Verdedigen tegen bijlvechters

DeletedUser

Guest
Hey,

ik had een vraagje, ik heb op een aantal servers nu een beetje gespeeld en weet me redelijk te redden. Het enige probleem is als er iemand met veel bijlvechters aankomt, dan ben ik gelijk alles kwijt, terwijl ik wel alle andere aanvallen redelijk makkelijk tegenhoud.

Met welke units kan ik goed verdedigen tegen bijlvechters? Ik heb zware cavalerie en een combo van speer en zwaard geprobeerd maar ik raak toch steeds alles kwijt:S

Iemand nog tips hoe ik goed tegen bijlvechters kan verdedigen?
 

DeletedUser

Guest
Kijk Zwaard.

Als ze met lichte calavarie aan vallen dan speer.

Zoiezo is het handigst om zo snel mogelijk naar 30 boederij en je troepen vol te douwen met def(speer,zwaard,boog)

En als het je eerst dorp is doe je een mengsel met een beetje bijl en lc erin.

Zodat jij makkelijk ook nog een goed dorpje kan edelen.

Verder kan je altijd nog aanvallen ontwijken.
 

DeletedUser

Guest
als je in de kazerne gewoon op zwaardvechters of iets anders klikt zie je waar ze het beste in zijn dat geldt ook voor de stal
 

DeletedUser

Guest
Aanval formatie van de TW 1 (TOP)
Als je aanvallen dorpje doet, en je wilt natuurlijk wel een beetje defence erop hebben laat je wat defence van dorp 1 daarop staan.
Zo kan je daar superveel instoppen.
14.000 bijlvechters
1000 lichte cavalerie
500 zware cavalerie
En eventueel nog wat Edelmannen
 

DeletedUser10875

Guest
14000 bijl? Duurt veel te lang voor dat gemaakt is.


Voor een goede verdediging heb je een combo nodig van speer/zwaard/zware. en op een boog wereld ook boogschutters uiteraard.

Persoonlijk ben ik groot voorstander van def dorpen zonder zwaard. Wegens de langere looptijden en bouwtijden.
Je komt dan uit op ongeveer 9k Speer en 1600-1700 Zware Cav. Op een boogwereld verlaag je het aantal speer met een 2-4k ofzo voor boog. Maar daar geen ervaring mee.
 

DeletedUser26555

Guest
14000 bijl? Duurt veel te lang voor dat gemaakt is.


Voor een goede verdediging heb je een combo nodig van speer/zwaard/zware. en op een boog wereld ook boogschutters uiteraard.

Persoonlijk ben ik groot voorstander van def dorpen zonder zwaard. Wegens de langere looptijden en bouwtijden.
Je komt dan uit op ongeveer 9k Speer en 1600-1700 Zware Cav. Op een boogwereld verlaag je het aantal speer met een 2-4k ofzo voor boog. Maar daar geen ervaring mee.

Wel vooral op boogwerelden is het belangrijk dat je de tegenstander zijn clears kent hoe minder bereden boog in de clears hoe meer boogschutters je mag maken.
 

DeletedUser69459

Guest
14000 bijl? Duurt veel te lang voor dat gemaakt is.


Voor een goede verdediging heb je een combo nodig van speer/zwaard/zware. en op een boog wereld ook boogschutters uiteraard.

Persoonlijk ben ik groot voorstander van def dorpen zonder zwaard. Wegens de langere looptijden en bouwtijden.
Je komt dan uit op ongeveer 9k Speer en 1600-1700 Zware Cav. Op een boogwereld verlaag je het aantal speer met een 2-4k ofzo voor boog. Maar daar geen ervaring mee.

Geen zwaard? Op een boogwereld kan je je daarmee heel misschien redden als je 80% defensief speelt, maar op een wereld zonder boog wordt je zo weggespeeld aangezien je def rommel is.
 

DeletedUser10875

Guest
Wel vooral op boogwerelden is het belangrijk dat je de tegenstander zijn clears kent hoe minder bereden boog in de clears hoe meer boogschutters je mag maken.

Zou best kunnen inderdaad, weinig ervaring met boogwerelden. Klinkt wel logisch.


Geen zwaard? Op een boogwereld kan je je daarmee heel misschien redden als je 80% defensief speelt, maar op een wereld zonder boog wordt je zo weggespeeld aangezien je def rommel is.

Dan heb jij dus nooit met SP/ZC gewerkt.
 

DeletedUser69459

Guest
Dan heb jij dus nooit met SP/ZC gewerkt.

Nope. Ga jij je front stacken met zo`n rommeldef? Ik stop nog eerder dan. De slechtste def waarmee ik werk is 7k bg 1k sp en 2100zc. En dit is dan gewoon mobiele frontdef, hiermee stacken is ook nog steeds rommel.
 

DeletedUser48745

Guest
Hoop voor hem van niet, dat noemen we ODA bommen. :p
Vind dat een waardeloos def dorp, ooit iemand gezien die het gebruikte, vond het wel hilarisch. :D

Nope. Ga jij je front stacken met zo`n rommeldef? Ik stop nog eerder dan. De slechtste def waarmee ik werk is 7k bg 1k sp en 2100zc. En dit is dan gewoon mobiele frontdef, hiermee stacken is ook nog steeds rommel.

Werkt perfect hoor, je moet enkel weten hoe je er mee om moet gaan. Beide blijkbaar dus ook nog nooit iemand tegengekomen die er wel goed mee om kon gaan... SP/ZC heeft een snellere rekruteertijd en een veel snellere looptijd, op actieve werelden als classics haal je het bijna niet met sp/zw.
 

DeletedUser69459

Guest
Werkt perfect hoor, je moet enkel weten hoe je er mee om moet gaan. Beide blijkbaar dus ook nog nooit iemand tegengekomen die er wel goed mee om kon gaan... SP/ZC heeft een snellere rekruteertijd en een veel snellere looptijd, op actieve werelden als classics haal je het bijna niet met sp/zw.

Over classic spreek ik me niet uit, classic is niets voor mij :p
 

DeletedUser10875

Guest
Hoop voor hem van niet, dat noemen we ODA bommen. :p
Vind dat een waardeloos def dorp, ooit iemand gezien die het gebruikte, vond het wel hilarisch. :D

Mua, dat valt zeker tegen hoor. Op niet boogwerelden hou je met 9k SP en 1700 ZC ongeveer 1,5 clear tegen.
Met 10k/10k sp/zw haal je net 2. Mijn def is terug opgebouwd als de off van je tegenstander klaar is, de jouwe duurt dan nog een dag/week wat de snelheid ook is.

Op langere termijn heb ik dus veel meer def.

Nope. Ga jij je front stacken met zo`n rommeldef? Ik stop nog eerder dan. De slechtste def waarmee ik werk is 7k bg 1k sp en 2100zc. En dit is dan gewoon mobiele frontdef, hiermee stacken is ook nog steeds rommel.

Ik wel. Op een boogwereld zal dat vast en zeker anders zijn. Maar daar minder ervaring.

Over classic spreek ik me niet uit, classic is niets voor mij :p

Verbaasd me niets nee. Niveau ligt daar te hoog voor je.




Maar zoals Faptality al zei, beide geen ervaring met SP/ZC.
 

DeletedUser72568

Guest
Heb er wel ervaring mee, kreeg vv van een account die dat had, mocht ik dus eerst nog eens de def dorpen deels gaan dumpen, tmag snel zijn zoveel het wil, vv met speer/zc bij mij = def dump.

Ook ervaring mee bij de vijand, tis en blijft makkelijk ODA rapen. En m'n clears houdt het toch niet lang genoeg tegen. :D
 
Bovenaan