verlaten dorpen edelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ja, hetzelfde regeltje geldt hier als bij 'bewoonde' dorpen.

Dus normaliter is het na 4 edels van jou, wel eerst kijken of het écht leeg is want dat hoeft niet perse zo te zijn als het verlaten is.
 

Deleted User - 9131

Guest
meestal is een goed dorp een groot barbaren dorp. dit houd in dat er evenveel speel en zwaard is dan de punten ervan. denk hieraan
 

DeletedUser

Guest



Ik neem aan dat je weet hoe je een bewoond dorp edelt?

Ja? Hetzelfde hiervoor geldt voor verlaten dorpen, met als verschil dat een verlaten dorp vaak leeg is maar dus niet altijd, je doet er dus verstandig aan eerst te verkennen.

Nee? Als je een dorp (verlaten of bewoond) wilt edelen dan ga je of eerst verkennen of blind aanvallen (Niet aan te raden), als je info hebt en je het dorp daarna gecleard hebt dan kun je er edels op loslaten.
Je hebt er normaal gesproken 4 nodig, iedere edel haalt een waarde tussen de 20 en 35 van de toestemming af, zodra deze 0 of lager is/wordt is het dorp van jou.
Stuur met je edel ook altijd aanvallende eenheden mee ter ondersteuning omdat je edelman geen aanvallende kracht heeft en dus zéér snel dood is.
Stuur ook ALTIJD 4 aparte aanvallen, bij voorkeur kort opelkaar volgend, met in iedere aanval 1 edelman, een aanval met 4 edelmannen heeft geen enkele meerwaarde, er gaat toch slechts 20-35 van de toestemming af.
 

DeletedUser

Guest
Goeiendag
stel nou dak een verlaten dorp aanval van 239 punten en 104 speervechters en 48 zwaardvechters en 1 ridder. Ik begin eerst met een aanval met 200 bijlstrijders en blijf daarnaar met 300 blijlstrijders(level2) 140 boogschutters(level 2) 60 zwaardvechters met een ridder en een edelman Kan dat dan ook dat ik dan wanneer ze terug zijn weer aanvallen? Want in de simulator gaat die edelman niet dood.
Het dorp is maar 40 minuten lopen ofzo.
Of heeft iemand een beter plan?
Of de eerste troepen met 60 zwaardvechters 350 bijlstrijders en 140 boogschutters en 1 ridder en 1 edelman, Wanneer die aankomt. 200 bijlstrijders plus 1 edelman sturen, Wanneer die aankomt is de andere troep inmiddels terug en die stuur ik weer opnieuw enzovoort???
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Goeiendag
stel nou dak een verlaten dorp aanval van 239 punten ...

1. het overnemen van een 239 pnt dorp is zinloos, ga in het begin voor minimaal 1500 pnt en naarmate je groter wordt 3000, 5000, 7500; daarna alleen kleinere dorpen als je een speler helemaal wilt overnemen.

2. in het begin zul je idd 4x op en neer moeten met je edelman, in een later stadium val je met een trein aan (4 aanvallen met ieder 1 edelman die op het zelfde tijdstip aankomen)
 

DeletedUser

Guest
als je zelf nog maar 1600 punten hebt een niet verlaten dorp van 1500 punten aanvallen dat lijkt me zinloos mijn doel is gewoon om dadelijk 2 dorpen tegelijk in de buurt te hebben en ong even hoog
wat bedoel je met gecleard? dat er geen manschappen meer zijn ofwa?
mvg
 

DeletedUser

Guest
Clearen: dorp leegmaken in de zin van aanval om de eenheden die het herbergt te vernietigen anders heeft heel je edelactie geen zin.
 

DeletedUser

Guest
Nog gelijk een vraag hoe zit het met de moraal aangezien zijn dorp lager is?
want bij de verkenner was het nog 100%
 

DeletedUser

Guest
als je zelf nog maar 1600 punten hebt een niet verlaten dorp van 1500 punten aanvallen dat lijkt me zinloos mijn doel is gewoon om dadelijk 2 dorpen tegelijk in de buurt te hebben en ong even hoog
wat bedoel je met gecleard? dat er geen manschappen meer zijn ofwa?
mvg

om een eerste edelman te maken zit je al op 2500+ pnt.

Tip: loop niet te hard van stapel; een fatsoenlijk leger bouwen voor het overnemen van een 1500+ dorp duurt minder lang dan het uitbouwen van een 300 pnt dorp naar 1500.
 

DeletedUser

Guest
Misschien een domme vraag:confused:, maar wat is eigenlijk een barbarendorp?,
een verlaten dorp waar nog troepen in staan?

Een dorp van een speler die geband is ( dus verlaten ) maar als het dorp 8000 punten heeft
staan er ook 8000 speer en zwaard in.
Barbarendorpen kun je herkennen aan hun naam 'barbarendorp. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja maar als je 4 edelmannen heb kan je dan ook in 1 keer de dorp overnemen met 4 edelmannen te gelijk,,>

nee en meer als 1edelman mee sturen help ook niets aan de toestemming, met 1edel man haal je tussen de 20 en de 35 toestemming eraf als ik me niet vergis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan