verdediging strategie

DeletedUser

Guest
Dit is 1 van de vertaling van 1 van de TeachU handleidingen, mede mogelijk gemaakt Openeye. Voor de gehele tekst kun je hier terecht:http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=44819&highlight=teachU


Defense Strategie

Er zijn vier hoofd manieren om te verdedigen en om een grote speler te worden moet je ze allemaal onder de knie krijgen.

De eerset is stacking. Dit is een van de beste vaardigheid in verdedigen en het meest doeltreffend. Dit is het essentieel ondersteunen van dorpen om de aanvallende troepen te vernietigen. Probleem is wel, hoe simpel het ook lijkt, veel spelers falen erin.

Wanneer je stakingt moet je het volgende ontwijken:
-Dorpen verdedigen zonder muur.
-Verdedigen van dorpen met minder dan 30k Populatie van verdedigende eenheden.
-Verdedigen met alleen maar ZC.
-Verdedigen van verre dorpen.

Het doel met stacking is om je aanvaller maximale verliezen en jezelf het minimale. Verdedigende dorpen, niet als aanvallende, kunnen net zoveel troepen hebben als jezelf wil. Hierdoor ben je in grote meerderheid. Geen enkel aanvallend kan uit meer dan 20k totale populatie bestaan(alleen met boerderij bonus) die dan samen met de muur bonus een groot voordeel geeft aan de verdediging. Wanneer je slim bent met je verdedigende troepen kun je de aanvaller vernietigen met minimale verliezen. Je moet gewoon onthouden dat met meer defensieve troepen je minder verliezen krijgt.

Volgende is het blocken/bouncing van Edels. Deze verdedigings strategie is een stap hoger dan simpel Stacken en brengt meestal precies timen en plannen met zich mee. Je doel is niet om de aanvallende leger te vernietigen maar zoveel mogelijk ontwijken en voor de edelmannen gaan. Dit is erg riskant maar is erg goed te gebruiken als je tijd wilt kopen wanneer je het uit moet houden voor een bepaalde tijd en je weinig troepen hebt.

Dit word gedaan door eerst de aanvallen te markeren als veeg en edeltrein zodat je tussen de veeg en edel dodged. Je hebt hierbij de vaardigheid nodig om te kunenn timen op de seconde, in sommige gevallen miliseconden om er zeker van te zijn dat je de treinen doormidden breekt met je verdediging. Dit werkt omdat edels(al helemaal de middelste edels van een trein)meestal een klein leger met zich meekrijgt wat hun een makkelijke doelwit maakt en wanneer de edels niet overleven, geen toestemming is verloren.

Maar, zoals ik al had gezegd, deze metode is riskant. Je dorpen hun muren worden meestal, bijna altijd, vernietigd, wat hun voor verdere verdediging erg riskant maakt. Verder moet je acount 24/7 onder bewaking staan om de aanvallen te markeren. Ook is er een mogelijkheid dat de edels veeg legers bezitten dat je hele leger zal vernietigen omdat je geen muur meer hebt. Ook kunnen ze een veeg leger in het midden van de edeltrein plannen, maar als dit goed word uitgevoerd kan de verdediger minimale verliezen leiden.

De volgende methode van verdedigen is counter aanval. Wanneer je constant met verdediging bezig bent kune je nooit terugslaan. Offensie word sneller gebouwd dan verdediging, dus als je niet terugslaat vecht je een verliezende oorlog. Verder kun je je verdedigen door offensieve dorpen van de aanvaller aan te vallen. Het is de beste manier om je aanvaller op de knieen te krijgen. Je aanvaller kan jouw aanvallen proberen te dodgen, de beste manier om dit te voorkomen is om je aanvallen te laten aankomen wanneer de aanvallende speler zijn troepen net terug zijn van de aanval.

Laatste methode van verdedigen is het meest riskant, maar het meest effectief: Je doren heroveren. Deze methode laat je dorpen in vijandelijke handen. Ook kun je je dorpen vooredelen zodat de toestemming al zo laag is dat de aanvaller zijn edels zal stuklopen op zijn eigen leger en je het gemakkelijk weer kunt heroveren. Dit is weer 1 van die riskante manouvres. Het is eigenlijk zeer effectief, voornamelijk op een niet-goudmunten wereld. Het doel is om de aanvaller zijn dorp te edelen, dan hopelijk herhaaldelijk zijn dorpen edelt van zichzelf, en dan ten slotte het dorp weer terug te nemen. Dit laat je rivaal zijn edels spenderen en zijn pakjes verprutsen, dit kan een flinke slag slaan in de tegenstander zijn econemie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
dank u zeer voor deze uitleg
hierdoor besefte ik dat ik toch wel een beetje een noob was XD
dit heeft me zeer har geholpen
 

DeletedUser

Guest
Waar slaat dit op??? :mad:
Laat ze hier zelf achterkomen, dat heb ik ook moeten doen, of alleen zeggen als ze het vragen ... :mad::mad:
 

DeletedUser

Guest
Goeie tips, het is me enkele keren gelukt edeltreintjes te breken, dat voelt goed ^^

Ik moet wel zeggen dat je ook gebruik moet maken van ridders, vraag om ondersteuning van stamleden om bijv. 3 ridders in een dorp te hebben (30% extra defence bij speer en zwaard en dat zc geval) hoewel dit is alleen effectief in een wat kleiner cluster, je kunt namelijk maar 1 ridder hebben.
 

DeletedUser

Guest
edit: ik snap het
dat 3 leden bijvoorbeeld elk een ridder sturen zodat je 4 ridders hebt (de jouwe en de 3 ondersteunende)

man ik ben toch dom
 

DeletedUser

Guest
Goede informatie! Ben er blij mee :) , de laatste tactiek - je dorpen heroveren - kende ik nog niet, thx
 

DeletedUser

Guest
het is een vertaling uit het engels dus er kunnen wat fouten inzitten
 
Bovenaan