Vlaanderen-Nederland Fusie

DeletedUser

Guest
Er kan van mijn part alleen een fusie komen als:

-Er niet meer dan 5% van alle inwoners van Belgie(heel Belgie ja, die Walen hebben ook nog wat te zeggen) en alle inwoners van Nederland tegen zijn.

-Er hele goede afspraken komen over onderandere:
Belasting
Scholensysteem

-De EU het ermee eens is.

Overgens denk ik dat onze 2 landen niet samen zullen gaan. Zit toch een vrij groot cultrureel verschil tussen een Nederlander en een Vlaam.

DeletedUser3750

Guest
5% van België tegen - het gebeurt niet
heel Nederland tegen - het gebeurt niet

Heel eerlijk verdeelt:p

Wat mij betreft: Economisch gezien mag het mooi zijn, ik denk dat er te veel problemen zijn (acceptatie, monarchie, cultuur (WO1 en WO2 verschillen)), om te fuseren. Laat fuseren maar lekker op TW gebeuren.

DeletedUser

Guest
Dat het teveel moeite kost is vind ik niet bepaald een goed argument. Eigenlijk is het best egoistisch.
Wat maakt die moeite om het voor elkaar te krijgen uit als het resultaat een beter land is?

@TM
Als het gaat om alleen vlaanderen zie ik niet in waarom de Walen een veto recht krijgen. Want dan krijg je toch weer een Non :rolleyes:

DeletedUser4655

Guest
Er kan van mijn part alleen een fusie komen als:

-Er niet meer dan 5% van alle inwoners van Belgie(heel Belgie ja, die Walen hebben ook nog wat te zeggen) en alle inwoners van Nederland tegen zijn.

-Er hele goede afspraken komen over onderandere:
Belasting
Scholensysteem

-De EU het ermee eens is.

Overgens denk ik dat onze 2 landen niet samen zullen gaan. Zit toch een vrij groot cultrureel verschil tussen een Nederlander en een Vlaam.

Ben jij belg? En naar mijn mening hebben die walen niets te zeggen. Wij Vlamingen moeten al genoeg betalen aan Wallonië waardoor er al een grote staatsschuld is ;)
Ik weet zelf ook wel dat dit voorstel er nooit zal doorkomen. Dit is zowat onmogelijk.
Over drugs ben ik duidelijk, gewoon legaliseren. Als je het verbiedt verdienen de criminelen eraan en verslechterd de kwaliteit omdat het zoveel versneden wordt en iedereen toch wel een beetje winst wil maken ;)

DeletedUser

Guest
Ik ben helemaal tegen een fusie tussen Nederland en Vlaanderen.

Ten eerste zou er een zeer oneerlijk machtsevenwicht zijn. Nederland zou veel meer te zeggen hebben dan Vlaanderen.

Ten tweede vind ik het al niks om van Wallonië te scheiden

Ten derde heeft het al eens niet gewerkt, dus heb ik geen behoefte om het opnieuw te proberen. Er zou na maximum 50 jaar opnieuw gezever zijn over het scheiden van Nederland en Vlaanderen.

En de huisprijzen van Vlaanderen zouden ook nog eens de hoogte in gaan, en aangezien ik men eigen huis nog moet kopen, heb ik daar geen behoefte aan.

DeletedUser

Guest
ik ben voor de fusie:D maar dan moet je walonië wel scheiden van vlaanderen:cool: maar hoe zit het dan met de regering:confused: maar ja... ik ben voor de fusie:D

DeletedUser

Guest
ik ben .....toch voor.
dan worden onze landen wat duidelijker op de kaart.

voor.

DeletedUser

Guest
het gaat niet gebeuren

ik snap het niet hoor maar volgens mij zijn we 1 Europa
Alle beurzen zijn gekoppeld aan wat de Europese markt doet,
tevens is de BENELUX toen der tijd niet opgericht voor de Hoofdpunten die hier worden aangevoerd voor de fusie?

Trouwens is Nederland en België al is een keer gevormd tot een natie, liep niet goed af en viola België werd weer onafhankelijk.

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het beter is voor ons als belgie, Gewoon vlaamse en waalse economie te scheiden, zodat er geen vlaams geld in Wallonie wordt gestoken.

Een fusie kan er mogenlijk komen, maar wss gaan er dan gewoon een heel deel walen verhuizen naar vlaanderen, en dan kampen we met overbevolking?

Dit is ook niet echt het van het

DeletedUser4655

Guest
Europa is PUUR economisch. Er bestaat niet zoiets als 'De Vernigde staten van Europa". Dus in mijn ogen stelt Europa niets voor. Trouwens, wie onder ons vooelt zich 'Europeaan'?
Het beste zou een onafhankelijk Vlaanderen zijn ;)

DeletedUser

Guest
Ik ben helemaal tegen een fusie tussen Nederland en Vlaanderen.

Ten eerste zou er een zeer oneerlijk machtsevenwicht zijn. Nederland zou veel meer te zeggen hebben dan Vlaanderen.

Ten tweede vind ik het al niks om van Wallonië te scheiden

Ten derde heeft het al eens niet gewerkt, dus heb ik geen behoefte om het opnieuw te proberen. Er zou na maximum 50 jaar opnieuw gezever zijn over het scheiden van Nederland en Vlaanderen.

En de huisprijzen van Vlaanderen zouden ook nog eens de hoogte in gaan, en aangezien ik men eigen huis nog moet kopen, heb ik daar geen behoefte aan.

Tuurlijk is er geen machtsverschil. We zijn dan 1 land :)

DeletedUser7565

Guest
Ik denk dat jij het niet snapt. Het is niet omdat ze hier 7 u les geven dat het niveau lager of uren zinloos zijn.
Als dat is kan je beter een andere school opzoeken.

hier gaan jullie offtopic, terug on topic aub.

DeletedUser

Guest

Dat was "het koninkrijk der beide Nederlanden" onder Willem van Oranje ook, maar uiteindelijk kregen de Nederlanders veel meer den de Belgen, dus zijn we maar van de Nederlanders afgesplitst.

DeletedUser7565

Guest
Europa is PUUR economisch. Er bestaat niet zoiets als 'De Vernigde staten van Europa". Dus in mijn ogen stelt Europa niets voor. Trouwens, wie onder ons vooelt zich 'Europeaan'?
Het beste zou een onafhankelijk Vlaanderen zijn ;)

Onafhankelijk Vlaanderen is geen optie in deze stemming:)

DeletedUser

Guest

Je snapt het niet hea?

Wij zijn Nederlanders en blijven Nederlanders
en de Belgen blijven Belgen.

Als dus een deel van België erbij komt en we noemend dan het land "X"
Dan wonen er in land "X" meer Nederlanders als Belgen.

Dit kan dus politieke botsingen opleveren aangezien de Belgen die eerst alles voor het zeggen hadden in hun eigen land ineens een minderheid van de bevolking geworden.

Dan komt bv: er een referendum over ons gedoogbeleid (we zijn het enigste land ter wereld die dat kent, niet alleen op softdrugs maar ook andere dingen bv: paintball is een gedoogde sport).
Dan willen de Belgen daar vanaf want dat kende zij niet en wij Nederlanders die dus in de meerderheid zijn de bepalen uiteindelijk wat er gaat gebeuren.

Dus in Feite verplicht je elke Vlaming/Belg Nederlander te worden of op te hoepelen.

Niet echt humaan naar min opinie

Er zal ook een onderzoek moeten worden gedaan door het Europees Rechts Hof of dit ook wel daadwerkelijk kan.

Conclusie forget it zal nooit gebeuren

DeletedUser3750

Guest
Een fusie kan er mogenlijk komen, maar wss gaan er dan gewoon een heel deel walen verhuizen naar vlaanderen, en dan kampen we met overbevolking?

Denk dat de walen dan de huizen iets te duur zullen vinden:p

Bovenaan