Vlaanderen-Nederland Fusie

DeletedUser12828

Guest
Tegen, ik zou nog niet WILLEN met mensen zoals Wilders in 1 land te wonen. Ik ben een Belg, geen Hollander. Die taal is gewoon afschuwelijk. En dan woon ik in een land waar met drugs wordt omgegaan als snoep.
En waar gaat Brussel dan naartoe? Wordt dat een ministaat? Denk dan eens aan alle mensen die in Brussel werken, die moeten dan belastingen betalen omdat ze in het buitenland werken..
En denk aan bvb. het onderwijs. In nederland is dat havo, en wat nog allemaal, en in België een heel ander systeem. Hoe lang duurt het wel niet eer dat dat trug op z'n pootjes staat en geregeld wordt? Zoiets is gemakkelijk op papier, maar in praktijk wil ik het wel eens zien gebeuren. We zaten al 100 dagen aan een nieuwe regering, hoe lang denk je dat dit gaat duren?

Denk je dat iedereen Wilders is? Wilders is iemand die wel voor zijn mening uit komt die film was 1 minpuntje! Ik woon zelf bij A'dam in de buurt en hier word NIET met drugs omgegaan als snoep. Over dat scholensysteem, er zijn toch verschillende soorten scholen en verschillende soorten onderwijs. Later zal het wel naar elkaar toe groeien en het is dus geen probleem en als je het zo bekijkt. Mensen mogen zelf stemmen waar Brussel na toe gaat, daarvoor heb je toch ook stemrechten voor? Over die taal, Nederlands is nouw verwant aan Vlaams

OT : Ik ben voor

DeletedUser

Guest
Denk je dat iedereen Wilders is? Wilders is iemand die wel voor zijn mening uit komt die film was 1 minpuntje! Ik woon zelf bij A'dam in de buurt en hier word NIET met drugs omgegaan als snoep. Over dat scholensysteem, er zijn toch verschillende soorten scholen en verschillende soorten onderwijs. Later zal het wel naar elkaar toe groeien en het is dus geen probleem en als je het zo bekijkt. Mensen mogen zelf stemmen waar Brussel na toe gaat, daarvoor heb je toch ook stemrechten voor? Over die taal, Nederlands is nouw verwant aan Vlaams

wat er zal zijn als we zamen voegen, jullie nederlanders zullen meer lesuurtjes krijgen ;)

DeletedUser

Guest
Tegen, ik zou nog niet WILLEN met mensen zoals Wilders in 1 land te wonen. Ik ben een Belg, geen Hollander. Die taal is gewoon afschuwelijk. En dan woon ik in een land waar met drugs wordt omgegaan als snoep.
En waar gaat Brussel dan naartoe? Wordt dat een ministaat? Denk dan eens aan alle mensen die in Brussel werken, die moeten dan belastingen betalen omdat ze in het buitenland werken..
En denk aan bvb. het onderwijs. In nederland is dat havo, en wat nog allemaal, en in België een heel ander systeem. Hoe lang duurt het wel niet eer dat dat trug op z'n pootjes staat en geregeld wordt? Zoiets is gemakkelijk op papier, maar in praktijk wil ik het wel eens zien gebeuren. We zaten al 100 dagen aan een nieuwe regering, hoe lang denk je dat dit gaat duren?

Zo denk ik ook over jullie taal :D
Anyway, economisch gezien zou dit inderdaad een enorme impuls zijn voor beide landen. Maar toch ben ik Tegen, simpelweg omdat het hervormen van de twee landen gigantisch veel problemen met zich mee zou brengen die jaren zullen aanhouden. En daar ben ik gewoon simpelweg veel te lui voor ;)

En de wegen in België zijn waardeloos :p

DeletedUser

Guest
lol :D
ik ben ook voor

grote stap in de voetbalgeschiedenis want in Belgie is het gene vette :p

maar hoe ga je het regelen met de havens ???

en later onderwerpen we wallonie wel (grapje of misschien tog niet) :d

DeletedUser

Guest
Brussel mag je gerust weggeven aan Wallonië. Met alle respect maar brussel is een arme en vuile stad waar veel werkloosheid is ;) Geef mij dan maar een gezellige en toffe stad als amsterdam :p

je bent belg?

ik ben trouwens voor, ik denk dat we met z´n 2en meer bereiken als alleen, miss zou luxeburg zich dan ook weer aansluiten, dan zijn de nederlanden weer compleet, wat mij betrefd zou het parlement zich dan ook weer naar brussel mogen verplaatsen :)
maarja ik ben niet heel erg goed op de hoogte van wat er nu beter is in nederland en wat in belgië e.d.
ik heb het ook in de telegraaf gelezen:)

DeletedUser

Guest
gooien we wat bommen op frankrijk land is toch al verpest met hun nieuwe president maar die kerel heeft wel een lekker wijf:eek:

DeletedUser

Guest
wat er zal zijn als we zamen voegen, jullie nederlanders zullen meer lesuurtjes krijgen ;)

jullie denken gelijk van "nederlanders willen niet naar school en klagen over te veel uren" maar dat is niet het geval, men wil het gewoon niet snappen, het gaat niet om de hoeveelheid uren, maar hoe zinvol die zijn, je kan iemand 5 uur les geven of 7 uur lesgeven waarvan 2 uur je niks doet.
dan kies ik liever voor die 5 uren hoor, ook al zijn 7 verplicht, wat denk jij?

de getallen zijn geheel zonder reden gekozen.

DeletedUser11316

Guest

Voor de economie zal het beter zijn maar voor de cultuur zeg ik nee te grote verschillen op sommige vlakken o.a. koningshuis,onderwijs,dialect en daar stond iets van het VB dat ook niet mee mocht doen of zoiets en Wallonië heeft 2 keuzes ofwel worden ze onhafhankelijk ofwel gaat het bij frankrijk.De streek Eupen-Malmedy(de vergeten duitstalige regio)Gaat dan best terug naar duitsland.En brussel zal volledig vlaams terug worden zoals eerst het was eerst 100% vlaams dan pas half/half.

DeletedUser

Guest
Voor de economie zal het beter zijn maar voor de cultuur zeg ik nee te grote verschillen op sommige vlakken o.a. koningshuis,onderwijs,dialect en daar stond iets van het VB dat ook niet mee mocht doen of zoiets en Wallonië heeft 2 keuzes ofwel worden ze onhafhankelijk ofwel gaat het bij frankrijk.De streek Eupen-Malmedy(de vergeten duitstalige regio)Gaat dan best terug naar duitsland.En brussel zal volledig vlaams terug worden zoals eerst het was eerst 100% vlaams dan pas half/half.

vlaams zal ook los een taal kunnen worden, net als het fries van de provincie friesland in nederland

DeletedUser

Guest

dialect??? ze praten toch hetzelfde als limburgers??? en friesland. die heeft ook een dialect. en die vlaamse kunnen toch ook gewoon normaal NL praten?? in de taal zie ik geen probleem.

DeletedUser

Guest
jullie denken gelijk van "nederlanders willen niet naar school en klagen over te veel uren" maar dat is niet het geval, men wil het gewoon niet snappen, het gaat niet om de hoeveelheid uren, maar hoe zinvol die zijn, je kan iemand 5 uur les geven of 7 uur lesgeven waarvan 2 uur je niks doet.

Idd! Veel nutteloze uren.
VB
Vandaag:
1e uur Muziek --> Film gekeken

2e uur SU --> Een studieuur (op school noemen wij het een ophokuur), daar moeten we "huiswerk maken". We hebben een studieuur als een leraar uitvalt. Een studieuur hebben ze ingelast omdat ze anders niet aan 1040 uur komen.
(Er wordt natuurlijk zelden HW gemaakt, alleen HW overgeschreven:p)

3e uur CU --> Contactuur. Een lesuur met onze Mentor. Onze Mentor leest de krant, en wij kijken naar buiten naar de gymles

Bovendien zal het Economisch een goed iets zijn. Maarja, ik ben niet zo'n fan van de Vlaamse taal, maarja dat went wel.
Bovendien, ik meerdere heb keren een toernooi gehad in België (Hasselt --> Handbal) en daar kregen wij flessen Water, omdat het water uit de kraan niet drinkbaar was (teminste voor "mijn" team)

Ik weet echt niet of ik voor of tegen ben, is best een grote stap!

(btw, ik ben Nederlander)

DeletedUser

Guest

Wat is beter? 7 uur zinvol les of 5 uur zinvol les?

DeletedUser

Guest
En de taal is geen probleem. Jullie kunnen hier ook allemaal normaal Nederlands typen dus dat zal geen probleem zijn. Jullie hebben misschien een accent en wat eigen woorden, maar dat maakt niet uit. Fries is ook niet te verstaan.

Economisch gezien ook een grote vooruitgang. Met de 2 grootse havens van de wereld zullen we een van de belangrijkste landen van Europa worden.

De drugs is grote onzin. In Nederland zit echt niet iedereen aan de drugs. En als je in Nederland illegaal drugs kweekt wordt dat opgerolt en krijg je een straf.

En ja, het gaat misschien wat tijd kosten om alles weer op orde te krijgen. Maar zo gaat dat altijd. Als dat de enige reden is om het niet te doen kun je beter ook niet onafhankelijk worden omdat er dan ook veel veranderd. Ik heb wel een paar jaar over, om een groot welvarend land te worden.

DeletedUser

Guest
andreass je snapt het niet

5 uur zinvol les of 7 uur les waarvan 5 zinvol en 2 niet zinvol

ik ben voor, en over drugs
onderzoek heeft aangetoond wanneer softdrugs gelegaliseerd word er minder criminele delicten worden gepleegd
maar goed, waar brussel heen meot weet ik niet, weet niet wat voor taal het is
maar het grootste bezwaar zal wel van de vlamingen komen aangezien zij met veel dingen moeten 'schikken', soms in een slechte manier en soms op een positieve manier

en over onderwijs kan niet worden gediscuseerd, vlaams onderwijs schijnt beter te zijn

mocht dit ooit gebeuren ga er dan maar vanuit dat alles niet in 1 keer gaat maar beetje bij beetje
Ik denk dat jij het niet snapt. Het is niet omdat ze hier 7 u les geven dat het niveau lager of uren zinloos zijn.
Als dat is kan je beter een andere school opzoeken.

DeletedUser11316

Guest
andreass je snapt het niet

5 uur zinvol les of 7 uur les waarvan 5 zinvol en 2 niet zinvol

ik ben voor, en over drugs
onderzoek heeft aangetoond wanneer softdrugs gelegaliseerd word er minder criminele delicten worden gepleegd
maar goed, waar brussel heen meot weet ik niet, weet niet wat voor taal het is
maar het grootste bezwaar zal wel van de vlamingen komen aangezien zij met veel dingen moeten 'schikken', soms in een slechte manier en soms op een positieve manier

en over onderwijs kan niet worden gediscuseerd, vlaams onderwijs schijnt beter te zijn

mocht dit ooit gebeuren ga er dan maar vanuit dat alles niet in 1 keer gaat maar beetje bij beetje

Eerst Antwerpen daarna Limburg gevolgt door West- en Oost-vlaanderen en daarna Vlaams-Brabant.

Bovenaan