Vlaanderen-Nederland Fusie

DeletedUser7565

Guest
Onlangs deed de Nederlandse politicus Geert Wilders (die wereldberoemd ondertussen is:D) uitspraken in De Telegraaf over een mogelijke fusie tussen Vlaanderen en Nederland.

Hij stelt voor om in Nederland en Vlaanderen hierover een referendum te houden.
Niet alleen zullen we elkaar beter begrijpen.
Groot-Nederland zal Canada uit de G8 kunnen gooien, zal een zeer sterke economische macht zijn en uiteraard zijn we dan toch iets zichtbaarder op de wereldkaart.

Er loopt momenteel al een poll op Hln.be of je voorstander bent voor een fusie of niet, momenteel zijn er meer stemmen tegen, maar eerdere polls van hln hebben eral opgewezen dat zij maar een klein publiekje treffen (zo'n 20.000 stemmers).

Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden, zowel Nederlanders als Vlamingen.
Ik wil hier zelf graag een stemming houden, zet onder je stem ook graag je afkomst bij, zodat we goed kunnen bijhouden wie er meer voor of meer tegen is.
(Zelf ben ik een Vlaming, nu nog een Belg :))

Het artikel kan je nog een rustig nalezen op http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten.../Wilders-denkt-aan-fusie-met-Vlaanderen.dhtml

Groeten,
don

EDIT: Tussenstand 13-5
72,2 % Voor
27,7% Tegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7565

Guest
Tussenstand na 3 minuten 2-1,

snelle reacties zie ik:)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben voor en ben vlaming, maar denk wel dat sommige dingen moeilijk gaan worden.
In vlaanderen zal je bv niet moeten afkomen met koninginendag.
 

DeletedUser

Guest
ja , is waar lol , maar hoe zal het dan zitten met de koning en koningin? Hopelijk is de onze dan weg lol, wat haat ik die
 

DeletedUser7565

Guest
Ik ben voor en ben vlaming, maar denk wel dat sommige dingen moeilijk gaan worden.
In vlaanderen zal je bv niet moeten afkomen met koninginendag.

Ja dat is waar, die monarchie kan nog wat problemen vormen, maar zoals het nu bij ons aan toe gaat is het ook niet, ik ben geen seperatist, wil het liefst vanal nog dat België gewoon blijft bestaan.

Maar zonder splitsing b-h-v zonder staatshervorming en zonder verplichte 2de taal nederlands in Wallonië hoeft het voor mij niet meer.
 

DeletedUser4655

Guest
De monarchie mag direct teruggestuurd worden naar Wallonië ;) Ze kunnen amper nederlands.
Verder denk ik dat dit enorm veel voordelen zou bieden en ook de relaxe cultuur (waaronder de wietcultuur) zijn voor mij een grote voordelen.

Ik ben dus voor ;)
 

DeletedUser

Guest
Tegen, ik zou nog niet WILLEN met mensen zoals Wilders in 1 land te wonen. Ik ben een Belg, geen Hollander. Die taal is gewoon afschuwelijk. En dan woon ik in een land waar met drugs wordt omgegaan als snoep.
En waar gaat Brussel dan naartoe? Wordt dat een ministaat? Denk dan eens aan alle mensen die in Brussel werken, die moeten dan belastingen betalen omdat ze in het buitenland werken..
En denk aan bvb. het onderwijs. In nederland is dat havo, en wat nog allemaal, en in België een heel ander systeem. Hoe lang duurt het wel niet eer dat dat trug op z'n pootjes staat en geregeld wordt? Zoiets is gemakkelijk op papier, maar in praktijk wil ik het wel eens zien gebeuren. We zaten al 100 dagen aan een nieuwe regering, hoe lang denk je dat dit gaat duren?
 

DeletedUser7565

Guest
het zal economisch enorm goed zijn, we hebben dat de potentie om economisch gezien misschien wel een van de sterkste regio's van europa te worden.
we hebben 2 enorm goede havens en daarmee de mogelijkheid om goederen door heel europa te transporteren.
het is in vele opzichten een win-win situatie, het onderwijs schijnt in vlaanderen beter te zijn, ons drugsbeleid zorgt voor minder criminaliteit
maar goed er zijn ook vele haken en ogen zoals het drugsbeleid, monarchie en dergelijke

maar de wil moet van twee kanten komen

voor of tegen?
 

DeletedUser

Guest
Als je zo kijkt naar een andere regio zijn taal dan ben je gewoon arrogant.
En in Nederland word er echt niet met drugs omgegaan als snoep.
Het is daar legaal omdat er dan minder criminelen er zich mee bezig gaan houden. Kijk maar naar de drooglegging van amerika.

Voor Brussel moeten ze idd nog iets vinden maar je verwijzing naar de tijd dat het duurde om een regering op te zetten slaagt nergens op.
Het duurde zo enkel zo lang door de slechte samenwerking met de Walen.
 

DeletedUser4655

Guest
Brussel mag je gerust weggeven aan Wallonië. Met alle respect maar brussel is een arme en vuile stad waar veel werkloosheid is ;) Geef mij dan maar een gezellige en toffe stad als amsterdam :p
 

DeletedUser

Guest
voor :D ik ben zelf nederlander. en de ecenomie gaat daar fors mee vooruit. had ook ergens gelezen dat de belasting dan zou zakken.
 
Bovenaan