.
- Snelheid: Hoe beter de vaardigheid, hoe sneller je bent.
- Uithoudingsvermorgen: Hoe lang kan je iets volhouden?
- Intelligentie: Bij bepaalde opdrachten heb je een voordeeltje, en je weet dus ook meer dan je andere, wat nog voordelen kan opleveren.
- Aanpassingsvermogen: Als je naar het eiland gaat, moet je je natuurlijk inwerken. Hoe sneller het gaat, hoe beter. Ook bij bepaalde proeven met je je aanpassen aan de situatie.
Zo kunnen we ook proeven zoals touwtrekken bepalen. Soms kan je ook een extra vaardigheidspuntje toekennen, als je die verdiend hebt bij een opdracht.

- Omgang met vaardigheden

1. Expeditie
Afhankelijk van hoeveel mensen er op expeditie gaan, hoe vruchtbaar de grond is, hoe goed hun vaardigheid is voor voedsel te zoeken en het geluk bepaalt men met welke buit men thuiskomt. Verder bepaald op welk kamp je zit of je meer of minder voedsel vindt. Aan het begin kan je tijdens je expeditie ook hout vinden, om een kamp te bouwen.

2. Vissen
Afhankelijk van hoeveel mensen er op expeditie gaan, hoeveel vissen er zijn, hoe goed hun vaardigheid is voor het vissen en het geluk bepaalt men met welke buit men thuiskomt. Verder bepaald op welk kamp je zit of je meer of minder vis vangt.
Je kan ook een krabje gevangen hebben, of meerdere, daarvoor moet je 'dieren vangen'-vaardigheid hoog genoeg zijn.


3. Eten

De spelleiders beoordelen afhankelijk van het aantal eten de expeditieleden vonden/vingen en de kwaliteit van de bereidvaardigheid van de deelnemers hoe goed het eten was.
Bijvoorbeeld: Jullie zijn voldoende gesterkt voor de volgende opdracht.
De deelnemers eten automatisch alles op. Enkel als er zoveel eten is, bepaalt de spelleiding wat over is. Maar reken daar maar niet op

4. Opdrachten
Door middel van het kijken naar de deelnemers hun vaardigheid + hun gezondheidstoestand (hebben ze voldoende gegeten?) zal bij bepaalde opdrachten voordelen of nadelen toegekend of meegerekend worden.

- Robinson Online

1. Eilandbonus
Elk eiland heeft een bonus. Dit kan te maken hebben met het weer, voedsel, hout of bouwen. De bonus bedraagt meestal x2, maar kan ook x1,5 of x3 zijn. Met een bonus is bijvoorbeeld de opbrengst na het vissen groter.

2. Weer
Elke dag op het eiland is verschillend qua weer. Afhankelijk van het weer kan je bepaalde activiteiten beter wel en beter niet doen. Bij extreem warm weer zou je beter niet beginnen te bouwen, of je kan een beroerte krijgen. Vissen bij warm weer is dan weer aangenaam. Bij een storm zijn al je opbrengsten minimaal, en kunnen zelfs bepaalde zaken wegwaaien.

3. Tijd
Twee dagen in het echte leven is 1 dag op het eiland. Zondag beschouwen we als rustdag, dus die tellen we niet mee. Van maandag tot dinsdag is er 1 dag, en van woensdag tot donderdag ook. De laatste dag van de week is vrijdag tot zaterdag.

over de proeven moet ik nog over nadenken..
maar dit is een spel waar je zeer actief moet zijn
 

Lieflap

Guest
Concept Expeditie Robinson

1. Robinsonproeven
Met Robinsonproeven kan je iets leuks winnen. Als dit tegen een kamp is, dan wint het gehele kamp iets bij het winnen van de proef.
Als het tegen iedereen is, dan is de prijs individueel. Soms kan je meerdere mensen mee laten genieten, als je bijvoorbeeld een dagje resort voor twee gewonnen hebt.

2. Immuiteitsproeven
Als je een immunitietsproef wint, dan win je immuniteit voor de komende eilandraad. Als je de pref speelt tegen een kamp, dan kan het gehele kamp niet weggestuurd worden. Speel je tegen iedereen, dan wint diegene die de proef wint alleen immuniteit.

3. Verdeling in kampen
Aan het begin van het spel wordt de groep in twee kampen gesplitst, kamp Noord, en kamp Zuid. Die gaan het de komende proeven tegen elkaar opnemen. De kampen hebben hun eigen eiland of strand en moeten zoveel mogelijk opdrachten zien te winnen. Ze moeten een kamp bouwen en voldoende voedsel vinden. Aan de helft van het spel komt er een samensmelting.

4. Samensmelting
Na de laatste eilandraad waarbij er iemand uit één van de kampen moet vertrekken, komt er een samensmelting. Dit gebeurt aan de helft van het spel. De kampen worden samengevoegd en men zal nu individueel moeten strijden tijdens de proeven. Met de samensmelting gaan beide kampen zich bij elkaar voegen op een nieuw eiland.

5. Finale
De laatste epeditie en één afvaller spelen de finale. Twee mensen gaan uiteindelijk door naar het laatste onderdeel van de finale: het stemmen.
De andere expeditieleden en afvallers van het afvallerseiland stemmen op wie voor hen het meest Robinsonwaardig is. Ze mogen daarbij 1 vraag stellen aan 1 van de deelnemers, die hun stem kan bevestigen. Diegene met de meeste stemmen, wint het spel en is dé Robinson.

6.Afvallerseiland
De expeditieleden die na de samensmelting afvallen komen terecht op het afvallerseiland. De voedselsituatie is heel erbarmelijk. Slechts 1 van de afvallers maakt nog kans om de Robinson te worden, tijdens de finale. Als de afvaller volledig leeg is of zich ongepast gedraagt wordt hij door Ernst-Paul of Evi opgehaald om terug te keren naar de lage landen.

7. Eilandraad
Op de eilandraad stemmen jullie voor diegene die uit het spel moet. Als je een immuniteitsproef verliest, ga je naar de eilandraad. Op de eilandraad stem je met zwarte stemmen op iemand. Met een witte, neutraliserende stem, kan je ook een stem wegwassen. Dit kan een stem op jezelf zijn, een stem op een ander, of een stem die iemand heeft uitgebracht. Diegene die uiteindelijk de meeste stemmen heeft verlaat het spel. Is dit nog met teams, dan is het definitief afgelopen, is dit echter nog met maar 1 team, dan gaat die naar het afvallerseiland. Als er een gelijkstand is qua stemmen, dan kijkt men naar de stemmen van de afgelopen eilandraad. Stemmen stuur je in PM door.

- Vaardigheden

1. Overlevingsvaardigheden
De deelnemers moeten aan het begin van het spel zichzelf vaardigheden toekennen. die vaardigeheden gaan mee bepalen hoe proeven zullen aflopen, maar nog belangrijker: hoe de robinson gaat overleven op het eiland. Hoe beter de vaardigheid, hoe beter hij/zij iets zal uitvoeren. Iemand met grote voedselzoekvaardigheid zal je beter op expeditie sturen, want dan zal het meer opbrengen.
Er zijn vijf overlevingsvaardigheden:
- Voedsel zoeken: Op expeditie planten en vruchten zoeken.
- Vissen: Om beter of minder goed te vissen
- Voedsel bereiden: Hoe beter het voedsel bereid is, hoe voedzamer het is.
- Vuur maken: In proeven en om te koken kan dit handig zijn Bij Vuur maken hoort ook 'houthakken', daar je dat ook nodig hebt.
- Bouwen: Om snel een goed kamp te kunnen bouwen, is deze vaardigheid vereist. 'houthakken' is hier gedeeltelijk bij inbegrepen.

2. Fysieke vaardigheden
Verder voor proeven zijn de andere vaardigheden belangrijk.
Vaardigheden:
- Kracht: Voor krachtproeven heb je deze vaardigheid nodig.
- Snelheid: Hoe beter de vaardigheid, hoe sneller je bent.
- Uithoudingsvermorgen: Hoe lang kan je iets volhouden?
- Intelligentie: Bij bepaalde opdrachten heb je een voordeeltje, en je weet dus ook meer dan je andere, wat nog voordelen kan opleveren.
- Aanpassingsvermogen: Als je naar het eiland gaat, moet je je natuurlijk inwerken. Hoe sneller het gaat, hoe beter. Ook bij bepaalde proeven met je je aanpassen aan de situatie.
Zo kunnen we ook proeven zoals touwtrekken bepalen. Soms kan je ook een extra vaardigheidspuntje toekennen, als je die verdiend hebt bij een opdracht.

- Omgang met vaardigheden

1. Expeditie
Afhankelijk van hoeveel mensen er op expeditie gaan, hoe vruchtbaar de grond is, hoe goed hun vaardigheid is voor voedsel te zoeken en het geluk bepaalt men met welke buit men thuiskomt. Verder bepaald op welk kamp je zit of je meer of minder voedsel vindt. Aan het begin kan je tijdens je expeditie ook hout vinden, om een kamp te bouwen.

2. Vissen
Afhankelijk van hoeveel mensen er op expeditie gaan, hoeveel vissen er zijn, hoe goed hun vaardigheid is voor het vissen en het geluk bepaalt men met welke buit men thuiskomt. Verder bepaald op welk kamp je zit of je meer of minder vis vangt.
Je kan ook een krabje gevangen hebben, of meerdere, daarvoor moet je 'dieren vangen'-vaardigheid hoog genoeg zijn.


3. Eten
De spelleiders beoordelen afhankelijk van het aantal eten de expeditieleden vonden/vingen en de kwaliteit van de bereidvaardigheid van de deelnemers hoe goed het eten was.
Bijvoorbeeld: Jullie zijn voldoende gesterkt voor de volgende opdracht.
De deelnemers eten automatisch alles op. Enkel als er zoveel eten is, bepaalt de spelleiding wat over is. Maar reken daar maar niet op

4. Opdrachten
Door middel van het kijken naar de deelnemers hun vaardigheid + hun gezondheidstoestand (hebben ze voldoende gegeten?) zal bij bepaalde opdrachten voordelen of nadelen toegekend of meegerekend worden.

- Robinson Online

1. Eilandbonus
Elk eiland heeft een bonus. Dit kan te maken hebben met het weer, voedsel, hout of bouwen. De bonus bedraagt meestal x2, maar kan ook x1,5 of x3 zijn. Met een bonus is bijvoorbeeld de opbrengst na het vissen groter.

2. Weer
Elke dag op het eiland is verschillend qua weer. Afhankelijk van het weer kan je bepaalde activiteiten beter wel en beter niet doen. Bij extreem warm weer zou je beter niet beginnen te bouwen, of je kan een beroerte krijgen. Vissen bij warm weer is dan weer aangenaam. Bij een storm zijn al je opbrengsten minimaal, en kunnen zelfs bepaalde zaken wegwaaien.

3. Tijd
Twee dagen in het echte leven is 1 dag op het eiland. Zondag beschouwen we als rustdag, dus die tellen we niet mee. Van maandag tot dinsdag is er 1 dag, en van woensdag tot donderdag ook. De laatste dag van de week is vrijdag tot zaterdag.

over de proeven moet ik nog over nadenken..
maar dit is een spel waar je zeer actief moet zijn!



Anders moet ik steeds zo scrollen.


Maar WTF hoe wil je dit organiseren?
 

senescalcus

Guest
Inderdaad, wil je dat online doen?
Dat zal lastig worden dan.
 

BobDeSpuiter

Guest
ik heb 2 voorstellen gezet.
nu wil ik zien welke julie willen,ik ga er geen 2 doen hoor.
deze is zeer freakig om te organiseren..
 

Shade Tura

Guest
Hoeveel spelleiders zullen er zijn? Minstens 2 neem ik aan :D Vind het concept wel leuk, maar nog ingewikkelt. Denk dat ik het een paar keer moet lezen :p
 
Persoonlijk vind ik dit het leukste voordeel, maar het regelen lijkt me heel lastig. Wanneer het goed geregeld kan worden, zou ik hier (als groot expeditie robinson fan :p) graag aan mee willen doen.
 

Shade Tura

Guest
spel ligt al plat voor het begint verwacht ik -.-
Ik hoop van niet :) Het klinkt best vet. Ik zou toch wel 3/4 spelleiders nemen. Kan er altijd 1 spelleider een weekendje weg ofzo :p En dan de andere weer XD
 

BobDeSpuiter

Guest
spel ligt al plat voor het begint verwacht ik -.-
het is zeer moeilijk,maar ik zal er elke dag aan werken zodat ik bijna niets meer moet nadenken of doen als de ronde bezig is..
alles mooi uitwerken.
maar het zal lastig worden.

er wordt een poll opengedaan,maar ik wil eerst reacties voor bijde spellen.
 

jaenken

Guest
het is zeer moeilijk,maar ik zal er elke dag aan werken zodat ik bijna niets meer moet nadenken of doen als de ronde bezig is..
alles mooi uitwerken.
maar het zal lastig worden.

er wordt een poll opengedaan,maar ik wil eerst reacties voor bijde spellen.
Als je dit spel wil, moet je het zeker in de vakantie doen.
Anders kan je dit totaal niet in de hand houden.
Maar dit neemt niet weg dat ik wel geïntresseerd ben. :)
 

BobDeSpuiter

Guest
Als je dit spel wil, moet je het zeker in de vakantie doen.
Anders kan je dit totaal niet in de hand houden.
Maar dit neemt niet weg dat ik wel geïntresseerd ben. :)
dan zal het alleen in de vakantie 1 of 2maal worden gespeelt.

en het andere spel onder schooldagen..
 
Nee, sorry.
Te lastig.