Verdedigen tegen bijlvechters

DeletedUser

Guest
Hey,

ik had een vraagje, ik heb op een aantal servers nu een beetje gespeeld en weet me redelijk te redden. Het enige probleem is als er iemand met veel bijlvechters aankomt, dan ben ik gelijk alles kwijt, terwijl ik wel alle andere aanvallen redelijk makkelijk tegenhoud.

Met welke units kan ik goed verdedigen tegen bijlvechters? Ik heb zware cavalerie en een combo van speer en zwaard geprobeerd maar ik raak toch steeds alles kwijt:S

Iemand nog tips hoe ik goed tegen bijlvechters kan verdedigen?
 

DeletedUser62454

Guest
Je bent een god inderdaad.
Een deffer die zowel als offensief als defensief uitblinkt en behoort tot de killers van zowel geschiedenis als toekomst van dit spel.

Maareuh je hoeft geen ODD te scoren om foutloos te deffen.
En ik ben eigenlijk niet mee.
Goede wereld heeft boog en bb naar mijn mening en boog is killer :boog::boog:
Zwaard doe ik dan bijna niet aan eigenlijk :eek:
 

DeletedUser72568

Guest
Er zijn voordien ook genoeg incs geweest, alleen blockten we niet veel.
Er zijn vaak genoeg incs geweest op dacapital. :D
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Je bent een god inderdaad.
Een deffer die zowel als offensief als defensief uitblinkt en behoort tot de killers van zowel geschiedenis als toekomst van dit spel.

Maareuh je hoeft geen ODD te scoren om foutloos te deffen.
En ik ben eigenlijk niet mee.
Goede wereld heeft boog en bb naar mijn mening en boog is killer :boog::boog:
Zwaard doe ik dan bijna niet aan eigenlijk :eek:
Fout, enkel defensief:p. Goede wereld heeft geen boog, geen ridder en geen kerk. ;)

Er zijn voordien ook genoeg incs geweest, alleen blockten we niet veel.
Er zijn vaak genoeg incs geweest op dacapital. :D

Sure.:p
 
Reactiescore
38
Wow, ongelofelijk wat een reacties hier gegeven worden. Om het even duidelijk te maken voor iedereen hoe het nu zit met sp/zwaard tegenover sp/zc:

JA, sp/zwaard is in elk geval het sterkste defdorp. Hoe je het nu ook draait of keert.

MAAR als je (deftig) aangevallen wordt is sp/zc je beste kans. Waarom? Simpel. Als je aangevallen wordt is het belangrijk dat je altijd zoveel mogelijk verdedigingskracht ter beschikking hebt. Heb je voor de aanval sp/zwaard dorpen dan zal je de eerste dagen inderdaad een sterkere verdediging hebben. Maar eenmaal de aanval langer duurt zul je meer eenheden verliezen en zul je er terug een heleboel moeten bijmaken. Wat dan telt is dat je zoveel mogelijk verdedigingskracht per seconde kan bijmaken. En aangezien sp/zc in zowel de kazerne als de stal kan produceren, terwijl sp/zwaard enkel de kazerne heeft zul je na een aantal dagen deffen al heel snel voordeel gemaakt hebben met de sp/zc strategie.

En dan is er ook nog eens de flexibiliteit van sp/zc. Speer gaat sowieso al een pak sneller dan zwaard (zeker op grote afstanden win je vaak al een paar uur), maar vooral bij het snipen kan de zc heel goed van pas komen. De radius van dorpen waaruit je inkomende edels zal kunnen snipen is gigantisch veel groter door zijn snelheid en zo is het veel makkelijker om edels van korte afstand toch nog tegen te houden. Een edel doet 35 minuten per vakje en zc 11. Dit betekent dat een edel van op 1 vakje gesniped kan worden door vakjes die zelfs 3 velden ver liggen. Met speer of zwaard zal je hoogstens kunnen snipen vanuit een dorp dat direct naast het aangevallen dorp ligt.

Voor mij zijn de voordelen dan ook veel groter om sp/zc te gebruiken ondanks dat op zich een zwakker def dorp is. In tijd van oorlog bouwt het véél sneller en is ook véél flexibeler. De werkelijke slagkracht van sp/zc komt dan ook pas na een paar dagen naar buiten, maar dat is het punt waarop sp/zw spelers zullen breken.
 

DeletedUser59685

Guest
Je kunt ook natuurlijk een 300-500 zc per dorp maken, dan heb je ook altijd genoeg om te snipen. Maar speer/zc is inderdaad heel handig, het loopt snel en is zo'n 3 tot 4 keer sneller opgebouwd dan een normaal def dorp dacht ik, zelfs sneller dan een clear, maar 1 zo'n dorp kan wel meer dan 1 clear aan. Het maakt dan niet uit als de tegenstander meer ODA krijgt, als het gewoon beter voor jezelf is.
 
Reactiescore
38
Men vergeet natuurlijk weer dat er zoiets bestaat als sp/zw/zc. Men neemt alleen extrema :rolleyes:

Mijn eerste zin maakt duidelijk dat ik het enkel heb over de sp/zw tegenover sp/zc stijl.
Een build sp/zw/zc is al een pak beter, maar de opbouwtijd blijft veel te lang. Zolang je niet in oorlog zit, who cares. Maar eenmaal je langdurig aangevallen word zal sp/zc het halen van sp/zw/zc. Alleen zal sp/zw/zc het wat langer uithouden dan sp/zw

Dus alle spelers die niet met sp/zc dorpen spelen breken?

Als je deftig aangevallen wordt, ja. Een aanvaller is in staat veel meer aanvalskracht per dag te maken dan jij verdedigingskracht zult kunnen maken met sp/zw. De combinatie sp/zc biedt je dan ook de beste kansen om het lang uit te houden.
En ik zeg niet dat je met sp/zc niet zal breken. Ten eerste moet je weten hoe je ermee omgaat en ten tweede ben ik van mening dat élke verdediger gekraakt kan worden met behulp van deftige aanvallen. Alleen ligt dat breekpunt veel later bij een sp/zc verdediging.
 

DeletedUser72568

Guest
Het breekpunt hangt af van de verdediger. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet breekt omdat hij een bepaalde defconfiguratie heeft.

Er bestaat ook nog zoiets als dodgen, dan verlies je niet eens def en hoeft het ook niet te bouwen. Het is riskanter deffen, maar wel een leuke manier van spelen. :)
 
Reactiescore
38
Het breekpunt hangt af van de verdediger.

Ach zo, het breekpunt hangt enkel af van de verdediger en niet van de defconfiguratie die hij gebruikt? Droom lekker verder. Een uitstekende verdediger met een slechte defconfiguratie zal het veel moeilijker krijgen dan diezelfde verdediger met een goede defconfiguratie.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet breekt omdat hij een bepaalde defconfiguratie heeft.

Iedereen kan gebroken worden zoals ik al zei. Maar sp/zc zorgt er wel voor dat je het veel langer zal kunnen uithouden.

Er bestaat ook nog zoiets als dodgen, dan verlies je niet eens def en hoeft het ook niet te bouwen. Het is riskanter deffen, maar wel een leuke manier van spelen. :)

En ondertussen smijt ik al je muren plat en pik ik alle grondstoffen mee uit je dorpen. :) En ondertussen verlies ik geen cleartjes, blijven jouw incommings eeuwig hoog en blijf ik maar edels sturen en mag jij tot in de eeuwigheid je tijd blijven verdoen met het snipen van mijn edels. :D
Zo'n speelstijl raad ik enkel aan als je minder defensieve kracht bezit dan je tegenstander offensieve kracht heeft. Dat kan op 2 manieren gebeuren:
1) Je bent veel kleiner dan je tegenstander dus je hebt bijna geen keuze.
2) Je hebt door aanvallen je overwicht aan defensieve kracht verloren op de offensieve kracht van de tegenstander. En net daarom is sp/zc een goede keuze omdat het ervoor zorgt dat je constant een hoge productie van defensieve kracht hebt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72568

Guest
Als je vaak via vv's deft, dan leer je met gelijk welke defconfiguratie te deffen, of je veranderd het gewoon. Maar om nu te zeggen dat het een wereld van verschil maakt of je puur met snel opbouwende def speelt of niet...

Sp/zc zorgt er niet voor dat je sneller zal volhouden tegen een goede aanvaller, zoals ik al zei, nog niemand tegengekomen die het langer uithoudt omdat hij alleen maar snel bouwende deftroepen maakt.

Snipen is niet de enige manier om edels te stoppen... Ik heb liever de edelclear dood. :D
Het gebruik van sp/zc zal louter subjectief benadert kunnen worden, in de praktijk moet je gewoon kunnen deffen zoals het hoort.
 
Reactiescore
38
Als je vaak via vv's deft, dan leer je met gelijk welke defconfiguratie te deffen, of je veranderd het gewoon. Maar om nu te zeggen dat het een wereld van verschil maakt of je puur met snel opbouwende def speelt of niet...

Klopt, een goede verdediger moet met elke combinatie kunnen verdedigen. Maar dat wil niets zeggen over de effectiviteit van die combinatie.
En ja, het kan best wel een wereld van verschil maken. Zie de woordgroepen: lange tijd onder aanval, deftige aanval, uitputtingsslag

Sp/zc zorgt er niet voor dat je sneller zal volhouden tegen een goede aanvaller, zoals ik al zei, nog niemand tegengekomen die het langer uithoudt omdat hij alleen maar snel bouwende deftroepen maakt.

Oh, jawel hoor. :) Al eens gedurende langere tijd onder aanval gelegen? En dan bedoel ik niet dat je gewoon incommings krijgt, maar dat je ook echt door toppers aangevallen wordt. Je zal snel genoeg merken dat sp/zc je in staat stelt om veel meer uit te richten tegen je aanvallers. Naarmate de tijd vooruit gaat stijgt zeg maar de waarde sp/zc exponentieel tegenover veel andere builds.

Snipen is niet de enige manier om edels te stoppen... Ik heb liever de edelclear dood. :D
Het gebruik van sp/zc zal louter subjectief benadert kunnen worden, in de praktijk moet je gewoon kunnen deffen zoals het hoort.

Gefeliciteerd, je hebt een clear gedood waar toevallig een edel bij zat! De aanvaller zal zijn troepen eerder terug hebben dan jij je def en hij heeft dus in principe winst gedaan tegenover jou. Hij bouwt zijn edel gewoon terug in een andere clear en doet hetzelfde kunstje opnieuw.
*onder de veronderstelling dat edels goedkoop nagemaakt kunnen worden, wat tegenwoordig toch bijna overal het geval is* (helaas :()
 

DeletedUser69459

Guest
Jullie kunnen toch niet tippen aan Grumpie Old Noob die had geen breekpunt. Mss eens even vrqgen of hij sp/zc gebruikte :)
 
Reactiescore
38
Haha, iedereen heeft een breekpunt, maar ik zal niet ontkennen dat sommige spelers dat echt hééél lang kunnen rekken. Zelfs zo lang dat de aanvaller eerder door het breekpunt gaat. :D

Maar wel grote kans dat ik niet aan hem kan tippen, ik beweer zeker niet dat ik hier de beste ben.
 

DeletedUser10875

Guest
Sp/zc zorgt er niet voor dat je sneller zal volhouden tegen een goede aanvaller, zoals ik al zei, nog niemand tegengekomen die het langer uithoudt omdat hij alleen maar snel bouwende deftroepen maakt.

Exsanguuination, Hear me Roar, Ours is the Fury. Zonder de snelheid van SP/ZC hadden ze het een stuk minder lang uitgehouden.
 

DeletedUser69459

Guest
Haha, iedereen heeft een breekpunt, maar ik zal niet ontkennen dat sommige spelers dat echt hééél lang kunnen rekken. Zelfs zo lang dat de aanvaller eerder door het breekpunt gaat. :D

Maar wel grote kans dat ik niet aan hem kan tippen, ik beweer zeker niet dat ik hier de beste ben.

Hij veroverde gewoon 100tallen dorpen terug toen die 2maand onder vuur lag :p
En serieus front zonder safe zone.
 
Reactiescore
1.367
Hij veroverde gewoon 100tallen dorpen terug toen die 2maand onder vuur lag :p
En serieus front zonder safe zone.

Hehehe, mooi dat we die kerul in mental hebben :D
 
Reactiescore
1.089
Jullie kunnen toch niet tippen aan Grumpie Old Noob die had geen breekpunt. Mss eens even vrqgen of hij sp/zc gebruikte :)

JP en Peter gebruikte evengoed zw/sp als sp/zc.
Zoals eerder betoogd is defconfiguratie belangrijk.
een mix van 2 of (iets) meerdere soorten lijkt mij niet onwenselijk zelfs noodzakelijk.

Zal aan niemand aanraden om monotype deff te spelen
 
Reactiescore
38
Ideaal zou uiteraard zijn om voor een oorlog sp/zw dorpen te hebben of sp/zw in het achterland om preventief te stacken en dan naarmate je langer onder vuur ligt te switchen naar sp/zc. Zo heb je alvast een ijzersterke muur staan in het begin waarmee je veel meer off kan opvangen dan sp/zc. Nadat je dan je eenheden begint te verliezen zou je die dan moeten opvangen door de snellere productie van sp/zc. Zo heb je ten allen tijde een maximale verdedigingskracht beschikbaar in je dorpen.
Het nadeel is dan weer dat je na de aanval terug zou moeten overschakelen naar het produceren van sp/zw en dat je eventueel moet afraken van overschotten sp/zc. Ook kan je onmogelijk weten hoe snel een volgende aanval zal komen dus weet je ook niet hoeveel tijd je hebt om je def weer op orde te brengen. Hoe langer je hebt, hoe beter het is om voor sp/zw te gaan, hoe minder tijd, hoe beter sp/zc is omdat je veel sneller weer een deftige verdediging hebt. Ook zit je in het begin met wat minder flexibiliteit, maar dat zou niet zo erg mogen zijn omdat je toch sterke stacks hebt staan op je eerste linie.
Indien je dus toch in zoiets zou slagen dan kan je imo spreken van een echt sterke verdediging waarbij je maximale schade kan aanrichten bij een aanvaller.

Maar omdat ik niet hou van overschakelen van de ene naar de andere specialisatie en omdat je nooit kan weten hoelang het duurt tot een volgende aanval (of je dus tijd genoeg hebt voor een sp/zw opbouw) hou ik het bij sp/zc in plaats van een sp/zw opbouw. Het is veel betrouwbaarder en verdere redenen staan in eerdere posten al duidelijk aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan