Vlaanderen onafhankelijk?

DeletedUser26555

Guest
Ik denk dat vele mensen niet beseffen wat een splitsing van België zal veroorzaken, ik verwacht economische depressie.

Dat Vlaanderen meer Autonomie mag krijgen, en dat de geldstroom naar Wallonië mag verminderd worden, daar ben ik dan wel weer voor.
 
Reactiescore
1.577
Ik denk dat vele mensen niet beseffen wat een splitsing van België zal veroorzaken, ik verwacht economische depressie.

Dat Vlaanderen meer Autonomie mag krijgen, en dat de geldstroom naar Wallonië mag verminderd worden, daar ben ik dan wel weer voor.

Als je dit standpunt inneemt, ben ik ook wel benieuwd naar de argumenten waarom.
 

DeletedUser26555

Guest
Ten eerste:

België als 1 geheel moet blijven bestaan, vergeet niet dat wij destijds door Wallonië werden financieel beholpen. Dat is de reden waarom in Vlaanderen ook nog Limburg armer is dan andere provincies. Want Limburg had veel koolcentrales en dergelijke maar de rest van Vlaanderen had niets, en moest wachten tot de dienstenjobs en dergelijke terug kwamen.
Wie zegt dat Vlaanderen misschien in de toekomst er weer slechter voor zal staan? Niemand kan dat met zekerheid zeggen. Dan kom ik op het punt van de geldstroom.

De geldstroom is voor Vlaanderen een pijnpunt, daarom dat ik een stuk de rechtse partijen kan volgen terwijl ik pro links ben(dat zeg ik niet te luid)

Als ik hoor over de bedragen dan is dat veel, en dat moet georganiseerd geminderd worden. Maar aan de andere kant moet Wallonië zijn best doen om meer werk te creëren en de werkloosheid te laten zakken. Wat imo niet genoeg gebeurd en zeker met het geld dat Vlaanderen naar Wallonië overmaakt.

Over de autonomie. Daar vind ik dat Vlaanderen nog te weinig bevoegdheden heeft. Waarom zeg ik dit omdat financiële beslissingen nog hoofdzakelijk Federaal is en ik dat niet goed vind maar das mijn mening. Federaal moet er meer scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië zodoende dat iedereen zijn budget kan beheren en kan doen wat hij/zij goed in kan maar dat Federaal er nog een toeziend oog is alleen geen ingrijpend oog behalve in noodgevallen.

Waar ik me wel niet in kan vinden is dat Vlaanderen alles beslist. En rechtse partijen kan ik ook niet volgen inzake de immense besparingen in de Sociale zekerheid.
 

DeletedUser26555

Guest
We kunnen hier heel lang over zagen...

Waarom denkt iedereen in Vlaanderen dat Wallonië lui is?

Wel eerste punt waardoor een Waal duurder is dan een Vlaming:
Hier zijn per zoveel inwoners meer huisartsen dan ziekenhuizen, in Wallonië is een ziekenhuis dichter dan een huisarts, dus gaan ze in Wallonië naar een ziekenhuis.

Wallonië heeft geen grote industrie, heeft moeite met de economie weer op gang te krijgen en ook om de werkloosheid te minderen.

Dus daarom nam ik dat standpunt in, omdat er heel erg veel geld naar Wallonië gaat, en velen denken daar ook zo over.
Maar aan de andere kant kan Wallonië zonder de hulp van Vlaanderen niet veel doen, en dat moet veranderen.

Er word wel werkgelegenheid gemaakt, maar de mobiliteit laat het voornamelijk niet toe.
Dus ik vind dat Wallonië minder door ons moet geholpen worden op lange termijn maar dat er gerichte hulp moet komen om Wallonië zo ver te krijgen.
 
Reactiescore
1.577
Je hebt gewoon nog steeds geen reden gegeven waarom er minder geld van de ene regio naar de andere moet stromen. Je geeft hier een relaas van alles wat jij vindt dat verkeerd gaat, maar op geen enkele manier maakt dat duidelijk waarom de financiële transfers van Vlaanderen naar de andere regio's buiten proportie zijn.
 

DeletedUser73016

Guest
ivi8h3.jpg


Akkoord? Belgie annexeert Zeeland, Artesie, NL-Limburg en Luxemburg waar het altijd recht op had. En Nederland krijgt stukken Duitsland. Al mag Roermond Nederlands blijven zolang de lijn van Maaseik, Maasmechelen en Bree maar wordt doorgetrokken zodat op zijn minst Maastricht toch Vlaams wordt.

Ik stem trouwens NEEN tegen de vraag: wil je dat Vlaanderen onafhankelijk wordt
Ik stem JA op de vraag: wil je dat Vlaanderen onafhankelijk wordt en zich vervolgens aansluit bij Nederland.

Bij onafhankelijkheid Vlaanderen wordt Brussel net zoals Jeruzalem een heel complexe stad, en dan moet Brussel een tweedelige stad wordt (eigendom van twee staten of juist een vrije stad). Brussel D.C. (als hoofdstad van de EU).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
770
Noord-Frankrijk als rechtmatig Britse klei... ???
 

DeletedUser73016

Guest
Noord-Frankrijk als rechtmatig Britse klei... ???

als wederdienst omdat ze helpen met Frankrijk aan te vallen voor Artesie en Lille. En omdat we dikke vriendjes met de Britten worden.

Er komt een Noord-Europese Unie gesteund door de VS, met lidstaten: Estland, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Schotland, VK, Ierland, Belgie & Nederland om ons te verdedigen tegen de grootmachten: Groot-Duitsland en Klein-Frankrijk :D

Daarna zou ik Noordwest Duitsland aanvallen, en Sleeswijk-Holstein annexeren als Denemarken, de rest voor Nederland, zodat Duitsland die zeeverbinding kwijt is. En de Britten moeten iedere connectie die Frankrijk heeft met de Atl. Oceaan destroyen, en Gibraltar innemen, zodat de Fransen enkel nog de Middelandse Zee kunnen domineren. Maar niet voor Duitsland te steunen om het Rijnland terug in te nemen. Zodat Duitsland als Frankrijk vijandig zijn tov elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser58575

Guest
Ga Europa Universalis spelen jij.

ivi8h3.jpg

Akkoord? Belgie annexeert Zeeland, Artesie, NL-Limburg en Luxemburg waar het altijd recht op had. En Nederland krijgt stukken Duitsland. Al mag Roermond Nederlands blijven zolang de lijn van Maaseik, Maasmechelen en Bree maar wordt doorgetrokken zodat op zijn minst Maastricht toch Vlaams wordt.

Weet je, wonende in Kerkrade zou ik liever nog even gebruik blijven maken van de Nederlandse wegen, ik ben bang dat als we nu België zouden worden, de wegen per direct barsten zouden krijgen... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
770
België heeft het meeste straten in de wereld en enorm dichtbevolkt, tussen 3 grote exporteren landen in, die ook allemaal graag gebruik maken van onze wegen. Dit is alles is inderdaad goed voor veel barsten en putten, en slecht onderhoud omdat het te veel is ook.

Makkelijk praten als je land kanaaltjes heeft en beekjes en bootjes en fietsen en schaatsen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

DeletedUser73016

Guest
Ze hebben gewoon gelijk. Incapabele ministers van verkeer met een herseninhoud van een emmer water.
 

DeletedUser58575

Guest
België heeft het meeste straten in de wereld en enorm dichtbevolkt, tussen 3 grote exporteren landen in, die ook allemaal graag gebruik maken van onze wegen. Dit is alles is inderdaad goed voor veel barsten en putten, en slecht onderhoud omdat het te veel is ook.

Makkelijk praten als je land kanaaltjes heeft en beekjes en bootjes en fietsen en schaatsen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:)

Ik woon dus in het Zuidelijkste puntje van Nederland, zowat tegen de grens van zowel België als Duitsland aan. Jij denkt dat dat verkeer plotseling ophoudt bij de grens omdat we hier rijk genoeg zijn om een fiets te bezitten? :D
 
Bovenaan