Verdedigen tegen bijlvechters

DeletedUser

Guest
Hey,

ik had een vraagje, ik heb op een aantal servers nu een beetje gespeeld en weet me redelijk te redden. Het enige probleem is als er iemand met veel bijlvechters aankomt, dan ben ik gelijk alles kwijt, terwijl ik wel alle andere aanvallen redelijk makkelijk tegenhoud.

Met welke units kan ik goed verdedigen tegen bijlvechters? Ik heb zware cavalerie en een combo van speer en zwaard geprobeerd maar ik raak toch steeds alles kwijt:S

Iemand nog tips hoe ik goed tegen bijlvechters kan verdedigen?
 

DeletedUser10875

Guest
Haha iedereen hier die denkt dat KPHS dit spelletje niet snapt en dat sp/zw de enige deff is :D:D

Even serieus hoor, sp/zc is in directe gevechten iets minder sterk dan sp/zw maar het recruteert gewoon 2.5x sneller terug terug. Als de aanvaller zn 2e ronde offs voorbereid heb jij weer volle/bijna volle deffjes en kun je weer verdedigen. Met speer/zwaard heb je dan 4k/4k en sta je voor jan lul.

Ja sp/zw doet in een direct gevecht net wat meer, maar als je tegen een goede sp/zc speler speelt schuift die zn deff vrij snel, kan hij overal efficienter verdedigen, want hoe meer deff er staat, hoe efficienter je verdedigd (gaat bij grote hoeveelheden op boerderijlimietwerelden niet meer op). Zo'n verschil in looptijd is echt enorm belangrijk. Als je ergens snel ondersteuning nodig hebt is sp/zc er gewoon veel sneller. Moet je snipen, heb je veel meer opties open.

Als je later in de wereld echt grote clusters hebt en veilige dorpen kun je daar wel sp/zw/boog mee maken om mee te stacken uiteraard. Alleen als je op werelden speelt met 3-level tech moet je dan een keuze maken of je zwaard of zc wil levelen in je off dorpjes.

Wel echt een nadeel van sp/zc is hoe asociaal veel ijzer het kost, en dat hou je in je off dorpjes ook niet echt over.

Trouwens KPHS, dat jij nog leeft joh :p

Jij snapt het.


Juh, vorige 3 classics gespeeld;) Dus alweer geruime tijd aan het spelen.
 
Reactiescore
151
Classic zou ik ook wel willen spelen, alleen 3-4x snelheid vind ik wel een beetje veel. Misschien moet ik eens wat co's vinden ofzo :p Speel nu een beetje op w40, maar wat je daar allemaal niet met pp kunt kopen is wel echt asociaal.
 
Reactiescore
1.140
Voorbeeldje, cijfers qua defverlies zullen wellicht wat lager zijn. Zal ook niet helemaal kloppen met de werkelijkheid.
Gewoon een SIMPEL voorbeeldje.


Dat klopt ook niet helemaal daarom dat ik het zei :)
Ik zelf gebruik liefst beide om zo snel te kunnen schuiven maar ook meer kracht te hebben met me stacks.
wat misschien nog beter is maar dat zou ik ff moeten uitrekenen is speer/zwaard 50/50 terwijl de stal ondertussen wel zware maakt. zolang je tegenstander er nog niet op inspeelt door vol lc te maken uiteraard :D
maar dan word de opbouwtijd van zijn clears wel weer langer :)
looptijd tussen speer en zwaard scheelt voor bij stacken trouwens ook maar amper. maar goed alles kan helpen dus ook die paar minuutjes :p
zal er per situatie van afhangen wat beste gaat zijn wel denk ik dat heb je genoeg def dat speer zwaard stukke beter is.
maar mocht je krap komen te zitten wat natuurlijk de situatie is waar het pas echt gaat uitmaken welke soort def je gebruikt dan zal speer zware het winnen van speer zwaard. :)
 

DeletedUser10875

Guest
Als je inderdaad genoeg safezone hebt, dan kan je daar het beste SP/ZW maken. Zodat je vanuit je safezone een sterke stack kan neerzetten. Aan het front SP/ZC.

Maar dat is inderdaad afhankelijk van de situatie. Wat ik overigens al tig keer heb gezegd.
 

DeletedUser72568

Guest
Zoals ik al eerder zei, er bestaan def combinaties met zwaard die ong dezelfde bouwtijd hebben...
Enige reden is dan om snellere def te hebben aan front, maar op boogwerelden stop je daar nog steeds beter boog in.
 

DeletedUser59349

Guest
Zoals ik al eerder zei, er bestaan def combinaties met zwaard die ong dezelfde bouwtijd hebben...
Enige reden is dan om snellere def te hebben aan front, maar op boogwerelden stop je daar nog steeds beter boog in.

Er bestaan geen defcombinaties met zwaard die dezelfde bouwtijd hebben... Simpel rekensommetje lijkt me...:rolleyes: Zeker als je dan het aantal speer met het aantal ZC afstemt op basis van rekrutingstijd. Of je moet een minimaal aantal zwaardvechters hebben dat de extra rekruuttijd ook minimaal is.(bijvoorbeeld 10 zwaardvechters) Maar dan is het effect ook minimaal ;) Enkel voor de minder gevorderden levert dit extra snipe pogingen op. Zo zou je ook evt. ram/kata kunnen maken voor nog een extra poging, maargoed dat geheel terzijde.

Ik gebruik zelf wel vaak verschillende groepen. Zoals KPHS zegt ligt het maar net aan de situatie welke het effectiefst is. En dat heeft hij al tig keer verteld dus dat kan je niet ontgaan zijn :D
 

DeletedUser10875

Guest
Zoals ik al eerder zei, er bestaan def combinaties met zwaard die ong dezelfde bouwtijd hebben...
Enige reden is dan om snellere def te hebben aan front, maar op boogwerelden stop je daar nog steeds beter boog in.

Ben met de solver in Excel bezig geweest. Conclusie: Er bestaat geen defcombi met zwaard die net zo snel klaar is.
Of je het, zoals Cruiseman56 net zei, amper zwaard. Wat dan dus waste is.

Op boogwereld komt er uiteraard boog bij kijken. Hoe dan precies de verhoudingen zijn, weet ik niet.

Maarja, zoals ik ook al eerder heb gezegd Sander, je hebt blijkbaar 0,0 kennis over SP/ZC.
 
Reactiescore
1.094
Zoals ik al eerder zei, er bestaan def combinaties met zwaard die ong dezelfde bouwtijd hebben...
Enige reden is dan om snellere def te hebben aan front, maar op boogwerelden stop je daar nog steeds beter boog in.

Def combinaties met zwaard die ong dezelfde bouwtijd hebben als sp/zc ? Nee...
Alleen al 20 k speer duurt al 2x langer.
 

DeletedUser67517

Guest
Ik maak in rustige tijden gewoon altijd Sp/Zw, tijdens massa's gaat de knop om in Sp/ZC.
Dan heb ik in het front nog wat Sp/ZC dorpen, waarmee je effectief de splits mee kunt snipen, maar die gebruik ik nauwelijks. Gezien ik liever cancelsnipe. Dat kan ook met Off.

Met boogwerelden wel meer SP/ZC aan me front btw.
 
Reactiescore
38
Kijk, het zal er op de werelden die jij speelt anders aan toe gaan dan waar ik speel. Die defense bouwt nog steeds langer dan de clears (bijna 2x zo lang...), het houdt minder, dat kun een speler zich niet veroorloven wanneer hij target is, alles stacken is toch onmogelijk, dus er zullen zeker altijd clears overblijven, die gewoon weer gaan lopen, al zijn het er maar 100, het zijn er toch weer 100 die hij moet deffen. En defense bouwen met kapotte boerderijen gaat natuurlijk ook niet zo super.

Hoe wil je recruten met boerderijen die gesloopt zijn? :confused:

Geef eens de aantallen van hoe jouw SP/ZC dorp eruit ziet, want zoals ik al zei, het duurt waar ik gekeken heb al bijna 2x zo lang als het bouwen van een clear. En dan kun je nog def dorpen maken met voldoende zwaard in die mss een dagje langer bouwen... Wat is het nut er dan van om zwakkere defense te bouwen?

En verder, heeft het niks met retard zijn te maken. Heb het nergens gezien dat iemand het langer volhoudt dan iemand die met zwaard speelt.

Zoals al eerder perfect door KHPS uitgelegd: opbouw speer/zc ≈ opbouw clear
En je kan er een volledige clear mee opvangen in zijn eentje. (We spreken nu nog niet over het stacken van meerdere bij elkaar)

En je zegt dat sp/zc een zwakkere defence is. Laat me hierbij de opmerking geven dat je eerst moet definiëren wat een zwakkere defence is. Op een vol dorp is sp/zc veruit de slechtste verdediging mogelijk in termen van totale verdedigingskracht. Maar op vlak van opbouwen is dit zowat de sterkste verdediging die er is. Als je al een tijdje onder aanval ligt heb je niet de tijd om te wachten tot je dorp volledig opgebouwd is en zul je het moeten doen met wat je kunt produceren. En hierin geeft sp/zc je veel meer verdedigingskracht en is dit de sterkste verdediging.

Zoals ik al eerder zei, er bestaan def combinaties met zwaard die ong dezelfde bouwtijd hebben...
Enige reden is dan om snellere def te hebben aan front, maar op boogwerelden stop je daar nog steeds beter boog in.

Nee, er bestaat niets dat sneller opgebouwd kán zijn dan speer/zc...
Je laat je kazerne 24/7 lopen met de snelst bouwende eenheid en je houdt je stal 24/7 bezig met produceren van zc wat nu toevallig ook de enige defensieve eenheid is in een stal. Dus er is geen enkele manier om een boerderij sneller vol te krijgen met defensieve troepen dan dit. En toevallig geeft deze opbouw ook per seconde (of per uur etc.) de hoogst mogelijke defensieve kracht. Doe dit tot je boerderij vol is en je hebt de meest tijd efficiëntste verdediging die er is. En al helemaal leuk is dat speer nu net heel goed samengaat met zc en dat beide elkaar aanvullen.

En ik heb speciaal voor jou (maar uiteraard vooral mezelf) een heleboel guides zitten lezen over de implementatie van sp/zc op boogwerelden en ik heb zelf een heleboel uitgetest. En dit zijn de resultaten:
(1) Hoe meer bereden boog in de aanval, hoe minder verliezen jij hebt als verdediger met speer/zc.
(2) Hoe meer boog in je verdediging steekt (ten koste van speer), hoe minder verliezen je hebt (stuurt de aanvaller bereden boog mee dan geldt terug (zie 1)* )
(3) Boog bouwt een pak langer dan speer en is dus veel minder tijdsefficiënt als speer.
(4) Rond de 800 speer (of iets meer) inwisselen voor 800 boog (op een vol sp/zc dorp) zou er echter wel voor zorgen dat je def meer tijdsefficiënt is. Het bouwt iets langer, maar omdat boog sterker is dan speer (zie 2) zou dit iets langere defdorp toch beter zijn. Dit moet ik zelf nog testen, maar de berekeningen die ik in de guides gezien heb lijken me allemaal correct.

* Bij (2) met de extra opmerking (1) ben ik me bewust dat er een uiterst zeldzaam geval is waarin mijn bewering inconsistent is. Het inwisselen van lc voor bereden boog zorgt er altijd voor dat je minder verliezen zult hebben. Wisselt de aanvaller echter bijl in, dan bestaat er een bepaalde verhouding waarbij je bijl met bereden boog kan inwisselen waardoor je clear stijgt in sterkte. Dit scheelt echter maar zeer weinig en zit je onder/boven de verhouding dan verliest je clear terug kracht. Maar er bestaat dus een verhouding waarmee je winst kan doen door bijl in te wisselen. Dit variëert echter gigantisch naargelang hoeveel speer de verdediger ingewisseld heeft voor boog.
 
Bovenaan