Voetbal

Reactiescore
756
Ja wat uiteindelijk ook meer oplevert voor de kleinere clubs. Ik ben wel benieuwd welke clubs er in zo' n beneleague zullen komen?
Van België waarschijnlijk Club Brugge, Anderlecht, Genk, Gent en Standard nummer 6 is een vraagteken. Voor Nederland: Ajax, Feyenoord, psv, Twente en az??
 

DeletedUser40402

Guest
Antwerp sowieso ook. Eigenlijk denk ik dat de huidige top 9 wel een mooie top 9 is. Charleroi, Zulte en Mechelen er ook nog bij van de kant van België.
 
Reactiescore
756
Antwerp sowieso ook. Eigenlijk denk ik dat de huidige top 9 wel een mooie top 9 is. Charleroi, Zulte en Mechelen er ook nog bij van de kant van België.
Kv Mechelen en Zulte Waregem zijn te kleine clubs en niet kapitaal krachtig genoeg denk ik.. Ookal zouden zij mogen mee doen, kunnen ze op sportief vlak weinig gaan doen ik die league denk ik
 
Reactiescore
1.237
Onzin dat AZ beter is. Ajax is beter dan Club, PSV ongeveer zelfde niveau als Club (op dit moment), al de rest in Nederland zeker minder. AZ is niveautje Gent/Genk ongeveer.



Heb je wel zin om naar Groningen te gaan dan?
Az speelde afgelopen eredivisie seizoen gewoon net zo goed als ajax, op momenten beter en op momenten minder. Daarnaast speelt az de laatste jaren op uitzondering van ajax het beste voetbal. Psv club gent genk heb ik echt allen een treetje onder az staan. Niet voor niets wonnen ze 2 x maal van ajax dit seizoenseizoenen wonnen ze ook van psv.
 
Reactiescore
756
Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden mocht Feyenoord er niet bij zijn.. Liever zij dan Vitesse
 

DeletedUser40402

Guest
Als je al ploegen als Vitesse of Feyenoord gaat weren moet je geen beneliga maken?
 
Reactiescore
685
Als je al ploegen als Vitesse of Feyenoord gaat weren moet je geen beneliga maken?

Idd. Als er 1 club is waar enorm veel potentie in zit dan is dat feyenoord wel. dat er niet mee gedaan wordt is een ander verhaal. Maar buiten dat neem ik aan dat hieronder een grap is?
Feyenoord en Twente ? Eerder Utrecht en Vitesse.

Als je utrecht boven feyenoord plaats dan maak je een grap of je bent voor utreg :)
 
Reactiescore
1.237
Idd. Als er 1 club is waar enorm veel potentie in zit dan is dat feyenoord wel. dat er niet mee gedaan wordt is een ander verhaal. Maar buiten dat neem ik aan dat hieronder een grap is?


Als je utrecht boven feyenoord plaats dan maak je een grap of je bent voor utreg :)
Feyenoord, potentie, kies er een aub

feyenoord is gedoemd 4e viool te spelen. omdat:
  1. Het organisatorisch een puinhoop is
  2. Het sportief een bende is. (advocaat verbloemt veel)
  3. De jeugd een puinhoop is
  4. Het eigenaarschap een puinhoop is (aandelen bij een paar domme rijke fans leek een goede oplossing maar blijkt een flink blok beton)
  5. Dirk kuyt nu al de verlosser wordt, ondanks dat hij tot nu toe als trainer bewijst er geen kut van te kunnen en voorals de persoon dirk belangrijk te vinden.
 
Reactiescore
3.536
Ja wat uiteindelijk ook meer oplevert voor de kleinere clubs. Ik ben wel benieuwd welke clubs er in zo' n beneleague zullen komen?

Zou dan een competitie met 18 clubs worden. 10 hollandse en 8 Belgische ivm bevolkingsaantal zodat de verhoudingen hetzelfde blijven.

Az speelde afgelopen eredivisie seizoen gewoon net zo goed als ajax, op momenten beter en op momenten minder. Daarnaast speelt az de laatste jaren op uitzondering van ajax het beste voetbal. Psv club gent genk heb ik echt allen een treetje onder az staan. Niet voor niets wonnen ze 2 x maal van ajax dit seizoenseizoenen wonnen ze ook van psv.


Nauw volgens mij volg jij het Belgisch voetbal dan niet zo goed. AZ is bij zekerheid niet beter dan Brugge en het Genk van 2 seizoenen geleden moet niet onder doen van het AZ van nu. Als de 2 talentjes van AZ weg zijn wil ik het nog wel eens zien hoever ze al dan niet terugzakken.


BeNeliga is bij afstand het beste voor alle clubs. Ook betreft europese tickets veranderd er niets. Stel de hoogst Nederlandse club Ajax word er 5de dan krijgen hun alsnog rechtstreekse CL ticket. Ticket verdeling blijft apart gegeven worden.

Er is al een experten bureau geweest die onderzocht heeft vrij diepgaand wat een BeNeliga zou opleveren en dat ging toch over enkele 100den miljoenen meer. Je competitie word ook dubbel zo sterk, dubbel zo hoog niveau waardoor je als team op hoger niveau gewend te spelen zijt en het verschil in europa om tegen teams daar te spelen minder groot is.

Je trekt ook makkelijker grote goede spelers naar je competitie omdat niemand uitkijkt om tegen Oostende of Emmen te spelen, in NL speel je nu tegen 3 goede teams op een jaar als je zelf bij een top team speelt, met een BeneLiga verdubbeld dat al snel ook. Het is een verheffende trap, betere spelers, nog beter niveau, betere prestaties in Europa zijn meer inkomsten, spelers kan je nog duurder verkopen,.... Je waarde van je competitie zal enkel stijgen, meer tv gelden blabla.


Ik heb wel zin om Anderlecht, PSV, Brugge, Ajax, Feyenoord, Standard, AZ, Gent ect tegen elkaar te zien spelen het hele jaar door. Als voetballiefhebber lijkt mij dat echt zalig. En met al dat extra geld kan je die kleinere clubs ook flink belonen en als die af en toe een jaar in de super liga kunnen spelen tegen top NL en top BE zullen ze dat niet zo erg vinden.
 
Reactiescore
1.237
Nauw volgens mij volg jij het Belgisch voetbal dan niet zo goed. AZ is bij zekerheid niet beter dan Brugge en het Genk van 2 seizoenen geleden moet niet onder doen van het AZ van nu. Als de 2 talentjes van AZ weg zijn wil ik het nog wel eens zien hoever ze al dan niet terugzakken.

Ik help je even:
1591820721620.png
 
Bovenaan