Voetbal

Reactiescore
3.576
En nu ik zit na te denken, Meunier van Club Brugge meteen bij PSG doorgebroken die hem bij Brugge kocht voor 8 miljoen, Courtois meteen van Genk naar Atletico basis. Dus je punt slaat sws nergens op.

Saelemakers van niet eens basis speler Anderlecht naar basis speler AC Milan, AC dat eerste staat in Serie A. Overigens toen Tielemans naar Monaco ging waren ze het jaar voordien kampioen gespeeld en halve finale CL, dus was wel met de bedoeling om naar een Europese topclub te gaan.

KDB ging van Genk rechtstreeks naar Chelsea toch een topclub in PL neem ik aan? Wat last van blessures na een uitstekende voorbereiding en Mourinho die liever Shurle opstelde dan KDB omdat KDB 'lui' was op training. Rest is geschiedenis.


Kalidou Koulibaly van Genk rechtstreeks naar Napoli, basis speler (Lozano-PSV niet en nog altijd niet gelukt). Als je me nog even geeft komen er nog wel namen naar boven.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.271
Zijn vergelijkingen die totaal niet op gaan nog iets zeggen over onze competitie. Welke spelers buiten Ajax spelers haalde de top meteen? Depay 1 van NL's beste spelers had een tussenstop nodig want kwam te kort voor Man u. Zelfde dreigt misschien voor Donny. Virgil van Dijk eerst ook naar southampton gegaan is alvorens naar Liverpool, Wijnaldum ook eerst Newcastle united als ik me niet vergis.

De enige 2 die vanuit NL meteen bij een top ploeg kwamen zijn Deligt en Dejong en dat komt niet door de Eredivisie maar door Ajax hun uitzonderlijk CL jaar. Als Tielemans bij Anderlecht halve finale CL zou gespeeld hebben hadden ze er ook 60 miljoen voor gekregen had hij veel meer ervaring op top niveau gehad en een snellere evolutie gehad dan nu het geval is geweest. Zo opportunistisch werkt de voetbalwereld.

Ze betalen heus ook niet meer voor Eredivisie spelers als voor onze competitie. Alles heeft te maken met je prestaties in de CL zo ook je financiële toestand van je club. Neem een Doku bij Anderlecht, mss 5 goals gemaakt en werd al verkocht voor 27 miljoen voor 5 goals in een heel seizoen basis speler. Anderlecht had geld nodig dus liet hem gaan. Stel Anderlecht haalt halve finale CL en speelt Juve en Madrid weg kregen ze voor Doku ook een 60 miljoen en kwam Liverpool hem halen.

Wat ook meetelt is de evolutie van een speler, De ligt en de jong zijn uitzonderlijke talenten die al heel vroeg betreft hun leeftijd volwassen zijn geworden, door gebrekkig talent in Nederland kregen ze al snel een basisplaats in nationaal team in combinatie met heel ver in de CL raken is gewoon jaren tijdswinst in evolutie en ook die 2 hadden wel een halfjaar nodig om er beetje door te komen en dan is Barca nog een armzalig team op het middenveld.


En dat oshimen eerst naar de Franse subtop gaat is ook alleen maar omdat Charleroi (niet eens een top club in Belgie) hem niet wou verkopen aan onze top ploegen en ze ook al een enorme transferprijs vroegen.
Zoals mertens, wijnaldum, sanchez, eriksen, ziyech, depay, lozanno, milik, frenkie de jong de ligt en dan tel ik dus wijnaldum en van dijk niet mee vanwege dezelfde tussenstap.

andere indicator is het marktwaarde belgie vs nederland scheelt dat ook 230 miljoen, (770 be vs 1,03 = significant.)
waar zit dat het in;
waarde ajax 350 Mio
psv waarde 172,5 Mio
brugge waarde117 Mio
AZ 116 mio
Feyenoord 106 mio
genk 87 mio


conclusie, de stelling dat de top van het belgische voetbal nu een gat heeft goed te maken op de top van het nederlandse voetbal lijkt me terecht gesteld voor de laatste 5 jaar. maw jokersbrain. je praat poep.
 
Reactiescore
4
Eredivisie heeft ook een veel roemvollere geschiedenis waar nog steeds vruchten van geplukt worden. België heeft nooit heel veel voorgesteld in Europa. Ook niet onbelangrijk.
 
Reactiescore
561
Zoals mertens, wijnaldum, sanchez, eriksen, ziyech, depay, lozanno, milik, frenkie de jong de ligt en dan tel ik dus wijnaldum en van dijk niet mee vanwege dezelfde tussenstap.

andere indicator is het marktwaarde belgie vs nederland scheelt dat ook 230 miljoen, (770 be vs 1,03 = significant.)
waar zit dat het in;
waarde ajax 350 Mio
psv waarde 172,5 Mio
brugge waarde117 Mio
AZ 116 mio
Feyenoord 106 mio
genk 87 mio


conclusie, de stelling dat de top van het belgische voetbal nu een gat heeft goed te maken op de top van het nederlandse voetbal lijkt me terecht gesteld voor de laatste 5 jaar. maw jokersbrain. je praat poep.

Recordtransfer België: J. David 32 miljoen
Recordtransfer Nederlande: Frenkie 86 miljoen

Dit zegt volgens mij genoeg. Ajax staat op een niveau apart. Qua budget, qua ploeg en vooral qua omkadering.

Dat de Belgische topploegen kunnen wedijveren met Feyenoord, AZ en PSV is wel een feit, maar in een BeNeLiga zou Ajax van de 10 keer 8 of 9 keer kampioen spelen.
 
Reactiescore
4
Recordtransfer België: J. David 32 miljoen
Recordtransfer Nederlande: Frenkie 86 miljoen

Dit zegt volgens mij genoeg. Ajax staat op een niveau apart. Qua budget, qua ploeg en vooral qua omkadering.

Dat de Belgische topploegen kunnen wedijveren met Feyenoord, AZ en PSV is wel een feit, maar in een BeNeLiga zou Ajax van de 10 keer 8 of 9 keer kampioen spelen.

Het lukt Ajax op dit moment nog niet eens om meer dan 50% van de prijzen te winnen, en jij denkt dat ze met meer tegenstand ineens 2 keer zoveel prijzen pakken? De logica.
 
Reactiescore
1.271
Recordtransfer België: J. David 32 miljoen
Recordtransfer Nederlande: Frenkie 86 miljoen

Dit zegt volgens mij genoeg. Ajax staat op een niveau apart. Qua budget, qua ploeg en vooral qua omkadering.

Dat de Belgische topploegen kunnen wedijveren met Feyenoord, AZ en PSV is wel een feit, maar in een BeNeLiga zou Ajax van de 10 keer 8 of 9 keer kampioen spelen.

Ben ik grotendeels met je eens. hoewel psv en AZ naar mijn mening vanuit belgie te weinig erkenning krijgen. die teams zitten ook tjokvol met transferwaarde danwel sportieve waarde. feyenoord is te laat wakker geschrokken en dreigt de boot te missen, maar AZ en psv zijn m.i. de clubs uit belgie ondertussen voorbij. muv brugge heeft de belgische top de boot al gemist. een beneliga zou 8 van de 10 keer ajax zijn en van de 2 keer zal het eerder psv of AZ zijn dan brugge met de huidige verstandshouding.
 
Reactiescore
986
Ben ik grotendeels met je eens. hoewel psv en AZ naar mijn mening vanuit belgie te weinig erkenning krijgen. die teams zitten ook tjokvol met transferwaarde danwel sportieve waarde. feyenoord is te laat wakker geschrokken en dreigt de boot te missen, maar AZ en psv zijn m.i. de clubs uit belgie ondertussen voorbij. muv brugge heeft de belgische top de boot al gemist. een beneliga zou 8 van de 10 keer ajax zijn en van de 2 keer zal het eerder psv of AZ zijn dan brugge met de huidige verstandshouding.

Club Brugge is op dit moment beter dan PSV en AZ, maar het is een feit dat Ajax er een stuk bovenuit steekt. Al jaren.

Ajax
- groot gat -
Club Brugge
- klein gat -
PSV
De rest
 
Reactiescore
1.271
Club Brugge is op dit moment beter dan PSV en AZ, maar het is een feit dat Ajax er een stuk bovenuit steekt. Al jaren.

Ajax
- groot gat -
Club Brugge
- klein gat -
PSV
De rest
onderbuikgevoel blond, zie mijn eerdere feitelijkheid over de waarde van de ploeg van club t.o.v. PSV.
 
Reactiescore
986
onderbuikgevoel blond, zie mijn eerdere feitelijkheid over de waarde van de ploeg van club t.o.v. PSV.

Ik heb het niet over de onderliggende waarde. Ik heb het over welke ploeg momenteel beter is dan de andere en momenteel is Brugge beter dan PSV en AZ.
 
Reactiescore
986
Club Coefficient ranking: https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/#/yr/2021

19. Ajax
43. Club Brugge
53. Racing Genk

58. PSV

60. AA Gent
62. RSC Anderlecht
65. Standard

66. AZ
68. Feyenoord

125. Antwerp
154. Vitesse.


Hieruit zien we dus dat de Belgische top 5 Europees duidelijk beter gepresteerd heeft dan de Nederlandse top 5 op Europees vlak de afgelopen jaren. Meer zelfs, De 5e beste ploeg uit België is beter dan de 3e beste ploeg van NL op Europees vlak. De 6e, Antwerp, die Europees dit jaar zelfs de knock-out heeft bereikt en dus nog punten kan verzamelen, staat zelfs hoger dan de 5e ploeg van Nederland, namelijk Vitesse.

Met andere woorden, Dash praat poep.
 
Reactiescore
1.271
Club Coefficient ranking: https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/#/yr/2021

19. Ajax
43. Club Brugge
53. Racing Genk

58. PSV

60. AA Gent
62. RSC Anderlecht
65. Standard

66. AZ
68. Feyenoord

125. Antwerp
154. Vitesse.


Hieruit zien we dus dat de Belgische top 5 Europees duidelijk beter gepresteerd heeft dan de Nederlandse top 5 op Europees vlak de afgelopen jaren. Meer zelfs, De 5e beste ploeg uit België is beter dan de 3e beste ploeg van NL op Europees vlak. De 6e, Antwerp, die Europees dit jaar zelfs de knock-out heeft bereikt, staat zelfs hoger dan de 5e ploeg van Nederland, namelijk Vitesse.

Met andere woorden, Dash praat poep.

Beste materlotti, leer eens begrijpend lezen.
het punt van iemand hier was dit:
Voor de Belgen is zo'n competitie niks aan. Dan worden ze nooit meer kampioen. Altijd PSV of Ajax.
De definitie KAMPIOEN dat je de beste bent. plek 2 of constant presteren interesseert in deze discussie niet eens.
Kijken naar de laatste 5 jaar over europese resultaten is dan niet relevant want,
  1. dat is het verleden en we kijken naar de toekomst
  2. dat gaat over het europees spelen tegen andere Europese ploegen en dus geen nl vs be teams
De enige aanname die overeind blijft is dat degen die het meeste budget heeft over 2-3 jaar de beste ploeg op de been kan brengen.
Op dat vlak scoort ajax by far het beste dus is het ook aannemelijk dat zij dit zullen gaan uitbuiten de komende jaren. maar het blijft voetbal en er zal dus een jaar komen dat ajax niet kampioen wordt. dat zal normaliter dan een jaar zijn dat een ploeg wel weet door te stoten maar dat kan zo nog 2-3 jaar weg zijn. het gaat om wie er dan het beste geijkt staat om dat gat te vullen. m.i. is het dan waarschijnlijker dat dit gedaan wordt door een ploeg 1,5x zo groot als de nummer drie dan dat de nummer 3 op het lijstje dit doet. ten meer omdat juist in een beneliga de weerstand groter wordt en dus de club met de bredere selectie meer voordeel gaat hebben.

ik praat dus geen poep, maar jij des te meer.
 
Reactiescore
4
Club Coefficient ranking: https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/#/yr/2021

19. Ajax
43. Club Brugge
53. Racing Genk

58. PSV

60. AA Gent
62. RSC Anderlecht
65. Standard

66. AZ
68. Feyenoord

125. Antwerp
154. Vitesse.


Hieruit zien we dus dat de Belgische top 5 Europees duidelijk beter gepresteerd heeft dan de Nederlandse top 5 op Europees vlak de afgelopen jaren. Meer zelfs, De 5e beste ploeg uit België is beter dan de 3e beste ploeg van NL op Europees vlak. De 6e, Antwerp, die Europees dit jaar zelfs de knock-out heeft bereikt en dus nog punten kan verzamelen, staat zelfs hoger dan de 5e ploeg van Nederland, namelijk Vitesse.

Met andere woorden, Dash praat poep.

Als je coëfficiënten gaat aanhouden om te bepalen hoe goed een club is dan kan je eigenlijk gewoon beter je mond houden over voetbal.
 
Reactiescore
4
Beste materlotti, leer eens begrijpend lezen.
het punt van iemand hier was dit:

De definitie KAMPIOEN dat je de beste bent. plek 2 of constant presteren interesseert in deze discussie niet eens.
Kijken naar de laatste 5 jaar over europese resultaten is dan niet relevant want,
  1. dat is het verleden en we kijken naar de toekomst
  2. dat gaat over het europees spelen tegen andere Europese ploegen en dus geen nl vs be teams
De enige aanname die overeind blijft is dat degen die het meeste budget heeft over 2-3 jaar de beste ploeg op de been kan brengen.
Op dat vlak scoort ajax by far het beste dus is het ook aannemelijk dat zij dit zullen gaan uitbuiten de komende jaren. maar het blijft voetbal en er zal dus een jaar komen dat ajax niet kampioen wordt. dat zal normaliter dan een jaar zijn dat een ploeg wel weet door te stoten maar dat kan zo nog 2-3 jaar weg zijn. het gaat om wie er dan het beste geijkt staat om dat gat te vullen. m.i. is het dan waarschijnlijker dat dit gedaan wordt door een ploeg 1,5x zo groot als de nummer drie dan dat de nummer 3 op het lijstje dit doet. ten meer omdat juist in een beneliga de weerstand groter wordt en dus de club met de bredere selectie meer voordeel gaat hebben.

ik praat dus geen poep, maar jij des te meer.

Los van dat ik niet denk dat Ajax 8 van de 10 keer kampioen word, geef ik je volkomen gelijk in wat je zegt. De clubs uit Belgie zullen alleen maar minder inkomsten krijgen, omdat ze niet structureel de Champions League ingaan zoals dat nu wel het geval is.

Enige manier waarop een Beneliga rendabel zou zijn is wanneer beide landen hun aantal Europese plekken behouden, maar dat gaat never nooit gebeuren.
 
Reactiescore
986
dBeste materlotti, leer eens begrijpend lezen.
het punt van iemand hier was dit:

De definitie KAMPIOEN dat je de beste bent. plek 2 of constant presteren interesseert in deze discussie niet eens.
Kijken naar de laatste 5 jaar over europese resultaten is dan niet relevant want,
  1. dat is het verleden en we kijken naar de toekomst
  2. dat gaat over het europees spelen tegen andere Europese ploegen en dus geen nl vs be teams
De enige aanname die overeind blijft is dat degen die het meeste budget heeft over 2-3 jaar de beste ploeg op de been kan brengen.
Op dat vlak scoort ajax by far het beste dus is het ook aannemelijk dat zij dit zullen gaan uitbuiten de komende jaren. maar het blijft voetbal en er zal dus een jaar komen dat ajax niet kampioen wordt. dat zal normaliter dan een jaar zijn dat een ploeg wel weet door te stoten maar dat kan zo nog 2-3 jaar weg zijn. het gaat om wie er dan het beste geijkt staat om dat gat te vullen. m.i. is het dan waarschijnlijker dat dit gedaan wordt door een ploeg 1,5x zo groot als de nummer drie dan dat de nummer 3 op het lijstje dit doet. ten meer omdat juist in een beneliga de weerstand groter wordt en dus de club met de bredere selectie meer voordeel gaat hebben.

ik praat dus geen poep, maar jij des te meer.

Als je wilt achterhalen wie er de komende jaren kampioen zal spelen dan moet je je baseren op de prestaties de afgelopen jaren. Daaruit leren we dat Club Brugge al een eindje PSV heeft ingehaald. De waarde maakt daarin bitter weinig uit, de sportieve prestaties des te meer. Als Ajax dan 5/6 keer kampioen speelt van de 10, dan zal de andere kampioen eerder Club Brugge zijn dan PSV en/of AZ. Dat is het punt die ik wil maken en dat is gebaseerd op het enige referentiepunt die we hebben namelijk de Europese prestaties. Hoe ga je anders de sterkte van een ploeg gaan vergelijken?

De waarde van een ploeg maakt geen moer uit. De Dallas Cowboys zijn al jaren de waardevolste ploeg van de NFL en winnen al decennia lang geen titel en halen met moeite de play-offs. Hetzelfde geldt voor de NY Knicks in de NBA en helaas ook Manchester United in het voetbal. Stop dus eens met je onzin over waarde van de ploeg, who cares hoeveel fans je hebt en hoeveel truitjes je verkoopt. Het zijn de sportieve prestaties die tellen.
 
Reactiescore
1.271
Als je wilt achterhalen wie er de komende jaren kampioen zal spelen dan moet je je baseren op de prestaties de afgelopen jaren. Daaruit leren we dat Club Brugge al een eindje PSV heeft ingehaald. De waarde maakt daarin bitter weinig uit, de sportieve prestaties des te meer. Als Ajax dan 5/6 keer kampioen speelt van de 10, dan zal de andere kampioen eerder Club Brugge zijn dan PSV en/of AZ. Dat is het punt die ik wil maken en dat is gebaseerd op het enige referentiepunt die we hebben namelijk de Europese prestaties. Hoe ga je anders de sterkte van een ploeg gaan vergelijken?

De waarde van een ploeg maakt geen moer uit. De Dallas Cowboys zijn al jaren de waardevolste ploeg van de NFL en winnen al decennia lang geen titel en halen met moeite de play-offs. Hetzelfde geldt voor de NY Knicks in de NBA en helaas ook Manchester United in het voetbal. Stop dus eens met je onzin over waarde van de ploeg, who cares hoeveel fans je hebt en hoeveel truitjes je verkoopt. Het zijn de sportieve prestaties die tellen.

Och jeetje wat zet je jezelf weer voor schut. chanant gewoon.
marktwaarde is de waarde die een speler vertegenwoordigd in het internationale voetbal. de gehele selectie tesamen van ajax, psv, brugge etc is de marktwaarde per ploeg. dus dit zegt wel degelijk heel veel over de prestaties van de clubs hun TOEKOMST in tegenstelling tot de club coeeficient die enkel wat zegt over het VERLEDEN. makkelijkste om dat te debunken is in jou lijstje te kijken naar lille die bovenaan staat in de franse competitie maar onder feyenoord staat in de europese ranking. volgens jou logica is feyenoord beter dan de huidige nummer 1 van frankrijk. Begin je het te begrijpen of ga je nog een paar keer geforceerd de kenner uit lopen te hangen?
 
Bovenaan